Fitness Seller

Log Machete (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Kracht en massa staat wel min of meer in verhouding, zodra je weer 10kg meer op je BP kunt en je doet na 1-2 maandjes bijv. 5-8 reps met je vorige 1RM zal dit ook je massa toename bevorderen in lichte wijze. /correct me if i'm wrong.

Thx. Zo denk ik er ook voor, maar ben sinds 4 weken terug bij mijn ouders en in de spiegel ogen mijn triceps (armen int geheel) veel groter en ben ik ook veel sterker geworden (bijv. met dips) in die tijd. Mijn borst dwarft mijn schouders, dus daar moet ik meer mijn best voor doen.
 
Tuurlijk is kracht wel verbonden met massa. maar er zijn heel veel andere variabelen waar je rekening mee moet houden als je gewichten gaat vergelijken. waar machete het over had..
 
Even om mezelf te mengen in deze discussie;

Je kan ook op duurzaamheid gaan trainen;

Dus als voorbeeld; BP 8x90 normaal zonder problemen, normaal tempo

Maar je kan ook 8x80 pakken 3sec up 3 sec down, dat is net zo killing en je zult merken dat je massa er ook gewoon bijkomt.
 
Gisteren niet getraind in verband met tentamen.

Ik vraag me nog af of ik vandaag zal trainen. Gisteren hoorde ik borst en biceps te trainen.
Misschien dat ik vandaag borst doe en voorkant schouder en een bicep oefening (niet te zwaar) en morgen benen + schouders (ex. voorkant).

Of lekker rusten..
 
12 Oktober - Benen, Kuiten en Schouders

Benen

Back Squat
12x70
10x90
6x100 PR

Leg press
12x140 PR
12x150
12x160

Hack Squat (plate loaded)

12x70
12x90
6x100 - vorige week 4x110 laatste set..

Leg extension
12x70
12x75
12x80 (full stack) - too easy volgende keer plate loaded en unilateraal trainen.

Leg curl
12x35
12x40 PR
10x45

Seated calf press
12x80
12x100
12x120 VPR

Schouders

DB shoulder press
12x22
10x24 - laatste rep met spotter
8x24 - spotter hielp teveel hier had ik het gevoel

DB lateral side raise
12x12
12x12
10x14 VPR

Bent over lateral raise
12x10
12x12
12x12

Opmerkingen

Overall rating: 6,5.
Geen RDL, kreeg last van onderrug tijdens hack squat. Deze viel ook dit keer vies tegen.
Squat bijna terug op oud niveau (8x100, nog 2 reps), alleen voelde bij de tweede set mijn lies erg pijn doen, viel bijna achterover lol.
Toen maar tussen parallel en 90 graden gaan squatten..
Ik wou wel goodmorning's doen alleen heb ik niet voldoende mobility, krijg steeds een bolle rug in plaats van recht te houden.

Ik gebruik geen Agmatine meer en vandaag was laatste dag met kre-alkalyn (creatine).
Vanaf nu dus op 'eigen power' én af en toe een pre-w booster.
 
sterke benen!
 
Lekker getraind alsnog man! Squats zitten we ongeveer op hetzelfde gewicht! En had je nou drie keer een PR op de leg press??
 
sterke benen!

Thx Bart!

Lekker getraind alsnog man! Squats zitten we ongeveer op hetzelfde gewicht! En had je nou drie keer een PR op de leg press??

Bedankt man. Hehe squat is nice, alleen vrees echt voor mijn lies (symphysis klier) :( voelde hem echt pijnlijk vandaag.

Ja klopt, leg press (katrol) kan ik wel meer alleen wil ik voldoende energie bewaren voor hack squat.
Vorige week was het als eerste oefening een opwarmer voor squat.
Vandaar dat ik nu wat hoger zit. Wel apart, hoe hoger het gewicht hoe minder ROM dan lijkt het makkelijker, maar toch druk je veel meer gewicht weg.


--------------

Meals tot nu toe:
75gr havermout + 40gr whey
4 boterhammen + 75gr kalkoenfilet + banaan
trainen
65gram WMS + 10gr peptopro
100gr havermout + 40gr whey
zo:
200gr gebakken kipfilet + 100gr jasmijn rijst + ananas, broccoli
315gr kogelbiefstuk + 100gr bulgur
60gr walnoten + casseine shake
 
Laatst bewerkt:
Tjonge dat zijn een hele zooi pr's in 1 training, lekkere squat ook hoor. Hopelijk doe ik je die 6x100 ook na deze week:p. Wel jammer dat die lies weer begint op te spelen, ik zou dat toch wel goed in de gaten houden.
 
Een 6,5 voor de training en toch nog een zooi pr's? Ben benieuwd om een 10 training van jou te zien dan. Sterke benen heb je!! Kunnen mijn ecto beentjes nog lang niet tegen op :roflol:
 
Gaat lkker Machete!

Ey bij mij gaat de leg extension ook maar tot 80 :( alleen is het bij mij van Technogym en zit er dus een kastje omheen. Creatieve ideeën om er nog meer aan te hangen? Dit is altijd gewoon burnen met 20-30 reps :P



PS: 3e nonfap is bijna voorbij!:D
 
Gaat lkker Machete!

Ey bij mij gaat de leg extension ook maar tot 80 :( alleen is het bij mij van Technogym en zit er dus een kastje omheen. Creatieve ideeën om er nog meer aan te hangen? Dit is altijd gewoon burnen met 20-30 reps :P



PS: 3e nonfap is bijna voorbij!:D

Mijn gym heeft nog oud model van Technogym, kan je nog groot ruberren ding van 15kg aan de gewicht stapel hangen :D:D En volgens mij gaan schijven tot 100kg of 90kg.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Oja is ook nog deze legg extension, gebuik deze liefst en is ook stuk zwaarder dan bovenste

technogym_isotonic_leg_extension_rom.png
 
Een 6,5 voor de training en toch nog een zooi pr's? Ben benieuwd om een 10 training van jou te zien dan. Sterke benen heb je!! Kunnen mijn ecto beentjes nog lang niet tegen op :roflol:

Haha bedankt man! Ja, soms heb je van die dagen dat je echt een zelfvoldaanheidsgevoel hebt van je training.
Toen ik vandaag weer last kreeg van mijn knie en lies is dat toch wel een tegenslag helaas.

Maar je moet ook niet in smith trainen haha

Tjonge dat zijn een hele zooi pr's in 1 training, lekkere squat ook hoor. Hopelijk doe ik je die 6x100 ook na deze week:p. Wel jammer dat die lies weer begint op te spelen, ik zou dat toch wel goed in de gaten houden.

Thx! Komt goed heb daar wel vertrouwen in man, succes!
Ja idd, ging ik ook gelijk wat minder diep squatten.
Ik heb er laatste tijd bijna geen last van (behalve knie), waarschijnlijk is het hersteld en vandaag gaf mijn lichaam een signaal van: let op je techniek/rug!
Dus opletten idd.

Gaat lkker Machete!

Ey bij mij gaat de leg extension ook maar tot 80 :( alleen is het bij mij van Technogym en zit er dus een kastje omheen. Creatieve ideeën om er nog meer aan te hangen? Dit is altijd gewoon burnen met 20-30 reps :P



PS: 3e nonfap is bijna voorbij!:D

Thx Arydan, als er een kastje omheen zit heb je weinig keus. Mss een dumbbell tussen je voeten? Of op een bepaalde manier een plate ergens tussen/op je benen friemelen?

Haha nice! Ik ben out met challenge, volgens mijn heeft het echt geen toegevoegde waarde dat no fap voor je test :P
 
Een 10 voor een training geven is wanneer Machete de boel onderkosts tijdens onze training;)
 
Goed bezig man, je zult zien dat je schouder press meegaat met dumbbell press (borst), zullen iets verschillen inzitten maar naarmate je hoger gaat bij borst, hoe hoger je schouder press word brah.

net beenwerk ook;)
 
Haha bedankt man! Ja, soms heb je van die dagen dat je echt een zelfvoldaanheidsgevoel hebt van je training.
Toen ik vandaag weer last kreeg van mijn knie en lies is dat toch wel een tegenslag helaas.

Maar je moet ook niet in smith trainen haha



Thx! Komt goed heb daar wel vertrouwen in man, succes!
Ja idd, ging ik ook gelijk wat minder diep squatten.
Ik heb er laatste tijd bijna geen last van (behalve knie), waarschijnlijk is het hersteld en vandaag gaf mijn lichaam een signaal van: let op je techniek/rug!
Dus opletten idd.



Thx Arydan, als er een kastje omheen zit heb je weinig keus. Mss een dumbbell tussen je voeten? Of op een bepaalde manier een plate ergens tussen/op je benen friemelen?

Haha nice! Ik ben out met challenge, volgens mijn heeft het echt geen toegevoegde waarde dat no fap voor je test :P


haha nee maar ik had nu al zin om zon gothic te pakken in de bus :rolleyes:
ff alles clean en maandag weer Crea+fap + Noxipro(new)

:D
 
Thx Arydan, als er een kastje omheen zit heb je weinig keus. Mss een dumbbell tussen je voeten? Of op een bepaalde manier een plate ergens tussen/op je benen friemelen?

Ik weet niet precies hoe het eruit ziet maar als je gewichten versteld doe je dat dan doormiddel van een pin die je versteekt? Want dan zou je een schijfje kunnen pakken, pin door het schijfje heen en dan pin op de zwaarste stand zetten. Dat schijfje blijft dan op de pin hangen als het goed is. Maar echt grote schijven zal ook niet gaan, hooguit een kg of 5.
 
Leg extensions kun je ook met 1 been doen :p ik had zelfde probleem met 80 kilo te licht . Nu doe ik 80 kilo met 1 been 6 à 7 reps :p

En noxipro voel je zeker met 1 schep al, ik zou er niet zo snel 2 van durven pakken
 
Ik weet niet precies hoe het eruit ziet maar als je gewichten versteld doe je dat dan doormiddel van een pin die je versteekt? Want dan zou je een schijfje kunnen pakken, pin door het schijfje heen en dan pin op de zwaarste stand zetten. Dat schijfje blijft dan op de pin hangen als het goed is. Maar echt grote schijven zal ook niet gaan, hooguit een kg of 5.

Ja dat is ook een goeie zeg, maar ja dan heb je dat probleem met grotere schijven weer idd..

Leg extensions kun je ook met 1 been doen :p ik had zelfde probleem met 80 kilo te licht . Nu doe ik 80 kilo met 1 been 6 à 7 reps :p

En noxipro voel je zeker met 1 schep al, ik zou er niet zo snel 2 van durven pakken

Goeie tip ook! Gelukkig hebben we een vrij uitgebreide gym, dus kan ook plate loaded trainen, maar voor Arydan o.a. wel ideaal denk ik zo.

Hmm, misschien dat ik ook gewoon noxi pak ben benieuwd hoor er erg goeie verhalen over.

---------- Post toegevoegd Wed 12 Oct 2011 om 19:09 ----------

Epic meal time! :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

~100gr bulgur + ~300gr kogelbiefstuk.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven