AndroidHealthClinic

LOG: Miss H..

Bezoekers in dit topic

Miss H

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 nov 2009
Berichten
5.597
Waardering
733
Lengte
1m73
Massa
69kg
Vetpercentage
19%
Allright..

Weer nieuwe beginpost dan maar:)
Na in 2005 aan de nk (ybf) (4de)mee te hebben gedaan heb ik in 2010 weer aan de jbc meegedaan..(3de bij de bodyfitness), erna val je wel in een gat van hoe je lichaam in een dergelijke shape te houden.. want je wilt eigenlijk continue in wedstrijdshape zijn..maar dit is erg moeilijk vol te houden..
Dus nu lekker aan het bouwen en vet% op een acceptabel nivo proberen te houden.. dan weer een tijdje aan het cutten en dan weer wat massa aanzetten..t mooiste zou zijn..cutten EN aankomen in vvm..hahaha
Daar train ik dus zelf ook hard voor.
Ik train gemiddeld 5x in de week..
Mijn % weet ik nu niet..maar ik denk dat ik zo rond een % 21 a 22% zit ofzo.. teveel in elk geval..
Ik wil mijn abs weer heel goed kunnen zien..en niet zo dat ik er nog verbeelding bij nodig heb..LOL
Dus EN ik wil spiermassa aankomen en droger worden..dat moet toch lukken??!
In de spoiler hieronder zal ik mijn cab-cycling bij houden:

sinds 27/6/2012 begonnen met carb-cyclen
gewicht op 27/6 smorgens : 65,6kg en % rond de 17%

27/6/12 high carb 1770kcal
98.2gr eiwit
123gr kh
70gr vet

28/6/12 low carb
1305kcal
129eiwit
81,7 kh
29,6 gr vet

29/6/12 high carb
1590kcal
130 eiwit
142,6 kh
35gr vet

30/6= junkdag

1/7/12
nagenoeg no carb day:
1380kcal
208gr eiwit
20,2 kh
52gr vet

2/7/12
low carb
1600kcal
199gr eiwit
65gr kh's
54gr vetten..(waaronder 30gr van 1 ei..)

3/7/12
high carb
1735kcal
180gr eiwit
160gr kh's
25gr vet

4/7/12
low carb
1720 kcal
190gr eiwit
110gr kh's
38gr vet

5/7/12
High carb
1529kcal
211 eiwit
50gr kh's
76 gr vet

6/7/12
high carb
1460kcal
180gr eiwit
137kh's
28gr vet

7/7/12 =junkdag

8/7/12
no carb
kcal 1450
210eiwit
20,2 kh
55gr vet

Low carb
1510 kval
199 eiwit
65kh
54gr vet

10/7/12
High carb
1780 kcal
130 eiwit'
106 kh
71 gr vet

11/7/12
low carb
1300kcal
176gr eiwit
64gr kh
23gr vet

14/7/12 junkdag, 2 dagen ervoor te weinig gegeten, te druk gehad.

15/7/12
no carb
1480kcal
175gr eiwit
20 kh..
78gr vet

16/7/12
high carb
1642kcal
120 eiwit
140 kh
35,6vet

17/7/12
low carb
1773 kcal
182 eiwit
57 vet
85 kh

Fotootje van tijdj
zijkantbuik.jpg
e terug maar tis de bedoeling dat mijn buikspieren weer hard er op komen!
 
Laatst bewerkt:
klinkt goed!
Ik ga je iig volgen!

En succes natuurlijk :thumb:
 
Dit is ons trainingsschema zoals het er nu uitziet:

Dag 1: borst+ triceps

Bench press: 5x8 begin met 30kg en eindig met 50kg alleen die laatste kan ik tot 6 alleen dan mijn mannetje ff spotten

Incline Press: 5x8 in de smith.. begin met 10kg en de stang zeg maar en eindig met 20kg..pff daar word ik gewoon niet sterker mee..bah..

Dumbbell Press 5x8 eerste set met dumbbell van 10 kg, 12, 14, 16..en de laatste nog een keer dubbel.

Cable crossover 5x10..begin met 10kg aan elke kant, dan 15..dan een klein dumbbelltje van 2kg..en daaar eindig ik ook mee..

Fly: 5x10 start met dumbbell van 7kg,8,9 en daar eindig ik ook mee

TRICEPS:

Tricep pushdown: 5x10 begin met 20kg,25kg,en dan 30kg en eindig ik ook mee..

dan met touwtje aan multi station waar je hem over je hoofd trekt..
ook 5x10 met 25/30kg

one arm tricep extension: 5x10 met dumbbell van 6 soms 7kg

en dan nog one arm cable extension ook 5x10 begin mt 10kg en dan dumbbell erop van 1,2,3kg

en als laatste 5x20 dippen behind back..zijn we nu 3 weken geleden mee begonnen..erg zwaar..zo zwaar dat ik de eerste keer van het bankje afviel..:Dhoe bedoel je tot faillure??..

DAG 2: Rug+schouders

Front Pulldown: 5x10 begin met 35kg,40,45,50 en eindig met 55 kg.

Dan row aan de machine.. 5x10 start met 15kg en eindig met 30 kg..

Chinnen..(ook zo fijn..:D)

5x4 soms 5..meer lukt me niet en ik trek me niet helemaal tot met mijn hoofd boven het rek hoor..maar t mannetje zegt gewoon doorgaan..komt vanzelf..naja daar vertrouwen we maar op..

straigt arm pull down: 5x10
begin met 35kg,40kg,45kg,45kg en als laatste 50kg niet helemaal correct meer hoor..

Shrugs:

Heerlijke oefening..
5x10
start in de smith machine met 40kg, dan 60 en 80kg en dan 90 kg en soms met laatste set 4 kg erbij..

SCHOUDERS:

Arnold Press:

5x8 begin met dumbbells van 7kg en eindig met dumbbells van 10kg

Bent over side raise: 5x10

begin weer met dumbbell van6kg en dan zie ik wel waar t schip strand..

Neck Press: 5x10 start met 10k en eindig met 20

Front Press: zelfde als Neck Press..

en dan nog front Raises 5x16

met dumbbell geloof ik van 6 of 7 kg

DAG 3: Benen+ Biceps

Machine curl:\

5x10 begin met 10kg en eindig met 15kg..wat is die toch zwaar

Scott curl maar met losse dumbbells

ook 5x1 begin met dumbbells van 7kg..en eindig met 8? ik weet t niet precies eigenlijk..

Ez bar:

5x10

2schijven van 5kg en ik eindig met 7kg aan elke kant

dan 5x4 optrekken met bodyweight only

vervolgens concentration curl:

5x10

ook dumbbell van 7kg geloof ik

BENEN:

Legg Press:

5x10

begin met 65kg en 70,75,80 en eindig met 85..

Front Squat ben ik sinds 2 wkn mee begonnen in de smith geen mogelijk heid daar om los te doen..

5x10 met de stang en begin met 2x5 en eindig met 2 x 10 maar wel vervelend want ik krijg altijd bloeduitstorting op mijn schouders hiervan, ook van de press trouwens..tips altijd welkom...

leg extension
5x8 begin met30kg..en eindig met 50kg auwie

Leg curl liggend

5x10

begin op 25 kg en als ik een sterke dag heb eindig ik op 40kg..

en dan abductie en adductie..5x15 met ongeveer 50kg..

Seated Calf raise: 5x15 met 35kg en de 2 laatse met 40kg

Buik doen we 3x in de week
sit ups op schuine bank 5x25

maar moet dat wel wat gaan uitbreiden eigenlijk..we hebben hier een onwijs lekker machine..de terra crunch..maar ja..soms heb ik gewoon daar de puf niet meer voor..


Voeding nu:

7u ontbijt: 40gr Brinta en 2 schepjes proteine

10u tussendoor: 250 gr kwark met 1 schpje proteine en 1 appel

13u Lunch: 2 br boterhammen met hetzij kipfilet, ossenworst of rookvlees
ik doe wel heel dun wat pikante smeerkaas eronder anders word ik er zo flauw van elke dag hetzelfde..

16u een shake met wat brinta en dan trainen

18.30 avondeten..vooralsnog wat de pot schaft maar meestal groente, aardappeltje..of pasta afzo..en kipfilet of biefstuk en 1 x in de week vette vis..

en rond 21.30 nog een shake en 2 crackers met wat kipfilet..

Tips etc altijd welkom..

Ik ga zoieso mijn voeding veranderen vanaf januari meer vis..en rijst..helaas.
Zijn er geen andere opties voor rijst??????? Ik heb er zo'n hekel aan zelfs in Nasi vind ik het niet lekker laat staan droog...:(

Nou heel verhaal geworden...ik hoop dat jullie beetje wijs uit kunnen worden..;)

---------- Toegevoegd om 14:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:19 ----------

klinkt goed!
Ik ga je iig volgen!

En succes natuurlijk :thumb:

Dank je wel..ik zal t nodig hebben..
 
Laatst bewerkt:
HEy leuk dat je ook een log begint, en super dat je wedstrijden gaat doen! Dus vind het ook leuk om te lezen wat je doet en hoe het gaat. Wil zelf ook proberen dit jaar op een podium te klimmen, weet alleen nog niet welke :p
Je doet 5 dagen achter elkaar, dus als je dag 3 hebt gehad begin je weer op 1, dus heb je elke week een spiergroep die je 2 keer doet per week?
Sja... rijst... rijst... je zou eens kunnen kijken in een goede reformzaak naar een goede zilvervlies of bruine rijst... de ronde zilvervlies vind ik zelf erg lekker, zit meer smaak aan en is niet zo hard.
Soms doe ik wel eens aardappel in schil koken, af laten koelen en vervolgens licht bakken, door schil pak je ook weer goede vezels en (om het simpel te zeggen) maakt de koolhydraat minder snel, maarja... zilvervlies is volgens mij toch de meest effectieve langzame koolhydraat met veel vezels en goede voedingsstoffen (vit&min)
ALs ik een hele pan rijst heb gekookt, bak ik het nog wel eens mee met de kip/vis en of groente, beetje kruiden - op laag vuur scheutje olijfolie erbij (knoflook, ui en kruiden doen veel goed, maar kijk wel bij kruiden altijd effe wat er in zit).

Je doet je schema een paar weken en dan ga je weer veranderen?
 
HEy leuk dat je ook een log begint, en super dat je wedstrijden gaat doen! Dus vind het ook leuk om te lezen wat je doet en hoe het gaat. Wil zelf ook proberen dit jaar op een podium te klimmen, weet alleen nog niet welke :p

De JBC Misschien????? hint hint...:D

Ik ga toch ook dan maar miss de rijst bakken, nadat ik t gekookt heb natuurlijk..miss dat dat wat lekkerder is..

Nou echt van schema veranderen doe ik niet..zo nu en dan wat andere oefeningen maar helemaal eigenlijk omgooien niet nee...
 
Dat voeding schema wat ik net zag is dat niet wat weining voor een sportende vrouw van 29 tijdens het cutten? Rijst is trouwens geen must hoor je houd mischien wat meer vocht vast met brood bvb maar dat is niet zo heel veel meer vocht.

Suc6 iig
 
suc6 met je doelen ;)
 
Dat voeding schema wat ik net zag is dat niet wat weining voor een sportende vrouw van 29 tijdens het cutten? Rijst is trouwens geen must hoor je houd mischien wat meer vocht vast met brood bvb maar dat is niet zo heel veel meer vocht.

Suc6 iig


Ja waarschijnlijk wel..denk ik..ik ga proberen mijn voorbereiding toch bij iemand voort te zetten.. geeft mij toch een wat lekkerder gevoel en dan zal ik wel horen wat er niet helemaal klopt aan mijn voeding nu..
en wat betreft rijst..ik bedoel tijdens de echte voorbereiding naar mijn wedstrijd toe..of je dan ook wat anders kan nemen ipv rijst..ben bang dat ik t antwoord wel weet maar ach, you never know..:D

---------- Toegevoegd om 19:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:10 ----------

suc6 met je doelen ;)
dank je wel
 
Net benen getraind..maar voelde weer met pressen wat knakken in mijn knie..was vervelend..hoop maar dat t donderdag weer weg is.. biceps ging wel lekker.. de machine curl toch weer wat zwaarder kunnen pakken..
En ik kon nu al jaa 15min spinnen..en zo nu en dan staan..moet je niet vragen hoe ik eraf kwam maar toch.. iedere keer wat meer..
 
succes met je log en doelen.
Ik ga ook jouw logje volgen.
Hopelijk heb je donderdag geen last meer van je knie.
 
Net benen getraind..maar voelde weer met pressen wat knakken in mijn knie..was vervelend..hoop maar dat t donderdag weer weg is.. biceps ging wel lekker.. de machine curl toch weer wat zwaarder kunnen pakken..
En ik kon nu al jaa 15min spinnen..en zo nu en dan staan..moet je niet vragen hoe ik eraf kwam maar toch.. iedere keer wat meer..

Oh dat knakken heb ik soms ook maar geen idee wat dat is.
Leuk dat je een log aan het bijhouden bent, ga je een beetje in de gaten houden :D
 
Leuk, succes!
Ik ga je logboek volgen.

Over die bloeduitstortingen door de smith-machine.
Ik weet niet of je al iets van bescherming om de stang hebt ?
Bij de Gamma enzo kun je van die isolatie voor buizen kopen. Die kun je doorsnijden aan 1 kant en dan om de stang doen. Daaroverheen doe je je handdoek. Misschien helpt dat ?
Voor de stang achter je nek zijn trouwens speciale voorgevormde plastic dingen. Misschien bestaan die ook voor de front squat ? (denk het niet maar mss wel)
 
Een log richting een wedstrijd ... LEUK !

Geen deadlift variant oid?

Arnold Presses? Zie je ook niet vaak meer ;)
 
HEy leuk dat je ook een log begint, en super dat je wedstrijden gaat doen! Dus vind het ook leuk om te lezen wat je doet en hoe het gaat. Wil zelf ook proberen dit jaar op een podium te klimmen, weet alleen nog niet welke :p

De JBC Misschien????? hint hint...:D

Ik ga toch ook dan maar miss de rijst bakken, nadat ik t gekookt heb natuurlijk..miss dat dat wat lekkerder is..

Nou echt van schema veranderen doe ik niet..zo nu en dan wat andere oefeningen maar helemaal eigenlijk omgooien niet nee...

Gewoon nieuwsgierig hoor: veranderen doe je niet omdat je het zo gewend bent, of beste resultaat haalt met dit schema?

Hahaha, ik neem je hint mee hoor :p Ik heb gewoon geen idee wat haalbaar is, of ik zo snel in shape kom... ik ben er nog lang niet, hoewel ik nog nooit zo goed in mijn lijf heb gezeten, dus ik heb geen idee hoe lang zoiets gaat duren. En anders (als het lukt) kom ik je in ieder geval toejuichen!

Net benen getraind..maar voelde weer met pressen wat knakken in mijn knie..was vervelend..hoop maar dat t donderdag weer weg is.. biceps ging wel lekker.. de machine curl toch weer wat zwaarder kunnen pakken..
En ik kon nu al jaa 15min spinnen..en zo nu en dan staan..moet je niet vragen hoe ik eraf kwam maar toch.. iedere keer wat meer..
Spinnen is zwaar he... ik doe zelf regelmatig harlopen, maar dat vind ik vrij makkelijk in vergelijking met spinning!
 
Ja waarschijnlijk wel..denk ik..ik ga proberen mijn voorbereiding toch bij iemand voort te zetten.. geeft mij toch een wat lekkerder gevoel en dan zal ik wel horen wat er niet helemaal klopt aan mijn voeding nu..
en wat betreft rijst..ik bedoel tijdens de echte voorbereiding naar mijn wedstrijd toe..of je dan ook wat anders kan nemen ipv rijst..ben bang dat ik t antwoord wel weet maar ach, you never know..:D

---------- Toegevoegd om 19:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:10 ----------


dank je wel

Sorry het is dus om puur naar een wedstrijd toe te werken op rijst.
Jah dan is het wel aan te raden geen zout en vocht iig. Jammer dat er zo weinig voeding is waar geen zout in zit en en geen vocht vast houd.
 
---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:17 ----------

succes met je log en doelen.
Ik ga ook jouw logje volgen.
Hopelijk heb je donderdag geen last meer van je knie.

Dank je wel, en wat mijn knie betreft..voelde m vandaag al vervelend aanwezig..terwijl ik niet eens aan het trainen was...maar ja miss valt t mee donderdag


Leuk, succes!
Ik ga je logboek volgen.

Over die bloeduitstortingen door de smith-machine.
Ik weet niet of je al iets van bescherming om de stang hebt ?
Bij de Gamma enzo kun je van die isolatie voor buizen kopen. Die kun je doorsnijden aan 1 kant en dan om de stang doen. Daaroverheen doe je je handdoek. Misschien helpt dat ?
Voor de stang achter je nek zijn trouwens speciale voorgevormde plastic dingen. Misschien bestaan die ook voor de front squat ? (denk het niet maar mss wel)

Ik zal s kijken..ik weet idd wel wat je bedoeld hoor.. het is gewoon jammer want je verliest veel gewicht omdat het gewoon verrekte pijn doet aan je schouders.. maar ja..dan denk ik maar no pain..no gain??:rolleyes:

Een log richting een wedstrijd ... LEUK !

Geen deadlift variant oid?

Arnold Presses? Zie je ook niet vaak meer ;)

Nee eigenlijk geen deadlift variant..toch miss maar eens introduceren..
En ik ga hoogstwaarschijnlijk bij Liona onder begeleiding..ik ga in januari bij haar langs en dan bespreken we even het plan van aanpak...ben benieuwd..:D

---------- Toegevoegd om 20:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:24 ----------

Oh dat knakken heb ik soms ook maar geen idee wat dat is.
Leuk dat je een log aan het bijhouden bent, ga je een beetje in de gaten houden :D

Misschien wel ouderdom:D word nu al krakkemikkig..hahaha
Maar gezellie, support en lekker kletsen altijd leuk toch?!!

---------- Toegevoegd om 20:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:25 ----------

Gewoon nieuwsgierig hoor: veranderen doe je niet omdat je het zo gewend bent, of beste resultaat haalt met dit schema?

Haha beide eigenlijk.. heel soms een superset maar verder gaan we hier goed op..oefeningen gooien we wel eens om maar echt dropsets etc..nee eigenlijk niet..

Hahaha, ik neem je hint mee hoor :p Ik heb gewoon geen idee wat haalbaar is, of ik zo snel in shape kom... ik ben er nog lang niet, hoewel ik nog nooit zo goed in mijn lijf heb gezeten, dus ik heb geen idee hoe lang zoiets gaat duren. En anders (als het lukt) kom ik je in ieder geval toejuichen!

maar als je echt wil is het haalbaar..de voorbereiding is gewoon zwaar..maar ja op zón wedstrijd staan geeft ook weer een kick, zo van dat heb ik toch maar weer even bereikt!!
En je ziet er al goed uit dus heb je al een voorsprong....
Maar toeschouwers altijd welkom hahahaha
Laat ik eerst maar eens beginnen met mijn echte dieet..


Spinnen is zwaar he... ik doe zelf regelmatig harlopen, maar dat vind ik vrij makkelijk in vergelijking met spinning!

En jah..vind spinnen echt pittig.. het hardlopen ging mij ook beter af maar had ik ook een hekel aan hoor..;) word vanzelf makkelijker..tenminste dat mag ik hopen...
 
Laatst bewerkt:
Was je al eerder onder begeleiding van Liona? Wel lekker... begeleiding kan je net effe verder komen, specifieker trainen etc!
 
Veel succes! :)
 
Was je al eerder onder begeleiding van Liona? Wel lekker... begeleiding kan je net effe verder komen, specifieker trainen etc!

Nee niet eerder onder begeleiding bij haar geweest nee..in januari een afspr en dan zien we wel wat daaruit komt..ben benieuwd...

---------- Toegevoegd om 20:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:35 ----------


dank je wel..zal ik echt nodig hebben:D
 
Hoest met de knie?

Nog getraind verder?

:wave:
 
Back
Naar boven