Fitness Seller

Log Kraft (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ok, nog ff doortrainen dan. iig me squat moet beter
 
Hoe voer je je squats uit dan? Ass to the grass of parallel of ergens tussenin?
 
Atg, maar bij zwaardere gewichten heb ik moeite met de 'bounce' dan haal ik m meer uit mn rug. Dat ben ik nu geleidelijk aan het afleren.
 
Dan vind ik je squat nog niet zo enorm zwak, als ie full is.
Je bedoelt dat het een soort halve goodmorning wordt dan? Komt meestal doordat er niet genoeg spanning op de bovenrug staat.
 
Dan vind ik je squat nog niet zo enorm zwak, als ie full is.
Je bedoelt dat het een soort halve goodmorning wordt dan? Komt meestal doordat er niet genoeg spanning op de bovenrug staat.

Ok, en weet niet of dit een excuus is: Ik ben 195cm en heb nogal lange armen en benen. Ik denk dat daarom ook mijn squat stuk slechter is in verhouding en mijn deadlift weer beter is.

Ja, klopt ook wel dat vooral in de laatste set ik wat vermoeid word en daarom wat meer moeite heb om dan spanning te houden in bovenrug. Misschien volgende keer wat langer rust houden voordat ik de laatste set doe.
 
ik heb hetzelfde 'probleem' (en dezelfde lengte)
Goodmorning squat is een goede omschrijving.
 
Ok, en weet niet of dit een excuus is: Ik ben 195cm en heb nogal lange armen en benen. Ik denk dat daarom ook mijn squat stuk slechter is in verhouding en mijn deadlift weer beter is.

Ja lichaamsverhoudingen spelen altijd een rol natuurlijk. Lange armen zijn inderdaad voordelig voor je deadlift, maar weer nadelig voor je bench. Lange benen betekent een eind zakken bij je squat. Ik heb zelf vrij lange benen en korte armen, wat dus zorgt voor dubbel nadeel op de deadlift eigenlijk.

Ja, klopt ook wel dat vooral in de laatste set ik wat vermoeid word en daarom wat meer moeite heb om dan spanning te houden in bovenrug. Misschien volgende keer wat langer rust houden voordat ik de laatste set doe.

Je kan ook proberen eens wat te varieren met de stand van je handen op de halter. Kijken op welke manier je het beste spanning kan houden op je bovenrug, de ene heeft liever een wijde positionering van de handen, de ander pakt m erg smal beet. En bewust je bovenrug opspannen bij elke set en herhaling. Voordat je de halter unrackt, al flink spanning op je bovenrug zetten, en de halter er echt in drukken met je armen.
 
Ik pak m altijd smal, heb ik meer spanning. Maar ik zal je advies ter harte nemen. Thanks!
 
Deadlift 6*5 135/145/155/165/175/185 (2)
Military press 6*5 50/55/60/65/70/75 (1)
Pullups 6*5

Van de week maar wat aan m'n eeltprobleem doen. Ik heb er probleem mee met deadlift.
 
Ja lichaamsverhoudingen spelen altijd een rol natuurlijk. Lange armen zijn inderdaad voordelig voor je deadlift, maar weer nadelig voor je bench. Lange benen betekent een eind zakken bij je squat. Ik heb zelf vrij lange benen en korte armen, wat dus zorgt voor dubbel nadeel op de deadlift eigenlijk.



Je kan ook proberen eens wat te varieren met de stand van je handen op de halter. Kijken op welke manier je het beste spanning kan houden op je bovenrug, de ene heeft liever een wijde positionering van de handen, de ander pakt m erg smal beet. En bewust je bovenrug opspannen bij elke set en herhaling. Voordat je de halter unrackt, al flink spanning op je bovenrug zetten, en de halter er echt in drukken met je armen.

deed ik eingelijk ook nooit - maar ik zag deze post en er vandaag gelijk mee begonnen - kan er nog weinig over zeggen
 
Squat 3*5 105/120/135 (1)+(1)
Benchpress 3*5 100/110/120 (4)
Bent over row 3*5 80/90/100

Eelt gaat al beter. Er zit nog een pijnlijke plek maar die is bijna geheeld. Ook heb ik purol gekocht voor m'n handen, zijn nu ook wat zachter.
 
Deadlift 3x5 160/180/200 (1)+(1)+(1)
Mp 3x5 57.5/67.5/77.5 (2)+(1)
Pullups 3x5

Ik denk dat ik niet genoeg gebulkt heb vandaag, want deadlift ging minder goed dan verwacht. Volgende keer beter! Pijnlijke eeltwonden zijn gelukkig wel genezen.
 
Laatst bewerkt:
Squat 6x5 92,5/100/107,5/115/120/127,5 (2)
Benchpress 6x5 80/87,5/95/102,5/110/120 (4)+(1)
Bor 6x5 70/77,5/85/92,5/100/107,5 (2)


Ging weer eens als vanouds! Een goede, nette en vooral lekkere training ;)
 
Deadlift 6*5 135/145/155/165/175/185 (3)
Mp 6*5 50/55/60/65/70/75 (2)
Pullups 6*5

Toch weer reppie meer op dl en Mp. Dl was een killer
 
Deadlift 6*5 135/145/155/165/175/185 (3)
Mp 6*5 50/55/60/65/70/75 (2)
Pullups 6*5

Toch weer reppie meer op dl en Mp. Dl was een killer

Goede workout op volume-kracht, Kraft: vooral doorgaan! :D
 
Goede workout op volume-kracht, Kraft: vooral doorgaan! :D

Thanks, Barry! ;)

Ja, het gaat de laatste tijd wel lekker op de deadlift. Ik gain er wel lekker op.

Tijd terug trouwens!
 
ziet er stevig uit again - pak je af en toe nog wat ass-oefeningen
 
ziet er stevig uit again - pak je af en toe nog wat ass-oefeningen

Ik heb een tijd last gehad van pijnlijke wonden op mn vingers, door aan mijn eelt te pulken, waardoor ik de laatste tijd eigenlijk alleen het hoognodige gedaan heb. Borren kon ik niet en wou graag dat de wonden zouden helen dus ook geen ass. gedaan. Maar nu zijn de wondjes geheeld en ga ik ze weer doen
 
Squat 3x5 105/120/135 (3)+(1)
Benchpress 3x5 105/115/125 (3)+(1)
Bent over Row 3x5 90/100/-

Goed gefocused op spanning in rug zetten bij de squat ;) Ging wel lekker idem met de benchpress. Geen focus meer tijdens bor en ass. geskipt. Zaterdag hopelijk wel multiple reps op de 200 bij dl.
 
Deadlift 3x5 160/180/200 (2)+(1)
Mp 3x5 57.5/67.5/77.5 (3)
Pull ups 3x5

Vanochtend van de trap geflikkert, hier en daar wat pijntjes. Had er last mee met deadlift. Uit voorzorg voor de verandering maar eens de ass. geskipt.
 
Back
Naar boven