AndroidHealthClinic

[LOG] Roaccutane & andere kwaaltjes (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De1v3c1o

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
290
Waardering
4
Lengte
1m92
Massa
86kg
Hee harde werkers,

Ben een tijdje in-actief geweest, maar kan aankomende zomer weer lekker gaan knallen (hoop ik). Ik ga de komende half jaar eens al mijn klachten goed aanpakken, heb namelijk last van terugkomende acne, ernstige roos, overslaande stem, en hooikoorts.

Voor de roos, ga ik aankomende week opnieuw een shampoo vragen (heb ik in het verleden ook gebruikt en het werkte uitstekend) bij de dokter, met hardlopen of enige inspanning wil ik gewoon het liefst mijn haren eruit trekken, van de jeuk, had serieus overwogen om me gewoon kaal te scheren.

Overslaande stem, dacht de huisarts van eerst dat het door mijn Seretide Diskus kwam (Astma medicijn), andere geprobeerd (Ventolin) maar zonder resultaat, het is zeer storend, hiervoor aankomende week naar de huisarts voor een eventuele verdere behandeling. Zeer storend als je een goed eerste indruk bij een dame wilt achter laten.

Hooikoorts, nooit echt last van gehad, ondanks dat ik gevoelig er voor ben, afgelopen twee weken als een gek lopen te niezen, en rode ogen, hiervoor maar ook hooikoortspillen aanvragen.

Ik dacht vorig jaar december van mijn acne af te zijn, na een behandeling van Doxycyline, helaas, het mocht niet baten voor het lange termijn ondertussen zit me gezicht er weer onder, en het is heel vervelend, eindelijk maar dan ook eindelijk mag ik naar de Dermatoloog, alleen over dit punt moet ik veel nadenken, aangezien de Huisarts me Roaccutane adviseerde, echter vind ik de timing barslecht met de aankomende zon (hopelijk), ik vroeg me of nog een Doxycyline behandeling (tot de herfst) zou kunnen dan? En dat ik dan begin de winter begin met Roaccutane behandeling? Dankzij de doxycyline heb ik toch nog 3/4 maanden baat bij gehad, en ook de acne die terug komt is in mindere vorm.

Ook was ik benieuwd of er mensen ervaringen hebben met de bovenstaande klachten, en hoe jullie dit hebben aangepakt, en of jullie advies voor mij hebben?

Daarnaast wil ik dus in dit topic gaan bijhouden door middel van een log om, om de paar dagen te vertellen over de verbeteringen (voornamelijk van mijn acne) van mijn kwaaltjes, wat mijn handelingen zijn, en hoe ik ermee omga, misschien handig voor mensen die ook met één van deze problemen zit

Vriendelijk Bedankt,

Gr,
Sander.
 
LOG

14-06-2012:
Naar de dermatoloog geweest, en heb toestemming gekregen om aan de roa te gaan, er wordt mij aangeraden om 8 maanden eraan te gaan zitten, om zo definitief van me acne af te komen.

15-06-2012:
Eerste dag van inname van 2x 20mg roa.

24-06-2012:
Ben nu alweer ruim een week onderweg, en heb al de eerste bijwerkingen ondervonden, de ergste zijn mijn droge lippen, ik wordt helemaal gestoord van, want ik smeer het dik in, maar niks lijkt te helpen, en ik wil niet over straat met glimmende lippen. Huid is ook zeer gevoelig aan het worden, en het ziet er erg onrustig uit.

25-06-2012:
Acne is flink verergerd, heb nu echt een paar dikke bulten op me kop die pijn doen, ook is me huid erg rommelig geworden, je ziet allemaal kleine bultjes opkomen, het zal me niet verbazen als ik nu in de break-out ga belanden.

28-06-2012:
Na flinke uitbarstingen, is het de laatste dagen vrij rustig, geen last meer van bijkomende bulten, en de bestaande drogen uit, me huid ziet er ietsjes beter uit dan de afgelopen dagen. Mijn gesloten comedonen (witte mee-eters) komen nu tevoorschijn waardoor ik deze ook uit kan knijpen, ik gebruik nu overigens Glucosamine en Vitamine B, heb ook een nieuwe lippenbalsem, die van Biotherm, erg goed spul.

16-07-2012 (Dag: 31):
Jaja ben alweer een maandje onderweg, en dit ging niet al te gemakkelijk, ik zal een korte samenvatting maken.

De eerste week merkte ik al na 3 a 4 dagen dat ik last kreeg van droge huid en lippen, zeer storend en kon er zeker de eerste week moeilijk mee omgaan, ik had namelijk alleen vaseline en dat helpte maar weinig en ik wou er niet mee lopen op straat, want dat zag er niet uit, in de tweede week heb ik lippenbalsem van biotherm gekocht, deze glanst niet en is makkelijk aan te brengen, het probleem met mijn lippen is daarbij ook geen probleem meer geworden. Hoofdpijn heb ik ook in veelvoud gehad de afgelopen maand, iets wat ik overigens prima kon oplossen door een zooi paracetamol achterover te werken. Ook ben ik een paar keer al tussentijds misselijk geweest, of het door de medicatie kwam, dat weet ik niet maar denk het haast wel, maargoed gelukkig was het niet ernstig en met een goede nachtrust kwam alles goed.

Maar dan, het resultaat van mijn huid, tja de eerste twee weken werd het een stuk erger, ik dacht in het begin toen mijn huid droog was dat het vooruit ging, maar het werd behoorlijk stuk erger, het vervelendste was de ene moment dacht ik dat het vooruit ging en dat het de goede kant op ging, en de andere dag zat er weer een dikke puist, en deze situatie speelt eigenlijk momenteel (het moment van typen) ook af, ik kon niet in slaap vallen, en ik had op mijn rode plekjes sudocrem gesmeerd, daarnaast zag ik al een opkomende giga puist opkomen, ik ging twee uurtjes later kijken en hoppa hij was aardig gegroeid, deze momenten zorgen wel voor flinke tegenslag, zeker als je de afgelopen dagen weer verbetering zag, daarnaast jeukte mijn rijpe puisten, dus heb ik besloten om ze uit te knijpen, en ja hoor ook daar was het raak, er gingen een paar erg makkelijk, ik wordt echt alles behalve vrolijk van

Hopelijk gaat mijn tweede maand betere resultaat aan laten tonen, en zeker de grote puisten die pijn doen weggaan, want die vallen verschrikkelijk erg op.

Foto's

18-06-2012:
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]
 
Ik dacht vorig jaar december van mijn acne af te zijn, na een behandeling van Doxycyline, helaas, het mocht niet baten voor het lange termijn ondertussen zit me gezicht er weer onder, en het is heel vervelend, eindelijk maar dan ook eindelijk mag ik naar de Dermatoloog, alleen over dit punt moet ik veel nadenken, aangezien de Huisarts me Roaccutane adviseerde, echter vind ik de timing barslecht met de aankomende zon (hopelijk), ik vroeg me of nog een Doxycyline behandeling (tot de herfst) zou kunnen dan? En dat ik dan begin de winter begin met Roaccutane behandeling? Dankzij de doxycyline heb ik toch nog 3/4 maanden baat bij gehad, en ook de acne die terug komt is in mindere vorm.

Roaccutane is zeker een aanrader! Ik heb het 26 weken in totaal genomen en de acne helemaal verdwenen en niet meer terug gekomen. Natuurlijk heb je hier en daar nog wel eens een puistje. Qua bijwerkingen viel het bij mij goed mee, ik had last van droge huid en zéér droge kapotte lippen. Zodra je ernstige bijwerkingen vertoont kun je onmiddellijk stoppen ermee en alle bijwerkingen zijn reversibel.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je bericht, vandaag naar de Dermatoloog geweest, en morgen wordt ik gebeld of ik groen licht heb om 2x 20mg in te nemen :) morgen voordat ik het inneem denk ik dat ik een paar foto's maken.

Ik zal waarschijnlijk er acht maanden aan moeten zitten, om zo definitief ervan af te komen :) mijn dag kan niet beter.
 
Dat spul werkt perfect tegen acne, zelf ook gebruikt.
Probeer geen alcohol te drinken want dan loop je na je eerste al niet te recht meer!
Verder koop vaseline om je lippen soepel te houden. Enig nadeel wat ik ni heb. Is dat mijn gezichtshuid erg droog is. Oh en probeer de zon zoveel mogelijk te vermijden. Ik heb een keer 2nacbten wakker gelegen van een elleboog doe verbran was en dat was geen pretje:)
 
Heb het ook gehad 4mnd 40mg/dag, werkt top, zo nu en dan nog een puistje. Enig wat ik er aan over heb gehouden is droge lippen om de 1/2 dagen? vaseline erop en de rest van de dag ist weer goed. Ik had februari/mrt/april/mei/juni 2011, droge huid viel (na smeren) mee, gewoon dagen in de zon gezeten met factor 0 olie erop, was mogelijk ;) Iedereen reageert anders natuurlijk. Koop maar alvast een voorraad labello/vaseline, want die gaan op dat kan ik je al vertellen.

Sidenote; Daaronder was het soms ook droog en kan even pijn doen as je net bezig bent, lube er dus bij.

Trainde in die periode niet dus weet niet hoe het in relatie met trainen gaat.
 
Heb het ook gehad 4mnd 40mg/dag, werkt top, zo nu en dan nog een puistje. Enig wat ik er aan over heb gehouden is droge lippen om de 1/2 dagen? vaseline erop en de rest van de dag ist weer goed. Ik had februari/mrt/april/mei/juni 2011, droge huid viel (na smeren) mee, gewoon dagen in de zon gezeten met factor 0 olie erop, was mogelijk ;) Iedereen reageert anders natuurlijk. Koop maar alvast een voorraad labello/vaseline, want die gaan op dat kan ik je al vertellen.

Sidenote; Daaronder was het soms ook droog en kan even pijn doen as je net bezig bent, lube er dus bij.

Trainde in die periode niet dus weet niet hoe het in relatie met trainen gaat.

Kan het komen doordat je het maar 4 maanden hebt gebruikt dat je nog af en toe een puistje krijgt? Mijn dermatoloog die wilt het me dus 8 maanden geven om ook dat zien te voorkomen.

Ik heb een getinte huid voor een nederlander, dus mijn Dermatoloog zei dat de zon geen groot probleem bij mij gaat worden.

Voor droge huid zit ik aan Sudocrem te denken in de nacht, en wil eigenlijk zo min mogelijk verschillende creme's gebruiken.

Heeft er iemand ervaring met trainen? Want 8 maanden niet krachttraining ga ik niet volhouden namelijk.
 
Geen idee. [Ceetn] trainde wel in zijn roa periode volgens mij, niet 100% zeker. Een v/d mogelijke bijwerkingen is spierpijn
 
Bedankt voor jullie reactie, ik ben op de hoogte van de spierpijn, hopelijk valt het mee.
 
zéér droge kapotte lippen (zelfs met continu lippenbalsem smeren)

Dat komt omdat ze in die lippenbalsem een stofje hebben toegevoegd die je lippen uitdroogt zodat je het blijft gebruiken.
 
Dat komt omdat ze in die lippenbalsem een stofje hebben toegevoegd die je lippen uitdroogt zodat je het blijft gebruiken.

Ik had toen steeds vaseline in een minipotje mee als lippenbalsem, dus nee ;)
En de lippenbalsems die in alle andere periodes gebruik, maken mijn lippen trouwens ook steeds superzacht. Misschien heb jij het over een bepaald merk ofzo?
 
Over 2.5/3mnd ben je clean van acné, dat had ik iig. Goodluck, ik blijf deze even volgen
 
Kan het komen doordat je het maar 4 maanden hebt gebruikt dat je nog af en toe een puistje krijgt? Mijn dermatoloog die wilt het me dus 8 maanden geven om ook dat zien te voorkomen.

Ik denk dat dat normaal is dat je dat nog hebt, dat hebben andere mensen toch ook.
 
Laatst bewerkt:
Nu is het 'normaal'. 'T was eerst erg, dus spul heeft zeker gewerkt
 
Ben nu ruim een week onderweg, maar wordt gek van mijn droge lippen, heb namen als Aquaphor en Blistex tegen gekomen, wat werkt goed tegen droge lippen en is aan te raden voor mannen (dus zo min mogelijk glimmende bende), ook wordt mijn huid zeer gevoelig, is daar ook een cremé voor?

Edit:
Heb ook de eerste foto's in de tweede post gezet, zoals je kunt zien is mijn huid droog.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb, iets wat gebleven is na roa, droge lippen. Zeker niet meer zo erg. Vaseline erop en daarna afvegen, glimt het niet meer, maar ook niet meer droog
 
nog een maandje aan de roa zat op 60mg ed
acne is weg soms een heeeeeeeeeeeeel klein puistje nou eerder een bultje
last van drogen lippen en soms drogen ogen trainen gaat wat moeilijker eerder moe etc
stiekem wat roa achtergehouden i.v.b terug komende acne

sterkte jongen
 
nog een maandje aan de roa zat op 60mg ed
acne is weg soms een heeeeeeeeeeeeel klein puistje nou eerder een bultje
last van drogen lippen en soms drogen ogen trainen gaat wat moeilijker eerder moe etc
stiekem wat roa achtergehouden i.v.b terug komende acne

sterkte jongen

stiekem wat roa achtergehouden i.v.b terug komende acne

Never done, I should've though... Maarja, trainde toen nog niet etc etc lange tijd terug al
 
Geen idee. [Ceetn] trainde wel in zijn roa periode volgens mij, niet 100% zeker. Een v/d mogelijke bijwerkingen is spierpijn


Ik ben [ceetn] (nieuwe account).
Ik neem nog geen Roacc momenteel, begint pas in september, tot dan neem ik (met succes) antibiotica. Geen probleem bij het trainen hier mee.
Kan je me trouwens een link geven van die log die ik bijhield? Ik vind hem niet meer terug :o
 
Ik kan hem ook niet meer vinden... Ook als ik op Ceetn zoek zegt hij ongeldige gebruikersnaam, deleted?
 
Back
Naar boven