XXL Nutrition

Log romina

Bezoekers in dit topic

romina

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 dec 2005
Berichten
391
Waardering
0
Hoi allemaal,

Mijn naam is Romina, ben 34 jaar en werk in een klimhal :) Ik ben 1,54 lang en woog vanmorgen 52,3 kilo. Bf heb ik geen idee van, aangezien ik die weegschaal op de sportschool niet geloof. Maar ik schat zo 20% of iets meer.
Ooit (zo'n 12 jaar geleden ongeveer) ben ik eens begonnen met gewichten trainen. Ik vond dit super gaaf en ging me er toen ook meer in verdiepen. Ik trainde en at me rot. Ik las in die magazines altijd .. no pain no gain .. dus was hard aan het werk en ja pijn begon ik ook behoorlijk te voelen ;). Ondertussen had ik kennis gemaakt met sportklimmen en dit was ik ook gaan doen. De pijn in m'n schouder werd te erg en op een gegeven moment kon ik niets meer. Moest per direct stoppen met gewichten trainen en klimmen. Na drie kwart jaar en eindelijk een fysio gevonden te hebben die snapte wat klimmen inhield ben ik daar weer rustig mee begonnen. Af en toe ging ik nog wel eens naar de sportschool, maar dit had meer met de revalidatie van de schouder te maken. Klimmen was meer mijn ding geworden dan naar de sportschool gaan.
Eind 2007 wilde ik toch weer naar de sportschool gaan, maar wilde het in combinatie met klimmen doen. Aangezien ik er toch van hou om mooi, groot en gespier te worden, moest ik hier een middenweg in vinden. Zwaar zijn en klimmen is niet echt handig samen. Toen kwam ik er achter dat er ook wedsrijden bestaan zoals miss figure ... niet te zwaar, maar wel mooi gespierd en afgetraind. Aangezien je ook leeftijdscategorien hebt van boven 35 jaar, dacht ik dan heb ik nog een paar jaar om daar naar toe te werken. Maar een tijdje later werd m'n vader ernsitg ziek en heb ik alles laten varen. Geen sportschool meer en ook geen klimmen meer. Aangezien ik wel in een klimhal werk, deed ik af en toe nog wel eens iets, maar niet veel meer. Maart vorig jaar had ik een handige actie om een moeilijke route in te stappen en m'n vinger schoot/brak uit de kom, dus toen was het klimmen zowiezo even voorbij.
Sinds afgelopen januari ben ik weer fanatiek begonnen met klimmen en het ging weer best oke. Toch bleef het idee om naar de sportschool te gaan weer terug komen en ik had voor mezelf voorgenomen om misschien vanaf 1 mei weer een beetje wat te gaan doen.
Het weekend dat we het mailtje kregen over deze wedstrijd, was ik in Belgie aan het rotsklimmen. Het lukte allemaal niet zo en ik bleef maar pogingen doen, totdat m'n vinger het niet meer hield en ik een stekende pijn voelde in m'n pols. Dat was weer duidelijk dus, weer rust nemen van het klimmen.
Toen bedacht ik me ... anders ga ik maandag gewoon al lekker beginnen in de sportschool ofzo. Maar toen ik thuis kwam en m'n mail opende las ik het mailtje over deze wedstrijd. Dit komt voor mij dus op een super goed moment en nu heb ik ook echt de motivatie. Ben gelijk netjes gaan eten en chocola doet me niets meer ;) En aan het eind van de 8 weken kan ik kijken waar ik sta en hoe ik ermee verder wil.
Voor nu wil ik iig meer spiermassa kweken en beetje vet kwijt. O jah en een zonnebankje pakken tussendoor ;)

P1010054.jpg
 
Laatst bewerkt:
schaamteloos schrale startpost :P karma voor jou :D

jij ook succes gewenst ;)
 
Jammer van het klimmen, maar leuk dat je nu meedoet aan de contest.
Veel succes! :)
 
schaamteloos schrale startpost :P karma voor jou :D

jij ook succes gewenst ;)

:D woeps .. ik had per ongeluk op enter gedrukt zonder eerst de tekst te schrijven .
 
Veel succes!
 
Wens je heel veel succes! En dat alles vanaf nu in de kom blijft en je de progressie haalt waar je op doelt!
 
Heel veel succes.
 
Bleh nu kan ik al niet meer objectief oordelen, tats, dikke vingers = sold.
Heb vroeger ook altijd geklommen tot ik gek genoeg hoogtevrees ontwikkeld heb.
 
Bleh nu kan ik al niet meer objectief oordelen, tats, dikke vingers = sold.
Heb vroeger ook altijd geklommen tot ik gek genoeg hoogtevrees ontwikkeld heb.

;)
Heb ik ook, maar doe het gewoon :D
 
Veel succes Romina! :)
 
Veel plezier de komende 8 weken - we gaan met elkaar fantastische resultaten neerzetten!
 
Veel s6 romina...mooi start lichaam hoor ;)
 
Succes Romina
Klim naar de top zou ik zeggen ;)
 
Morgen de grote dag!!

Wil je toch een hart onder de riem te steken, en je heel veel succes te wensen.. :thumbs:

Waar een wil is , is een weg ;)

Suc6 :)

Gr Willem
 
Vanaf morgen zal ik het hier gaan bijhouden.
Mijn trainingen zien er als volgt uit. Ik heb ze tot nu toe onderverdeeld in 3 groepen:
1. rug/biceps
2. borst/schouders/triceps
3. benen/billen/buik
Deze trainingen doe ik om de beurt en wanneer ik tijd heb. Aangezien ik onregelmatig werk, train ik de ene keer 's morgens en de andere keer 's avonds. Soms ook wel 2x per dag. Ik zorg er wel voor dat er tussen dezelfde trainingen minimaal 48 uur rust zit.
Aangezien ik nu pas 2 weken bezig ben, zit er elke training een vooruitgang in en ben ik ook nog een beetje aan het afwisselen met oefeningen.
Schouders en borst train ik voorzichtig, omdat de oude blessure altijd nog om de hoek blijft kijken. Vanmorgen voelde ik al weer wat. Daarom heb ik die spiergroepen ook samen in 1 training, zodat ze de rest van de dagen kunnen rusten.
Ik heb geen vast voedingsschema, maar let wel op wat ik eet en om de 2 a 3 uur. Ik zal m'n voeding ook plaatsen iig.
Verder probeer ik aan de hand van de spiegel en de weegschaal te kijken of ik vooruit ga.
 
Back
Naar boven