Fitness Seller

Log Krachttraining Turnen

Bezoekers in dit topic

Getinthecar

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 okt 2008
Berichten
1.123
Waardering
117
Lengte
1m84
Massa
75kg
Vetpercentage
8%
Hierbij start ik mijn krachttrainingslog op DBB. Ik train nu ongeveer 1,5 jaar thuis op zolder in mijn home gym. foto’s hiervan staan verderop in de post.

Wat vooraf ging
Ik was vroeger altijd de kleinste en de slapste van de klas. Dit hinderde mij nooit echt, maar toen ik een jaar of 16/17 was en iedereen om me heen zwaar in de groeispurtfase zat begon ik mij tochwel te ergeren aan mijn lengte (1.65), maar vooral mijn fysiek (lees: ecto to the bone). Daarnaast was het ook makkelijk voor mensen om te ****en met mij, want ja ik durfde toch niks terug te doen. En toen kwam 3havo.
Klasgenoten werden steeds groter, breder en ik was nog smaller dan de stoel waar ik op zat. Ik zag veel van mijn vrienden steeds groter en gespierder worden terwijl ik nog steeds dat magere scharminkel was. Ik begon mij af te vragen hoe dat kon. Fitness was hun antwoord en ik had daar nog weinig van gehoord. Fitness en sportscholen waren toen net booming dus ik raakte wel geïnteresseerd. Ik ging een keer mee met een vriend en schreef me daarna gelijk in. Na een intake met een instructeur kreeg ik mijn schemaatje gepresenteerd voor 3x per week: 3x15 hh met alle mogelijke machines die er in die zaal stonden. Een vet k*tschema, maar ach wist ik veel. Fanatiek begon ik 3x per week mijn schemaatje af te werken (De beentraining sloeg ik natuurlijk als snel over, want ja het gaat toch om je bovenlichaam). Een aantal weken later vond ik de vooruitgang toch wel tegenvallen, ook werd mijn schema wat saai. Al snel zakte de motivatie en werd 3x per week 1x per week. 1x per week werd 1x in de twee weken enz enz. Zo nu en dan had ik uit frustratie over mijn fysiek weer een motivatieboost. Ik ging dan weer fanatiek Peck-decken en Biceps curlen tot ik er bij neerviel.
Deze motivatieboost was vaak van korte duur omdat de progressie uitbleef. Zo ging het een tijdje door tot ik nauwelijks meer ging en ik besloot te stoppen met fitness…

Of toch niet?
Maar fitness liet mij nooit helemaal los. Op internet bekeek ik vaak training/ Bodybuilding filmpjes met maar één gedachte in mijn hoofd: Zo sterk wil ik ook zijn. Na een jaar gestopt te zijn stond ik weer te koken van motivatie. Met mijn nieuw gekochte trainingguide van Mens Fitness vol goede oefeningen begon ik weer fanatiek met trainen. Ik had een nieuwe, kleine, low budget sportschool uitgekozen en ik was klaar om 4 dagen per week flink te gaan knallen. Ik begon goed en trainde zelfs mijn benen. (wel in een k*t smithmachine want er was natuurlijk weer geen Squatrek). Ik dronk s’avonds zelfs mijn eiwitshakes.
Ik was in mijn gedachte vaak bezig met mijn krachttraining (het was inmiddels geen fitness meer) en raakte steeds meer geïnteresseerd. Ik begon ook steeds meer sites te bezoeken gerelateerd aan training. Zo ontdekte ik op een dag www.Rosstraining.com. Deze man liet ziet dat je geen fancy apparaten nodig hebt om een goed fysiek op te bouwen. Deze manier van trainen interesseerde mij steeds meer en langzamerhand stapte ik hier op over. Ik kocht ook de boeken van zijn site en leerde nu ook dat goede voeding tot de basis behoort. Al snel na het uitlezen van de boeken maakte ik ruimte vrij op de zolder en kocht ik een bankje en verstelbare dumbbells. Samen met mijn turnringen kwam ik zo al een heel eind. Ik trainde nu al praktisch thuis, maar na het afbranden van de sportschool besloot ik helemaal over te stappen op het thuis trainen. De uitbreidingen bleven ook doorgaan en voor ik het wist had ik een volledige home gym. Als mijn ouders hadden geweten dat het zo uit de hand zou lopen hadden ze wel twee keer nagedacht voordat ze ja zeiden.
Ik train meestal alleen. Soms trainen er vrienden mee maar het is lastig iemand te vinden met dezelfde motivatie en toewijding. Dit zal op DBB vast wel begrepen worden.

Mijn training
Mijn krachttraining bestaat bestaat uit een combinatie van 'bodyweight' en gewichttraining waarbij ik veel krachtoefeningen uit het turnen toepas. Ik heb vroeger namelijk op turnen gezeten, vandaar.
En sommige zijn turnoefeningen zijn verdomd moeilijk. Het kan maanden soms jaren duren om een oefening goed te beheersen. Dat is misschien wel een groot verschil met de ‘ijzer’- oefeningen. Als je eenmaal de Squat beheerst kun je gewoon het gewicht opbouwen. Bij de turnoefeningen is het ‘masteren’ van de oefening vaak de training, waarbij je in verschillende moeilijkheidsgraden werkt.

Homegym
DSCF3534.jpg

DSCF3497.jpg

DSCF3533.jpg

DSCF3539.jpg

DSCF3549.jpg

DSCF3524.jpg

DSCF3514.jpg

DSCF3511.jpg

DSCF3496-1.jpg


Huidige krachtstats
Ik ben 1.82m en weeg op dit moment rond de 75 kg. Vetpercentage ?

Bench
1x90kg
Deadlift
1x130kg
Squat
6x90kg
Military Press
4x50kg

Binnekort zal ik m’n huidige schema posten waarna ook de eerste training zal volgen.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt van je eerste post werk gemaakt. Mooie spullen heb je ook.. O ja, succes met gainen.
 
zo, ziet er goed uit die homegym :) netjes.
blijf wel van de coke af, geen Yuri praktijken!

succes!
 
Maandag
A Pull Up
B Dips
C Basic Ring Strength 1 (MU, back to inverted hang, BL, FL,)
D Ab wheel

Dinsdag
A Squat
B Ring Flyes
C Front Lever Row
D Archups Circular

Woensdag
Rust (grip training)

Donderdag
A Bench Press
B Pull up+ Front Lever
C Muscle Up
D Handstand


Vrijdag
A Deadlift
B Pistols
C L sit
D HSPU
E Inverted Pull up

Zaterdag
Rust

Zondag
Rust
 
Laatst bewerkt:
Je hebt dus na je 16de nog een groeispurt gehad van 15cm? Dat is best veel!
 
Jij komt er wel!
 
Zondag
A Bench Press
20 * 40
16 * 50
12 * 60
5 * 70
5 * 70
5 * 70

B Pistols
6hh+5kg
6hh+10kg (evenwicht is lastig)
6hh+10kg
6hh+10kg

C Muscle Up
5hh
5hh
5hh
4hh

D Handstand
niet gedaan

---------- Toegevoegd om 12:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:46 ----------

Je hebt dus na je 16de nog een groeispurt gehad van 15cm? Dat is best veel!

Ja, in ene kwam de groei

Jij komt er wel!

Thanks!
 
Even een korte update. Vanwege het niet lekker voelen Maandag niet getraind en vanavond waarschijnlijk ook niet. Ik probeer wel goed te eten.
Hopelijk ben ik aan het einde van de week weer fit want dan ga ik 6 dagen naar Zweden
 
Oke, terug uit Zweden. Wat is dat een chill land zeg, ik ga zeker terug. Ruimte, natuur, geen stress en hectiek, en het is waar wat ze zeggen over Zweedse chicks.
Het was erg lastig om goede voeding binnen te krijgen. Zeker als je alleen maar uitgaat en laat opstaat. Ik heb er 1x getraind.

Squats met een vriend op mn nek (85kg)
6 * 85
6 * 85
6 * 85
6 * 85

One Arm Pushups
7hh
7hh
7hh
7hh

Dips op de hoek van het aanrecht
9hh
9hh
9hh
8hh

Handstand Pushups
4hh
4hh
4hh

Ab weel rollouts vanaf knieen
3 sets van 15

---------- Toegevoegd om 17:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:41 ----------


Vrijdag
De eerste 'echte' training sinds ik terug ben uit Zweden. Ik was blij dat ik weer goed kon eten en chill kon trainen. Na 6 dagen niks doen raak je wat geirriteerd door het slechte eten en het niet trainen. Voor mijn gevoel ben ik 5kg lichter en veel slapper. Toch ging het redelijk, zelfs een pr met de handstand pushups


Deadlift
10 * 70
10 * 70
8 * 90
8 * 100
6 * 110

Pistols
7hh + 10 kg
7hh + 10 kg
7hh + 10 kg

L sit
15 sec
15 sec
15 sec
12 sec

HSPU
7hh pr
7hh pr
7hh
6hh

Inverted Pullups
7hh
7hh
6hh
5hh
 
Laatst bewerkt:
Training van gisteren

Maandag

A Pull Up
8hh+10kg
7hh+10kg
6hh+10kg
5hh+10kg

B Dips
10hh
6hh+10kg
6hh+10kg
6hh+10kg + dropsets

C Basic Ring Strength 1 (MU, back to inverted hang, BL, FL,)
4 sets, geen moeite met muscle up

D Ab wheel partial rollouts
4 sets van 6hh
 
IK ga dit ook af en toe maar eens checken! Interessant om te zien dat iemand het totaal anders aanpakt!:D
 
Dinsdag
Nog veel spierpijn in borst, rug, buik en triceps. Squat ging moeilijk, benen voelde slap en leeg. Moeizame training is wel begrijpelijk na ziekte en korte vakantie. Over twee weekjes hoop ik weer op m'n oude niveau te zitten en dan wordt het weer knallen!

A Squat
10 * 40
10 * 40
8 * 50
8 * 60
8 * 70
8 * 80 + pompen met 60kg + ski squat tegen de muur 1 minuutje trillen

B Ring Flyes
Niet gedaan, veel spierpijn

C Front Lever Row
Niet gedaan, veel spierpijn

D Archups Circular
6hh+10kg
6hh+10kg
6hh+10kg
 
Beterschap nog kerel!
 
Zo'n manier van trainen hou ik wel van :) Vind het zelf ook altijd leuk oefeningen te leren die meer techniek vergen :)

Zodat je niet alleen sterk bent op een drukbankje maar ook wat functionele kracht hebt ;). Aan de ene kant trouwens ook wel een nadeel veel zwaarder te worden, want dan worden al die BW oefeningen veel zwaarder waar je zolang voor getraind hebt ;)

Kun je al veel op de ringen?
 
interessant logje. ga hem ook in de gaten houden.
hier kan ik nog veel bijleren denk
 
Ga je volgen! Heb in het verleden ook veel oefeningen gedaan van ross training!
Dat forum van hem is ook best leuk. En hij is natuurlijk ook bruut!
 
Zo'n manier van trainen hou ik wel van :) Vind het zelf ook altijd leuk oefeningen te leren die meer techniek vergen :)

Zodat je niet alleen sterk bent op een drukbankje maar ook wat functionele kracht hebt ;). Aan de ene kant trouwens ook wel een nadeel veel zwaarder te worden, want dan worden al die BW oefeningen veel zwaarder waar je zolang voor getraind hebt ;)

Kun je al veel op de ringen?

Precies, mijn lengte en gewicht (1.80/75kg) maakt het stukken moeilijker. De meeste turners zijn niet langer dan 1.70 en wegen +-70 kg. Dat lijkt opzich niet zo veel te schelen, maar een kleine toename in gewicht of lengte kan al veel verschil maken. De oefeningen zijn erg lastig om te masteren, maar de weg ernaar toe is de training.
Ik heb by the way je dragon flags filmpje gecheckt, goed bezig.

Ik kan nog niet veel spectaculairs op ringen.
Dit kan ik 6 herhalingen ofzo.
http://www.youtube.com/watch?v=8tKjQeIVCfQ

En de back lever kan ik met gesprijde benen
MontoyaBackLever.jpg



interessant logje. ga hem ook in de gaten houden.
hier kan ik nog veel bijleren denk

Bedankt voor de interesse in mijn log!

Ga je volgen! Heb in het verleden ook veel oefeningen gedaan van ross training!
Dat forum van hem is ook best leuk. En hij is natuurlijk ook bruut!

Rosstaining is zeker vet. Het heeft mij laten zien dat je met basic oefeningen al heel wat kunt bereiken. Check het forum nog regelmatig voor nieuwe oefeningen en homemade equipment.
 
Laatst bewerkt:
Nice trap bar bij FS gekocht?
 
Nice trap bar bij FS gekocht?

Gekocht op marktplaats. Doe er nu alleen farmer walks mee omdat ik Deadliften met een gewone barbell goed onder de knie heb gekregen en chiller vind om te doen.
 
Donderdag
Stemming: vastberaden. Bankdrukken voelde al weer beter.

Handstand
10 minuten vrijstaande handstand oefenen. 22 seconden was de langste

Bench Press
25 * stang
20 * 40
15 * 50
8 * 70
6 * 70
6 * 70

Pull up+ Front Lever Superzwaar, de combi van deze twee maakt het lastig. Misschien haal ik hem eruit omdat ik weinig goede herhalingen kan maken.

4hh
3hh
3hh

Muscle Up Pittig zo als laatste oefening
5hh
3hh
3hh
2hh
 
Back
Naar boven