XXL Nutrition

Log Machete (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
stronglifts A week 3

squat
3x5x80
4,5x80 --> gespot kwam niet helemaal omhoog.
5x80 --> oefening explosiever uitgevoerd, gebruik gemaakt van bounce.

benchpress
5x5x72,5

pendlay row
5x5x67,5

skullcrushers
12x20
12x25
12x30

db curl
12x16
12x18

en dan nog wat calf press.

----

Squat was zwaar. Benchpress verder aardig, misschien iets te hoog ingeschat. Pendlay row gaat nog prima, ondanks dat ik wat spierpijn had van woensdag.
 
Sterke training, bounce bounce met die squats
 
Ik zat me net te bedenken dat ik de laatste weken nu ik weer zwaarder squat bij sommige reps veel makkelijker uit de hole kan komen
dan bij andere, maar had nog niet gedacht aan het hele bounce verhaal.
Heb ff op google gezocht in hoeverre dit schadelijk kan zijn voor de knieen, maar dat schijnt niet het geval te zijn als je deze goed uitvoerd.
Dus niet te veel naar voren hangen, waardoor alle druk op de quads/knieen komt maar recht omhoog waardoor de druk meer op de hamstrings/adductors komt te liggen.

Nice squats/bench by the way :D
 
Kom je goed "uit de hole" onderin je squat? Wat mij erg heeft geholpen met t onderste deel van de rep is zo snel mogelijk chest up je heupen erin te knallen waardoor je meer rechtop blijft.

Nice skulls nog na benchen.
 
SL B week 4

squat
2x5x85 --> lawd, had een 5kg stap genomen.
3x5x82,5

OH
5x5x42,5

DL
5x135

chins
10xBW+10kg
10xBW+5kg
8xBW

----

Squat was weer eens moeizaam, echt stom dat ik zo'n grote stap nam haha. OH laatste reps waren steeds pushen. DL was goed te doen. Ik ben blij dat het overhands, zonder straps is gelukt. Waarschijnlijk een overhands VPR :D

Kom je goed "uit de hole" onderin je squat? Wat mij erg heeft geholpen met t onderste deel van de rep is zo snel mogelijk chest up je heupen erin te knallen waardoor je meer rechtop blijft.

Nice skulls nog na benchen.

Nee, dat is het moeilijkste gedeelte uit de hole komen. Ik heb het wat proberen te toepassen, maar is nog lastig. Ik ben blij dat ik nog wel kan laden, ookal zit ik op de grens van falen.

Ik zat me net te bedenken dat ik de laatste weken nu ik weer zwaarder squat bij sommige reps veel makkelijker uit de hole kan komen
dan bij andere, maar had nog niet gedacht aan het hele bounce verhaal.
Heb ff op google gezocht in hoeverre dit schadelijk kan zijn voor de knieen, maar dat schijnt niet het geval te zijn als je deze goed uitvoerd.
Dus niet te veel naar voren hangen, waardoor alle druk op de quads/knieen komt maar recht omhoog waardoor de druk meer op de hamstrings/adductors komt te liggen.

Nice squats/bench by the way :D

Thanks man, nee ik was eigenlijk furious van het falen dat ik de oefening gewoon sneller heb uitgevoerd dan heb ik auto gebruik gemaakt van bounce lol.
 
Good job, mooie training, ook sterke deadlift en overhands is sowieso al k*tter.
 
Knap die deads overhands
En hoezo 5kg stap? Heb je weer verkeerd die schijfjes geteld? :roflol:
 
Nette training weer brah! Ben benieuwd op welk punt je stap terug moet
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ben je van plan om te deloaden of naar 3x5 te gaan ?
 
Thanks dudes. Ik hoop dat dat even uitblijft! Maar deze week op squat denk ik..

Bij squat dacht ik dat ik ergens bij 120 zou vastlopen, en uiteindelijk pas bij 142,5 vastgelopen (en nu daar doorheen) dus je zal zien dat je met squat verder komt dan dat je nu denkt. Tenzij je een blessure krijgt of je techniek een probleem is natuurlijk. Gewoon 3-5 minuten tussen je sets rusten en goed focussen.
 
SL A week 4

squat
5x5x85

benchpress
5x5x75

pendlay row
5x5x70

----

Uitgezonderd de squat ging het ok. Ik had last van me knie, bij het zakken voelde het alsof een bot uitstak ofzo. Sommige reps waren ook niet parallel en gewicht voelde heavy aan.

Ben je van plan om te deloaden of naar 3x5 te gaan ?

Bij squat dacht ik dat ik ergens bij 120 zou vastlopen, en uiteindelijk pas bij 142,5 vastgelopen (en nu daar doorheen) dus je zal zien dat je met squat verder komt dan dat je nu denkt. Tenzij je een blessure krijgt of je techniek een probleem is natuurlijk. Gewoon 3-5 minuten tussen je sets rusten en goed focussen.

Ik weet niet wat ik moet doen jongens. Vrijdag weer verder met 87,5kg en anders gewoon terug naar 70kg enkel voor squat?
 
Ik zou in ieder geval lager gaan squatten, zoniet met lager gewicht, ging bij mij toen ook veel beter, heb ook altijd gestuntel gehad met squat techniek, maar laatste tijd ging ie goed (totdat ik een blessure kreeg :roflol:)


Of ik zou afwegen hoe belangrijk die squat voor je is, omdat je steeds pijntjes enz. krijgt. Overweeg dan misschien om helemaal te stoppen met squatten en een goede vervanging voor legs zoeken
 
Stoppen!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
Idd lastig verhaal, maar als je parallel niet meer lukt zou ik techniek toch boven gewicht laten gaan.
Misschien dat het voor de belasting beter voor jou is dat je afwijkt van het progamma en bijvoorbeeld weer start bij 75 KG en 3x5 hanteert
met voldoende rust tussendoor zoals Bob ook al aangaf.
Je kan dan altijd nog een assistance er naast pakken op reps (leg press/leg curl ofzo..)
Maar misschien dat onze buffel hier wel anders over denkt :p
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven