XXL Nutrition

Log Marleentje

Bezoekers in dit topic

Balen van je pijn door het crunchen.
Doe je ze met je handen in je nek?
Als je last krijgt van je nek en rug heb je kans dat als je je handen in je nek legt je teveel aan je nek trekt.
Toen ik geen crunches meer kon doen met mijn nek hernia ben ik ze gaan doen met een abshaper (zowel de rechte als schuine). Zo kon ik mijn nek enigzins steunen en toch crunches doen. Of ik hield mijn handen gekruist voor me. Maar in ieder geval leg ik ze nooit meer in mijn nek. Misschien kan je er wat mee.

Netjes getraind! en goed van je gewicht!
 
Ja ik doe ze met mijn handen in me nek. Denk dat het vooral met de schuine crunches te maken heeft, die zijn er uitgehaald nu tot dinsdag.
Ja dat gewicht is netjes maar er moet nog meer af, ben niet zomaar tevreden:o
 
Hoe doe je de schuine crunches? door je benen recht te houden en schuin omhoog te komen? (linker plaatje)
Of leg je je benen opzij en dan recht naar voren crunchen? (rechter plaatje)
Bij het schuin crunchen ben je namelijk geneigd meer aan je nek te trekken dan met je benen opzij leggen en recht naar voren te crunchen zeg maar.

Ja tuurlijk wil je er nog meer afhebben. maar elke kilo is mooi he! Wees daar al trots op!

0603_circle_crunch.jpg


buik5.gif
 
Ik doe het linker plaatje, zo moet ik ze van me personal trainer doen.;)

O ja op die 3 kilo ben ik ook wel trots hoor
 
Als ik ze zoals op het linkerplaatje doe krijg ik last van mijn nek door mijn nekhernia. Ik doe ze dus zoals het rechter plaatje, als ik ze al doe :rolleyes:. Ik vind zelf side bends veel fijner voor de schuine buikspieren. :)

Mooi zo! :)
 
Ik heb linkerplaatje net ook geprobeerd, bij 20 heb ik het opgegeven.
met mn voeten vast haal ik ook 50x.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb linkerplaatje net ook geprobeerd, bij 20 heb ik het opgegeven.

Ja en ik moet dan 3x 50 schuine rechts en 3x schuine links doen. :o

---------- Toegevoegd om 20:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:56 ----------

Als ik ze zoals op het linkerplaatje doe krijg ik last van mijn nek door mijn nekhernia. Ik doe ze dus zoals het rechter plaatje, als ik ze al doe :rolleyes:. Ik vind zelf side bends veel fijner voor de schuine buikspieren. :)

Mooi zo! :)

Ja ik maak niet zelf mijn schema, ik dien het gewoon op te volgen hoe het er staat.
Kan wel aangeven als het echt niet gaat natuurlijk
 
Je kan het altijd voorstellen he! ;) misschien vind je trainer het wel een goede vervanging.
Side bends kan je ook lekker zwaar maken ook met een schijf in je handen. :D
 
Ik doe dit eigenlijk nooit, zwaar hoor, pfoe
 
Je kan het altijd voorstellen he! ;) misschien vind je trainer het wel een goede vervanging.
Side bends kan je ook lekker zwaar maken ook met een schijf in je handen. :D

Ja dat kan wel natuurlijk, hij komt dinsdag toch weer.:p

---------- Toegevoegd om 21:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:14 ----------

Ik doe dit eigenlijk nooit, zwaar hoor, pfoe

heb ook vaak lange pauzes er tussen:D
 
Vanmiddag weer een stukje gelopen. Weer zo'n 45 minuten. Lopen valt nog steeds niet echt onder me favorieten, maar als ik eenmaal aan het lopen ben dan vind ik het wel lekker. Het was in ieder geval mooi weer:o

Zo ga ik is verder aan mijn voedingsschema, had er wel een maar die was nog niet helemaal goed.
 
Lekker was het weer he! Hier ook een stukje gelopen.
Succes met je schema maken. :)
 
Het was zeker lekker weer, morgen wordt het ook weer zo. Dus denk dat ik morgen ook maar ga lopen.
 
Het was alleen jammer dat het hier om 15:00 al betrok. :(
Schijnt hier morgen al wat minder te worden.. Maar duim voor jou dat het bij jou daar mooi is! Lekker lopen!
goeie oefening ook he! ;)
 
Het was alleen jammer dat het hier om 15:00 al betrok. :(
Schijnt hier morgen al wat minder te worden.. Maar duim voor jou dat het bij jou daar mooi is! Lekker lopen!
goeie oefening ook he! ;)

Het is hier nog steeds mooi weer, en heb dus heerlijk gelopen. Het is standaard hetzelfde rondje, maar dat maakt niet zo heel veel uit.;)
Heb me beweging voor vandaag in ieder geval weer gehad.
 
Beter op zo'n bal, anders andere oefening, crunches zijn toch kut

ik doe ze idd op een bosu
beter voor je stabiliteit ook

en gewoon minder kut
 
Als jij met crunches 450 reps per week moet doen is het niet zo vreemd dat je last van je rug krijg.
Vergelijk je ruggengraat eens met een bankpas hoe vaker je hem buigt hoe groter de kans dat hij kapot gaat.

Beter is het om de stabiliteit van je core eerst goed te trainen door middel van planks en variatie's daarop
 
Morgen komt me pt, dus dan zal het wel ter sprake komen:D
Weet wel dat stabiliteit niet echt mijn sterkste kant is;)
 
Het klinkt een beetje eentonig, vandaag rondje gelopen zelfde rondje als altijd. Wou eerst rustdag houden, maar begon me te vervelen.

Morgen staan er weet Squats en Crunches op het programma:D

Nou sterkte
Pas je op met je cruches ;)
 
Wat is de achterliggende gedachte van zoveel crunches dan?
 
Back
Naar boven