MuscleMeat

Log Marleentje

Bezoekers in dit topic

Je gaat lekker meid! Hoeveel ben je nu al kwijt?
 
Je gaat lekker meid! Hoeveel ben je nu al kwijt?

Ik begon ruim op de 78 kilo. Dus ben 3 kilo kwijt. Het gaat niet heel hard omdat ik ook met me hypos zit en dus geregeld suiker moet nemen. Eigenlijk is dit beetje boven verwachting. het idee was eigenlijk dat ik minder hard zou afvallen.
 
Beter langzaam en blijvend dan te snel meid! Je doet het goed en dat is wat telt!
 
Eerst allerlei rekoefeningen gedaan. Niet mijn leukste oefeningen. Vandaag ook weer gewogen en gemeten en ben weer afgevallen dus het gaat goed. Daarna nog discussie over mucuna gehad. De lymearts is het niet mee eens dat ik het slik en wil over gaan op een ander medicijn, alleen ik voel er nog weinig voor omdat de mucuna bij mij erg goed werkt vooral voor de spastische bewegingen.

Deadlift
5x 60 kilo
3x 80 kilo
1x 100 kilo
3x 110 kilo
1x 120 kilo PR

13227353_10208573562050328_2637073127481056091_o.jpg
 
Dat klinkt allemaal positief meid! en super die 120 kg DL! je gaat lekker zo!
 
Gelukkig mag ik toch de mucuna blijven gebruiken. Heb het paar dagen zonder gedaan om te proberen. Alleen mijn spastische bewegingen kwamen in alle hevigheid terug. Het praten en lopen ging een stuk slechter. etc

Vanochtend contact gehad met de arts daar over en hij kwam toch tot de conclusie al is het een parkison medicijn dat er voor mij iets in zat wat waarschijnlijk ergens een tekort op heft. Hij had het eigenlijk niet verwacht omdat ik geen parkison heb... En hij vond dan dit goedkoper dan dat hij allerlei medicijnen ging proberen om de klachten weer terug te dringen.
 
Nog steeds druk met trainen/ therapie en onderzoeken. De laatste weken heel wat bezoekjes aan het ziekenhuis gehad. Ze krijgen suikerspiegel op het moment niet goed, en heb dan ook om de haverklap hypos. Dit komt omdat ik aan het afvallen ben. En dat gaat niet heel goed samen. Verder zijn er nog steeds zorgen om me hart en me lever.Sinds kort doe ik ook twee dagen in de week post rondbrenngen voor Sandd gewoon een ideaal baantje omdat ik tussendoor gewoon naar huis kan, me ziekenhuisafspraken kan doen etc. Verder doe ik nog wat vrijwilligerswerk.
 
Nog steeds druk met trainen/ therapie en onderzoeken. De laatste weken heel wat bezoekjes aan het ziekenhuis gehad. Ze krijgen suikerspiegel op het moment niet goed, en heb dan ook om de haverklap hypos. Dit komt omdat ik aan het afvallen ben. En dat gaat niet heel goed samen. Verder zijn er nog steeds zorgen om me hart en me lever.Sinds kort doe ik ook twee dagen in de week post rondbrenngen voor Sandd gewoon een ideaal baantje omdat ik tussendoor gewoon naar huis kan, me ziekenhuisafspraken kan doen etc. Verder doe ik nog wat vrijwilligerswerk.
jammer van dat suiker..verder top toch
 
lloydatoni zij is de deksel voor op jouw potje, je zoektocht is over
 
jammer van dat suiker..verder top toch

Zit op het moment weer behoorlijk bezig, morgen starten we weer met nieuwe medicijnen om de lyme weer terug te dringen. De ontstekingswaarden waren weer fors omhoog.
 
Zit op het moment weer behoorlijk bezig, morgen starten we weer met nieuwe medicijnen om de lyme weer terug te dringen. De ontstekingswaarden waren weer fors omhoog.

#horsefighter
 
Zal weer is wat loggen.

Vanmiddag is een behandeling tegen de pijn in me schouders, weten nu ook ongeveer waarom ik daar klachten hou waar me benen het laten afweten, neem ik het met me armen over. Dus opstaan van een stoel doe ik met behulp van armen en ellebogen. Zelfs een deur openen gebeurt met een elleboog ipv gewoon met me hand, nu proberen om er andere bewegingen van te maken.

Deadlift;

10x 50 kilo
5x 70 kilo
3x 110 kilo

Omdat ik nog altijd veel hypos heb hebben we het rustig aan gedaan.

Verder is hij er achter gekomen dat voordat ik ziek werd heel veel op de skeelers stond. Dus hij is aan het stimuleren dat ik dat weer oppak.
 
Spuit sinds afgelopen zaterdag geen snelwerkende insuline meer, of alleen als het echt nodig is. En dat is nog maar een keer gebeurd.En dat kwam omdat ik ijs op had.
Gebruik alleen de langzame insuline. Voordeel is dat ik geen drie hypos per dag heb, en toch met me suiker tussen fr 4 en 8 blijf. Nu even hopen dat het het afvallen nog meer bevordert.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Zo kom hier weer is wat updaten. Gisteren heerlijk gesport. Wat rekoefeningen gedaan die zijn gewoon stom, maar goed. Verder ben ik sinds gisteren helemaal van de insuline af. Had iets te veel hypos weer. Dat de alvleesklier niet meer zou werken volgens de artsen klopt dus niet. Want ik gebruik ook geen ander medicijnen om de suiker te verlagen. Tot nu toe blijft de suiker tussen de 4 en de 7
 
Dat klinkt positief!
Verder nog wat uitgekomen met die lyme arts?
 
De lymearts is heel blij dat die insuline er weer af is, heb ik op eigen houtje gedaan hoor. Weet het ziekenhuis niets van. Ik spuit alleen als hij boven de 8 is alleen dat is nooit. Of ik moet het heel bont maken met vet eten ofzo.
Het gaat inderdaad om chronische lyme, maar ze weten gewoon niet wat bij wat hoort. Omdat ik ook een hele onbekende chromosoonafwijking heb.De lyme is op dit moment heel rustig.
 
Zo hier maar weer is bijwerken. Al een paar weken helemaal van de insuline af gaat goed zolang ik me aan het voedingsschema houd. Doe ik dat niet dan schiet hij om hoog. Wel zijn er nog wat zorgen omdat ik ook zonder insuline nog steeds hypos heb. Het gebeurt volgens de artsen wel meer, komt vaker voor bij mensen die heel gevoelig op voeding reageren.
Het trainen en afvallen gaat nog steeds door. Afvallen gaat niet heel hard, maar ben tevreden.
 
Het gaat op het moment niet goed met mij. De hypos volgen zich in heel snel tempo op. De lymearts had eigenlijk besloten dat de diabetes etc voor de internist was anders was hij bang dat ze n elkaar vaarwater zaten. Maar omdat ik gisteren een suiker van 1,7 had, en gelukkig dat ik door manlief nog op tijd gevonden werd. De internist niet wil ingrijpen omdat die hypos nou schijnbaar bij mij horen. Toch besloten dat er toch achterhaalt moet gaan worden hoe het kan dat ondanks dat ik al weken geen insuline of andere suikerverlagende middelen heb, ik soms drie of vier keer per dag een hypo heb. Hij is vandaag dus bezig geweest met onderzoeken aanvragen etc.
 
Pfff... lastig meid.. Ik hoop toch dat ze snel met iets komen om een oplossing te vinden.
Gaat het eten nu wel wat beter?
 
Back
Naar boven