AndroidHealthClinic

Log Marleentje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik weet wel dat ik niet ineens 60 kilo gaat wegen. Maar als ik dan hier andere logjes lees. Daar is de mijne niks bij.

Mijn schema voor deze week heb ik al klaar. Soms denk ik dat ik een andere indeling moet maken. Heb nu 4 dagen achter elkaar en dan drie dagen niks
 
Dat kun je het best met je personal trainer bespreken denk ik. Hij is volledig op de hoogte van jouw situatie neem ik aan.

Is je voeding in orde? Heb je een voedingsschema? Heb je de stickys in de voedingssectie al gelezen?
 
Dat kun je het best met je personal trainer bespreken denk ik. Hij is volledig op de hoogte van jouw situatie neem ik aan.

Is je voeding in orde? Heb je een voedingsschema? Heb je de stickys in de voedingssectie al gelezen?

Mag me dagen zelf invullen, dus ga ik volgende week wel schuiven

Mijn voeding is nog niet op orde. Heb wel een voedingsschema krijg hem alleen niet geplaatst. En heb de stickys ook al gelezen. Heb me huiswerk wel gedaan hoor:D
 
Ondertussen ook een voedingsschema in elkaar zitten, weet alleen niet hoe ik hem moet plaatsen hier. Dat moet ik nog even uitvogelen.

Vanochtend ook nog een stuk gelopen zelfde stuk als gisteren. (Moet van Hoody elke dag lopen:eek:) Dus niet heel veel bijzonder
 
Heel goed[emoji106] ik ben benieuwd naar je voedingsschema. Voor veel mensen is het volgen van een goed voedingsschema van van groot belang voor het (snel) behalen van resultaten. Er zijn genoeg leden die er er een blik op willen werpen, dat weet ik zeker.

Goed van je dat je gelopen hebt! Beter dan niks doen he.
 
Ja, alleen ik krijg het niet voor elkaar om te plaatsen.
Dat lopen is wel lekker, alleen het klinkt zo eentonig
 
Jij bent gewoon goed bezig.
 
Je kan je voedingsschema toch ook direct in je log schrijven ?
 
:DO zover had ik nog geeneens gedacht martinuz

's ochtends:

Groene thee (schijnt vochtafwerend te zijn zeggen ze)
2 beschuiten met pindakaas en hagelslag.

tussendoor:
fruit meestal een appel of druiven.
water of thee

's middags

3 boterhammen met kaas, ham. (at eerst salami maar die mag ik niet meer).

tussendoor:
kwark en daar mik ik vaak ook fruit doorheen.
thee of water ook net waar ik zin in heb.

avondmaaltijd bestaat vaak uit rijst, groente en een stuk vlees.

- krijg sowieso nog te weinig eiwitten binnen:eek:
 
Succes! Probeer je voeding goed op orde te krijgen, dan komt het helemaal goed. Waar een wil is, is een weg.
 
De wil is er wel hoor
Alleen mijn voeding is nog niet goed. Weet nog niet zo goed wat ik nog moet veranderen
 
Zo zien een beetje de trainingen met me personal trainer eruit. Moest ze plaatsen van iemand vandaar:D

Zo me eerste training gehad ben bekaf, maar wel erg leuk.

Eerst de spieren in me nek en rug losgemaakt met een of ander balletje. Was niet echt een hele prettig gevoel

Squat:

5 sets x 10

Deadlift: (8 kilo)

5 sets x 10

Shoulder press:

5 sets x 10

En als laatste wat buikspieroefeningen.

* Ik mag niet meer voor flamingo spelen : Als ik opsta van de bank etc doe ik dat met alleen me linkse been, me rechtse gebruik ik niet. Dat mag nu niet meer staat een sanctie op: 5x opdrukken tegen de muur.
* mag niet meer de woorden misschien of weet niet of denk het gebruiken want daar staat dezelfde sanctie op

tweede keer

Tegen de muur staan en dan met een balletje tussen me schouderbladen en over me ruggenwervel. (Niet echt me favoriete oefening wat het voelt vreselijk)

Geen idee hoe deze oefening heet:
Met me hak tegen me billen, knie op de grond, tegen de muur. (beetje pijnlijk, links gaat het goed recht krijg ik me been nog niet ver genoeg omhoog)

Daarna verder met:

Squats:

3x 10 met 8 kilo (ging me te makkelijk af volgens niels en manlief)
4x 10 met 12 kilo (was een stukje zwaarder maar ging wel goed)

Crunches:

7x 20 crunches (wel zwaar maar gaat steeds beter)

7x 10 opdrukken tegen de muur (alleen even opletten dat ik diep genoeg ga)

Daarna buiten lopen omdat hij wou kijken hoe ik liep. Had al gelijk zoiets oeps want ehm mijn manier van lopen wist ik al dat die niet goed is/was. Als ik loop zwaaien mijn voeten alle kanten op behalve recht voor uit h34r: . En hoe vermoeider ik ben hoe erger dat zwaaien is <_<
Had nog geen 10 stappen gezet of ik kreeg daar me eerste opmerkingen over dus voortaan: Was nu dus geen Flamingo maar een Pinguin om in de dierentaal te blijven.
* Voeten/ tenen recht naar voren
* Hoofd (ben gewend om met me hoofd naar beneden te lopen) schouders naar achteren en borst vooruit.

Bij iedere lantaarnpaal een oefning:

Geen idee hoe ze heten ook. Zijn vooral oefeningen voor me rug
Oefening 1 Met een elastiek ene kant hield Niels vast en moest ik aan het elastiek trekken.
3x 10 (opletten dat me houding en schouders recht blijven is nog vrij lastig) De linkerkant is hier ook weer veel sterker dan de rechter

Oefening 2 Elastiek om een lantaarnpaal
3x 10 (opletten dat me houding en schouders recht blijven is nog vrij lastig)

Oefening 3 Squats met behulp van elastiek
1x 10
1x 15
1x 20
Zolang ik maar een beetje gefocust blijft lukken ze aardig. Het was soms wel erg wiebelig -_-

* Mag niet meer zo onzeker zijn
* Aan het eind complimentje gekregen dat het vergeleken met de vorige keer een grote sprong vooruit had gemaakt ben ik wel een beetje trots op :wub:





derde keer

Zo net meneer de pt-er langgeweest. Was af en toe wat duizelig, was het wel een lekkere training.

Begonnen met 2 minuten lang balletje over mijn rug en schouderbladen te rollen. Blijf het een rot oefening vinden.

Daarna wat oefeningen met de foamroller. Is ook niet bepaald favoriet.

Deadlift
4x 10x 15kg Die ging eigenlijk ook wel

Squats

4x 20 Deze keer zonder hulp van stoel/bank en dat ging goed, ben ik best trots op.

Opdrukken tegen de muur
4x 30 Waren nu wat zwaarder omdat ik verder van de muur stond

Daarna naar buiten gaan. In het kader om me manier van lopen te verbeteren(wat ook wel verbeterd was na de laatste keer) op de dijk nog wat oefeningen gedaan met een elastiek. Zijn vooral oefeningen voor mijn rug.

Een stuk achteruit lopen. Is nog best wel moeilijk :wacko:

* Niels had vandaag ook weer leuke straf. Als hij me voeten nog een keer over de grond hoorde schrapen kreeg ik bij mijn oefeningen er 10 keer tegen de muur opdrukken bij
* Als ik een oefening niet helemaal naar zijn zin afrond moet hij over
* Mag in het vervolg geen witte brood meer eten maar bruin brood. En geen salami, maar wel kaas
 
Je bent goed bezig
En geloof me als jij iets wil dan kan je het
Rot oefeningen zijn vaak het beste voor je :)
 
Ik weet een leuke oefening voor je waar kaarsrecht van gaat lopen.
pullovers :
Ga op de grond liggen, pak een gewicht met twee handen vast en houd je armen gestrekt.
Tik je buik aan, zwaai je armen langzaam helemaal achterover, tik de vloer aan.
Concentreer je op de spieren in je nek.
Maak elke dag 3 sets van 10 herhalingen. Succes verzekerd.
 
Je bent goed bezig
En geloof me als jij iets wil dan kan je het
Rot oefeningen zijn vaak het beste voor je :)

Ja dat weet ik, als ik had gedaan wat de artsen voorschreven ehm had ik nu nog braaf op bed gelegen.
Grinnik en de rotoefeningen komen elke keer terug.:D Zijn wel de belangrijkste inderdaad

---------- Toegevoegd om 14:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:13 ----------

Ik weet een leuke oefening voor je waar kaarsrecht van gaat lopen.
pullovers :
Ga op de grond liggen, pak een gewicht met twee handen vast en houd je armen gestrekt.
Tik je buik aan, zwaai je armen langzaam helemaal achterover, tik de vloer aan.
Concentreer je op de spieren in je nek.
Maak elke dag 3 sets van 10 herhalingen. Succes verzekerd.

Ga ik wel eens proberen, mijn spieren zijn op sommige plaatsen verkort als ik het goed begrepen heb:rolleyes:
 
Dat moet een serieuze operatie zijn geweest

Zat even te denken hoe je dat bedoelde. Ik bedoelde dat mijn spieren door het lange niks doen en verkeerde houdingen verkort waren. Lol weet niet hoe ik dat moet uitleggen.

---------- Toegevoegd om 16:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:31 ----------

Net na het eten nog even een rondje gelopen, deze keer iets korter omdat ik gewoon een hekel heb om in het donker te gaan lopen, en omdat ik vanmiddag al samen met me man aan het lopen was geweest.
 
Het klinkt een beetje eentonig, vandaag rondje gelopen zelfde rondje als altijd. Wou eerst rustdag houden, maar begon me te vervelen.

Morgen staan er weet Squats en Crunches op het programma:D
 
Het klinkt een beetje eentonig, vandaag rondje gelopen zelfde rondje als altijd. Wou eerst rustdag houden, maar begon me te vervelen.

Morgen staan er weet Squats en Crunches op het programma:D

respect hoor goede instelling en mentaliteit heb je komt zeker goed en zoals eerder gezegd werk aan je voeding daar draait het nu om

opa
 
Back
Naar boven