Fitness Seller

Log Machete (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
bij 5 reps had ik niet zon gevoel man net als bij 8-12 reps, ben echt sore nu.. morgen ga ik wat voelen
 
bij 5 reps had ik niet zon gevoel man net als bij 8-12 reps, ben echt sore nu.. morgen ga ik wat voelen

dus low reps vind je fijner (en groei je beter op)? dus laag volume, hoog intensiteit zwaar
 
Ga ook strapless trainen, net als ik :D
 
Benen, Schouders

front squat
3x5x64 PR

leg press
12x240
8x260
8x280

leg curl
12x40
12x50
8x55 PR

- lunges
- calf raises

mp
6x40
6x44
5x50
(lang niet gedaan, even inkomen)

Note:
Fs nice, volgende week weer 4kg verhogen. Had lunges bijgedaan, voelde anders niet echt voldoening. Wat last van knie toen ik fietste naar huis (zware druk erop).

Bij schouders enkel MP, heb een soort verrekt/gescheurd gevoel rondom oksel/zijkantborst/schouder-bicepaanhechting. Lateral raises zouden het enkel erger maken.

Ook ga ik MP bouwen vanaf 40-44kg denk ik indien rack vrij is, want 5e rep op 50kg was zwaar, omdat ik ook niet kon cheaten door strikte uitvoering. Mijn onderrug trilde als een malle.
 
Goed bezig brah, nice pr! grtz!
 
Nice train! congratz met je PRs.. Wat is je BW/BF nu?
 
Lunges heb ik al eeuwen laten vallen; altijd last van knie dan.
 
MP kan je ook in de smith doen, cheat je minder en kan je meer accent leggen op isolatie van delts
 
Lunges heb ik al eeuwen laten vallen; altijd last van knie dan.

Denk ook dat dat een oorzaak kan zijn. Weet niet wat voor vervangende oefening ik kan doen, misschien meer sets op leg press? Want bij hacksquat, backsquat krijg ik vaak last van. En leg extension is niet echt een massabouwer, tenzij je het zwaar doet maar dat kunnen me knieën niet aan en dan blijft er weinig over helaas (varianten op de squat daargelaten).

MP kan je ook in de smith doen, cheat je minder en kan je meer accent leggen op isolatie van delts

Met military press (de echte variant) kun je bijna onmogelijk cheaten door de positie van je voeten. Je hebt dan totaal geen legdrive en nou om in de smith te gaan pressen :o
 
nice training, hoezo alles in 4kg stappen? Geen 2,5kg of 5kg aanwezig?
 
Je kan wel cheaten met MP, veel mensen gaan kloten met hun knieen of onderrug en maken er een soort push press van.

Wat is er mis met pressen in de smith? Zie veel buffels het doen (ook bij ons), Marcel doet het ook :D
 
Je kan wel cheaten met MP, veel mensen gaan kloten met hun knieen of onderrug en maken er een soort push press van.

Wat is er mis met pressen in de smith? Zie veel buffels het doen (ook bij ons), Marcel doet het ook :D

Dat is FP

MP is veel moeilijker om te cheaten, dat zegt hij toch.
Onderrug is leuk, maar dat moet je zelf weten. Legdrive is iets heel anders, en bijna niet mogelijk met MP.

Buiten dat is MP altijd staand, 'MP' in de smith is 99% van de tijd seated dus ook geen MP te noemen.
 
nice training, hoezo alles in 4kg stappen? Geen 2,5kg of 5kg aanwezig?

Thx Dennis. Nee helaas niet, de kleinste schijven zijn 2kg en 5kg. Elke week 10kg erbij is een te grote stap, dan loop ik gegarandeerd snel vast.

Je kan wel cheaten met MP, veel mensen gaan kloten met hun knieen of onderrug en maken er een soort push press van.

Wat is er mis met pressen in de smith? Zie veel buffels het doen (ook bij ons), Marcel doet het ook :D

Hmm lijkt me sterk, dan is het dus zoals je zegt een andere (push) press variant. Ik voer het gewoon strikt uit en de drang om te cheaten voelde ik in me onderrug, maar gewoon doorgezet. :D

Pressen in de smith is veel gemakkelijker en qua kracht weinig carry over naar de losse MP aangezien het zwaarste/lastigste gedeelte van de press ook de coördinatie is. Vind laatste paar maanden kracht ook belangrijk, daarvoor was het voornamelijk 10-12 reps maken met een degelijk gewicht.

---------- Post toegevoegd Fri 9 Mar 2012 om 23:31 ----------

Dat is FP

MP is veel moeilijker om te cheaten, dat zegt hij toch.
Onderrug is leuk, maar dat moet je zelf weten. Legdrive is iets heel anders, en bijna niet mogelijk met MP.

Buiten dat is MP altijd staand, 'MP' in de smith is 99% van de tijd seated dus ook geen MP te noemen.

Dit inderdaad.
 
Wat is volgens jou het verschil tussen een Front Press en een Military Press?

MP = hakken tegen elkaar, geen enkele legdrive
FP = voeten op schouderhoogte, geen enkele legdrive
PP = voeten op schouderhoogte met legdrive
 
Ik weet ook niet; zit er ook al langer mee "vast".

Je kan moeilijk 20 sets op de leg press doen, bij wijze van spreken.
 
je begint uit elkaar te vallen kerel:) nette training wel
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven