AndroidHealthClinic

log Christian, papa van Yasmine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Fuck.... als ik zo terugkijk naar het afgelopen jaar....
Morgen werk ik mijn houten wall rack af. Dan zal ik foto's plaatsen.
Zodra dit power rack terug beschikbaar is, koop ik het:
https://www.simpleproducts.de/power...6/sqmize-sq8.04-power-rack-hoehe-197-cm?c=187
Dan ga ik het geleidelijkaan uitbreiden met spotter arms voor buiten de kooi, en jammer arms en lat pully.

Perfecte hoogte voor mijn sportzaal, heel veel accessoires, en een geweldige lat pully uitbreiding die dieper in het rack staat waardoor je er niet tegenzit als je in je rack bencht.
Ben nog steeds superzwak door de gevolgen van COVID maar vooruitplannen helpt mijn motivatie.
 
In ziekteverlof tot eind december. Geen inspanningen leveren. Donderdag onder de scanner om hart en longen te checken
 
Simpleproduct heeft mijn geld teruggestort en me gezegd dat ze me op de hoogte zullen brengen als de 4 barbells waar mijn voorkeur naar uitgaat (crosslifting en olympic lifting) binnen komen, binnen een week of zo.
Nu zal ik dus moeten kiezen uit 1 van deze vier:
1) Elite bison barbell: 243 euro, crosslifting: "4 Kugellager, 4 Nadellager und 2 Bronzelager", Hard Chrome sleeves/ Black Zinc shaft, licht scherpe knurling, "(Tensile Strength) von 220.000 PSI und Elastizität aus, statische Belastbarkeitsgrenze 2000 lbs. (900 kg),"


2) The Bison Bearing Bar - 20kg Weightlifting OB86WL-M : 243 euro, weighlifting barbell, 8 übergroße (oversized) Elite Nadellager, (Tensile Strength) von 220.000 PSI und Elastizität aus, statische Belastbarkeitsgrenze 2000 lbs. (900 kg), Hard Chrome & QPQ Beschichtung: de shaft is dus is bedekt met QPQ en blijkbaar zou dat nog beter zijn dan black zinc, licht scherpe knurling,

De eerste bar is mooier, de 2de lijkt me beter. Ik denk dus voor de tweede te gaan. Als ik het goed zie, hebben geen van beiden een center knurling.


3)Training Langhantel - 20kg Weightlifting OB86WL-T : gewoon overal grijs, wat ik eigenlijk verkies omdat het minder snel beschadigd lijkt, ook 8 oversized naaldlagers, volledig hard chrome, dus shaft and sleeves.
licht scherpe knurling, Tensile Strength) von 229.800 PSI und Elastizität aus, statische Belastbarkeitsgrenze 2000 lbs. (900 kg), een GOEIE WHIP en WEL EEN CENTER KNURLING

4) de mooiste van allemaal, iets goedkoper: The Wild Bison Bar - 20kg Crosslifting® OB86CRm-S : 8 naaldlagers en 2 bushings. Black oxide dus een stapje lager dan de black zinc., en sleeves: zinc matglans
-----------------------

Ik zou niet weten welke te kiezen. De eerste heeft verschillende soorten lagers en zo dus ik weet niet of die kogellagers minder goed zijn dan een barbell met enkel naaldlagers.
De 2de heeft die zeer uitzonderlijke coating, qpq, en enkel naaldlagers.

De 3de barbell is volledig hard chrome. Dat verkies ik eigenlijk omdat je daar minder snel beschadigingen op ziet dan bijv een oranje cerakote bar. Hoe dat zit met black zinc weet ik niet.
Ze heeft een goeie whip en een center knurling. Qua uitzicht lijkt ze wel de meest "traditionele".

De vierde is de goedkoopste, ook meer dan voldoende voor me. Maar voor die 30 a 50 euro zou ik toch voor 1 van de eerste 3 gaan.

Wat is jullie advies?
 
Wat speelt er dan?
De gevolgen van COVID....Ik ben niet meer besmettelijk maar ik ben een wrak. 9 kilo vermagerd, pijn in longen en hartstreek en het spreidt zich uit tot de traps en linkerschouder.
 
De kogel is door de kerk, de Elite Bison bar is gekocht.
8 januari ten laatste zal ze aankomen.
De klantendienst liet me zonet weten: "aangezien je hier al een tijdje zat op te wachten, zullen we je bestelling prioritair vooraan plaatsen. Je zou ze binnen een week moeten hebben. Normaal zou het tot 8 januari duren, maar goed... we doen er alles aan om ze tot bij jou te krijgen rond 16 december";

Gratis levering. What else can a man ask for.

Voel me nu al twee dagen iets beter... de vermoeidheid is aan het wegtrekken. Alleen de pijn in de hartstreek en longen is er nog. Straks onder de scanner.
 
1607595362896.png
 
Deze namiddag een wall rack gemaakt. Nog niet klaar maar het moeilijkste is achter de rug. Verankerd met 16 m8 klauwbouten voor beton.
Bekijk bijlage 515579
 
De bokszak hangt en de spotters zijn gemaakt. Morgen schroeven halen, laagje verf of kleurbeits en klaar is kees.

De bokszak hangt trouwens met slechts 1 schroef. In beton kan die 230 kilo aan.
 

Bijlagen

  • 20201214_202055.jpg
    20201214_202055.jpg
    112,8 KB · Weergaven: 122
  • 20201214_200307.jpg
    20201214_200307.jpg
    67,9 KB · Weergaven: 110
  • 20201214_200114.jpg
    20201214_200114.jpg
    45,6 KB · Weergaven: 113
  • 20201214_200105.jpg
    20201214_200105.jpg
    79 KB · Weergaven: 121
  • 20201214_142039.jpg
    20201214_142039.jpg
    70,8 KB · Weergaven: 112
  • 20201214_141552.jpg
    20201214_141552.jpg
    83,2 KB · Weergaven: 123
De bokszak hangt en de spotters zijn gemaakt. Morgen schroeven halen, laagje verf of kleurbeits en klaar is kees.

De bokszak hangt trouwens met slechts 1 schroef. In beton kan die 230 kilo aan.
En nog schroeven ergens kunnen scoren? :)
 
Veel plezier met je homegym!

PS Ga je 'm volgend jaar weer verkopen btw? 😁
 
En nog schroeven ergens kunnen scoren? :)
Jup.

Moet het wel rustig aan doen. Niet meer dan een uurtje per dag.
Morgen de laatse schuine balk in de hoek plaatsen van de rechter balk.
Morgen schuur ik het hout op... En dan eens nadenken over de afwerking. Wellicht ga ik voor een lichte kleurbeits. Dan zie je de nerven van het hout.
De spots voor bench plaats ik pas als ik mijn barbell heb.
 

Bijlagen

  • 20201216_195816.jpg
    20201216_195816.jpg
    155,3 KB · Weergaven: 104
  • 20201216_195808.jpg
    20201216_195808.jpg
    72,6 KB · Weergaven: 104
  • 20201216_195806.jpg
    20201216_195806.jpg
    114,5 KB · Weergaven: 107
Jup.

Moet het wel rustig aan doen. Niet meer dan een uurtje per dag.
Morgen de laatse schuine balk in de hoek plaatsen van de rechter balk.
Morgen schuur ik het hout op... En dan eens nadenken over de afwerking. Wellicht ga ik voor een lichte kleurbeits. Dan zie je de nerven van het hout.
De spots voor bench plaats ik pas als ik mijn barbell heb.
Zijn dat geïmpregneerde balken? Dan moet je wel even opletten welke beits je kiest.
 
Zijn dat geïmpregneerde balken? Dan moet je wel even opletten welke beits je kiest.
Ja inderdaad. Ik moet een beits kiezen die de balk laat ademen. Vochtregulerende beits of zo heet dat. Maar bedankt dat je me er op wees want ondanks het feit dat ik daar vorige week aan heb gedacht was ik het toch al weer vergeten.
 
Ja inderdaad. Ik moet een beits kiezen die de balk laat ademen. Vochtregulerende beits of zo heet dat. Maar bedankt dat je me er op wees want ondanks het feit dat ik daar vorige week aan heb gedacht was ik het toch al weer vergeten.
Als het nieuwe balken zijn ook zeker wachten tot ze droog zijn, kan na inpregneren wel enkele maanden duren. Merk je als er bij het schroeven bij de schroefkop een beetje “sap” komt
 
Als het nieuwe balken zijn ook zeker wachten tot ze droog zijn, kan na inpregneren wel enkele maanden duren. Merk je als er bij het schroeven bij de schroefkop een beetje “sap” komt
Thanks. Toen ik ze kocht, een tweetal weken geleden, voelde ik dat ze vochtig aanvoelden. Nu voelen ze heel droog aan. Zou dat al droog kunnen zijn? Bij het inschroeven had ik niet het gevoel dat ze nog vochtig waren. En het zaagsel die er uit kwam was ook droog. Vandaag schuur ik ze wat op, en dan evalueer om te bepalen hoe donker ik ze beits. Ik zou ook de linker-en rechterbovenhoek een beetje mooi willen afwerken. Dus waar die twee horizontale balken de verticale raken zou ik iets willen doen om die "samenkomst" te verstoppen.
 
Thanks. Toen ik ze kocht, een tweetal weken geleden, voelde ik dat ze vochtig aanvoelden. Nu voelen ze heel droog aan. Zou dat al droog kunnen zijn? Bij het inschroeven had ik niet het gevoel dat ze nog vochtig waren. En het zaagsel die er uit kwam was ook droog. Vandaag schuur ik ze wat op, en dan evalueer om te bepalen hoe donker ik ze beits. Ik zou ook de linker-en rechterbovenhoek een beetje mooi willen afwerken. Dus waar die twee horizontale balken de verticale raken zou ik iets willen doen om die "samenkomst" te verstoppen.
Makkelijkste is als je je beits hebt, op een stukje afval testen, ziet het er na enkele dag goed uit en droogt het goed, kan je met zekerheid je cage beitsen
 
Zoiets
 

Bijlagen

  • rack hoek.jpg
    rack hoek.jpg
    30,2 KB · Weergaven: 95
Makkelijkste is als je je beits hebt, op een stukje afval testen, ziet het er na enkele dag goed uit en droogt het goed, kan je met zekerheid je cage beitsen
Supergoeie tip! Doe ik. Nu eerst even met de hond naar het park. Het beest is een reus geworden.
 
Back
Naar boven