AndroidHealthClinic

Log Marleentje

Bezoekers in dit topic

Nou sterkte
Pas je op met je cruches ;)

Ja doe ik ook wel hoor, luister altijd goed naar me lichaam (niet dus:o)

---------- Toegevoegd om 11:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:57 ----------

Wat is de achterliggende gedachte van zoveel crunches dan?

Ben ik nog niet helemaal goed achter eigenlijk zal het vanavond is vragen:p
 
Ja doe ik ook wel hoor, luister altijd goed naar me lichaam (niet dus:o)

---------- Toegevoegd om 11:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:57 ----------



Ben ik nog niet helemaal goed achter eigenlijk zal het vanavond is vragen:p

Doe dat eens. Denk wel verstandig om echt zelf ook te weten wat en waarom je iets doet. Stukje interesse en heb je uiteindelijk meer aan
 
Net weer een training gehad met me personal training. Beetje een klote dag gehad zat niet helemaal lekker in me vel en nu nog niet. Dat merkte hij ook wel dus de training was wat minder dan andere keren.
Ondertussen gepraat over voeding en wat nu mijn probleem daar in is. Wat heerlijk als iemand niet gelijk met een oordeel klaar staat en zegt 'je hebt het aan je zelf te danken'. Maar mee denkt.;)
Weet trouwens niet alle oefeningen bij naam:mad:

Begonnen met balletje tegen de muur en dan over rug en schouder etc rollen. Is een oefening die ik nog steeds verfoei. Daarom legt hij tegenwoordig zelf het balletje op mijn rug. Ander wil ik nog wel eens smokkelen.

Een of andere stabiliteitsoefening een onderbeen tegen de muur en de andere naar voren. Is te doen hoor alleen hoort die ook niet tot mijn favorieten. nogal pijnlijk:eek:

Deadlift

3x10 12 kilo

Squat

3x 10 8 kilo

Shoulder press
3x 10 8 kilo

Het was de bedoeling alles 5x te doen maar heb bij 3x op moeten geven, moest eigenlijk stoppen van me personal trainer. Geef namelijk nooit toe als iets niet lukt

Daarna de schuine crunches gedaan, na 2 keer mocht ik al stoppen;) was toch geen goed idee schijnbaar.

Daarna buikspieroefeningen

Leg raise. (riep al van te voren dat ik het niet kon, en toen ik eenmaal bezig was ging het me makkelijk af haha)

1x 20
En nog een andere buikspieroefening waar ik de naam niet meer van weet ook 20xx.

Daarna ons standaard rondje dijk. Het lopen gaat steeds beter.
Op de dijk nog oefeningen gedaan met kettlebell van 4 kg en wat oefeningen met elastiek. '
 
Denk dat de vele buikspieren ook zijn om je core stabieler en sterker te maken. Dat scheelt aanzienlijk met stabieler gaan lopen ook.

jammer dat je niet lekker in je vel zat. maar evengoed wel veel oefeningen gedaan zo te horen.

waarom trouwens meteen al zeggen dat je leg raises niet kan? kom op he! dat moet je nooit zeggen voor je het geprobeerd hebt! ;)

Zoek anders eens plaatjes op internet op van je oefeningen. Misschien is het dan wat duidelijker hoe het te benoemen.

Maar klinkt goed allemaal!
 
Denk dat de vele buikspieren ook zijn om je core stabieler en sterker te maken. Dat scheelt aanzienlijk met stabieler gaan lopen ook.

jammer dat je niet lekker in je vel zat. maar evengoed wel veel oefeningen gedaan zo te horen.

waarom trouwens meteen al zeggen dat je leg raises niet kan? kom op he! dat moet je nooit zeggen voor je het geprobeerd hebt! ;)

Zoek anders eens plaatjes op internet op van je oefeningen. Misschien is het dan wat duidelijker hoe het te benoemen.

Maar klinkt goed allemaal!

Had het gevraagd, het is een stukje conditie en om alles wat stabieler te krijgen. Wat dat is nog lang niet het geval al gaat het wel beter.

Ik piep wel eens meer hoor Marina meestal heeft Niels wel een passende straf. Opdrukken ofzo, nu was het doneren aan de kankerbestrijding geloof ik:p

Was al op zoek naar plaatjes kon ze alleen nog niet vinden

---------- Toegevoegd om 20:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:49 ----------

Kreeg nog een complimentje dat ik elke keer een beetje sterker werd en dat zelfs mijn ademhaling steeds beter ging niet meer zo hoog en snel.
 
Net weer een training gehad met me personal training. Beetje een klote dag gehad zat niet helemaal lekker in me vel en nu nog niet. Dat merkte hij ook wel dus de training was wat minder dan andere keren.
Ondertussen gepraat over voeding en wat nu mijn probleem daar in is. Wat heerlijk als iemand niet gelijk met een oordeel klaar staat en zegt 'je hebt het aan je zelf te danken'. Maar mee denkt.;)
Weet trouwens niet alle oefeningen bij naam:mad:

Begonnen met balletje tegen de muur en dan over rug en schouder etc rollen. Is een oefening die ik nog steeds verfoei. Daarom legt hij tegenwoordig zelf het balletje op mijn rug. Ander wil ik nog wel eens smokkelen.

Een of andere stabiliteitsoefening een onderbeen tegen de muur en de andere naar voren. Is te doen hoor alleen hoort die ook niet tot mijn favorieten. nogal pijnlijk:eek:

Deadlift

3x10 12 kilo

Squat

3x 10 8 kilo

Shoulder press
3x 10 8 kilo

Het was de bedoeling alles 5x te doen maar heb bij 3x op moeten geven, moest eigenlijk stoppen van me personal trainer. Geef namelijk nooit toe als iets niet lukt

Daarna de schuine crunches gedaan, na 2 keer mocht ik al stoppen;) was toch geen goed idee schijnbaar.

Daarna buikspieroefeningen

Leg raise. (riep al van te voren dat ik het niet kon, en toen ik eenmaal bezig was ging het me makkelijk af haha)

1x 20
En nog een andere buikspieroefening waar ik de naam niet meer van weet ook 20xx.

Daarna ons standaard rondje dijk. Het lopen gaat steeds beter.
Op de dijk nog oefeningen gedaan met kettlebell van 4 kg en wat oefeningen met elastiek. '

marleentje

ik weet waar je vandaan komt en de weg lang was maar nu ben je echt goed bezig je krijgt nu goede training en advies ook over je voeding dus ga zo door straks komt een tijd dat je lekker naar de gym gaat
stapje voor stapje naar je doel

niet opgeven een klote dag hebben we allemaal wel eens dus de volgende keer weer knallen

opa
 
marleentje

ik weet waar je vandaan komt en de weg lang was maar nu ben je echt goed bezig je krijgt nu goede training en advies ook over je voeding dus ga zo door straks komt een tijd dat je lekker naar de gym gaat
stapje voor stapje naar je doel

niet opgeven een klote dag hebben we allemaal wel eens dus de volgende keer weer knallen

opa

Dank je opa;) Heb alleen nog hoofdpijn, maar dat is niet vreemd na gisteren.

Nu is het alleen nog wachten op het schema voor de komende 2 weken

---------- Toegevoegd om 13:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:05 ----------

Vanmiddag weer stukje gelopen, gelijk maar even door om boodschappen te doen. Gelukkig gaat alles weer een beetje beter dan gisteren.
 
Vandaag schema voor de volgende 2 weken gehad. Weet ik ook gelijk de naam van de buikspieroefening die ik niet wist.:D

Week 45

Dag 1:

3 x 20 Squats (zitten/opstaan van bank)

3 x 20 opdrukken tegen de muur

3 x 20 crunches

3 x 20 scissors

3 x 10 leg raise

Dag 2:

Rondje lopen: Langs het voetbalveldje lopen en bij het bruggetje oversteken. Naar links de dijk op en vervolgens weer naar de Bellevue, langs de Bellevue naar beneden en terug naar huis.

Dag 3:

5 x 20 Squats (zitten/opstaan van bank)

5 x 10 bruggetje maken

5 x 20 opdrukken tegen de muur

5 x 20 crunches

5 x 20 scissors

5 x 10 leg raise

Dag 4:

Rondje lopen: Langs het voetbalveldje lopen en bij het bruggetje oversteken. Naar links de dijk op en vervolgens weer naar de Bellevue, langs de Bellevue naar beneden en terug naar huis.



Week 46

Dag 1:

3 x 30 Squats (zitten/opstaan van bank)

3 x 10 Bruggetje maken

3 x 20 Scissors

3 x 50 Crunches (buikspieren)

3 x 50 schuine crunches links

3 x 50 schuine crunches rechts

Dag 2:

Rondje lopen: Langs het voetbalveldje lopen en bij het bruggetje oversteken. Naar links de dijk op en vervolgens weer naar de Bellevue, langs de Bellevue naar beneden en terug naar huis.

Dag 3:

2 Ronden:

50 Squats

50 Schouderheffen: Met 2 flesjes van 0.5 liter van de schouder tot boven het hoofd heffen.

50 opdrukken tegen de muur

50 Crunches (buikspieren)

50 Scissors

50 Leg raise



Dag 4:

Rondje lopen: Langs het voetbalveldje lopen en bij het bruggetje oversteken. Naar links de dijk op en vervolgens weer naar de Bellevue, langs de Bellevue naar beneden en terug naar huis.
 
Ziet er goed uit hoor!
Scharen dus! ;) (scissors) Nice hoor! Ben benieuwd hoe het zal gaan deze weken.
Succes!
 
Ziet er goed uit hoor!
Scharen dus! ;) (scissors) Nice hoor! Ben benieuwd hoe het zal gaan deze weken.
Succes!
Ja hij had die oefening ook wel benoemd, maar kon er gewoon niet meer op komen.:D

Ik hoop dat het deze weken ok weer goed gaat.

Zolang hij zegt dat ik vooruit ga en niet achter uit gaat vind ik het goed.:D
 
Vandaag schema voor de volgende 2 weken gehad. Weet ik ook gelijk de naam van de buikspieroefening die ik niet wist.:D

Week 45

Dag 1:

3 x 20 Squats (zitten/opstaan van bank)

3 x 20 opdrukken tegen de muur

3 x 20 crunches

3 x 20 scissors

3 x 10 leg raise

Dag 2:

Rondje lopen: Langs het voetbalveldje lopen en bij het bruggetje oversteken. Naar links de dijk op en vervolgens weer naar de Bellevue, langs de Bellevue naar beneden en terug naar huis.

Dag 3:

5 x 20 Squats (zitten/opstaan van bank)

5 x 10 bruggetje maken

5 x 20 opdrukken tegen de muur

5 x 20 crunches

5 x 20 scissors

5 x 10 leg raise

Dag 4:

Rondje lopen: Langs het voetbalveldje lopen en bij het bruggetje oversteken. Naar links de dijk op en vervolgens weer naar de Bellevue, langs de Bellevue naar beneden en terug naar huis.



Week 46

Dag 1:

3 x 30 Squats (zitten/opstaan van bank)

3 x 10 Bruggetje maken

3 x 20 Scissors

3 x 50 Crunches (buikspieren)

3 x 50 schuine crunches links

3 x 50 schuine crunches rechts

Dag 2:

Rondje lopen: Langs het voetbalveldje lopen en bij het bruggetje oversteken. Naar links de dijk op en vervolgens weer naar de Bellevue, langs de Bellevue naar beneden en terug naar huis.

Dag 3:

2 Ronden:

50 Squats

50 Schouderheffen: Met 2 flesjes van 0.5 liter van de schouder tot boven het hoofd heffen.

50 opdrukken tegen de muur

50 Crunches (buikspieren)

50 Scissors

50 Leg raise



Dag 4:

Rondje lopen: Langs het voetbalveldje lopen en bij het bruggetje oversteken. Naar links de dijk op en vervolgens weer naar de Bellevue, langs de Bellevue naar beneden en terug naar huis.

mooi schema daar ben je lekker zoet mee ook je voeding nu optimaliseren en je bent op de goede weg hoor

opa
 
Leuk schema. Ik mis wel een roei beweging om de bovenkant rug te versterken.
 
Leuk schema. Ik mis wel een roei beweging om de bovenkant rug te versterken.

Geloof dat ik nog nooit een roeibeweging geoefend heb met me personal trainer, maar misschien komt dat nog:o
 
Geloof dat ik nog nooit een roeibeweging geoefend heb met me personal trainer, maar misschien komt dat nog:o

Vast wel ,het is wel goed om een balans tussen push oefeningen en pull oefening te hebben zodat je schouders niet naar voren komen te staan.

Inverted rows kan je bv met bodyweight doen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Vast wel ,het is wel goed om een balans tussen push oefeningen en pull oefening te hebben zodat je schouders niet naar voren komen te staan.

Inverted rows kan je bv met bodyweight doen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zijn niet echt oefeningen die ik herken dus zal ik ze ook nog niet gedaan hebben. Meeste oefeningen in mijn schema doe ik eerst alleen als me pt erbij is. Kan je die ook gewoon thuis doen?
 
Zijn niet echt oefeningen die ik herken dus zal ik ze ook nog niet gedaan hebben. Meeste oefeningen in mijn schema doe ik eerst alleen als me pt erbij is. Kan je die ook gewoon thuis doen?

Je kan ze gewoon thuis doen maar mss kan je het ook met je pt bespreken. Ik wil niemand in de wielen rijden.
 
Je kan ze gewoon thuis doen maar mss kan je het ook met je pt bespreken. Ik wil niemand in de wielen rijden.

Was ze ook niet van plan om gelijk te doen hoor.:p Ik hou me meestal gewoon aan me schema, weet ik zeker dat ik de oefeningen doe die ik kan, en ik niets forceer door iets totaal anders te gaan doen;).
Ben nog best wel een beetje voorzichtig. Was meer iets wat ik me afvroeg:p
 
Eerst lopen...dan pas rennen
Volg je schema en probeer sterker te worden
Later kan je het zo gek maken als je zelf wil

Gaat beter met je zo te zien
 
Eerst lopen...dan pas rennen
Volg je schema en probeer sterker te worden
Later kan je het zo gek maken als je zelf wil

Gaat beter met je zo te zien

Ja opa gros:D:D

Ik doe ook netjes mijn schema maar mag wel nieuwsgierig zijn toch?

Het gaat beter dan van de week toen zat ik er even doorheen:)
 
Back
Naar boven