Fitness Seller

Log Machete (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Update

Nu het naar uitziet red ik een vak niet op tijd voor tentamen dus dat wordt volgend jaar 5 vakken (5 grote) i.p.v. 4 (2 grote en 2 kleine) volgen..

In ieder geval heb nu maar 2 tentamens nog te doen. Dus ik kan an sich beginnen met cutten. Op tentamendag en de dag ervoor wel gewoon hoog in carbs.

Opzet

Week 1:
Morgen begint week 1: dan ga ik carb cyclen en niet moeilijk doen met low/med/high.

Op benen en rugdag high carb. Op rustdagen low carbs. Borstdag moderate carbs.

Alleen de eerste week ga ik alles hetzelfde houden en carbs in de avond iets verminderen, dus steeds 25gram rijst minder. Ik wil niet gelijk in starvation mode gaan, wat ik in mijn vorige cut in de eerste week wel heb gedaan.

Week 2:
Vanaf volgende week maandag beginnen met moderate (korte) slow cardio na krachttraining.

Dit twee keer in de week, vooraf BCAA's. Denk gewoon lekker joggen in de avond.

Eiwitten gaan deze week ook met 25-50gr omhoog.

Week 3:
Fat burners gebruiken. Ik heb van vorig jaar nog Dexaprine, cafeïne en EGCG. Tekorten ga ik gewoon aanschaffen. Had ook CLA en L-carnitine gebruikt, maar dit is niet waard voor je geld imo.

Nog verder zakken met carbs op lowcarb dag en 2 keer cardio in de week behouden.

Week 4:
Nu 40 minutes of moderate- to high-intensity cardio na KT.

Week 5:
Dirty refeeds, nooit heb ik dirty gegeten in een jaar trainingstijd. Herinner me de laatste keer geeneens meer, maar wordt tijd voor KFC :D

Volume van training omhoog, meer supersets en dropsets.

Week 6:
Rustweek met trainen en dan weer opnieuw beginnen als het nodig is, waarschijnlijk wel.
 
Ik zou je refeeds verspeiden over de weken, en niet in 1 week.

Persoonlijk zou ik cardio op losse dagen doen als dat kan, vind ik fijner.

Voor de rest, succes!
 
Ik zou je refeeds verspeiden over de weken, en niet in 1 week.

Persoonlijk zou ik cardio op losse dagen doen als dat kan, vind ik fijner.

Voor de rest, succes!

Thx voor je input!

Ik zal al te twijfelen, maar als ik elke week een refeed houd (clean) dan heb ik dus 3 trainingsdagen (med, high, high), 3 low carb dagen en 1 refeed dag? Dat is prima? En elke week carbs intake op low carb dagen verlagen?
 
Zie hier uitleg over refeed:
http://forum.bodynet.nl/sticky-onderwerpen/21419-wat-refeed.html

Dat is prima, zo heb ik het ook gedaan.

2x High dagen (Waaronder 1x refeed)
3x low
2x medium

1 refeed was ook meteen een high carb dag.

Je moet gewoon per week kijken wat je tekort is, was iets van 7000cal voor 1 kilo vet (of 9000?) Als je tekort van 3500 per week kan creeren is dat al aardig wat en komt uit op 2kg vet per maand. Is een mooi streven.

Ik heb tijdens mijn cut volgens veel meer cal tekorten gecreëerd.
Sommige dagen alleen al -1800, laat staan over de week.

Spier verlies viel wel mee, en zat denk op 8 weken -7kg ongeveer.

Zie hier mijn uitleg:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/dennisik-road-to-95kg-241279/index104.html#post5951504
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het artikel! Er vielen mij gelijk 2 dingen op:

- Geen fruit op refeed dag: op trainingsdagen eet ik altijd een banaan voor training. Als ik dan een refeed houd betekent het dan dat ik op deze dag geen banaan mag eten?
- Max. 10gr vet op refeed dag: ik haal mijn meeste calorieën uit vet en carbs. Dus wordt meer eiwitten op refeed dag.

Hmm wekelijks tekort, eerste week zal het wel meevallen bij mij. Naarmate de weken vorderen zal het ernstiger worden. Maar 2kg vet per maand is zeker een mooi streven!
 
1ste punt, niet zo moeilijk doen. Het is niet dat we naar de 4% moeten neem ik aan.
Als je een banaan eet, eet je hem nu op het beste moment vind ik.

2de punt. Het is geen 10gram, maar 10% heel groot verschil. Vond het al absurd weinig.
Als je 3500cals eet = 10% 350cal / 9 = 39gram vet. Gewoon carbs heel veel omhoog gooien, eiwitten gedurende week lekker omhoog houden, carbs met refeed gewoon 200gram omhoog gooien. Samen met wat extra gezond vet, zoals pinda's bijv.
 
Lol idd, zit mezelf wat te mierennken. Maar dat verandert de zaak. Ik heb het verkeerd begrepen. Bedankt man, heb erg zin in de cut! Hoop dat ik het vet op mijn onderbuik snel ga kwijt raken.
 
Wat is nu je gewicht aan het ''einde'' van je bulk en bij welke lengte? Ik ben benieuwt hoe snel het zal gaan, je hebt een serieuze route uitgestippelt waar me niets mis mee lijkt. Veel succes!
 
Wat is nu je gewicht aan het ''einde'' van je bulk en bij welke lengte? Ik ben benieuwt hoe snel het zal gaan, je hebt een serieuze route uitgestippelt waar me niets mis mee lijkt. Veel succes!

Thx man. Nu je einde zegt, is precies een jaar dat ik ook gebulkt heb lol. Buiten het 1 maanden cutten.

Op mijn ID staat 1.74m en morgenochtend ga ik me gelijk wegen na wc bezoek. Ik schat op 82-83kg en bf 14-15%.

Na de cut zal ik pics posten, veel is niet veranderd aan mijn fysiek van een maand geleden. Misschien zal ik ook nog pre-cut pics maken als die goed uitkomen.

Edit:
Net gewogen: 86.4kg dit inclusief kleding en veel eten in mijn buikje.
 
Dat is al een flink gewicht bij die lengte als hij nog klopt. Ik ben benieuwt hoe je uit de cut komt en hoe je kracht is tijdens het cutten.
 
Kracht verlies je altijd tijdens cutten, geeft niks. Ook zal je wat spiermassa inleveren en ook dat geeft niks. Komt wel weer terug.

Cutze kerel. ripped de zomer in, ik vind je wel erg vroeg beginnen met cutten btw... was je plan daarachter?
 
Goed dat je voor jezelf een structuur hebt gemaakt voor de cut, dat ontbrak er bij mij vorig jaar ook aan.
Had ook al een plannetje bedacht voor komende cut periode, maar denk dat ik het carb-cyclen ook ga integreren binnen dat schema.
 
Benen, Schouders

Kuiten volgende week maandag, low intensity en woensdag high intensity.

Back squat
10x100
10x100
8x110

Front squat
8x60
2x60 - geen zin meer stang knelde teveel in keel.

Leg press (plate loaded)
12x220
12x230
12x240
12x260

Lying Leg curl
12x40
12x45
12x50

Lunges
12x14
12x16
12x16

DB Shoulder press
8x24
7x24
6x24

DB side raise
12x12
12x14
6x16kg - lolwat? Mjaah had nog wat spierpijn in borst denk dat het dat was.

Facepulls
12x25
12x30
10x35

Dat is al een flink gewicht bij die lengte als hij nog klopt. Ik ben benieuwt hoe je uit de cut komt en hoe je kracht is tijdens het cutten.

Ja, alhoewel meeste massa in mijn rug ziet. Armen, borst/schouders ben ik niet tevreden mee.

Vanochtend na wc bezoek met kleding: 84.4kg. Dus laten we zeggen 83kg met BF >15%.

Kracht verlies je altijd tijdens cutten, geeft niks. Ook zal je wat spiermassa inleveren en ook dat geeft niks. Komt wel weer terug.

Cutze kerel. ripped de zomer in, ik vind je wel erg vroeg beginnen met cutten btw... was je plan daarachter?

Bedankt man, klopt inderdaad kracht verlies je altijd.

Als ik terugkijk heb ik 20kg gewonnen in een jaar, maar BF is nu ondertussen wel te hoog geworden. Dus tijd voor een cut, wil ook gewoon een strakke buik en een getekend gezicht. Wil voor de rest van het jaar ook lean blijven en rustig cleanbulken heb nu een prima fysiek an sich alleen moet droger.

Goed dat je voor jezelf een structuur hebt gemaakt voor de cut, dat ontbrak er bij mij vorig jaar ook aan.
Had ook al een plannetje bedacht voor komende cut periode, maar denk dat ik het carb-cyclen ook ga integreren binnen dat schema.

Ja opzet is uiteraard belangrijk. Alhoewel ik over veel dingen twijfel, maar ik zie het aan ben benieuwd hoe ik over 2 maanden uitzie.

Carb cyclen vind ik voordelig, omdat je ook nog lekker kan trainen. Alleen vandaag had ik een leerzame discussie met een bodybuilder, die zei dat trainen op high protein high fat, beter is dan op high carb. Omdat je dan je lichaam leert om vet te verbranden dan carbs en op rustdagen eet je dan carbs waarnaartoe je spieren vol uitzien (glycogeenvoorraad aanvullen). Komt behoorlijk tegenstrijdig over als je het mij vraagt. En wat zal het verschil maken 0,5kg vet meer in een maand?
 
oke, nu snap ik je. Doe je er cardio bij ook?

Benen ook weer afgebeuld:) nice
 
oke, nu snap ik je. Doe je er cardio bij ook?

Benen ook weer afgebeuld:) nice

Ja, zondag ga ik als het meezit wat joggen in park even spieren laten wennen aan andere belasting.

Thx! Hoog volume, intensiteit viel mee, lies voelde niet fijn hele week.
 
Nice train. En ik weet niet waarom je baalt van die 16kg raises, vind dat sterk in verhouding tot je press.

Carb cyclen vind ik voordelig, omdat je ook nog lekker kan trainen. Alleen vandaag had ik een leerzame discussie met een bodybuilder, die zei dat trainen op high protein high fat, beter is dan op high carb. Omdat je dan je lichaam leert om vet te verbranden dan carbs en op rustdagen eet je dan carbs waarnaartoe je spieren vol uitzien (glycogeenvoorraad aanvullen). Komt behoorlijk tegenstrijdig over als je het mij vraagt. En wat zal het verschil maken 0,5kg vet meer in een maand?

Interesant. Dan gebruik je dus voornamelijk eiwitten als brandstof voor je training. Dat glycogeen opvullen daar zit wat in. Alleen je lichaam vet leren verbranden door eiwitten te eten... Lijkt me meer dat je dan je lichaam leert om eiwitten als brandstof te gebruiken maar misschien zit er wat in. Ga je het toepassen? Ben er wel benieuwd naar. Vind de 1ste en 2de week van je cutplannen eigenlijk vrij kort. Ik zou er twee weken van maken zodat je goed kan meten wat er gebeurt en kan kijken hoe je er op reageert.
 
Waarom überhaupt zo zwaar gaan met side raises, gaat bij mij altijd ten koste van de vorm.
 

Danku!

Nice train. En ik weet niet waarom je baalt van die 16kg raises, vind dat sterk in verhouding tot je press.

Interesant. Dan gebruik je dus voornamelijk eiwitten als brandstof voor je training. Dat glycogeen opvullen daar zit wat in. Alleen je lichaam vet leren verbranden door eiwitten te eten... Lijkt me meer dat je dan je lichaam leert om eiwitten als brandstof te gebruiken maar misschien zit er wat in. Ga je het toepassen? Ben er wel benieuwd naar. Vind de 1ste en 2de week van je cutplannen eigenlijk vrij kort. Ik zou er twee weken van maken zodat je goed kan meten wat er gebeurt en kan kijken hoe je er op reageert.

Bedankt baas. Omdat ik normaal 12 reps doe (wel beetje cheaten). Presses zijn niet zo sterk bij mij helaas :o

Ik denk niet dat ik het ga toepassen. Aangezien er ook een mentale aspect tijdens het trainen meespeelt. Je wilt natuurlijk een goede training neerzetten en ik weet zeker dat dat op no carbs niet gaat lukken. Je wilt nog wel enigzins gemotiveerd blijven. Misschien dat ik het de laatste week van de cut probeer als ik op plateau geraak oid.

Wat bedoel je met kort eigenlijk? Want wat ik me nu afvraag is, of ik vandaag maar low carb moet gaan? of dat ik het even rustig doe en alleen carbs bij avondeten schrap.

Waarom überhaupt zo zwaar gaan met side raises, gaat bij mij altijd ten koste van de vorm.

12kg is licht, 14kg doe ik moeite voor en 16 is lekker zwaar! Ik heb gemerkt als ik ze zwaar aanpak dat ze beter groeien ofzo.
 
Toevallig las ik dit gisteren in een ander topic.


"Veel mensen kampen met dit probleem en er doen heel wat tegenstrijdige berichten de ronde. Sommige mensen zijn bezorgd omdat ze gehoord hebben dat de ammoniakgeur afkomstig is van het afbreken van de spieren. Maar is dit wel zo?

Ammoniak wordt chemisch aangeduid als NH3. (Chemie interesseerde me vroeger op school niet erg en dit uitleggen is dan ook zo’n beetje een nachtmerrie voor me…). Maar goed, ik doe mijn best: NH3 wil zeggen dat er 1 atoom stikstof (N) gebonden is aan 3 atomen waterstof (H). Ammoniak heeft een zeer sterke, indringende geur die gemakkelijk herkenbaar is in onder andere schoonmaakproducten of menselijk zweet.

Verantwoordelijk voor deze geur is stikstof. In je lichaam komt stikstof enkel voor in de aminozuren, de bouwstenen voor je spieren. Fanatieke bodybuilders willen steeds een positieve stikstofbalans in hun lichaam hebben. Dit wil zeggen dat ze meer stikstof opnemen dan ze verbruiken. Omdat stikstof enkel voorkomt in aminozuren, betekent dit dat ze gemakkelijker spiermassa zullen aankomen.

Maar vergis je niet: ook als je niet fanatiek met je lichaam bezig bent, heb je dagelijks voldoende aminozuren nodig. Je lichaam gaat immers steeds in een fase waarin het weefsel afbreekt (catabolische fase) en waarin het weefsel opbouwt (anabolische fase). Wanneer je lichaam een aminozuur als energie wil gebruiken, moet het eerst omgezet worden naar een bruikbare vorm.

Ok, nu wordt het even ingewikkeld, dus let even goed op. Omdat je lichaam het aminozuur moet omzetten naar een bruikbare energiebron, wordt het atoom stikstof van het aminozuur ontdaan. Wat overblijft wordt omgezet naar glucose en kan zo door je lichaam als brandstof gebruikt worden.

Maar nu blijft het ontdane deeltje stikstof in je lichaam achter. In je nieren worden deze deeltjes verwerkt tot CO(NH)2 en worden zo via de urine afgevoerd. Maar als je nieren teveel stikstof te verwerken krijgen, zal het via je zweet afgevoerd worden, waardoor je een ammoniakgeur ruikt.

Zowel zweten als urineren vragen water van je lichaam. Als je te weinig water drinkt, wordt de afgescheiden ammoniakgeur niet verdund, waar het nog sterker ruikt. Daarom drink je best voldoende water (en meer als je veel sport) zodat de afvalstoffen zonder problemen afgevoerd kunnen worden.

Het is dus duidelijk dat je zweet naar ammoniak ruikt wanneer er teveel aminozuren als brandstof gebruikt worden of als je onvoldoende water drinkt. Betekent dit dan dat je te weinig eiwitten eet?

Veel mensen denken dat de ammoniakgeur voorkomt omdat ze te weinig eiwitten eten. Dit is niet zo. Je lichaam zal enkel eiwitten als energie gebruiken wanneer de voorraad vetten en koolhydraten onvoldoende zijn. Spieren kunnen glucose (uit koolhydraten) of vetten gebruiken als energie. Maar je lichaam kan vetten niet omzetten naar glucose en zal daarom een beroep doen op aminozuren. Als je eiwitconsumptie hoog is, bestaat de kans dat de verbruikte aminozuren uit je voeding komen, in plaats van uit je spieren.

De oplossing voor de vervelende ammoniakgeur is dus om voldoende koolhydraten te eten. Als iedere maaltijd uit een deel koolhydraten bestaat, heb je normaal gezien een voldoende grote voorraad glucose. Zo hoeft je lichaam geen eiwitten te verbranden maar kunnen ze als bouwstenen voor de spieren dienen.
Een appel of een sneetje brood kan al voldoende zijn om je lichaam te voorzien van glucose. Je lichaam heeft ook koolhydraten nodig om vet te verbranden, dus denk nu niet dat het eten van koolhydraten het vetverbrandingsproces uitstelt. Meer nog: koolhydraten zorgen voor meer energie, waardoor je beter kan trainen.

Stel dat je een snede bruin brood eet (80 calorieën) die je helpt om 100 calorieën meer te verbranden, door je hoger energieniveau. Je lichaam hoeft zijn eigen spieren niet af te breken."


Met andere woorden als je wel de raad van mister bodybuilder zou opvolgen dan zou de kans groot zijn dat je veel ruimte krijgt tijdens je workout :D
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven