XXL Nutrition

LOG Sanne89 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Er staat een grote reis op de planning dit jaar ;) South America for one month! :D (in oktober dus)
Dit is meteen ook wel een motivatie, want het wordt een stevige reis

potverdikkie....zie groen van jaloezie!
 
:D:D ik kijk er wel naar uit en tel al af!
En ondertussen moet er getraind worden.

Vandaag had ik me voorgenomen om te rusten aangezien ik gisterenavond weer last had van mijn rechter scheenbeen...maar ik kon het niet laten van 100 squats te doen. Heb dit wel zonder gewicht gedaan aangezien ik vandaag tijdens het werk ook nog steken had in mijn scheenbeen. Heb een bewegelijke job, dus rusten zit er overdag ook al niet in.
 
Vanavond nog even trainen.
Er staat een duurloop van 40 min op de planning. En daarnaast nog een krachttraining.
Aangezien ik ergens terug moet beginnen dacht ik van 3X/week full body te werken en dit voor de eerste maand. Dan kan ik even zien hoe ik dit het best combineer met het hardlopen en HIT trainingen.
Het basisprogramma dat hier wordt aangeboden leek mij een interessant begin mits een kleine aanpassing.

Dus vanavond:
Het gewicht moet ik nog bepalen, maar dat zal ik vanavond wel ondervinden.


  • Benen - squats: 3 reeksen, 25 herhalingen per reeks. (bewust meer herhalingen met weinig gewicht i.v.b met mijn pijnlijke scheenbenen)
  • Rug - Liggend roeien: 3 reeksen, 15 herhalingen per reeks.
  • Borst - Bankdrukken: 3 reeksen, 15 herhalingen per reeks.
  • Schouders - Schouderdrukken: 3 reeksen, 15 herhalingen per reeks.
  • Biceps - Dumbbell curl: 3 reeksen, 15 herhalingen per reeks.
  • Triceps - Kickback: 3 reeksen, 15 herhalingen per reeks.
Misschien nog wat extra oefeningen voor de benen en de billen.


Wat voeding betreft leef ik nog niet heel strikt.. ik denk dat ik nu in de fase ben van het leren omgaan met een nieuwe levensstijl ;) en het emo - eten leren opzij schuiven :D
 
klinkt goed!!
 
Training ging goed gisteren..misschien iets te gemakkelijk zelfs. Ik moet toch nog wat spelen met de gewichten en deze nog juist bepalen. Altijd moeilijk in te schatten vanaf de eerste keer vind ik.

Vandaag enkel conditietraining 40 min duurloop...
 
Komt wel :) Beter een beetje puzzelen dan meteen te veel pakken
 
Dat dacht ik ook.. meestal ga ik meteen overdrijven ten nadele van de komende trainingen en recuperatie.
Al moet ik wel toegeven dat ik van het 'vermoeide' gevoel hou en daar de voldoening uit haal. Dus ik hoop dat die trainingen snel op peil zijn

En nu die voeding nog :)
 
Jaa ik volg! Is denk inderdaad ewn.beetje vogelen welk gewicht aan.het begin, maar als je het eenmaal doorheb komt het goed! Succes! :D
 
Jaa ik volg! Is denk inderdaad ewn.beetje vogelen welk gewicht aan.het begin, maar als je het eenmaal doorheb komt het goed! Succes! :D

dankjewel! :-)
 
Is logisch dat het even aankijken is aan het begin, maar heb je snel genoeg allemaal op goed gewicht let maar op! :D
 
:D:D ik hoop het!
Morgenavond staat er weer een krachttraining op de planning samen met een intervaltraining
 
Ik vlieg zo dadelijk in mijn training. Maar heb nog even een vraagje...
Doen jullie cardio voor of na de KT? Ik weet niet goed hoe ik dat best aanpak rekeninghoudend met mijn scheenbeen dat lastig doet.
 
Ik vlieg zo dadelijk in mijn training. Maar heb nog even een vraagje...
Doen jullie cardio voor of na de KT? Ik weet niet goed hoe ik dat best aanpak rekeninghoudend met mijn scheenbeen dat lastig doet.

Ik doe altijd erna, heb begrepen dat dat het beste is.
 
Erna. Je hebt je glycogeen voorraad nodig voor je kracht.
 
Hoi welkom terug!
Even over je scheenklachten, ik las hier in een topic of log ( weet t niet meer) dat t te maken kan hebben met hoe je je voeten plaatst/afrolt?
Miss heb je daar al eens over gelezen en maakt t voor jou geen verschil maar miss heb je er wat aan:)
Succes met je doelen!
 
Hoi welkom terug!
Even over je scheenklachten, ik las hier in een topic of log ( weet t niet meer) dat t te maken kan hebben met hoe je je voeten plaatst/afrolt?
Miss heb je daar al eens over gelezen en maakt t voor jou geen verschil maar miss heb je er wat aan:)
Succes met je doelen!


Hey, bedankt voor je reactie!
Dat heb ik inderdaad ook gelezen en opgevangen. Mijn enkels vallen wel een beetje naar binnen tijdens het stappen/lopen. Misschien moet ik maar eens denken aan persoonlijk aangepaste sportschoenen waarbij je op een loopband moet lopen...


Ik start dan maar met de kracht :)
 
Hey, bedankt voor je reactie!
Dat heb ik inderdaad ook gelezen en opgevangen. Mijn enkels vallen wel een beetje naar binnen tijdens het stappen/lopen. Misschien moet ik maar eens denken aan persoonlijk aangepaste sportschoenen waarbij je op een loopband moet lopen...


Ik start dan maar met de kracht :)

Als je zoveel loopt dan is dat denk ik sowieso wel aan te raden denk ik?
 
kost alleen wel wat zo een aangepaste paar loopschoenen :p
Heb nu loopschoenen die ik gewoon in de sportwinkel heb gekocht.

Net mijn krachttraining gedaan.. pfuw verzuring! En ik kom echt tot het besef hoe weinig kracht ik nog heb tegenover 6 jaar geleden. Best wel confronterend.

Hoe schrijven jullie eigenlijk de gewichten op? Ik train met DB's thuis. Moet ik dan het gewicht per DB zonder staaf typen?
 
Hoe schrijven jullie eigenlijk de gewichten op? Ik train met DB's thuis. Moet ik dan het gewicht per DB zonder staaf typen?

Gewoon totaal gewicht per dumbel is het makkelijkst dat is ook t gewicht wat je gebruikt tich
 
training van vandaag (gewicht = totaal gewicht per DB):

Lunges 3x10 (5,5kg per DB)
Squats 3x15 (5,5kg per DB)
Back extension 3x10 (Op fitball zonder extra gewicht)
Fly: 3x10 (3,5kg per DB)
Lateral raise 3x10 (de staafjes)
DB curl: 3x10 (3,5kg per DB)
DB triceps extension 3x15 (3,5kg op DB)

Ik werd enorm hard geconfronteerd met het feit hoe hard mijn kracht er op achteruit is gegaan.
En daarbij ging de duurloop barst slecht aangezien mijn benen al op voorhand helemaal verzuurd waren. Er stond een duurloop van 40min op de planning en na 15 minuten heb ik moeten opgeven :(.
Ik baal verschrikkelijk... niet meteen de best motiverende training.
 
Back
Naar boven