XXL Nutrition

Log naar eerste wedstrijd !

Bezoekers in dit topic

wesleyb8

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
21 aug 2011
Berichten
2.280
Waardering
4.507
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
13%
dag buffels ,

Sommigen van jullie zullen mij misschien hier wel eens gezien hebben op het forum, ik zal me even voorstellen.

Ik ben Wesley , 21 jarige fitness fanaat met een passie voor zware lifts.

Ik train nu iets meer dan 1,5 jaar waarbij ik de laatste 7 maanden veel meer op kracht gefocust heb. In die periode ben ik enorm veel gaan lezen over powerlifting , kijk ik de godganse dag video’s van larry wheels , lilliebridge Brothers , dan green etc etc.

Door mijn interesse in powerlifting wil ik eens gaan ervaren hoe het is om zelf een wedstrijd te doen. Mijn eerste wedstrijd zal zijn op 26 mei 2019 in Geldrop, een amateur wedstrijd.

De afgelopen drie maanden heb ik niet fatsoenlijk getraind in die periode ben ik misschien 6 keer geweest , verhuisd , nieuwe vriendin , nieuwe baan , opstarten van een eigen zaak.. al met al knetterdruk. Ik heb mezelf nu herpakt en ga daarom vanaf vandaag ook loggen in aanloop naar mijn eerste wedstrijd ! Ik doe dit ook omdat ik open sta voor alle vormen van kritiek en feedback en omdat ik veel wil leren.

Voordat ik stopte waren mijn stats

Deadlift 215 kilo
Bench 125
Squat 150 (had destijds ook een heup blessure die mijn arch met benchen bellemerde evenals mijn start positie met deadliften en het squatten)

Ik ga vanaf vandaag weer streng op voeding letten, en een schema volgen. Ik begin qua gewicht wat lager zodat ik de komende tijd gewoon goed kan focussen op explosiviteit en uitvoering.

Schema zit bijgevoegd als excel sheet. Alle op en aanmerkingen worden gewaardeerd.
Ikzelf vermoed dat het volume veel te hoog is maar ben benieuwd naar de meningen!
 

Bijlagen

  • PL schema 28-08-2018.xlsx
    124,9 KB · Weergaven: 121
Succes.

Je weet waarschijnlijk niet hoeveel volume jij persoonlijk kunt tolereren dus draai dit schema en maak aanpassingen afhankelijk van je progressie.
 
Succes.

Je weet waarschijnlijk niet hoeveel volume jij persoonlijk kunt tolereren dus draai dit schema en maak aanpassingen afhankelijk van je progressie.
Het volume was nog hoger , draaide deze ook voor mijn pauze en toen was ik echt constant fried gewoon. Denk dat ik hem nog iets moet bijstellen maar dan ben ik er wel
 
Eerste training net gehad , ging zoals verwacht niet vlekkeloos :(

Bench top sets 4x90 kilo (zat veel meer muziek in dus rustig ophogen)
Ohp belachelijk veel achteruit gegaan, top set 45 kg voor 8 reps

Bent over rows gingen wel soepel 4x6 met 105 kg


Opzich geen verkeerde basis om weer vanuit verder te bouwen.

Huidige stats , 88 kilo , vp ..moddervet
 
Succes. Beetje raar schema, wel. Ik zou liever iets kiezen als Sheiko, het 16 weken schema van Calgary Barbell of de gratis versie van Unf*ck your program van Ben Pollack. Daar zitten ook piekfases in.

Zou sowieso iets minder Larry Wheels, Dan Green en Lilliebridge volgen, tenzij je er ook zwaar bij wil gaan kuren. En voor het serieuzere werk kijken naar bijvoorbeeld Calgary Barbell of Barbell Medicine, daar zitten oa hele leerzame form checks in.
 
Succes. Beetje raar schema, wel. Ik zou liever iets kiezen als Sheiko, het 16 weken schema van Calgary Barbell of de gratis versie van Unf*ck your program van Ben Pollack. Daar zitten ook piekfases in.

Zou sowieso iets minder Larry Wheels, Dan Green en Lilliebridge volgen, tenzij je er ook zwaar bij wil gaan kuren. En voor het serieuzere werk kijken naar bijvoorbeeld Calgary Barbell of Barbell Medicine, daar zitten oa hele leerzame form checks in.
Ik volg deze even tot ik plateau , daarna ga ik idd over op een piekprogramma. Dit is veel te lineair om lang progress mee te maken.

Ik volg ook veel natty PL-ers , daar kijk ik serieuzer naar dan bovengenoemd alleen vind ik wat zij doen altijd wel leuk om te zien haha :p
 
Eerste legday zojuist gehad , ging verrassend lekker! Veel fitter dan gister omdat ik mijn high carb meal vlak voor het trainen gegeten heb.

Top set met squats was 115 voor 3 reps , ik aimde voor 3x100 maar die ging zo makkelijk dat ik besloot direct op te hogen (ook gelijk schema daar op aangepast). Ging nog steeds belachelijk makkelijk maar goed , vanuit hier lekker weer opbouwen , zal de komende periode wel in sprongen gaan.

Verder Nog good mornings gedaan maar veel meer gefocust op contractie en stretch dan gewicht. Zwaarste set 8x40 kg.

Isolaties zijn niet zo spannend verder denk ik.

Had overigens wel gigantisch stijve heupen , klacht die ik in het verleden ook veel gehad heb. Tien minuten stretchen gedaan om dit een beetje te tackelen alleen moet ik dit wel onder de aandacht brengen komende tijd dus alle tips zijn welkom!
 
In! Succes! Zelf van plan de Fox Gym Cup als eerste wedstrijd te draaien
 
In! Succes! Zelf van plan de Fox Gym Cup als eerste wedstrijd te draaien
Gaaf! Is iets grootschaliger dan de wedstrijd waar ik heen ga. Ik zag toevallig net dat er ik februari ook een amateur wedstrijd in Groningen is , als ik in december weer helemaal op niveau ben wil ik miss daar me eerste al doen.
 
Prima training gehad , wederom zwaar onder kunnen. Wel belachelijke spierpijn van voorgaande trainingen maar goed.

Overhead press
45x5
50x3
57,5x1 (dit was de topset maar echt op rpe 2/3)
55x3
50x3
47,5x3
45x3
42,5x5
40 amrap , na 12 reps vond ik het wel mooi, volgende training 5 kg ophogen

Incline bench (ging verassend moeizaam , schouders behoorlijk vermoeid en unracken voelde niet top , arch behouden was ook vrij kut ivm gare onderrug van voorgaande trainingen)

30x6
47,5x5
65x3
65x5
65x7
65x4
65x6
65x8(rpe 8)

Als isolaties voor vandaag
Neutral dumbell press 4x6 20 kg(even goed gefocust op MMC) 3 seconden negatief

Shrugs 4x12 140 kg

Al met al wel redelijk oké , spierpijn is niet te harden op t moment , is het verstandig om morgen te gaan en er doorheen te trainen of een dagje rust en zondag weer knallen ?
 
Overigens , als jullie tips hebben om deze log enigzins interessant te houden geef gerust tips , eerste log en eerste keer dat ik ergens serieus naar toe wil werken met mijn krappe 1,5 jaar trainingservaring dus feedback en kritiek word zeer gewaardeerd !!
 
Be-lachelijk slecht geslapen en geen ruimte om t in te halen aangezien ik moet werken vandaag , dus vandaag dagje rust houden.

Gister prima training gehad , deadlifts gingen zoals verwacht eigenlijk wel prima.

137,5 x5
157,5 x3
190x 1 (rpe 6) de bedoeling was 167,5 X1 maar wederom veel te zwaar onder me kunnen
160 x3
150 x3
140 x3
122,5 x3
112,5 amrap 20 reps gedaan en toen gaf mijn grip het gek genoeg op

High bar box squats

70x5
80x5
85x3
85x5
85x7
85x4
85x6
85x8

T bar rows 4x8 met een magere 65 kilo
Lat pulldowns 3x10 ook met 65

Gek genoeg gaan deadlifts bizar soepel vergeleken met de rest , geen idee waar dat aan kan liggen maar aint complaining :p
 
Back
Naar boven