MuscleMeat

Log Machete (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Heb jij toevallig een vaste routine voor je abs of verschilt dat iedere keer?
 
Nice train Machete! Sterke biceps :sd: :trollface:

En je eten ziet er echt heel lekker uit!
 
Nice machete :)
Vooral dat dagboek idee is wel mooi. Foto, opmerking en muziekje :D

Gaat lekker hier, ik zie ook een heerlijk bordje voer:)

Thx brows!

Heb jij toevallig een vaste routine voor je abs of verschilt dat iedere keer?

Nee, ik train mijn abs nooit eigenlijk. Vind het echt vreselijk saai.
Ik dacht dat ik ze met compounds voldoende pakte, dus niet volgens de fysio.

Meestal doe ik swiss ball crunches weighted, leg raises, frog kicks en abdominal machine.
Nice train Machete! Sterke biceps :sd: :trollface:

:roflol:

Haha, valt wel mee man. Mijn biceps lopen sterk achter helaas, maar daar komt nog wel in verandering in tijdens de bulk.


En je eten ziet er echt heel lekker uit!

Update fysio
Vandaag dus bij de fysio geweest. We hadden het eerst over mijn pols, maar na een tijdje zei ik dat ik nog een klacht had: lies dus, deze gaven we nu eerst de prioriteit.

Ik heb dus geen pijn in mijn lies of heup, maar is het blijkbaar een heel zeldzame klacht. Wat onder de squatters bijna nooit voorkomt volgens hem. Kan te wijten zijn dat ik zo snel ben gegroeid, dat er nu wat pijntjes optreden.

Ik moest op bank liggen en hij deed paar bewegingen met mijn been om de pijn te localiseren dit had geen effect tot ik eindelijk zelf de pijn moest aan wijzen.

Blijkbaar neig ik met de squat te ver naar een andere been (moest de squat nadoen), waardoor ik instabiele bekken heb nu. Ene kant moet meer compenseren, wat hierdoor dus klachten geeft. Dat zag je ook aan enkele evenwichtsoefeningen. Binnenkort gaan we de techniek onder de loep nemen (ook o.a. de front squat hoop ik). Maar er is dus iets mis met mijn symphysis.

Meer weet ik er nog niet over, donderdag volgende afspraak.

bekken1.gif


Ik mag in ieder geval deze week geen squat doen en ook heb ik erge (tikkende, zeurende, knikkende) pijn aan de buitenkant van mijn linkerknie (iemand ook ervaring/tips?) dus voorlopig ook geen leg extensions, omdat hierbij alleen 1 spier wordt getraind de quadriceps.

Ik hoop dat mijn knie snel hersteld, want is echt vreselijk irritant! :(

(kan je knie trouwens vanzelf herstellen?)
 
Staan je bekken wel recht? - wat je knie betreft is die overbelast of heb je heb je ergens tegen gestoten of gewoon klachten aan de schijf zelf. Ik had dit voorheen ook icm. darm klachten maar hier heb ik geen last meer van, voornamenlijk bij kou had ik last.
 
Staan je bekken wel recht? - wat je knie betreft is die overbelast of heb je heb je ergens tegen gestoten of gewoon klachten aan de schijf zelf. Ik had dit voorheen ook icm. darm klachten maar hier heb ik geen last meer van, voornamenlijk bij kou had ik last.

Waarschijnlijk staan ze niet goed recht, dat wordt hoop ik wel duidelijk in de afspraken die nog gaan volgen.

Ik heb dit sinds vrijdag. Het komt waarschijnlijk door echt te zware leg extensions, dus ik denk overbelast. Maar wat zijn de symptomen hiervan dan? Herstelt het ook snel?

Ik ga dan ook geen leg extensions meer doen, maar ga dit vervangen voor lunges. Alleen hoop nu niet dat ik te laat ben ofzo :(
 
Als ze niet recht staan zul je op termijn gaan zien dat bepaalde spiergroepen assymetrisch gaan staan, dit was bij mij het geval, me Vastus Lateralis was beter ontwikkeld op me rechter ben dan me linker, me linker been is iets korter wat ik nu ja met dat voetzooltje heb verholpen (nog niet hellemaal).
Ook merkte ik laatst op dat mijn traps ook licht assymetrisch zijn en m'n rechter bicep is beter dan mijn linker, zelfde heb ik met mijn triceps maar echt storend is het niet. Bicep valt nog het meeste op.

M'n broer had bij leg-extensions een spierscheuring opgelopen een tijdje terug waar die nu ook nog last van heeft, vandaar dat ik niet té zwaar probeer te gaan op die oefening.
(je kunt ook eens die 1 legged leg-raises eens proberen die ik ook regelmatig doe, daarmee pak je je Vastus Intermedius)

Maar ik zou even afwachten wat je fysio je nog gaat vertellen;)
 
Bedankt voor je snelle reactie man! Ik heb inderdaad jouw post gelezen, wel fijn dat het nu beter gaat.

Maar goed zoals je ook zei, eerst kijken wat de fysio gaat zeggen. Is wel heel vervelend al die kleine blessures: pols, heup, dit dus en knie. En maagproblemen niet te vergeten, het is een mooie sport maar het heeft ook z'n vervelende kanten hehe.

Ik zal in de volgende training, 1 legged leg raise implenteren kijken wat dat brengt. Thx!
 
Pff das wel een rijtje klachten man, lijkt me echt niet best als je bekken scheef staat of iets dergelijks. Maar ik weet er ook te weinig van om je daar advies of dergelijks in te geven. Veel succes en snel herstel/verbetering toegewenst iig! Ik zou vooral met squatten enzo even niet te snel van stapel lopen en goed luisteren naar die fysio.
 
Vastus intermedius en ik denk ook je M. Rectus Femoris? Enige spier volgens mij van de quads die over zowel je heup als kniegewricht loopt.
 
even om zeker te zijn dat we het over dezelfde oefening hebben;)
het is geen vervanging maar wel vergelijkbaar
http://www.jimcordova.com/videos/videos.php?id=22

Hmm, thx man. Ik dacht inderdaad wat anders, kijken of ze zo'n band hebben daar. Dit kan ik gewoon doen om de knie te laten herstellen? Of beter laten rusten? Deadlift kan toch wel bijv.?

Pff das wel een rijtje klachten man, lijkt me echt niet best als je bekken scheef staat of iets dergelijks. Maar ik weet er ook te weinig van om je daar advies of dergelijks in te geven. Veel succes en snel herstel/verbetering toegewenst iig! Ik zou vooral met squatten enzo even niet te snel van stapel lopen en goed luisteren naar die fysio.

Bedankt man! Ik hoop dat alles snel hersteld, zodat ik weer kan genieten van het sporten. Mijn maagproblemen was heel vervelend, overgeven en dergelijke maar ik geef nu niet meer over. Heb alleen nooit honger, eet altijd met tegenzin. Ook in de cut, waarschijnlijk is mijn maag kleiner geworden. Maar die problemen komen in de bulk wel goed terug:P

Vastus intermedius en ik denk ook je M. Rectus Femoris? Enige spier volgens mij van de quads die over zowel je heup als kniegewricht loopt.

Haha, nog een fysio hier!

Denk je dat het een spierscheuring (de vastus mss?) bij de knie is dan? Ik voel het echt meer aan de buitenkant van mijn knie, zo'n tikkende pijn alsof er een (spier)draadje los zit daar heel vaag.
 
even laten herstellen, ik zelf ga gewoon met me wreef/voet in zo'n handvat in de cross-over zit prima!
 
even laten herstellen, ik zelf ga gewoon met me wreef/voet in zo'n handvat in de cross-over zit prima!

Goeie idd thx! Dus even voor de duidelijkheid, deze week geen benen?
En deadlift kan wel?
 
Ik weet niet hoeveel last je ervan hebt en of je fysio het aanraad, mijn fysio zei niks maar pak gewoon even rustweekje, saai dus.
 
gaat lekker, maar waarom evenveel setjes voor biceps als borst?
 
gaat lekker, maar waarom evenveel setjes voor biceps als borst?

Thx men! Mijn borst gaat heel lekker op 3 oefeningen, met 3 sets.

Biceps groeien slecht bij mij. Maar het totaal aantal sets valt toch mee?
Met concentration curl leg ik meer de nadruk op de brachialis. Als je op of aanmerkingen hebt hieromtrent, be my guest!
 
Thx men! Mijn borst gaat heel lekker op 3 oefeningen, met 3 sets.

Biceps groeien slecht bij mij. Maar het totaal aantal sets valt toch mee?
Met concentration curl leg ik meer de nadruk op de brachialis. Als je op of aanmerkingen hebt hieromtrent, be my guest!

niet echt, ging me niet zozeer om het aantal setjes voor je biceps curls, maar voor je borst. Maar als je goed vooruit gaat zou ik sowieso nix veranderen :).
 
Nou als het aan de buitenkant zit van je knie (laterale zijde) dan heb je kans dat het een ligament of pees is inderdaad. Wat volgens mijn docent het meest voor komt is de lig. collatera laterale of zoiets.. maarja ik kan er verder ook niks mee. De enige die je hiermee kan helpen is de fysio, maar ik zou je been echt even de moeite geven om te rusten;) dus überhaupt niks doen met je knie, want als het wel een verrekking of scheur is en je gaat door ben je zuur. Tenminste, hoe veel last heb je er nu van in je dagelijkse bezigheid en hoeveel tijdens sporten?
 
Nou als het aan de buitenkant zit van je knie (laterale zijde) dan heb je kans dat het een ligament of pees is inderdaad. Wat volgens mijn docent het meest voor komt is de lig. collatera laterale of zoiets.. maarja ik kan er verder ook niks mee. De enige die je hiermee kan helpen is de fysio, maar ik zou je been echt even de moeite geven om te rusten;) dus überhaupt niks doen met je knie, want als het wel een verrekking of scheur is en je gaat door ben je zuur. Tenminste, hoe veel last heb je er nu van in je dagelijkse bezigheid en hoeveel tijdens sporten?

Bedankt voor je uitleg man! Hij knakt niet, dus het zal dus geen kraakbeen of iets dergelijks zijn denk ik. Voor de rest ik kan prima lopen, fietsen alleen het heeft een licht jeukend gevoel en tikt heel irritant. Zoals een luie wenkbrauw dat doet, heb ik met me knie. Ik heb geen dus geen ''pijn'', maar het is iets meer irriterend.
 
Doe ook ff abbotje man, heb 40 abbo's lopen dus kan niet altijd bijhouden.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven