XXL Nutrition

Log Eddine: Road to 900kg total (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Dat wil ik nu nog even bekijken, hoe makkelijk die gaat.
Denk wel dat het toch openen op 85 zal worden, maar ja. Even voor het vertrouwen :D
 
85kg is een mooie opening. Je setjes met 80kg zagen er erg strak uit. Ga je op de wedstrijd ook jerken (is dat ook toegestaan trouwens?).
 
jerk and squirt press :D
 
85kg is een mooie opening. Je setjes met 80kg zagen er erg strak uit. Ga je op de wedstrijd ook jerken (is dat ook toegestaan trouwens?).

Je brengt me op een beter plan ;)
Even kijken wat nou vloeiender gaat, die jerk techniek of de push press techniek.
 
85kg is een mooie opening. Je setjes met 80kg zagen er erg strak uit. Ga je op de wedstrijd ook jerken (is dat ook toegestaan trouwens?).
ja, zolang die boom maar boven je hoofd komt mag geloof ik zo'n beetje alles.
 
Hoezo post je dat filmpje? :p
 
Onderwerp is OH press en twijfel tussen een push press of push jerk. Dit filmpje gaat over deze onderwerpen, dus relevant leek mij.

Zodat je ziet wat een push jerk voor een voordeel heeft t.o.v. een push press. Dat dipje (jerk) na de push verkort de rom van je bovenlichaam waardoor je sneller in een lockout positie bent. Je benen helpen niet alleen tijdens de push maar ook tijdens de jerk waardoor je zwaarder kunt liften. Je benen kunnen deze gewichten eenvoudig aan dus zou ze er zeker bij betrekken. Voorwaarde is wel dat je de jerk techniek onder controle hebt anders kan het tegen je gaan werken.
 
Laatst bewerkt:
G-men zei ooit tegen mij dat je op de Log het beste ene Jerk Press kunt gebruiken. Zie je ook terug op al zijn filmpjes. Een volwaardige Jerk zoals de gewichtheffers doen en Woopy op het NCC deden zie ik het nut niet van op een Log Press. Log is gewoon te dik om zoiets bij fatsoenlijke gewichten te doen ivm een barbell waar de olympiers 200+ mee jerken.
 
Laatst bewerkt:
Donderdag uitslag he ! wat denk je ervan Ziyed ?
 
gewoon snatchen die log, dan ben je meteen van het probleem af
 
Donderdag uitslag he ! wat denk je ervan Ziyed ?

Even afwachten, zou wel ****ed zijn als ik niet ben geslaagd.
gewoon snatchen die log, dan ben je meteen van het probleem af

hahahah

Maar ik heb in principe 2 technieken onder de knie, maar weet niet welke het beste voor me zijn. Scheelt niet veel in ieder geval. Dus misschien beter om dat even te oefenen vandaag.
 
gewoon snatchen die log, dan ben je meteen van het probleem af

grapjas. als het niet zo'n dik ding was zou ik ook zeggen "doen"...
maar goed een 40-50kg log kun je ook gewoon met gestrekte armen front raisen tot boven je hoofd heb ik gemerkt. Dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit :D
 
Dat wil ik nu nog even bekijken, hoe makkelijk die gaat.
Denk wel dat het toch openen op 85 zal worden, maar ja. Even voor het vertrouwen :D
Ik ga in ieder geval voor safe, 75 :D
 
85 sowieso, daar deed ik al een triple mee dus dat is wel safe.
 
Damn hoe weet jij dat??? Helderziend?

Training net:

log

Beetje afgewisseld met technieken door echt te jerken en meer push jerk achtig, maar die push jerk is toch niet stabiel genoeg.

5x55
3x65
3x70
1x80
1x80
2x80 verschillende technieken gedaan hier
1x85
2x85
1x90
1x90
1x90

Easy 90's, dus ik ga zondag openen op 90, indien er beetje goed opgewarmd kan worden.

Pull ups
6x pronated
5x supinated
5x pronated

Military Press
5x50
5x60
5x50
5x50
5x50 weinig rust, veel snelheid

Face pulls
15x25kg strikt met vasthouden aan het eind en traag negatief, alles eigenlijk zo
12x30
10x40
9x40

Side raises superset met preacher curls
3x12 en 3x12 met 10-12kg beiden

Pushdowns
4x15x iets

Decline bench press had ik zin in, wel lekkere oefening eigenlijk
10x70
8x90
6x100

Vanaf nu rust deze week.
 
Oke nice boom werk kerel.

Ik hoop op 90 te stranden zondag, tis en blijft mijn zwakste onderdeel.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven