XXL Nutrition

Log Liana

Bezoekers in dit topic

Liana1991

Cool Novice
Lid geworden
8 nov 2017
Berichten
33
Waardering
35
Lengte
1m72
Vetpercentage
38%
Na maanden meegelezen te hebben heb ik me vandaag aangemeld op het forum. 1 van de redenen is omdat ik in mijn directe omgeving niemand heb om over het sporten te praten. Iedereen leeft een zeer bourgondisch leven!

Ik ben begonnen in maart 2017 met enkel wat kippenkracht en een vetpercentage van ruim 40%. Dit is gemeten op een weegschaal in de sportschool en aangezien deze niet adequaat is heb ik besloten om vanaf nu mijn voortgang bij te houden dmv een meetlint.

In het begin ben ik erg heftig van start gegaan wat mijn voeding betreft. Ik at veel te weinig waardoor ik juist heel erg veel ging snacken. Ook had ik mijn bourgondische leven nog niet erg geminderd dus de speciaalbieren en wijntjes vloeide nog rijkelijk.
Inmiddels heb ik mijn kcal inname genormaliseerd en ben ik nu zoekende naar een mooi aantal kcal waardoor ik niet snack en wel afval. Drinken doe ik alleen nog nog maar met mate.

Ik sport minimaal 3x per week. 1x benen/billen/buik, 1x rug/biceps, 1x borst/triceps. Als ik vaker ga dan deze 3 keer dan doe ik cardio of 1 van bovenstaande trainingen, ik luister dan naar mijn lichaam om te zien wat ik nog een keer aan zou kunnen.

Even wat persoonlijke gegevens van het moment van starten in maart:
  • 26 jaar
  • 73,5 kg
  • 40% vet
  • Spiermassa ?
  • Visceraal vet 5
  • Taille 78 cm
  • Heup/bil 110 cm
  • Bovenbeen rechts 64 cm
  • Bovenbeen links 64 cm
En natuurlijk ook nog even mijn statistieken van oktober:
  • 72.2 kg
  • 37.8%
  • Spiermassa ?
  • Visceraal vet 5
  • Taille 74 cm
  • 106 cm
  • Bovenbeen rechts 61.5 cm
  • Bovenbeen links 61.7 cm

Mijn langetermijn doel: een mooi slank, strak en sportief lichaam. Ik ambieer (voorlopig nog) geen bikinifitness lichaam.

Korte doelen:
  • -70 kg
  • -65 kg
  • Vetpercentage -35%
  • Vetpercentage -30%
  • Vetpercentage -28%
  • Vetpercentage -25%
Het lijkt me leuk om hier mijn voortgang te loggen en te zien waar deze reis mij brengt. Als iemand tips heeft of het leuk vind om ervaringen te delen dan zie ik je hier graag verschijnen! :)

ps. Ik ben nog aan het twijfelen over het posten van progressiefoto's.

Tot snel! Liana
 
Welkom! Leuk dat je gaat loggen, veel succes!

Wat is de reden dat je een splitschema hanteert? In het geval van een beginner zou ik eerder fullbody / of upperbody trainingen hanteren, aangezien je nu je spieren maar één keer per week aanspreekt. Met bijvoorbeeld een fullbody schema zou je je spieren drie keer per week aan kunnen spreken..
 
Welkom! Leuk dat je gaat loggen, veel succes!

Wat is de reden dat je een splitschema hanteert? In het geval van een beginner zou ik eerder fullbody / of upperbody trainingen hanteren, aangezien je nu je spieren maar één keer per week aanspreekt. Met bijvoorbeeld een fullbody schema zou je je spieren drie keer per week aan kunnen spreken..
Dankjewel!

Ik hanteer een splitschema omdat ik een fullbody te veel vond per training. Ik heb dit de eerste 3 maanden gedaan en merkte dat mijn kracht op was als ik klaar was met mijn benen. Nu ik een splitschema hanteer gaat het me veel beter af. Verder sport ik minimaal 3 keer per week maar kom vaak uit op 4 à 5 keer. Dit is een beetje afhankelijk van de rest van de activiteiten die ik die week heb :).

Voorbeeld:
Maandag: benen/billen/buik
Dinsdag: rug/biceps
Woensdag: rust
Donderdag: heb dan vaak nog spierpijn in mijn biceps dus doe dan vaak nogmaals benen/billen/buik of cardio
Vrijdag: Borst/triceps
Zaterdag: wederom kijk ik even hoe mijn spieren voelen en adv dat gevoel kies ik weer een training uit
Zondag: rust

Als ik minder dan 3 keer kan gaan. Om wat voor reden dan ook. Dan pak ik natuurlijk wel een fullbody. Gelukkig is dit al lang niet meer voorgekomen!
 
Duidelijk verhaal, lekker doen waar je je goed bij voelt, belangrijk is dat je het leuk blijft vinden! Succes met je doelen.
 
Welkom !
 
Om af te vallen werkt een split schema natuurlijk prima icm calorietekort.

Als beginner kan je echter nog optimaal profiteren van tegelijkertijd vetverlies alsmede wat spieropbouw en dan zou ik toch zoals HillR aangeeft bij 3x pw kiezen voor een fullbody.
Zorg gewoon dat je vooraan in je training alle compoundoefeningen verwerkt op (voor jou) zwaarte.

Heb je btw weleens gekeken naar Stronglifts?
 
Welkom en in +

Heel veel succes met je doelen!
 
Om af te vallen werkt een split schema natuurlijk prima icm calorietekort.

Als beginner kan je echter nog optimaal profiteren van tegelijkertijd vetverlies alsmede wat spieropbouw en dan zou ik toch zoals HillR aangeeft bij 3x pw kiezen voor een fullbody.
Zorg gewoon dat je vooraan in je training alle compoundoefeningen verwerkt op (voor jou) zwaarte.

Heb je btw weleens gekeken naar Stronglifts?

Bedankt voor je advies ik zal het zeker meenemen!

Nee dat ken ik niet eerlijk gezegd. Ik ga me er eens in verdiepen.
 
Stronglifts is een makkelijke manier om wat krachtopbouw te doen in de beginfase en te wennen aan structureel trainen. Je kunt een app downloaden en die gebruiken. Het is een vrij simpele opzet, laat je eventueel de eerste paar keer begeleiden door een (goede) instructeur om wat basistechniek aan te leren. Je kunt altijd filmpjes van je oefeningen maken en hier plaatsen zodat je feedback kunt krijgen. Film ze dan wel duidelijk en het liefst van de zijkant.
Als je deze training gaat doen en clean gaat eten, dwz zo min mogelijk suikers en een gebalanceerd dieet, dan kun je best in het weekend de speciaalbiertjes blijven drinken. Welke vind je het lekkerste?
Wat betreft progressie foto's: alleen doen als je dat zelf wilt en sowieso niet teveel. Eens per maand is meer dan genoeg, beter voor je eigen motivatie en het houdt de rukkers (sorry weet geen betere benaming) weg uit je log.
Succes!
 
Stronglifts is een makkelijke manier om wat krachtopbouw te doen in de beginfase en te wennen aan structureel trainen. Je kunt een app downloaden en die gebruiken. Het is een vrij simpele opzet, laat je eventueel de eerste paar keer begeleiden door een (goede) instructeur om wat basistechniek aan te leren. Je kunt altijd filmpjes van je oefeningen maken en hier plaatsen zodat je feedback kunt krijgen. Film ze dan wel duidelijk en het liefst van de zijkant.
Als je deze training gaat doen en clean gaat eten, dwz zo min mogelijk suikers en een gebalanceerd dieet, dan kun je best in het weekend de speciaalbiertjes blijven drinken. Welke vind je het lekkerste?
Wat betreft progressie foto's: alleen doen als je dat zelf wilt en sowieso niet teveel. Eens per maand is meer dan genoeg, beter voor je eigen motivatie en het houdt de rukkers (sorry weet geen betere benaming) weg uit je log.
Succes!
Leuk dat je zo uitgebreid reageert!
Ik ga de App eens downloaden. Maandag heb ik weer een weegafspraak op de sportschool en ze gaan dan ook weer een nieuw schema voor me maken. Ik zal stronglifts eens voorstellen en kijken wat mijn coach er van vindt.
Wat speciaalbier betreft ben ik vooral van de IPA's en de zure bieren, maar heb niet echt 1 favoriet. Brewdog is toch wel mijn favoriete brouwerij! Ik blijf ook evengoed afentoe wat lekkers eten/drinken. Natuurlijk krijg je de snelste resultaten als je altijd perfect eet maar ik denk dat dat voor mij niet weggelegd is. Daar word ik heel ongelukkig van denk ik :). Hou je ook van speciaalbier omdat je er zo specifiek naar vraagt?
En over rukkers gesproken, dat is ook precies waarom ik twijfel haha!

Bedankt voor je adviezen!
 
Stronglifts is een makkelijke manier om wat krachtopbouw te doen in de beginfase en te wennen aan structureel trainen. Je kunt een app downloaden en die gebruiken. Het is een vrij simpele opzet, laat je eventueel de eerste paar keer begeleiden door een (goede) instructeur om wat basistechniek aan te leren. Je kunt altijd filmpjes van je oefeningen maken en hier plaatsen zodat je feedback kunt krijgen. Film ze dan wel duidelijk en het liefst van de zijkant.
Als je deze training gaat doen en clean gaat eten, dwz zo min mogelijk suikers en een gebalanceerd dieet, dan kun je best in het weekend de speciaalbiertjes blijven drinken. Welke vind je het lekkerste?
Wat betreft progressie foto's: alleen doen als je dat zelf wilt en sowieso niet teveel. Eens per maand is meer dan genoeg, beter voor je eigen motivatie en het houdt de rukkers (sorry weet geen betere benaming) weg uit je log.
Succes!

Hangt er vanaf hoe groot je deficit tijdens de week is en hoeveel special biertjes je drinkt tijdens het week end. Anders kan je wel eens blijven stilstaan.
 
Hangt er vanaf hoe groot je deficit tijdens de week is en hoeveel special biertjes je drinkt tijdens het week end. Anders kan je wel eens blijven stilstaan.

+1

Vooral speciaalbiertjes zijn nogal eens caloriebommetjes.
 
Haha nu is het net alsof ik heel veel bier drink. Het valt wel mee! Het is zelfs niet wekelijks aan de orde, dus alles op de rails tot nu toe :).
 
Ik wil alleen aangeven dat je best wel eens uitzonderingen kan maken, zeker wanneer je fanatiek begint met trainen.
 
Welkom en leuk dat je gaat loggen :)

Ben van mening dat je veel beter resultaat boekt als beginner én in een kcal-deficit met een fullbody-schema.
Wat was destijds je trainingsschema? Wie weet lag het aan de opbouw daarvan dat je op een gegeven moment niet meer verder kon in de training.

Wat voor calorieën eet je nu en hoeveel deficit is dat?
 
Welkom en leuk dat je gaat loggen :)

Ben van mening dat je veel beter resultaat boekt als beginner én in een kcal-deficit met een fullbody-schema.
Wat was destijds je trainingsschema? Wie weet lag het aan de opbouw daarvan dat je op een gegeven moment niet meer verder kon in de training.

Wat voor calorieën eet je nu en hoeveel deficit is dat?
Bedankt voor je advies! Destijds was het 3 keer per week fullbody.
Benen 5 oefeningen, rug 1 oefening, borst 1 oefening, buik 2 oefeningen. Buiten dat ik de training toen te zwaar vond om iedere keer tot het einde vol te houden vond ik 3 keer in de week hetzelfde riedeltje doen, erg saai.

Ik heb het nu heel erg naar mijn zin met dit trainingsschema! Al ben ik blij dat mijn coach volgende week weer een nieuw schema gaat maken, het is weer tijd voor wat afwisseling.

Ik heb een schema van 1900kcal/dag maar meestal kom ik uit tussen de 1500kcal en 1700kcal/dag. 1900kcal is 200kcal onder mijn onderhoud.
Ik ga er nu trouwens vanuit dat 2100 mijn onderhoud is, ben hier nog wat zoekende in. Even in de gaten houden wat mijn lijf er mee doet.
 
Ik ben het eens met HillR Niet dat ik zou durven te zeggen als ik dat niet was maar toch.
3 X pw fullbody ! Zeker om optimaal resultaat te behalen
 
Back
Naar boven