XXL Nutrition

Log Grijpwijk

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Zaterdag kreeg ik last van een helse pijn in mijn bovenbeen nadat ik een eindje gefietst had. Soort van kramp, maar dan anders. Vanuit mijn quad schoot er een stuk spier weg, wat zich net boven mijn knie ophoopte als een gigantische bult. Was best lachen, schreeuwde het uit van de pijn.

Vandaag maar weer ff een beetje getraind. Paar setjes borst, rug en squats. Na mijn 3e set squats (4x140) schoot het ineens in mijn hamstring.
De rest van de week ga ik geen ene flikker meer doen!

Motivatie is tot nabij het nulpunt gedaald mag ik wel concluderen. Mijn deload is meer een soort rustweek geworden, wat opzich natuurlijk geen probleem is maar ik had gehoopt op betere krachttoename.

Hoop een frisse start te kunnen maken met een nieuw voedings en train schema a.s. maandag of dinsdag. Knal er wel wat B12 bij voor een maandje of 2. Ben van nature al niet zo'n energiek persoon en dat trainen na een lange werkdag staat me voor geen meter aan.
 
Damn ik heb precies hetzelfde, gek*t met mn rug laatste training en nu train en eet ik als een bitch... motivatie is ook zo goed als niks, volgende week weer eens beginnen, jij succes iig:).
 
ff rustig aan kerel, laat je lichaam herstellen in kom dan weer terug.

klote
 
Heb je ook blauwe plekken gekregen op die quad?
Zo ja, dan zou ik er ECHT effe een dokter naar laten kijken. Dn kan een van je bovenbeenspieren gescheurd zijn... Hoewel je dan vermoedelijk geen squats meer gedaan zou hebben daarna, hehehe :)

Maar je verhaal klinkt echt precies als een afgescheurde spier, zoals ik dat een paar keer heb zien gebeuren op de athletiekbaan...
Ik duim voor je dat het gewoon een superbrute kramp was, succes gozer!
 
I'M BACK !!!!
Althans, het was in elk geval een poging... Het is weer een training met een verhaal.

Vandaag ben ik met een lichtelijk zeurderige rug (autorit van normaal een hallf uur kostte me vanochtend een goede 2,5 uur) afgereisd naar mijn 2e sportschool. Was al weken niet meer in die toko geweest. Train er eigenlijk veel fijner, zeker onderlichaam maar de kwartier reistijd staat me niet aan.

Squats from safety's
1x70
Ik was van plan dit eens als ME oefening te proberen om zo niet bang te hoeven zijn bij het maxen, maar het beviel me voor geen meter. Kon geen kracht zetten en zat in een erg geforceerde houding dus ben er maar mee gestopt.

Squats (ik moet deze ME oefening meer varieren, weet ik)
5x70
5x110
5x140
1x160
1x170
1x180 (k*trep, telt eigenlijk niet ivm spotter)
1x190 (net niet parallel, wel volledig zelfstandig)

Ik voelde mijn quad weer tijdens de oefeningen. Voelt toch wat beschadigd aan dus ga proberen iets meer rust te gunnen. Ook speelde mijn hamstring weer op, dus dat was ook wel lachen. Voelt alsof er elk moment een zweepslag in kan schieten. Al met al vermaak ik me wel tijdens zo'n training.

Toen kwam ik er achter dat er eigenlijk wat setjes chin-up als 1e oefeningen stonden. Maar ik wilde het powerrack niet opgeven dus ben gaan rackpullen.

Rackpull (hoogte onderkant knieschijf)
8x110
8x140
8x160
8x180
6x200 Ging lekker maar na deze set kwam ik er achter dat ik mijn eeltplek volledig opengehaald had. Voelde er weinig van maar zat wel vol magnesium enzo dus maar even afgespoeld en een plakkertje eroverheen gedaan.
Handschoentjes aan en verder maar (HARD-MOTHER****ING-CORE, of niet dan jongens?)
1x220 (voelde toch die wond verder openscheuren)
1x250 (toch nog maar ff voor de show)
Laatste twee reps waren sumo-style.

Toen ben ik maar gestopt. Hand zag er niet zo lekker uit dus die heb ik even laten verzorgen bij moeders thuis. Nu is het de vraag of ik morgen UB kan trainen.
 
Hardcore aardige gewichten verplaatst vandaag!!
 
Small BP
5x20
5x50
3x60
3x70
3x80
2x90
1x95
1x100
1x105
1x110 Failed

105 ging eigenlijk nog met een behoorlijke snelheid omhoog, had verwacht 110 ook wel even te doen maar viel halverwege stil. Al met al niet ontevreden over.

Tate press
3x10x14

Pushdown
8x70 (last van mn wond)
3x12x40

Pulldown breed
5x8x50

Incline benchpress met 60kg was een drama

Cable curls
3x12x40

Side raises
2x10x8
 
Training ging nog okay hoor! maar bij 1 oefening last gehad van je wondje! 250 rackpull met een pijnlijk hand RESPECT!!
 
Beetje dikke verband om en trainen ouwe! :D nice small bp!
 
Het was me weer een nerd-training vandaag, niet te geloven. Wederom vergeten duidelijk op papier te zetten wat ik wilde gaan trainen met welke gewichten dus het is weer een rommeltje geworden.

DE Fullbody was de bedoeling, maar benen wilde ik eigenlijk sparen.

Military press
5x50
5x60
2x70 (pushpress)
Volgende keer 5x65 en zo proberen deze mietjesgewichten ook eens op peil te krijgen.
Speedbench
10x3x60
Nav een topic hier deze keer de stang snel laten zakken, vond er weinig aan moet ik zeggen maar als de experts zeggen dat het moet zal ik er maar aan moeten wennen.

BOR
12x50
12x60
12x70
8x80
3x90 (toen was het echt ff op)

Dumbbell extensions
12x8
12x10
10x12

Hoge cable curl biceps
3x12 (gay)

Dumbbell cleans
10x16
2x8x18

Speed deadlifts
3x1x90
Steken in mijn onderrug dus die onzin maar gestaakt.

barbell shrugs
2x10x90

toen nog wat gekloot met een stang met 120kg erop in mijn nek maar dat was ook geen succes. tot zo ver deze leerzame bijdrage van mijn zijde :rolleyes:
 
Zet jij het altijd op papier dan??

Ik weet van te voren de basis wel en assistence verzin ik ter plekke.
 
Zet jij het altijd op papier dan??

Ik weet van te voren de basis wel en assistence verzin ik ter plekke.

Ja, ik loop tegenwoordig als 1 of andere mongool met een papiertje door de sportschool, je mag er om lachen. Vind het fijner om een leidraad te hebben, anders ga ik maar wat aankloten. Wat dus mijn bedoeling is, is om op deze manier van tevoren te bepalen wat ik ga doen en zo de variatie erin te houden. Uit mezelf kies ik altijd voor dezelfde oefeningen. Ook noteer ik mijn resultaten omdat ik ze tijdens het trainen niet goed opsla in mijn hoofd, laat staan dat ik nog weet wat ik de vorige training heb gepresteerd. Alleen ben ik er dus nog niet zo aan gewend dat het optimaal werkt.

Ben het inmiddels wel gewend omdat het met HST ook zo goed als noodzakelijk is ivm de progressive overloading, een principe wat ik nu in het WSB gebeuren ook wil gaan proberen toe te passen.
 
Met een energielevel van 0,0 ging ik richting de sportschool. Daar aangekomen liepen er een aantal mensen rond waar ik spontaan depressief van wordt en dan zakt de moed me helemaal in mijn schoenen.

Box squats (1e keer als ME oefening)
3x70
3x100
1x120
1x130
1x140
1x150
1x160 FAILED
Blijf het moeilijk vinden hier kracht bij te ontwikkelen. Zal de uitvoering eens goed moeten bestuderen en ook de vorm van mijn normale squat gaat de verkeerde kant op. Begin bang te worden met zware gewichten.

Rackpull
Ook maar ME gedaan omdat ik na die boxsquat ontevreden was
Vanaf 100kg naar 1x230 gewerkt.
Leuke is dat ik mijn hand weer heb opengehaald.

Chest supported dumbbell row
4x8x26

Dat was het weer :rolleyes:
 
Vers van de pers (hahahaha!!!!!) Max Effort upperbody

Floorpress
5x20
5x50
5x70
3x90
3x100
1x110
1x120 Failed

Eerste keer dat ik deze oefening deed. Na de halve toko overhoop te hebben gegooid heb ik met behulp van wat creatief inzicht van de instructeur een bouwwerk weten te maken. 2 rubberen matten breed, 2 dik en 1 overdwars en een schijf van 25 onder mijn hoofd. Geloof dat er al bijna een mongolenbusje gebeld werd aan de vreemde blikken te zien. Zat uiteindelijk ongeveer op de goede hoogte maar was nog niet perfect. Volgende keer ff proberen te finetunen. Onderaan zat ik precies op de safetys dus moet ietsje hoger liggen volgende keer.

Ik heb vanwege deze houding niet kunnen archen, weet niet of dit wel gebruikelijk is bij floorpress? Ik heb dus minder gedrukt dan ik normaal op de platte bank als maximum doe. Ligt dit aan de ontbrekende arch of aan het feit dat ik vanaf de safetys moet beginnen ipv vanaf het hoogste punt van de ROM? Beetje een domper...

Rack lockouts
Ik gok een centimetertje of 7 a 8. Deze ook vanaf de grond gedaan dus geen arch of wat dan ook. Na deze oefening had ik zo ongeveer van de hele tent wel opmerkingen en vragen gehad. Ik heb het er maar druk mee op de dinsdagavond.

8x100
8x120
8x140
5x160
5x170
3x180
3x190
3x200
1x210
1x220 FAILED!!!

Tate presses
3x15x10

Chest supported dumbbell row
3x8x28

MultiMaxOverheadInclineSuperUpsidedownDumbbellCurl (ik haat biceps trainen)
3x10x10
 
Ohja en ik ben nu kotsmisselijk en heb hoofdpijn. Aan de hand van mijn geboer vraagt mijn vader of ik misschien moet overgeven. Ik heb hem maar even uitgelegd dat dat erbij hoort. Het leven van een monster gaat nu eenmaal niet over rozen.
 
Ohja en ik ben nu kotsmisselijk en heb hoofdpijn. Aan de hand van mijn geboer vraagt mijn vader of ik misschien moet overgeven. Ik heb hem maar even uitgelegd dat dat erbij hoort. Het leven van een monster gaat nu eenmaal niet over rozen.

Goed bezig!! :D
 
Mooie lockouts, die floorpress kun je zwaarder, let maar op :)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven