XXL Nutrition

Log Marleentje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Marleentje

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
21 okt 2014
Berichten
1.760
Waardering
185
Lengte
1m51
Zal me eerst is voorstellen, ben Marleen 27 jaar oud. Toen ik 16 was ben ik zeer ernstig ziek geweest en eigenlijk grotendeels verlamd geraakt. Heb daardoor 8 jaar in bed/rolstoel gezeten/gelegen. Me herstel ging erg moeizaam. Ik kan alles weer bewegen maar me spieren zijn niet 100 meer. Zo dat was even in het kort.

3 maanden geleden heb ik de grote stap genomen om met een personal trainer te gaan sporten. Eigenlijk een wens die ik al heel lang had, maar nooit durfde. 1 x in de 3 weken komt me personal trainers langs. En krijg dan een schema voor 2 weken. Mijn schema's zullen er iets anders uit zien denk ik, maar zolang ik langzaam vooruit ga vind ik het wel goed.:)

---------- Toegevoegd om 18:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:16 ----------

Schema week 43 en 44

Dag 1:
3 x 20 Squats (zitten/opstaan van bank)
3 x 20 opdrukken tegen de muur (vanaf nu verder weg staan
3 x 20 crunches
3 x 20 schuine crunches links (http://www.youtube.c...h?v=FrFyUbxs1uQ)
3 x 20 schuine crunches rechts
Dag 2:
Rondje lopen: Langs het voetbalveldje lopen en bij het bruggetje oversteken. Naar links de dijk op en vervolgens weer naar de Bellevue, langs de Bellevue naar beneden en terug naar huis.
Dag 3:
5 x 20 Squats (zitten/opstaan van bank)
5 x 10 bruggetje maken (http://www.youtube.c...h?v=5ywFJAH8vUc maar let op: jij hoeft je been NIET uit te strekken)
5 x 20 opdrukken tegen de muur
5 x 20 crunches
5 x 20 schuine crunches links
5 x 20 schuine crunches rechts
Dag 4:
Rondje lopen: Langs het voetbalveldje lopen en bij het bruggetje oversteken. Naar links de dijk op en vervolgens weer naar de Bellevue, langs de Bellevue naar beneden en terug naar huis.

Week 44
Dag 1:
3 x 30 Squats (zitten/opstaan van bank)
3 x 10 Bruggetje maken
3 x 50 Crunches (buikspieren)
3 x 50 schuine crunches links
3 x 50 schuine crunches rechts
Dag 2:
Rondje lopen: Langs het voetbalveldje lopen en bij het bruggetje oversteken. Naar links de dijk op en vervolgens weer naar de Bellevue, langs de Bellevue naar beneden en terug naar huis.
Dag 3:
2 Ronden:
50 Squats
50 Schouderheffen: Met 2 flesjes van 0.5 liter van de schouder tot boven het hoofd heffen.
50 opdrukken tegen de muur
50 Crunches (buikspieren)
50 schuine crunches links
50 schuine crunches rechts
Dag 4:
Rondje lopen: Langs het voetbalveldje lopen en bij het bruggetje oversteken. Naar links de dijk op en vervolgens weer naar de Bellevue, langs de Bellevue naar beneden en terug naar huis.

---------- Toegevoegd om 19:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:20 ----------

---------- Toegevoegd om 19:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:16 ----------

3x 20 Squats

3x 20 opdrukken tegen de muur

3x 20 crunches

3x 20 schuine crunches links

3x 20 schuine crunches rechts

---------- Toegevoegd om 19:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:18 ----------

21-10-2014

4 km gelopen doe ik gemiddeld zo'n drie kwartier over ligt eraan hoeveel zin ik heb eigenlijk. ;)
 
Welkom! Interessante log. Goed van je dat je de eerste stap hebt genomen! Een ieder moet ergens beginnen. Heel veel succes met je doelen en geniet van de dingen die je kan en mag doen!
 
:thumb:

pittig schema met die crunches, ik hoop dat je uiteindelijk ook de sportschool gaat bezoeken, dat is een stuk gezelliger en zal je nog meer motiveren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:thumb:

pittig schema met die crunches, ik hoop dat je uiteindelijk ook de sportschool gaat bezoeken, dat is een stuk gezelliger en zal je nog meer motiveren.

De sportschool weet ik nog niet hoor, denk dat ik dat niet durf
 
Goh, da's jammer zeg. Je moet gewoon eens een kijkje gaan nemen bij bv basic-fit, neem een vriend of vriendin mee en vraag of je even een rondje door de sportschool lopen mag. Is altijd goed. Je zal zien dat het een heel laagdrempelige club is met allemaal heel gewone mensen van jong tot oud, dik en dun, echt waar.
 
Goh, da's jammer zeg. Je moet gewoon eens een kijkje gaan nemen bij bv basic-fit, neem een vriend of vriendin mee en vraag of je even een rondje door de sportschool lopen mag. Is altijd goed. Je zal zien dat het een heel laagdrempelige club is met allemaal heel gewone mensen van jong tot oud, dik en dun, echt waar.

Ehm ik weet het nog niet, ben nog te onzeker denk ik.

22-10-2014

5x 20 Squats (gingen goed, heb toch besloten om ze van de bank te doen)

5x 10 bruggetje maken (Was wel lastig, maar was ook de eerste keer)

5x 20 opdrukken tegen de muur (Wel zwaar, maar begin ze wel leuk te vinden)

5x 20 crunches (Deze gaan steeds makkelijker)

5x 20 Schuine crunches links
5x 20 Schuine crunches rechts (is zowel rechts als links een klote oefening)
 
Aha, dat is niet in de buurt. Anders had ik best eens een keertje met je mee gewild om je over die drempel te halen.
 
Misschien kom ik ooit nog is iemand tegen waar ik mee kan trainen, al acht ik die kans klein ben niet iemand die heel veel onder de mensen komt (na me ziek zijn niet meer dan).
 
Ik denk dat het eerst belangrijk is om je aan dit schema te houden. Lekker genieten van het feit dat je wat kunt doen en steeds sterker en fitter wordt.

Na verloop van tijd kun je altijd kijken of je eens naar een sportschool kunt gaan. Er zijn, zoals benoemd, veel laagdrempelige sportscholen. Hopelijk vind je iemand met wie je heen kunt gaan! Als je hier zelf voor open staat, komt dat vanzelf. Een sportschool is ook een goede plek om mensen te leren kennen. Er zijn veel mensen die ontzettend veel waardering voor je hebben en het dapper vinden wat je doet!
 
Misschien kom ik ooit nog is iemand tegen waar ik mee kan trainen, al acht ik die kans klein ben niet iemand die heel veel onder de mensen komt (na me ziek zijn niet meer dan).

Wie weet, voorlopig blijven we je log in de gaten houden. :cool:
 
Schema is helemaal op mij aangepast, dus is het verstandig om me er aan te houden. Ziet er ook wat anders uit dan de meeste schema's hier.
Alleen soms zou ik een stukje harder willen
 

Druten checking in.

Heel veel succes, zoals hierboven gezegd is de drempel voor de sportschool niet zo hoog, vooral niet begin middagen door de weeks wanneer de meeste op school zitten.
Over een aantal weken denk je er misschien anders over :thumbs:
 
Vanmiddag een stuk gelopen. Buiten me schema om, maar als ik de energie heb, schijn ik beter een stuk extra te gaan lopen dan dat ik me squats enz ga doen.
Toen heb ik gelijk maar even de boodschappen gedaan. Al met al was het een rondje van een uur ongeveer
 
Ik denk dat je het zwaartepunt van je workouts het beste voorlopig ook op het hardlopen moet leggen, ivm met je gewicht, want daar moet wel wat vanaf h ?
 
Ja er moet zeker wat vanaf als het lukt. De laatste keer bij de longarts woog ik 85 ofzo. Wil eigenlijk naar de 60. Lijkt mij een mooi gewicht voor iemand van 1,51

Overigens loop ik nu nog meer in wandeltempo zeg maar. Het is de bedoeling dat ik straks wel over op hardlopen over ga, maar moet eerst nog sterker worden.
 
Vanochtend een stukje gelopen best wel vroeg eigenlijk. Het was wel droog in ieder geval. Ongeveer 4 km in drie kwartier. Is niet heel snel weet ik.:(
 
Geeft niks toch?! Hartstikke goed van je dat je de motivatie hebt om iets te ondernemen! Zoals ik al zei: iedereen moet ergens beginnen. Waar een wil is, is een weg. Gewoon lekker doorgaan en geduld hebben. Niet verwachten dat je over een maand 'ineens' 60 kg weegt.
 
Back
Naar boven