Fitness Seller

log Christian, papa van Yasmine (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Morgen:
opwarming 10 min

squat
5 x 5 x 60

bench press
5 x 5 x 65

deadlift
5 x 90

barbell row
3 x 5 x 60

lat pull down
3 x 5 x 45
triceps press down

15 x red resistance band

Als ik niet kan wachten doe ik het zelf vanavond :)

Na vele jaren terug keihard veel zin om er in te vliegen. Ik sta nu 2,5 jaar in het onderwijs en ondanks het feit dat het echt wel meer werk is dan mensen denken, thuis zijn om 16u00 is een niet te onderschatten voordeel. Ik ging kapot aan mijn vorige job waar ik om 7u00 op het werk was en pas rond 20u00 thuis was; In de winter zag ik gewoon geen daglicht. Dat maakte me zeer depressief en mentaal erg moe.
Onderwijzer in het lager onderwijs, de mooiste job op aarde. Echt!
 
Opwarming
10 min

Bench press
5x50
3x55

5x60
5x65 voelde veel te licht aan om dit te blijven herhalen.
5x70
5x75
5x80



Squat paused below parallel denk ik
5x50
5x60 dit was te licht om te blijven herhalen
5x65
5x70
5x75

Deadlift
5x90

Barbell row
5x60
5x65
3x70
Lekker

Lat pull down
3x5x50


Klaar.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat zeker, velen hebben daar de enkels niet voor
Ik had die eerst ook niet. Ik was afschuwelijk in squatten. Tymboo en zo gaven tips en het ging steeds beter. Daarna kocht ik squatschoenen en bleef squatten. De mobiliteit nam toe. Na een tijdje probeerde ik bare foot te trainen om de spieren van mijn voet te versterken gezien ik extreme platvoeten heb. En na een tijdje zag ik dat ik beter squatte zonder schoenen.

Nu moet ik gewoon verstandig blijven dootrainen en niet te snel de gewichten laten toenemen.
 
Morgen 27 dec:
opwarming 10 min

squat
5 x 5 x 65

bench press
5 x 5 x 70

deadlift
5 x 90

barbell row
3 x 5 x 62,5

lat pull down
3 x 5 x 50

triceps press down

15 x red resistance band
 
Uurtje geleden stevig ontbeten. Nu gaan trainen.
 
training 27 december (4de training sinds herstart, als ik me niet vergis)

Opwarming 10 min

Bench press
30 x barbell
5 x 50
3 x 60

5 x 65
5x70
5x75
5x80
5x85

3x90 vlot , 5 keer zou gelukt zijn

1x95 om te checken. Gelukt? Ja, als een speer. Heel vreemd


1x100 vlot


Squat vandaag overslaan want moet nog naar containerpark.

Deadlift
5x50
5x90

5x100 vlot

Barbell row
3x5x65 met 15 a 30 sec rust tussen sets

Lat pull down
3x5x50 vlot, 3 verschillende grijs


Conclusie:

Verbazende snelle vooruitgang Bench, wellicht te wijten dat ik pas terug gestart ben.

Volgende training
Overmorgen
Bench press
5x60/65/70/70/70
Squat
5x50/60/65/65/65
Deadlift
5x100
Lpd
3x5x52.5
 
Laatst bewerkt:
Vandaag cardio: 3 keer heen en terug naar containerpark, opbergkast in elkaar gestoken, garage volledig netjes gemaakt, net als m'n sportzaaltje. 5 uur aan 1 stuk doorgewerkt. Tenvolle gebruik maken van deze vakantie om het hele huis aan te pakken.

Overmorgen: de muren van de woonkamer en slaapkamers in een nieuw kleurtje steken. Binnen 5 dagen parket van de woonkamer afschuren en vernissen. Binnen 7 dagen de hele tuin aanpakken. Binnen 9 dagen nieuwe meubels in de woonkamer plaatsen en een nieuwe slaapkamerkast plaatsen.
 
30 december 2021

10 min opwarming

Bench press

5 x 50

3 x 60

1 x 65



5 x 65 vlot

1 x 90 (had me vergist met de schijven/ Na de eerste rep besefte ik het maar voelde wel dat het gewicht makkelijk de lucht in ging. Dus heb ik de set onmiddellijk hervat met

5 x 90 vlot (zwaar maar vlotjes)

Dan gewoon terug verder doen met geplande training

5 x 75 zeer vlot en makkelijk

5 x 80 zeer vlot en makkelijk. Makkelijker dan alle voorgaande trainingen sinds herstart.

5 x 85 zwaar maar vlot

De bench press gaat snel vooruit. Niet overmoedig worden, goed luisteren naar lichaam. Vanaf 90 kilo trager beginnen stijgen in gewichten en meer rotator cuff oef alvorens te starten.


squat

5 x 50
5 x 62,5 vlot
5 x 62,5 vlot
5 x 65 vlot
5 x 75 want vorige sets gingen te vlot. Was zwaar maar ging toch redelijk vlot

voor de lol 1 x 90 : vlot en relatief makkelijk. Heel vreemd.


deadlift

5 x 110 ipv 100 : Lukte wel maar voelde heel zwaar aan. De "form" was ook niet te denderend. Volgende training terug naar 90 / 95 om aan de vorm te werken.


barbell row
5 x 65 PF FULL ROM

5 x 70


lpd
5 x 60

5 x 65


Dit was een absurde 6de training. Het gaat als een speer. Voorlopig zijn de gewichten nog niet te zwaar voor de pezen en zo. Bij bench press zal ik binnen een vijftiental dagen toch trager gaan opbouwen (eens we aan de 5 reps 95 en zo komen).

Zeer tevreden over de evolutie. Niet slecht voor een ouwe vent na zo'n lange pauze. De laatste 2 jaar had ik in totaal, als ik me niet vergis, 15 keer getraind of zo. En de rest van de tijd als een zak patatten in de zetel.... Maar zoals Goggins zegt:"get after it".
 
Laatst bewerkt:
Geen excuusjes meer. Gewoon een dag trainen, een dag rust.
Zoals vroeger VEEL eten want ik herinner me dat dit de blessures tegenhield. Vreten als een bezetene.

Ik heb sommige oefeningen op youtube gezet.
Ik zal ze hier weldra posten. Zeer tevreden over de paused atg squat.
 
Ik heb het gevoel dat ik voor de Bench press en squat de voor mij ideale form heb gevonden.
Voor deadlift ga ik minder zwaar moeten gaan en eerst de form verbeteren.
 
Geen enkele pijn, de schouders, knie... blijken de trainingen voorlopig goed te verteren.
 
Ik weeg nu drie kilo meer dan twee weken geleden. What the hell :)
 
1 januari....11u00...95 kilo... fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck.
 
zit je aan de roids?
Nee, iedere keer als ik na een zeer lange pauze terug start, dan heb ik constant honger en eet ik veel te veel; Wel gezond, maar te veel. Dus de eerste maand verzwaar ik altijd 4 a 5 kilo. Daarna stabiliseert zich dat.
 
Training 1 januari. Toch stiekem een beetje trots dat ik toch getraind heb na een "feestdag".

Opwarming 10 min (vooral goed de schouders opgewarmd).

Bench press
15 x 50 waarbij verschillende dieptes na iedere 5 reps

5 x 75
5 x 75
5 x 75
5 x 75
5 x 75 (met zeer korte pauze).

deze 5 sets gingen redelijk vlot. Volgende training 5 x 5 x 80 zal ook lukken.

Squat

3 x 50

5 x 67,5 (ging niet zo lekker, alsof ik nog stijf was of zo)
5 x 67,5
4 x 67,5 (slechts 4 reps omdat ik de tel kwijt was)
6 x 67,5 (de vergeten rep ingehaald).
Ik doe maar 4 sets van 5 omdat ik uit ervaring weet dat mijn linkerknie de 5 x 5 zware sets niet zo leuk vindt na een tijdje. Dus liever een setje minder.

Volgende training enkel de laatste 2 sets 5 x 70 doen (dus 5 x 67,5/67,5/70/70)

deadlift
5 x 100 (ging beter dan vorige training).

Barbell row
5 x 70

5 x 70

ging lekker maar was wel erg zwaar.

Lat pull down
5 x 70 behind neck (was eigenlijk toch wat te zwaar dus volgende training 60/65)
5 x 70 chin grip

Conclusie van deze training:
Ondanks de lange feestdag gisteren en zeer korte nachtrust (5 uurtjes), toch een goede training. Net na de training ben ik een half uur met de hond gaan wandelen. Goed voor de cooling down.

Overmorgen, 3 januari volgende training.
 
Back
Naar boven