MuscleMeat

Log KEUN (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Update:
Allereerst de beste wensen voor iedereen!

Just a reminder; dat we allemaal een experimentele datum hebben, net als het brood dat je in huis bewaart.
Echte mannen eten geen brood:orly:, maar rijst met kip :yarly:
Dus haal het beste uit je leven. Het is voor veel mensen een moeilijk jaar geweest.
Mensen zijn banen, familie / vrienden, mentale stabiliteit kwijtgeraakt.
Laat (kleine) tegenslagen je dromen en ambities niet doden.

Het jaar 2020 is voor mij een jaar geweest waarin ik vele persoonlijke doelen van mijn lijstje heb afgevinkt.
Door deze doelen te bereiken, herwon ik mijn ambitie weer terug voor bodybuilding.
Ofja eigenlijk zeg ik dat verkeerd. Door mijn doelen te bereiken heb ik meer tijd voor mezelf gecreëerd.
Dat gezegd hebbende besteed ik mijn vrije tijd het liefste aan persoonlijke ontwikkeling....of wel 'I Lift things up, and put them down!'
Zolang mijn liefde voor deze sport voortduurt, wil ik deze koers die ik uit heb gezet in 2021 en de jaren daarna voortzetten.

Ik realiseer me dat ik voor velen hier op het forum iemand ben die ineens uit de lucht komt vallen en voor een andere groep ben ik een oude bekende die terugkeert naar de groep.
In mijn tiener jaren was ik iemand met grote ambities op het gebied van bodybuilding en ik heb geprobeerd de juiste contacten te leggen die me in de goede richting konden leiden, maar vergeet niet. Je bent jong en je wilt wat, maar eigenlijk weet je op die leeftijd nog niet echt wat je wilt en hoe je bepaalde zaken moet aanpakken.

Maar goed, iemand als ik, die zo goed als al zijn tijd in zijn tienerjaren in de sportschool heeft doorgebracht sluit dat hoofdstuk niet zomaar af.
De koers wordt voortgezet in het nieuwe seizoen in '2021'...dus sit back and enjoy the show :popcorn:

Its Time Showtime GIF by Netflix Is a Joke
 
Om 2021 officieel in te luiden, wil ik mijn shape vandaag de dag vergelijken met de shape waar ik vorig jaar mee van start ben gegaan.
Helaas heb ik niet exact dezelfde poses op foto, maar ik denk dat het toch een goed beeld geeft.
Voor de mensen die vanaf deze post meelezen: ik onderging in september 2020 een operatie voor een navelbreuk. In november ben ik voor het eerst weer gaan sporten. Vanaf de eerste dag sporten, volg ik een strikt dieet, waar ik tot op de heden nog niet van ben afgeweken. Mijn startgewicht in november was 76kg en vandaag de dag 78,5kg. Ik kan met trots zeggen dat ik weer op niveau zit.

Ik ervaar daadwerkelijk een 'rebound effect'. Alsof ik een spons ben die alles absorbeert wat hij binnenkrijgt. Zijn die 13 jaar trainen toch niet voor niks geweest.

De reden waarom ik niet afwijk van mijn dieet is dat ik in de periode van september t/m november veel darmklachten heb gehad. Door elke dag dezelfde hoeveelheid voedsel binnen te krijgen, kan ik gemakkelijk bijhouden hoe mijn lichaam reageert op mijn huidige dieet en mijn darmflora.

63FA8103-60F0-499A-8D9E-5D8EE5EFE422.jpeg

Deze foto is van september, hier was ik revaliderende van mijn operatie

FA50FF05-84D5-4469-B183-F02EE44A3BE6.jpeg

Deze foto is van oktober, ik deze periode was ik nog in behandeling bij mij fysiotherapeut voor mijn eerder genoemde darmklachten.
Vanaf 12 november (zie come back post) ben ik weer blessure/pijn vrij begonnen met trainen (Don't mind the poseerslip)


89ADD59E-7F1A-4C89-B549-6F65746C4D96.jpeg



6D751B20-FA8C-4856-8FD8-06194EF948FC.jpeg
 
Laatst bewerkt:
in
 
  • Love
Waarderingen: KEUN
Ik volg ook even!
 
  • Love
Waarderingen: KEUN
Netjes. Zwaarder en droger.
 
Netjes. Zwaarder en droger.
Thanks Camelus! Ben benieuwd hoelang ik deze stijgende lijn in groei/gewicht kan aanhouden met me huidige calorie inname.
 
Update:
Vandaag heb ik nogmaals mijn maten opgemeten.
Ik zal ook meteen een vergelijking maken met de vorige meting.
Al met al ben ik meer als tevreden met de progressie die ik geboekt heb.

23-11-2020
Gewicht: 75,5 KG

Schouder omvang: 118,5 cm
Borst omvang: 96,5 cm
Taille: 79 cm
Bovenarm(en): L36 cm R37 cm
Onderarm(en): L31 cm R31 cm
Bovenbeen: L57,5 cm R56,5 cm
Kuiten: L38 cm R38cm

17-01-2020
Gewicht: 80KG (avond gewicht)

Schouder omvang: 120,5 cm
Borst omvang: 102,5 cm
Taille: 82 cm
Bovenarm(en): L39,5 cm R40 cm
Onderarm(en): L32,5 cm R32,5 cm
Bovenbeen: L61 cm R60 cm
Kuiten: L39,5 cm R39,5cm

Ik train momenteel 4 a 5 keer per week, waarvan gemiddeld 3 dagen (Push/Pull/Legs) met enkele apparatuur.
De overige dagen, of de dagen dat ik geen apparatuur ter beschikking heb hang ik (letterlijk) rond bij Calisthenics parkjes (Push/Pull).
Desondanks het gemis van de sportschool kom ik toch aan me trekken . Ik zie deze periode juist als uitdaging om mezelf te verbeteren op het gebied van lichaamsgewicht oefeningen. Daarnaast maak ik ook gebruik van elastieken voor de isolatie oefeningen.
 
Laatst bewerkt:
Update:
Vandaag heb ik nogmaals mijn maten opgemeten.
Ik zal ook meteen een vergelijking maken met de vorige meting.
Al met al ben ik meer als tevreden met de progressie die ik geboekt heb.

23-11-2020
Gewicht: 75,5 KG

Schouder omvang: 118,5 cm
Borst omvang: 96,5 cm
Taille: 79 cm
Bovenarm(en): L36 cm R37 cm
Onderarm(en): L31 cm R31 cm
Bovenbeen: L57,5 cm R56,5 cm
Kuiten: L38 cm R38cm

17-01-2020
Gewicht: 80KG (avond gewicht)

Schouder omvang: 120,5 cm
Borst omvang: 102,5 cm
Taille: 82 cm
Bovenarm(en): L39,5 cm R40 cm
Onderarm(en): L32,5 cm R32,5 cm
Bovenbeen: L61 cm R60 cm
Kuiten: L39,5 cm R39,5cm

Ik train momenteel 4 a 5 keer per week, waarvan gemiddeld 3 dagen (Push/Pull/Legs) met enkele apparatuur.
De overige dagen, of de dagen dat ik geen apparatuur ter beschikking heb hang ik (letterlijk) rond bij Calisthenics parkjes (Push/Pull).
Desondanks het gemis van de sportschool kom ik toch aan me trekken . Ik zie deze periode juist als uitdaging om mezelf te verbeteren op het gebied van lichaamsgewicht oefeningen. Daarnaast maak ik ook gebruik van elastieken voor de isolatie oefeningen.
Tering:eek!:, dit is niet normaal hoor! Dat is in een kleine 2 maanden tijd!
 
  • Love
Waarderingen: KEUN
Ook wil ik mijn huidige voedingsthema met jullie delen, dit schema hanteer ik al vanaf de start van mijn comeback.
De porties zijn alleen toegenomen (zoals havermout, rijst en zoete aardappel)

Onbijt:
921 kcal - 49gr eiwitten - 136gr koolhydraten - 17gr vet
140 gr havermout
28 gr whey perfection
20gr rozijnen/cranberry's
1 heel ei
1 appel

Lunch:
755 kcal - 43gr eiwit - 85gr koolhydraten - 25gr vet
50gr carpaccio
65gr gerookte zalm
1 Italiaanse bol (bruin)
1 Triangel (meergranen)
Rucola melange (50gr)

Middag:
702 kcal - 34gr eiwitten - 98gr koolhydraten - 17gr vet
175gr zoete aardappel
80gr basmati rijst
125gr zalm (gebakken)
45gr broccoli

Avond:
379 kcal - 43gr eiwitten - 40gr koolhydraten - 5gr vet
125gr couscous
150gr biefstuk
80gr spruiten

Tussendoor:
191 kcal - 4gr eiwitten - 27gr koolhydraten - 7gr vet
1 banaan
15gr cashew noten

Voor het slapen (niet altijd)
154 kcal - 22gr eiwit - 16gr koolhydraten - 1gr vet
250gr lactose vrije kwark
40gr bosbessen

Totaal 3102 kcal +- 145 eiwit - 275gr koolhydraten - 90gr vet

Sommige dagen zit ik er 200kcal onder of 200gr boven +-
Afhankelijk van mijn dagelijkse verbranding.
 
De couscous weeg je gekookt af?
125 gr ongekookte is nl ca. 470 kcal alleen al.

Just curious...welke lactose vrije kwark neem je? Beetje betaalbaar?
 
De couscous weeg je gekookt af?
125 gr ongekookte is nl ca. 470 kcal alleen al.

Just curious...welke lactose vrije kwark neem je? Beetje betaalbaar?
Meen je niet, ik vond het al vreemd want ik weeg de couscous ongekookt 😂
Ik vertrouwde namelijk op de voedingswaarden die LifeSum aangaf.
Blijkt maar weer dat je niet alles en iedereen blindelings moet vertrouwen haha, goed opgemerkt!!

Je krijgt de Lactose vrije kwark bij de Jumbo voor 1,38 a 500gr (eigenmerk)
LactoFree verkoopt tevens ook lactose vrije kwark, voor 1,70 a 450gr maar deze heb ik eigenlijk nog nergens gezien, wel op de website.
 
Je kan nooit blind vertrouwen op apps.
Couscous is net als pasta en rijst ca.360 kcal per 100 gr.
Pic van die kwark? Heb m nooit gezien. Vind m nog prijzig maar kan echt niets van lactose hebben. Dus misschien een x voor als t kan :)
 
  • Like
Waarderingen: KEUN
Je kan nooit blind vertrouwen op apps.
Couscous is net als pasta en rijst ca.360 kcal per 100 gr.
Pic van die kwark? Heb m nooit gezien. Vind m nog prijzig maar kan echt niets van lactose hebben. Dus
misschien een x voor als t kan :)
Deze neem ik meestal, zit een minimale (niet noemenswaardige) hoeveelheid lactose in. Ben benieuwd naar je ervaringen bij dit product.
Ik ben namelijk niet lactose intolerant, maar wel enigzins overgevoelig bij bepaalde producten.
Als ik kwark eet, is dat in porties van 250gr per keer. Dus a 0,70 cent per portie, goed te doen imo.
2BBDB052-62C5-449A-BE79-AC8BF50DD048.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Gaat lekker zo te zien
 
  • Like
Waarderingen: KEUN
Lunch:
755 kcal - 43gr eiwit - 85gr koolhydraten - 25gr vet
50gr carpaccio
65gr gerookte zalm
1 Italiaanse bol (bruin)
1 Triangel (meergranen)
Rucola melange (50gr)

Middag:
702 kcal - 34gr eiwitten - 98gr koolhydraten - 17gr vet
175gr zoete aardappel
80gr basmati rijst
125gr zalm (gebakken)
45gr broccoli

Avond:
379 kcal - 43gr eiwitten - 40gr koolhydraten - 5gr vet
125gr couscous
150gr biefstuk
80gr spruiten
Je kunt wel goed zien dat je thuiswerkt:roflol:

Update:
Foto van gister
Bodyweight 80kg

Bekijk bijlage 519497
Echt insane hoe hard je terug komt kerel!:bow:
 
  • Like
Waarderingen: KEUN
Gaat lekker zo te zien
Thanks Jelleg, naar omstandigheden mag ik niet klagen.
Het voelt goed om weer wat extra gewicht mee te dragen op me lijf.

Welkom ook 👊
Je kunt wel goed zien dat je thuiswerkt:roflol:


Echt insane hoe hard je terug komt kerel!:bow:
"Sinds ik thuis werk, maak ik de gains van me leven" :marvin:
Thanks Marvin! Het doet me vooral mentaal goed om weer als vanouds bezig te zijn bodybuilding.

Ik hoop trouwens dat iedereen het goed maakt nu met het huidige beleid. Ik kijk uit naar de dag dat het afgelopen is met het circus.
De eerste irritaties van de avondklok zijn bij mij nu ook een feit. Dankzij de avondklok heb ik morgenochtend geen eieren..potverdrie!

crowd rushing GIF by South Park
 
Update:
Even onder de radar geweest.
Althans van DBB, ben dagelijks actief op me Instagram pagina voor de geïnteresseerde maar dat terzijde. Ik ben met name druk bezig geweest met me werk en het afronden van mijn Bachelor studie. Kort samengevat, een hoop stress ofwel katabole weken. Momenteel ben ik in afwachting op de terugkoppeling hiervan. Op hoop van zege. Daarnaast ben ik in februari ook ‘Corona positief’ geweest. Waardoor ik 2 weken eruit lag. Het heeft even geduurd voordat ik me weer 100% voelde.

Training update:
De homegym waar ik sinds december 3 maal per week te vinden was kan ik jammer genoeg geen gebruik meer van maken. Maar waar een deur sluit, gaat een ander open. Ik heb me deze week aangemeld bij een gym die de gelegenheid bied om buiten te trainen met een max. aantal personen. Hier zal ik 3-4 keer per week actief zijn.

Totslot wil ik mijn laatst gemaakte update foto’s nog delen met jullie en een YouTube video waarin mijn fysiek beoordeeld wordt door o.a Jeffrey Suijkerbuik, Michel van Gaalen en Harry de Jonge. Wat voor mij bevestigend is geweest dat ik op de goede weg zat/zit.

Als allerlaatste wil ik nog mededelen dat mijn lange afwezigheid op dit forum o.a te maken heeft gehad met mijn studie en aangezien ik dit jaar zal afstuderen, zal dit mij de rust geven om te doen wat ik ‘echt’ leuk vind en dat is bodybuilding.
Dat gezegd hebbende zullen we zien waar het schip strand.
 

Bijlagen

  • 4686F1BD-1EDF-48E8-ACB9-C69ABA9055CA.jpeg
    4686F1BD-1EDF-48E8-ACB9-C69ABA9055CA.jpeg
    173,5 KB · Weergaven: 52
  • 2893B35F-7A18-489B-8F64-9ECCA042FD20.jpeg
    2893B35F-7A18-489B-8F64-9ECCA042FD20.jpeg
    143,1 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven