MuscleMeat

Log Liana

Bezoekers in dit topic

Het plan voor vandaag:

Deadlift, gestrekte benen - DB's
Hip Thrust
Horizontal row zittend
Bench press - DB's
Triceps kickback - DB's
Biceps Curl
Lateral raise standing DB's
Leg raise - Captain's chair

Enne, dat kuiten trainen he. Ik heb al zo'n gespierde kuiten, wil ze eigenlijk niet nog gespierder. Kan nu al nauwelijks nog leuke laarzen vinden om te dragen :(. Hopelijk verdwijnt er nog wat vet op die plek.

Dan lekker je kuiten niet doen :roflol: Ik doe ze ook heel sporadisch, ik pas ook bijna nooit leuke laarzen (super haat, mede ook omdat ik maar maatje 35 heb.. maar toch). Ik doe ze hooguit 1x per maand, omdat het apparaat toevallig vrij is of ik er zin in heb :roflol:

Het is geloof ik een beetje een "kwaal" van mensen die overgewicht hebben (gehad). De benen moeten natuurlijk dat gewicht dragen, en dit geldt ook voor de kuiten, die zullen zich blijkbaar sneller ontwikkelen ofzo daardoor.

Rotstreken wel, we hadden liever dat onze glutes of abs ofzo dusdanig ontwikkeld waren :roflol: wie heeft er nu wat aan kuiten?!!?!? :P
 
Dan lekker je kuiten niet doen :roflol: Ik doe ze ook heel sporadisch, ik pas ook bijna nooit leuke laarzen (super haat, mede ook omdat ik maar maatje 35 heb.. maar toch). Ik doe ze hooguit 1x per maand, omdat het apparaat toevallig vrij is of ik er zin in heb :roflol:

Het is geloof ik een beetje een "kwaal" van mensen die overgewicht hebben (gehad). De benen moeten natuurlijk dat gewicht dragen, en dit geldt ook voor de kuiten, die zullen zich blijkbaar sneller ontwikkelen ofzo daardoor.

Rotstreken wel, we hadden liever dat onze glutes of abs ofzo dusdanig ontwikkeld waren :roflol: wie heeft er nu wat aan kuiten?!!?!? :P

Ik......want ik heb een kuitenfetisj :)
 
Dan lekker je kuiten niet doen :roflol: Ik doe ze ook heel sporadisch, ik pas ook bijna nooit leuke laarzen (super haat, mede ook omdat ik maar maatje 35 heb.. maar toch). Ik doe ze hooguit 1x per maand, omdat het apparaat toevallig vrij is of ik er zin in heb :roflol:

Het is geloof ik een beetje een "kwaal" van mensen die overgewicht hebben (gehad). De benen moeten natuurlijk dat gewicht dragen, en dit geldt ook voor de kuiten, die zullen zich blijkbaar sneller ontwikkelen ofzo daardoor.

Rotstreken wel, we hadden liever dat onze glutes of abs ofzo dusdanig ontwikkeld waren :roflol: wie heeft er nu wat aan kuiten?!!?!? :P

Ja die kuiten! Manman, het zit bij mijn familie echt in onze bouw. Een smalle taille ook gelukkig!
 
Even een log om te laten weten hoe de training vandaag gegaan is.
Op aanraden van jullie vandaag nogmaals een fullbody workout geprobeerd. En ja, ik ben om. Wat was dit lekker! Heb in geen weken zo goed getraind.

Wat heb ik gedaan:

Deadlift, gestrekte benen, DB's (kg is totaal)
1x12x18kg
1x12x20kg
1x12x24kg

Hip Thrust - Barbell (1e keer)
1x12x10kg
1x10x20kg
1x8x20kg

Horizontal row zittend
1x12x19kg
1x10x19kg
1x8x19kg

Bench press - DB's (kg is per DB)
1x12x4kg
2x12x5kg

Triceps kickback - DB's links en rechts
1x12x4kg
1x10x4kg
1x8x5kg

Biceps curl standing, alternated DB's
2x12x4kg
1x12x5kg

Lateral raise standing - DB's (kg is per DB)
1x12x4kg
1x10x4kg
1x8x4kg

Leg raise - Captain's Chair
3x10x

Ben helemaal blij! Morgen is het tijd om weer even te wegen en mijn maten op te nemen. Bedankt voor alle tips!
 
Laatst bewerkt:
Speciaal bier? Waar dan? :D
 
Vandaag weer goed getraind! Ik had vandaag een afspraak met mijn coach en hij vond het fullbody schema ook een goed idee. Dus dat ga ik de komende tijd mooi doorzetten.

Verder heb ik zaterdag mijn maten opgenomen.
Gewicht 72,1 (-100 Gram)
Heupen/billen 105 cm (-1 cm)
Verder geen wijzigingen.

Ik ga weer gewoon door en heb zin om mijn weg naar een gezond en sterk lichaam hier bij te houden!
 
Die metingen zijn ten opzichte van een week geleden?

Goed dat de motivatie hoog is!
 
IN !!
 
Zojuist weer geweest sporten en dat bracht me bij een vraag.
Ik was bezig met stiff leg deadliften. Hierbij had ik in beide handen eem DB van 12 kg. Ik merkte na 1,5 set dat de spier aan de binnenkant van mijn linkeronderarm ging irriteren. Hij voelt dik en een beetje uitgeput.
Iemand enig idee waar dit door zou kunnen? Het was de 2e keer dat ik deze gewichten pakte. Mijn eerste gedachte is dat de spieren in mijn onderarm en mijn hand moeten wennen aan het vasthouden van deze gewichten. Klinkt dit logisch of hebben jullie andere ideeën?
Verder was het echt een goede training.
 
Mogelijk knijp je te hard in de DB. Dat wil ook wel eens irritatie geven in je onderarm.
 
Klinkt als pomp of wat irritatie in je onderarm. Waarschijnlijk door te hard knijpen zoals marina1975 zegt.

Probeer je handen (excl je duimen) als haakjes te zien. Natuurlijk wel je duimen om de dumbell vasthouden, maar niet knijpen.
 
Mogelijk knijp je te hard in de DB. Dat wil ook wel eens irritatie geven in je onderarm.
Klinkt als pomp of wat irritatie in je onderarm. Waarschijnlijk door te hard knijpen zoals marina1975 zegt.

Probeer je handen (excl je duimen) als haakjes te zien. Natuurlijk wel je duimen om de dumbell vasthouden, maar niet knijpen.
Dat is een zeker een goede. Ik ga er de volgende keer op letten. Het kan best wel eens kloppen dat ik te hard knijp. Ben namelijk vaak bang dat de DB uit mijn hand glijdt omdat mijn handen niet zo sterk zijn.
Volgende keer eens testen dus of ik mijn vingers meer kan zien als haakjes.

Bedankt!
 
:flex:Hallo!

Vandaag is het weer de laatste dag van de werkweek. Tijd om even terug te kijken.
Qua voeding is het redelijk gegaan. Gemiddeld zit ik voor deze 5 dagen net iets onder het aantal kcal wat ik graag binnenkrijg.
  • maandag 1729 kcal
  • dinsdag 1691 kcal
  • woensdag 2100 kcal (het is die tijd van de maand dat ik de m&m's echt niet goed kon laten staan :()
  • donderdag 2383 kcal (frietjes, vandaar het hoge aantal kcal)
  • vrijdag 1416 kcal (om de afgelopen dagen ietwat te compenseren)
Vandaag staat er ook weer een goede training op het programma, heb er al weer zin in.
Het plan:
  • Row voorover
  • Sumo Squat
  • Shoulder press
  • Deadlift, gestrekte benen
  • Bench press
  • biceps curl
  • Triceps Push down
  • Leg raise - Captain's chair
Ik zal later vandaag laten weten hoe het gegaan is!

Morgen is het weer tijd om op de weegschaal te gaan staan, mijn maten op te nemen met een meetlint en progressiefoto's te maken. Ben benieuwd!
 
Een weekend waarin ik genoten heb van veel leuke dingen is weer voorbij.
Zoals beloofd nog even een update over de training van vrijdag.
Het was een fijne training!

Row voorover (deze heb ik geschrapt omdat ik nog steeds wat spierpijn had van eerder in de week)

Sumo Squat
1x12x16kg
2x10-8x18kg

Shoulder press
3x12-10-8x3kg

Deadlift, gestrekte benen
3x12x24kg Heb er deze keer ook goed op gelet dat ik niet te hard in de DB's kneep en het ging inderdaad beter. Ik merk wel dat mijn benen veel meer kg aankunnen maag dat mijn handen en armen gewoon nog niet zo sterk zijn.

Bench press (met DB's)
2x12x5kg
1x12x7kg (wilde de laatste eigenlijk 6kg pakken maar alle 6kg DB's waren in gebruik en uiteindelijk bleek de 7kg ook goed te gaan.)

Biceps curl
1x12x5kg
2x12x6kg

Triceps Push down
1x12x8.8kg... toen kwam een lieve man mij vragen of hij een tip mocht geven. Natuurlijk mag dat! Graag zelfs! Blijkbaar voerde ik deze oefening helemaal niet goed uit. Fijn om dat goed uitgelegd te krijgen wat je niet goed doet. Hierna voelde ik de oefening ook veel beter in mijn triceps.
1x20x6,3kg
1x8x8.8kg.

Leg raise - Captain's chair
3x10x

Zometeen ga ik weer naar de sportschool en heb weer een leuke training op het programma staan. Wil toch weer wat meer oefeningen voor mijn benen toevoegen. Vind dat erg leuk en merk dat ik voor mijn benen nu niet genoeg uitdaging heb.

Qua voeding is het uiteindelijk niet echt geweldig gegaan deze week. Zit gemiddeld 100kcal per dag boven wat ik eigenlijk binnen wil krijgen. Ik ben gelukkig niets aangekomen en zelfs nog wat cm's verloren. Deze week weer even de puntje op de i en hopen op een betere week qua voeding. De maandag ben ik in ieder geval goed gestart!

Ma: 1729
Di: 1691
Wo: 2100
Do: 2383
Vrij: 1696
Za: 2952
Zo: 1680

Wederom bedankt voor het lezen en tot snel!
 
Volgens mij is het tijd voor een kleine update! Inmiddels ben ik zo'n anderhalve maand verder en eindelijk ben ik opgeknapt van een ziekenhuis opname eind november.

Vandaag ga ik langzaam het sporten ook weer oppakken. Ben benieuwd wat het gaat brengen straks!
 
Super dat je weer bent opgeknapt!

Heel veel succes met het oppakken. Ren niet te hard van stapel meteen en bouw het wel rustig op.
 
Back
Naar boven