MuscleMeat

Log Machete (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik heb sinds vandaag voorgenomen om om de dag mijn gewicht en bf bij te houden via een excel sheet. Meestal doe ik een random check en dan zie ik wel dat ik lichter wordt alleen merk dat niet in de spiegel. Zojuist gewogen: 77,4kg en bf: 12,7%. Ik weet niet of ik het goed meet, want op mijn thigh heb ik 15mm. Dit lijkt me vrij veel. Wel is het zo dat mijn vp% sinds vorige week niet gewijzigd is, sterker nog het is exact hetzelfde.

Ik weet niet waar het aan ligt, niet te laag op rustdagen, misschien zit ik boven onderhoud op trainingsdagen waardoor refeed tegenwerkt? Iemand misschien tips wat ik beste kan doen? Nog lager op rustdagen? Ik heb vetten iets omlaag gedaan zo'n 15gr op rustdag.
 
Als je op 12.7% zit zou ik 1 refeed per week doen.

1 dag dus een refeed op een trainingsdag(onderhoud + 500 kcal + vetten laag!)
2 andere trainingsdagen(onderhoud - 250 kcal + vetten laag!)
4 rustdagen(onderhoud - 900 kcal)

Dat zou betekenen dat je ongeveer op een wekelijks tekort van 4000 kcal zit. Dat zou genoeg moeten zijn. Misschien heb je je onderhoud niet helemaal goed uitgerekend?
 
Als je op 12.7% zit zou ik 1 refeed per week doen.

1 dag dus een refeed op een trainingsdag(onderhoud + 500 kcal + vetten laag!)
2 andere trainingsdagen(onderhoud - 250 kcal + vetten laag!)
4 rustdagen(onderhoud - 900 kcal)

Dat zou betekenen dat je ongeveer op een wekelijks tekort van 4000 kcal zit. Dat zou genoeg moeten zijn. Misschien heb je je onderhoud niet helemaal goed uitgerekend?

Bedankt voor je post. Het zal wel moeten dat ik mijn onderhoud verkeerd heb berekend. Op rustdagen zit ik (volgens de onderhoud die ik heb) -900 kcal.

Denk dat ik dan iets minder carbs eet op 2 van de trainingsdagen en refeed ook iets minder. En 15mm op thigh is vrij normaal?
 
Op welke foto sta je 12,7%. Ik zit precies ook daarop :)
 
Bedankt voor je post. Het zal wel moeten dat ik mijn onderhoud verkeerd heb berekend. Op rustdagen zit ik (volgens de onderhoud die ik heb) -900 kcal.

Denk dat ik dan iets minder carbs eet op 2 van de trainingsdagen en refeed ook iets minder. En 15mm op thigh is vrij normaal?

Ik zou op rustdagen dan onderhoud - 1100/1200 kcal doen.

Carbs zo hoog laten, beter nog minder vetten eten.
 
Of Fierce misschien is mijn activiteitsfactor niet de derde, maar de 2e. Ik doe bijna geen enkele andere activiteit buiten 3x bb, boodschappen doen en af en toe naar colleges.

1: Weinig of geen training, kantoorwerk — x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week — x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week — x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week — x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera — x 1.9
@Boody, in OP de laatste 2 foto's dacht ik.

Dat scheelt 300kcal voor onderhoud, dan zit ik op 2500 in plaats van 2800kcal.

---------- Post toegevoegd Sun 11 Mar 2012 om 11:59 ----------

Ik vast trouwens nu ook een uur langer op rustdagen.

---------- Post toegevoegd Sun 11 Mar 2012 om 12:02 ----------

Ik zou op rustdagen dan onderhoud - 1100/1200 kcal doen.

Carbs zo hoog laten, beter nog minder vetten eten.

Ok, dan schrap ik 60gr noten op rustdagen. Scheelt zo'n 400kcal dacht ik. Op trainingsdagen zit ik op 40-50gr vet. Deze zijn afkomstig van havermout en wat olijfolie om kipfilet mee te grillen.
 
-1200kcal is wel erg veel hoor vooral als je ook nog gaat fasten.
Eet je carbs met rust? Dan kan je beter no carb gaan met rust dagen, dus puur je eiwitten pakken en beetje vet
 
Ah oke, netjes man :)

Thx man

-1200kcal is wel erg veel hoor vooral als je ook nog gaat fasten.
Eet je carbs met rust? Dan kan je beter no carb gaan met rust dagen, dus puur je eiwitten pakken en beetje vet

Ja, 50-60gr dat wordt aangeraden dor Lyle en Martin. Dit haal ik uit kwark en 50gr rijst.

Even uitgerekend dan zit ik op ~1900kcal, met 260gr ei, 65gr carbs en 65gr vet.
 
-1200 valt wel mee vind ik. Zit sinds 20 januari -1100kcal en ben ruim 5,5% minder in vet en weeg paar kg's minder. Je moet er beetje mee spelen :)
 
-1200 valt wel mee vind ik. Zit sinds 20 januari -1100kcal en ben ruim 5,5% minder in vet en weeg paar kg's minder. Je moet er beetje mee spelen :)

Je doet verder geen cardio?
 
Jawel 3x per week 40min na krachttraining en gewoon heel erg rustig fietsen.
 
-1200kcal is wel erg veel hoor vooral als je ook nog gaat fasten.
Eet je carbs met rust? Dan kan je beter no carb gaan met rust dagen, dus puur je eiwitten pakken en beetje vet

Ajoh, zat in de zomer soms op -2000 of wel meer.
Gewoon eiwitten hoog houden.
 
Hmm, oke dan ga ik ook 1200kcal verschil proberen. Dan zit ik op 1700kcal op rustdag (dus ga nu 300-400kcal lager zitten als normaal). Ga dit aanhouden op rustdagen. Op trainingsdagen zit ik (blijkbaar) toch boven onderhoud, verklaart ook wel krachtprogressie grotendeels.

En 2 van de drie trainingsdagen, 2500kcal: 230ei, 300k, 45v. Dit dus ook 200-300 minder kcal.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, oke dan ga ik ook 1200kcal verschil proberen. Dan zit ik op 1700kcal op rustdag (dus ga nu 300-400kcal lager zitten als normaal). Ga dit aanhouden op rustdagen. Op trainingsdagen zit ik (blijkbaar) toch boven onderhoud, verklaart ook wel krachtprogressie grotendeels.

En 2 van de drie trainingsdagen, 2500kcal: 230ei, 300k, 45v. Dit dus ook 200-300 minder kcal.
ga gewoon -500 en elke dag cardio wtf 1200 kcal onder onderhoud
 
Dat ziet er prima uit.

---------- Post toegevoegd Sun 11 Mar 2012 om 13:11 ----------

ga gewoon -500 en elke dag cardio wtf 1200 kcal onder onderhoud

Jij zal het inderdaad beter weten. Martin Berkhan raad zelfs 50% van onderhoud aan op rustdagen, 1200 kcal kan prima.
 
Dat ziet er prima uit.

---------- Post toegevoegd Sun 11 Mar 2012 om 13:11 ----------



Jij zal het inderdaad beter weten. Martin Berkhan raad zelfs 50% van onderhoud aan op rustdagen, 1200 kcal kan prima.
ok
 
Borst, Biceps

incline db press
8x26
8x28
6x30

flat db press
4x34
8x30
7x30

chin ups (palmen naar je toe)
6xBW+15kg
4xBW+15kg
3xBW+20kg

- db curl

Note:
Ten opzichte van vorige week 1-2 reps minder p. set/oefening. Voel ook griep opkomen. Gisteren vreselijke honger voor het slapen gaan, voel het dieper gaan in kcal echt wel.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven