XXL Nutrition

Log Machete (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Wel nice dips
Misschien een keer per week barbell rows gaan doen voor de afwisseling
Ah sahbi ik zei toch is goede oefening voor bi's, geen hammers gedaan deze keer?

Thanks, goed idee. Ga wel t-bar/barbell row doen. Nee, biceps zaten goed vol. Doe wel op vrijdag dan heb ik ook meer rustdagen tussen zitten.
 
vind t nog een beste training anders hoor
 
Gaat goede kant op :) Was is myo?
 
Gaat goede kant op :) Was is myo?
uit mijn log :
Ja het is een heel lang verhaal en Machete kan het ook beter uitleggen dan ik maar het komt er op neer dat je door dat je korte pauze tussen setjes reps maximale spier/vezel activatie hebt, zelfde als bij normale sets heb je meestal in de laatste paar reps pas echt dat je spier het meeste doet en je het ook het meeste voelt, dat vergroot je nu dus uit door eerst activatie reps te doen 12-14 bijv en dan 3 sets van 3 reps bijvoorbeeld met korte pauze ertussen
Doe het ook maar bij een paar oefeningen maar is wel chill

Wat Vito zegt. Laatste 2,3 reps van een set vindt de maximale spieractivatie plaats. Alleen heb je wel 8-10 voorvermoeiherhalingen nodig. Met myo, skip je dus die herhalingen, en zorg je voor de maximale activitatie wat leidt tot uiteidenlijk meer spiergroei. Daarnaast bespaart het je de helft van tijd dat je bezig was en ontlast meer je CNS.
 
Naja DB Shoulderpress begint er wel op te lijken man :thumbs: Hoe gaat t fysiek? LB nog steeds niet helemaal de oude denkik?
 
LB2

squat
3x5x94

rdl
12x80
12x90
12x94 VPR
-> grip was beter.

leg press (PL)
3x12x270
-> easy.

lying leg curl
10x60+3x3

Note
Aardige training, squat was moeizaam, net niet parallel kunnen gaan, want techniek werd toen klote (bolling rug, vooroverbuigen -> pijn lies).


Naja DB Shoulderpress begint er wel op te lijken man :thumbs: Hoe gaat t fysiek? LB nog steeds niet helemaal de oude denkik?

Shoulderpress is weer op terug op niveau geloof ik. Lb is bijna weer terug, als ik 120kg squat heb ik wel leuke legs denk ik! Jij probeert ook weer terug in the flow te komen, las ik in je log?
 
nette training man die rdl moet ik echt niet aan denken
 
@quote: Goed verhaal. En ja man, ben t trainen an sich weer aan het oppakken. Ik ben zodanig druk dat het al een hele prestatie is als ik twee keer per week fullbody kan doen, nachtrust krijg ik ook veel te weinig. Maargoed, fysiek weinig terugval gehad. Nu langzaamaan beter gaan eten om toch een beetje ub-progressie te behalen uit 2 trainingen per week :)
 
Nice squats, doe je nog warm up met 60 of iets? Of begin je meteen te knallen
 
@quote: Goed verhaal. En ja man, ben t trainen an sich weer aan het oppakken. Ik ben zodanig druk dat het al een hele prestatie is als ik twee keer per week fullbody kan doen, nachtrust krijg ik ook veel te weinig. Maargoed, fysiek weinig terugval gehad. Nu langzaamaan beter gaan eten om toch een beetje ub-progressie te behalen uit 2 trainingen per week :)

Goed om te horen :thumbs: Misschien kun je myo reps doen voor assistance, zodat je in kort tijdbestek, toch meer volume kan draaien?

Nice squats, doe je nog warm up met 60 of iets? Of begin je meteen te knallen

Thanks, normaal iets van:
- prayer squats voor flexibiliteit
- 15xstang
- 12x40kg
- 10x60
- 1x80
- werksets

maar deze keer de 12x40 overgeslagen.
 
RDL begint idd ergens op te lijken
 
UB2

bench press
3x5x60

t-bar row (PL, ex-stang)
8x30
8x32
8x35

db incline press
3x12x24

chins
8xBW+10kg
12xBW
8xBW

dips
12xBW
12xBW+10
8xBW+20

seated db side raises
2x12x10
12x12

db shrugs
2x12x30

db incline curl
12x10+3x3

Note
Semi-deload/recovery. Benchpress ga ik 3x5 doen, bij squat gaat dat redelijk goed. Was wel huiverig over benchpress, vanwege mijn blessure. Op internet naar filmpjes zoeken naar perfecte techniek om blessures te voorkomen, maar denk dat ik als ik van failure wegblijf wel goedkomt. Met incline db press, pak ik ook gelijk meer volume op borst en schouders. Verder nog wat oefeningen vervangen, en daar op 80-90% begonnen van 6-8rm.
 
Mooie training.!
 
Thanks!

FB - week 1

Squat: 3x5x80
Deadlift: 5x120, supereasy.
Bench 3x5x60

Dips: 12xBW, 12xBW+10
Side raises: 2x12x10
Incline db curl 12x10+3x3
Calf press: 3x12x140

Ik had dit weekend last weer van schouder, waarschijnlijk is incline + bench + dips teveel voor me. Ik heb ook videos gekeken, voor betere techniek, heeft vandaag wel baat gehad leek het. Ook knieën veel last, dus dacht tijd voor een deload.

Iemand wat advies?
Alleen, ub/lb begon te vervelen en heb het ook voorlopig erg druk met studie. Dus heb ik voor een full body gekozen, maar als ik bob k's post lees geen goede keuze voor hypertrofie :o Heb letterlijk pas in de gym besloten wat ik ging doen. Weet niet wat ik moet doen, misschien morgen gewoon weer ub/lb doen.
 
Dat FB niet goed is voor hypertrofie is imo onzin.
 
Dat FB niet goed is voor hypertrofie is imo onzin.

Ja, jij gaat er vrij goed op.

Hier quote van bob k op mijn vraag:

Hey Bob ik zat te denken vanaf morgen, stronglifts als nieuwe schema na mijn ub/lb. Alleen spiermassa is mijn belangrijkste doel zal ik met dit schema baat hebben? En is recompen geschikt hiervoor denk je? Btw, maak jij gebruik van legdrive bij de OHP? Thanks bro.

---------- Post toegevoegd Sun 7 Oct 2012 om 10:00 ----------

Wel was ik van plan stronglifts schema te doen alleen 3x5 SS stijl..

Uiteindelijk zal je er qua spiermassa baat bij hebben, maar niet direct, de eerste 4 weken zal je eerder achteruit gaan in massa dan vooruit. Daarna zal je mits je goed eet massa aanzetten en over je oude LBM heen gaan. Je moet het dus alleen doen als je zeker weet dat je er minimaal 3 maanden mee door gaat. Als je twijfelt kan je beter iets anders kiezen.

Recomp lijkt me geen probleem. Ik zou niet direct met 3x5 beginnen, maar eerst met 5x5. Dat volume kan je goed gebruiken (ook voor massa opbouw) als je nog wat verder van falen af traint en als je de 'regels' van stronglifts een beetje kent weet je dat je na 2 deloads over gaat op 3x5. Als jij dat fijn vindt zou je dat ook al na de eerste deload kunnen doen maar ik zou er niet meteen mee beginnen. Wacht nog even met aanpassingen aan het schema tot je het zo uitgeprobeerd hebt.

Nee, geen legdrive bij OHP, wel voeten breed zetten en knieën licht gebogen zodat alles goed gespannen is.

Hoe kijk jij hier tegen aan Willem?
 
Iemand wat advies?
Alleen, ub/lb begon te vervelen en heb het ook voorlopig erg druk met studie. Dus heb ik voor een full body gekozen, maar als ik bob k's post lees geen goede keuze voor hypertrofie :o Heb letterlijk pas in de gym besloten wat ik ging doen. Weet niet wat ik moet doen, misschien morgen gewoon weer ub/lb doen.

Full body kan zeker wel een goede keuze voor hypertrofie zijn, alleen Stronglifts niet op de korte termijn, sorry als ik daarover onduidelijk was. Bij stronglifts start je namelijk een flink stuk onder je 5RM, dus heb een tijdje nodig voor je weer op max niveau lift. Uiteindelijk is het natuurlijk een kwestie van sterker worden en dan groei je ook wel, je kan je assistance daar ook op aanpassen. Kijk anders eens naar Wendler 5/3/1, daar zijn veel mensen gelukkig mee ;)
 
Stronglifts is geen fullbody trainingsschema.
In z'n pure vorm is SL een krachtschema, met alleen de hoofdoefeningen.
Tegenwoordig doet men er assistance bij, maar dat was bij het orginele concept niet zo.
Als je hypertrofie wilt gaan doen zal je daar een schema voor moeten zoeken die daar bij aansluit (bijvoorbeeld HST) maar dat zal wel ten koste gaan van je kracht.

Je kan ook altijd nog voor een hybrid gaan zoals Wendler, die werkt met één hoofdoefening per training met verschillende mogelijkheden qua assistance (ook met hypertrofie optie)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven