MuscleMeat

Log: Road naar being a Beeer!

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

Anoniem4102017

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
11 aug 2013
Berichten
1.034
Waardering
99
Lengte
1m88
Massa
83kg
Heb besloten om een log bij te gaan houden, om toch beter m'n trainingen en progress bij te houden. Zit al een tijdje op dit forum en train ook al een tijdje, maar wil nu toch echt over gaan op het serieuze werk;)

Korte introductie:
Ik ben 17 jaar en train nu ongeveer 2 jaar. In het begin begonnen met een setje losse dumbells en een bankje. Daarna nog haterset enz. erbij gekocht maar kwam er toch achter dat hem niet helemaal was. Best veel aangekloot rond die periode en totaal niet gelet op m'n voeding waardoor er dus eigenlijk niks gebeurde. Ga nu sinds 3 maanden naar de sportschool (soort hardcore gym), en let serieus en goed op m'n voeding.

Mijn doelen en huidige stats:
Mijn doel is om naturel op mijn leeftijd zoveel mogelijk massa te gainen en er voorderest gewoon goed uit te zien en goed te voelen. Ben vroeger vrij mager geweest en probeer dus nu het beste uit mezelf te halen. Ben in die twee jaar van 58kg naar 73kg gegaan (wat ik nu weeg).

Op korte termijn wil ik vooruitgaan op de grote lifts omdat die best zwak zijn. Qua bodyweight heb ik gepland om rond de kerst ongeveer op de 80 kg bw te zitten. Dan doorbulken tot april naar de 83kg, en dan als de zomer eraan komt een cut van 4 weken terug naar ongeveer 81kg (op advies van steen).
Huidige stats zijn: 73kg 185cm 14% denk ik

Trainingsschema en voedingsschema:
Ik volg Jason Blaha's ICF 5x5 novice program, heb het iets aangepast (opwarmset toegevoegd en extra setje voor armen enz.) zodat het beter bij me aansluit. Verder zit ik nu rond de 3500cal, Eiw:193gr, Kh:405gr, Vet: 118gr

Groet:)

Update:

Stats en Doelen voor 2016!

Het doel was eigenlijk om voor het eind van dit jaar die 77kg (of als alles goed ging) de 80kg te halen. Aangezien ik nu met de crea gestopt ben is m'n bw wel aardig gekelderd. Ik schommel nu tussen de 76,5 en 77,8 ongeveer. Dus in dat opzicht niet heelerg teleurgesteld. Maar hieronder de dingen wat ik wil bereiken komend jaar:

Voor Mei (eind bulk)

-bw 83kg
vp onder de 20%

Voor de Zomer (cut van 4w -0,5kg pw)

-bw 80kg
vp zo droog mogelijk

Algemene streven (voor eind 2016)

- Betere armen (35cm aangespannen)
- Striations in het midden bij m'n borst in hoe verre dat mogelijk is;)
- Lichte streepjes op schouders
-Rug, traps, calves beter groter
- nieteens veel cm erbij op quads maar wel meer defenitie
-Veins everywhere :cool:
 
Laatst bewerkt:



Welkom!

Goede gast die steen


Vind ik ook wel[emoji6]

---------- Toegevoegd om 16:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:46 ----------

Training van gisteren:

Goede contractie in de oefeningen, moet alleen het gewicht aan de bar nogwel opbouwen omdat een tijdje best ziek ben geweest.

Squat:
Opwarmen 10x20kg
2x5x50kg
2x5x60kg

Closegrip seated row:
5x5x68kg ging heerlijk

Benchpress:
Opwarmen in machine (40kg)
2x5x 16kg per hand
1x5x 18kg FAIL
2x5x 16kg

Dumbell Shrugs:
3x8x 22kg per hand

Tricep extensions (geswitcht tussen hand palm naar boven en naar beneden):
4x8x 36kg

Bicep preacher curl met ez bar:
3x8x 18 kg

En nog wat Lower back en buikwerk.
 
Per hand huh

Maar wie was volgens schema de barbell benchpress :(
 
maar wie was 5x5 :o
 
De tuinvrouw[emoji57]



Heb geen vaste trainingspartner momenteel, dus dan is db Bp wel wat veiliger. Zijn wel van die benchrekken, maar als je failed haal je dat nog niet..

je kan toch iemand uit de gym vragen evt te spotten? Dat doe ik iig
 
Ik zou de beginselen van ICF er nog maar eens op na lezen. het is 5x5 en je verhoogd in die setjes niet, dat komt pas de training er na.
Je kunt bankdrukken dan beter starten met een lege stang en die vervolgens, de volgende training A, verhogen met 2,5 kg.
Daarnaast doe je geen seated row maar een Bent Over Row (BOR)
 
Ik zou de beginselen van ICF er nog maar eens op na lezen. het is 5x5 en je verhoogd in die setjes niet, dat komt pas de training er na.
Je kunt bankdrukken dan beter starten met een lege stang en die vervolgens, de volgende training A, verhogen met 2,5 kg.
Daarnaast doe je geen seated row maar een Bent Over Row (BOR)

Daar ben ik me bewust van, probeer het normaal ook op één vast gewicht te houden. Maar omdat ik ziek was geweest wou ik het toch even opbouwen vandaar. Vind seated rows veel beter aanvoelen, ook meer contractie enz. dan BOR, je spreekt alleen geen onderrug en core aan. Voorderest zit er volgens mij weinig verschil in.

je kan toch iemand uit de gym vragen evt te spotten? Dat doe ik iig

Die gasten die daar rondlopen zijn over het algemeen best nors, vooral de grote jongens die daar rondlopen. Ben ook zowat de jongste daar, dus denk dat ik dan toch maar beter voor de dumbells kan gaan.
 
Daar ben ik me bewust van, probeer het normaal ook op één vast gewicht te houden. Maar omdat ik ziek was geweest wou ik het toch even opbouwen vandaar. Vind seated rows veel beter aanvoelen, ook meer contractie enz. dan BOR, je spreekt alleen geen onderrug en core aan. Voorderest zit er volgens mij weinig verschil in.



Die gasten die daar rondlopen zijn over het algemeen best nors, vooral de grote jongens die daar rondlopen. Ben ook zowat de jongste daar, dus denk dat ik dan toch maar beter voor de dumbells kan gaan.

gewoon voor de barbell gaan en niet falen
 
in.


roll of shame is trouwens ook echt wel te doen zolang je niet ver boven 80kg gat.
 
Training van gisteren: Ging niet echt lekker, merk vooral dat de OHP en close grip BP niet goed voelen. Buiten het feit dat ik er hartstikke zwak mee ben ga bij allebei de oefeningen enorm trillen.
Ook voel ik bijv bij OHP geen contractie in m'n schouders waar de oefening voor bedoeld is maar meer in m'n gewrichten though.
Weeg momenteel 74kg dus gaat de goede kant op voor de rest:)


Squats
1x10x20kg (opwarmen)
4x5x60kg

Press
5x5x 27,5kg
Voelde gewoon niet goed zoals hierboven beschreven.

Deadlift
1x5x 70kg

CG seated Row 90% of Day “A”
5x5x 61kg

CG Bench Press
1x8x 20kg
2x8x 30kg

Cable Curls
3x8x 36kg

---------- Toegevoegd om 17:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:17 ----------

in.


roll of shame is trouwens ook echt wel te doen zolang je niet ver boven 80kg gat.

Welkom! Had ik ook geprobeerd ja, maar is nou niet echt comfortabel dus hou het nu even op de dumbells
 
trillen? Gewoon van de inspanning toch, dat is niet heel ongewoon.

mmc op compounds slaat sowieso nergens op. Gewoon zo door trainen, trainingen zien er goed uit
 
hoe makkelijk waren die deadlifts?
 
trillen? Gewoon van de inspanning toch, dat is niet heel ongewoon.

mmc op compounds slaat sowieso nergens op. Gewoon zo door trainen, trainingen zien er goed uit

Denk het wel ja, maar niet alleen verticaal trillen (dus beweging van boven naar beneden) maar ook horizontaal, vooral is de bar boven is.Best wel typisch. Heb jij geen log eigenlijk?

---------- Toegevoegd om 19:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:39 ----------

hoe makkelijk waren die deadlifts?

Voor m'n rug waren ze best makkelijk, alleen gaven de handjes een beetje op. Kan opzich wel straps gaan gebruiken (heb ze zelfs liggen) maar dat knelt nogal mijn polsen af omdat die belachelijk dun zijn.
 
Denk het wel ja, maar niet alleen verticaal trillen (dus beweging van boven naar beneden) maar ook horizontaal, vooral is de bar boven is.Best wel typisch. Heb jij geen log eigenlijk?

---------- Toegevoegd om 19:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:39 ----------



Voor m'n rug waren ze best makkelijk, alleen gaven de handjes een beetje op. Kan opzich wel straps gaan gebruiken (heb ze zelfs liggen) maar dat knelt nogal mijn polsen af omdat die belachelijk dun zijn.

mixed grip broeder.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven