MuscleMeat

Log Machete (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
We gaan deze week wel even 5×5 benchen ofzo man als je je beter voelt, elkaar spotten jwt :heart: (nohomo)
 
Benchen is ook niet mijn ding Machete... gewoon mee stoppen :)

Naah, blijf wel lekker benchen maar dan met een gedachte erachter :roflol:

ja strict, nice and steady

Keep it up bro.

We gaan deze week wel even 5×5 benchen ofzo man als je je beter voelt, elkaar spotten jwt :heart: (nohomo)

Ja is goed mang. Ik denk dat ik FB doe woensdag en vrijdag, houd het dan ook misschien wel bij 2 trainingen in de week en dus ook 2 refeeds.
 
Update:
Koorts is sinds gisteren gezakt. Enkel wat hoofdpijn. De reden dat banken en dippen slecht ging is bekend, heb al 2-(3) weken last van linkerschouder aan de voorkant. Kwam denk ik door slechte warmingup en te hoge belasting met drie keer voorkant schouder (bench, dips, incline db press). De eerste 2 weken kon ik me linkerarm niet eens optillen, dacht dat het beter ging nu. Anyways heb dus nu een lichte onsteking/scheur in voorkant schouder/zijkant borstaanhechting, hoop dat het herstelt tot volgende week di/woe. Dan ga ik het ook wat lichter belasten. Alleen gaat nu natuurlijk echt traag door cut, had woensdag getraind en het is nu ondertussen zondag..

Wat betreft cut gaat prima, na 4 dagen low-carb zit gewicht op 74,5 kom van 77kg. Zit denk ik nu ook rond de 13%, misschien wat hoger lijkt lager omdat ik niet veel vocht vasthoud. Alleen moet snel refeeden, neem nu dexa om beetje stofwisseling te boosten (schijnt t3 in dexaprine te zitten).

Tijdens de bulk weet ik niet wat ik ga doen, doel is toch meer spierbouw, maar wil ook kracht. Vandaar dat ik de grote oefeningen met lage herhalingen doe en assistance oefeningen met hogere herhalingen. Wil niet in een gevangenis zitten met een schema, dus ga gewoon een 3 day split doen, trainde sinds begin al met 3 day split. Goede gains gemaakt, misschien later keer bill star doen.

Week 1
Monday
Chest/shoulders/Triceps

Wednesday
Back/Biceps/legs/abs

Friday
Chest/shoulders/Triceps

Week 2
Monday
Back/Biceps/legs/abs

Wednesday
Chest/shoulders/Triceps

Friday
Back/Biceps/legs/abs

Hier denk ik over, 2x spieren per week aanpakken. Dus frequentere prikkel en om de week wisselen, volgens mij is dat het beste van twee werelden. In plaats van wachten tot de week erop om spier te trainen. Wel een zwaar schema though.
 
Hier denk ik over, 2x spieren per week aanpakken. Dus frequentere prikkel en om de week wisselen, volgens mij is dat het beste van twee werelden. In plaats van wachten tot de week erop om spier te trainen. Wel een zwaar schema though.

Damn, hoe lang ga je over elke workout doen :D
Is het niet wat overkill: chest, shoulders & triceps?
 
Damn, hoe lang ga je over elke workout doen :D
Is het niet wat overkill: chest, shoulders & triceps?

Haha ja daar zat ik ook over te twijfelen, denk dat ik het een poging ga wagen. Het is niet dat ik dertig curl varianten ga doen, maar bij compounds ga houden en wat assistance oefeningen houd het graag simpel. Denk dat ik ook myo reps ga toepassen, om zo maximaal spier te activeren (rate coding), maar daar later meer over.

Ik merk dat ik erg blessuregevoelig ben met borst, schouders en triceps op 1 dag. Daar moet ik ook een afgestemd schema voor maken, maar dat allemaal binnenkort als einde cut nadert. Ik denk gewoon een benchpress 3x5, incline db press 3X8-12 en dips 3X8-12. Tussen de 40-60 herhalingen blijkt effectiefst te zijn voor een spiergroep.
 
Anyways heb dus nu een lichte onsteking/scheur in voorkant schouder/zijkant borstaanhechting vooral pijn binnenkant bicep bij oksel, hoop dat het herstelt tot volgende week di/woe. Dan ga ik het ook wat lichter belasten

Ok, dus een week verder. Ik heb denk ik, na wat research, een slijmbeursonsteking of een rotator cuff probleem. Ik kan geen side raises/presses of (hammer) curl bewegingen met linkerkant. Wat neerkomt dat ik arm niet horizontaal naar binnen kan draaien of strekken naar buiten. Het is nu al 2 weken gaande, niet echt minder geworden vandaag nog geprobeerd te benchen, maar tevergeefs. Even aankijken dus nog, cutten gaat wel door maar net als mijn trainingen helaas inconsistent verwacht een k*tresultaat met flink spierverlies maar in de bulk heb ik dat snel terug.

Dus voorlopig log sluiten tot ik weer ga bulken. Over rotator cuff, herstel oefeningen etc maak ik nog een topic aan, als jullie er wat over weten zou een PM fijn zijn.
 
Ga weer even loggen voor mezelf zodat ik iets kan bijhouden anders is het alleen maar aankloten, niet echt progressief.

Ik ga nu 2x in de week naar de fysio. Heb meerdere spieren en pezen overbelast aan de linkerkant, waaronder biceppees, borstpees en schouder. Lichtjes gescheurd dus, hersteltijd duurt 2-3 maanden. Tot die tijd geen wide grip oefeningen, maar oefeningen waar ik geen last van heb. Ben dus weer rustig begonnen met trainingen alles weer opbouwen, doe een recomp bulk. Ik cut al een week of 2-3 niet meer, omdat herstel anders nog langer duurt. Verder doe ik een 3 day ub/lb split.

Training van gisteren:

LB1
deadlift
6x124
8x134 (straps)

leg press plate loaded
12x250
12x260
10x280

lying leg curl
12x45
12x50
12x45

leg extension
9x80kg(fs)+3x3

standing calf raise
3x5x120
 
welcome back bro, succes met je recovery!
fysio doet wel een beetje prima z'n werk?
 
welcome back bro, succes met je recovery!
fysio doet wel een beetje prima z'n werk?

Thanks man! Ja prima, heb er wel baat bij. We doen revalidatie oefeningen voor borst en schouder zoals rows en flyes om romp/stretch te verbeteren en doorbloeding. Ik krijg ook (frictie)massages die zijn fijn.
 
Das ****ed up bro, wat is de oorzaak dat alleen je linkerkant zo overbelast is geraakt ?
Beter dat het nu goed aangepakt wordt door fysio en je kan werken aan je herstel.
Verstandig dat je weer begonnen bent met loggen, want idd bijhouden van je trainingen heeft zo z'n voordelen.
 
Kijk logje weer open:) Welkom terug
 
Succes met je herstel! :)
 
UB

incline db hammerpress
12x20
12x24

chins
7xBW+10kg+3x3-1

cgbp
12x40
5x64
12x50 (2 sec paused)

db row
12x34
10x40
12x28

ez-bar curl (ex.bar)
8x24+3x3

db side raises
12x10
12x12
8x14

Note
Rustig gegaan op side raises, hammerpress en cgbp. Voelde wel steken, maar grip is smal zoals bij hammerpress wat minder pijn oplevert.

Das ****ed up bro, wat is de oorzaak dat alleen je linkerkant zo overbelast is geraakt ?
Beter dat het nu goed aangepakt wordt door fysio en je kan werken aan je herstel.
Verstandig dat je weer begonnen bent met loggen, want idd bijhouden van je trainingen heeft zo z'n voordelen.

Meerdere factoren, tijdens cut te hoge intensiteit met drie verschillende press oefeningen op een dag (bp, dips, incline db) door failure heen. De pijn die ik had 2-3 weken lang genegeerd en toen was de emmer vol.

Kijk logje weer open:) Welkom terug

Succes met je herstel! :)

Thanks!
 
Lekkere chins en rows nog. Die chins zijn close grip met palmen naar binnen neem ik aan? Doe je die met een belt of met een dumbbell tussen je benen?
 
Goeie training machete, je moet je ROM zodanig aanpassen dat je geen tot weinig last heb van je blessures. Ik zelf heb ook een kleine twist aan me front-raises gemaakt en andere oefeningen omdat ze anders me gewrichten irriteren:o
 
Lekkere chins en rows nog. Die chins zijn close grip met palmen naar binnen neem ik aan? Doe je die met een belt of met een dumbbell tussen je benen?

Thanks! Klopt inderdaad, voer het met een belt uit. Ik probeer langzaam terug te komen op niveau voor blessure met chins en rows. Voel nog wel een vervelende stretch bij schouder/borst.

Goeie training machete, je moet je ROM zodanig aanpassen dat je geen tot weinig last heb van je blessures. Ik zelf heb ook een kleine twist aan me front-raises gemaakt en andere oefeningen omdat ze anders me gewrichten irriteren:o

Thanks Keun, ik heb paar oefeningen veranderd inderdaad. Ik heb ook gepuzzeld met ROM blijft toch wel pijnlijk.

Ik moet nu drie keer per dag icepack gebruiken, vooral na de training komt de ontsteking hard terug. Als ik op de pees druk, verkramp ik helemaal.
 
Nice chins ja
Volgende keer gaan trainen met icepack om :roflol:

Thanks, moet wel joh! Denk dat ik een coldspray ga kopen, tijdens de training valt het mee. Alleen erna is echt klote, ging al wat beter met de biceppees. Nu ben ik verder van huis, even overleggen met fysio vrijdag.
 
LB2

front squat (grip, straps)
12x40
8x50
8x54

rdl
12x60
12x70
12x80

leg press
12x240
12x260
12x280

lying leg curl
9x45+3x3-1

split squats
2x12x20

Note
Rustig loaden op rdl en front squat. Split squats zijn nieuw wel fijner dan lunges houd ik voorlopig in.
 
is dat fijn die grip met frontsquats?
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven