AndroidHealthClinic

Log: stoppen met blowen na 16 jaar

Bezoekers in dit topic

Wat belangrijk is, is dat je dingen zwart op wit zet en je eraan gaat houden. Een goede manier is opschrijven wat je exact gaat doen. Maakt niet uit of je in een keer stopt, afbouwt of het bij het weekend houd. Leg vast wanneer je nog gaat smoken, hoeveel gram etc. Hou je eraan, als iemand zegt, ey kheb wiet ff blowe? Of als je op een gezellige verjaardag ben waar geblowd wordt, hou je aan je schema, mag je op dat moment niets roken, rook dan ook niets.

Succes goos

Geweldig advies ! Vanavond ging het compleet mis...ben totaal de pan uit geflipt en het blijkt na een goed gespek met mijn vriendin dat ik zelfs stukken kwijt ben...een black-out zeg maar..en daar ben ik behoorlijk van geschrokken...

Uit paniek een vriend opgebeld die weliswaar geriater is (bijna) maar doordat hij 4x is uitgeloot, heeft hij ook nog 4 jaar psychologie gestudeerd en zijn moeder is psycho-therapeut dus zijn advies sla ik hoog aan. (Hoger dan mijn eigen huisarts tbh )

Hij adviseerde mij om het af te bouwen en hij maakte de vergelijking met iemand die van valium moet af kicken, dat wordt ook altijd afgebouwd omdat de kickback meer schade oplevert dan hetgeen je wint met het in 1x stoppen..Hij waarschuwde mij voor een terugval waar het weer moeilijker uit te klauteren is.

Precies wat jij ook aangaf, raadde hij mij aan om een soort ganja-dieet samen te stellen en mij daar ook aan te houden. Het haalt de druk van de ketel terwijl je in vergelijking met een week geleden toch een hoop progressie maakt. Ik was heel erg bang dat het gebruik van wiet mij nog veel slechter zou voelen, maar hij verzekerde mij dat als ik een lichte dosering aan zou houden, ik het waarschijnlijk niet eens zou voelen.

Eenmaal gerust gesteld ben ik naar de stad gestieffeld en heb ik een lichte voorgedraaide gehaald. Bij de eerste 2 hits voelde ik gewoon mn nekspieren ontspannen en de aggressie voelde ik uit mn lichaam wegvloeien. Nu ben ik lichamelijk ontzettend gaar maar geestelijk 'zie' ik alles helder..

Daarnaast gaf hij mij op mn kop dat ik veels te slecht at en dat ik in de eerste week het gevaar gelijk opzocht door naar de stad te gaan om de bloemetjes buiten te zetten. Iets met de kat op het spek binden.. Vitamientjes netjes slikken en gewoon normaal eten zou al een stuk schelen.

Als ik terugkijk op deze week, heb ik me tot vrijdagavond eigenlijk super gevoelt, afgezien van wat zweetbuien en freaky dromen heb ik in vergelijking met het afgelopen half jaar, deze week bergen verzet en dat is ook wat waard :) Ik kan me herinneren dat er in BFFM ook iets werd geschreven over een schip wat nooit in een rechte lijn naar zn bestemming vaart, als iets niet werkt dan moet je je koers bijstellen.

Ik heb enorm opgezien om hem te bellen en om het hier neer te zetten, maar het voelt als een enorme opluchting. In de planning staat nu 2 avonden jonkoes roken in het weekend met een max van 2 per avond en ik twijfel er niet aan dat ik dit gewoon kan.

Dus zo gek ben je nog niet ventje, thx bro !:D
 
Ah geweldig boys, super grappig ! Jullie kennen er vast nog een paar, zet ze hier gewoon neer, hoe meer hoe grappiger !! Vooral Tim weet veel liedjes met drugs erin ! Komop Timmetje je kan het ! Weet je hoeeee gaaf jij bent, dat las ik al af aan die hele gave avatar van jou. Hoe verzinnen ze het, nijntje lijntje...én ze weten dat jij hele gave drugs gebruikt én ze weten dat je humor hebt !
 
1tje is g1tje!

OT : weet nog dat ik hier postte succes , hoe gaat het ondertussen?

hehe ik kan heus wel wat hebben hoor :rolleyes: maarruh gaat prima, feeling good :) schemaatje gemaakt om af te bouwen tot aan 1 januari, het komt neer op 3 per weekend..veel beter zo:D
 
Haha. Je moet de trol nooit feeden, dude. :clown:
Nee oke, vanaf nu doe ik serieus en kom ik hier om te helpen.


Ik ben zelf ook ooit een keer in 1 keer gestopt geweest met blowen/roken na 6/7 jaar. Heb dit ongeveer 2 jaar vol gehouden, maar ben sinds enkele weken weer begonnen en het is gelijk weer non-stop aan. Dus ik ga deze week ook maar weer stoppen, want deze lifestyle doet me op langer termijn ook geen goed weet ik van mezelf. Tot zover mijn verhaal...

Zoals eerder gezegd is kan je idd beter geen voorgedraaiden kopen. Daar zitten alleen al gewoon 2 sigaretten ofzo in verwerkt dus dat tikte aardig door bij jou. Afkicken van nicotine is ook iets dat vaak overschat wordt en ik heb het gevoel jij hier misschien niet zoveel rekening mee hebt gehouden. Correct me if im wrong.

Koop ook gewoon een vaporizor of pijpje en rook die shit puur. Dan heb je dat suffe gevoel ook niet zo erg en de zin om iets te gaan ondernemen wordt dan ook niet zo verdoet, bij mij dan iig. Dat is dan alvast één probleem minder. Als je echt van plan bent om gewoon alleen in de weekenden te blijven smoken kan je het beste een goede vaporizer kopen. Je betaalt misschien wel 300-500 euro voor een fatsoenlijke, maar je haalt meer uit je wiet, het is onschadelijk voor je gezondheid en die dingen gaan jarenlang mee. Dan kan je gewoon een vers zakje halen ipv die smerige voorgedraaiden, wat je op langer termijn dan ook nog veel geld gaat besparen.


Succes en hou ons nog op de hoogte verder, bro. Ik rol d'r nog eentje... :wiet:
 
Ah geweldig boys, super grappig ! Jullie kennen er vast nog een paar, zet ze hier gewoon neer, hoe meer hoe grappiger !! Vooral Tim weet veel liedjes met drugs erin ! Komop Timmetje je kan het ! Weet je hoeeee gaaf jij bent, dat las ik al af aan die hele gave avatar van jou. Hoe verzinnen ze het, nijntje lijntje...én ze weten dat jij hele gave drugs gebruikt én ze weten dat je humor hebt !

http://www.youtube.com/watch?v=WeYsTmIzjkw
 
ik ben op 24 december 2 jaar gestopt met weed te roken. ik rookte best veel, dagelijks een 6-10 joint, en mijn sociaal leven leed er enorm onder (ik bleef thuis zodat ik lekker kon stoned worden), ben ook gestopt met school door de joints en werkloos geworden, wou gewoon elke dag lekker stoned zijn van smorgens vroeg tot savonds laat

Had al een paar keer geprobeerd te stoppen (maar nooit verder geraakt dan een halve dag) tot 2 jaar geleden.

Ben toen verhuisd (en dus perfect om nieuwe start te maken), heb me een paar flessen gin gehaald, en heb me 6 weken lang elke avond 4-5 gin tonics klaar gemaakt en gedronken.

En ben zonder problemen gestopt. Heb sindsdien 2 keer joint gerookt toen ik dronken was, maar ben er telkens zo ziek van geweest dat ik er echt genoeg van heb en er zelfs een afkeer van gekregen heb.

dus kop op man, het kan jou ook lukken als het mij is gelukt!!
 
ik ben op 24 december 2 jaar gestopt met weed te roken. ik rookte best veel, dagelijks een 6-10 joint, en mijn sociaal leven leed er enorm onder (ik bleef thuis zodat ik lekker kon stoned worden), ben ook gestopt met school door de joints en werkloos geworden, wou gewoon elke dag lekker stoned zijn van smorgens vroeg tot savonds laat

Had al een paar keer geprobeerd te stoppen (maar nooit verder geraakt dan een halve dag) tot 2 jaar geleden.

Ben toen verhuisd (en dus perfect om nieuwe start te maken), heb me een paar flessen gin gehaald, en heb me 6 weken lang elke avond 4-5 gin tonics klaar gemaakt en gedronken.

En ben zonder problemen gestopt. Heb sindsdien 2 keer joint gerookt toen ik dronken was, maar ben er telkens zo ziek van geweest dat ik er echt genoeg van heb en er zelfs een afkeer van gekregen heb.

dus kop op man, het kan jou ook lukken als het mij is gelukt!!

Ik zie dit ook veel in mijn eigen omgeving. Mensen stoppen met blowen om vervolgens dagelijks te gaan drinken. Imo ben je dan slechter af.
 
Ik zie dit ook veel in mijn eigen omgeving. Mensen stoppen met blowen om vervolgens dagelijks te gaan drinken. Imo ben je dan slechter af.

ik ben wel na die 6 weken gestopt hé met het dagelijkse drinken :D Was enkel om de moeilijke eerste weken te overbruggen, wat dus ook gelukt is :)
 
Even ter info:
THC slaat zich op in je vet. Als je jarenlang dagelijks gesmoked hebt duurt het max 3 mnd. voordat het uit je systeem is. Die periode noemt men de zgn. 'dry high'. Dan teer je zogezegd nog op de oude thc waardoor het soms makkelijk lijkt om ermee gestopt te zijn..

Hoe lager je thc level in je vet komt, hoe harder je lichaam schreeuwt om thc. Die cravings nemen in hoeveelheid af maar zijn soms des te heftiger. De laatste schreeuwen zijn het hardnekkigst (zgn. paws = post acute withdrawl syndrome) en zijn de ergste valkuil. 'Ik voel me goed..zo..weetjewat..zal ik..het gaat toch goed?..makkie joh..die ene...'.Dan komt het aan op discipline en wilskracht. Zoek uit wat voor jou de valkuilmomenten zijn (langs een coffeeshop lopen, ruzie maken, slecht slapen, het vieren van behaalde resultaten).

De chemische balans in je hersenen, maar ook de rest van je lichaam, herstelt zich. Hoe gezonder je leeft (voeding, dag/nachtritme, extra vitamine en natuurlijk sport) des te sneller je herstelt. Men zegt dat je zo grofweg de cyclus van 1 jaar alles opnieuw moet ervaren (zomer, verliefd worden, tegenslag etc.) om er aan gewend te raken 'het zelf weer te doen'.

Je zweet (vaak 's nachts) de toxische stoffen eruit. Vooral de eerste dagen/weken. Dromen ervaar je heftiger omdat je dat ook weer opnieuw leert. De stoffen die je normaal zelf aanmaakt heb je jarenlang vervangen met stoffen die je rookt. Problemen met inslapen en moodswings overdag horen daar vaak bij. E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van bijvoorbeeld de hoeveelheden die je gewend bent, wat voor persoon je bent en of je leven er problematisch uitziet.


Even persoonlijk:
Heb zelf 15 jaar bijna onafgebroken gesmoked. M'n HBO met niet al teveel vertraging afgerond, een eigen zaak opgebouwd, genoeg sociale contacten. Toch ging het behoorlijk stroef, kon het op eigenlijk alle fronten veel beter maar ja, je leeft in een roes he.. Ondanks alles heb je dus toch een gaar leventje omdat je blowt, je staat stil in bijna al je ontwikkeling. Als ik weer eens overdacht hoe m'n leven gelukkiger en beter te maken kwam het altijd en eeuwig neer op: stop eerst 'es met blowen. Dan sta je tenminste op tijd op, doe je wat je al zo lang uitstelt en half afmaakt, ben je scherper, lichamelijk fitter etc. etc.

En dat besef is het begin van drietal mislukte stoppogingen geweest. Veel erover gelezen, veel erover gepraat met een maat die in dezelfde situatie zat. Dit hielp behoorlijk goed. Kennis over het proces kan zeer nuttig zijn, lees jezelf in. Ervaringen delen geeft je steun.

Het spuug en spuugzat zijn, eigenlijk walgen van mezelf, was de drive voor mij. Uiteindelijk was poging 4 succesvol. M'n gewicht nam toe want ik ging weer normaal eten, m'n wallen namen af want ik nam een normaal ritme aan, m'n mentale en fysieke fitheid namen toe, veel minder negatieve gedachten waar je rondjes in blijft draaien. Mensen complimenteerden me: van mager , vaag en bleek naar normaal en nu met KT naar wat groter zelfs in 2,5 jaar. En zelfs nu na 2,5 jaar merk ik soms nog verbeteringen op in m'n welzijn! Ben sowieso nooit de snelste geweest hehe. Gewoon de zooi achter je laten en verder met écht leven zonder roes, zonder vertroebeling. Hardlopen en later KT heeft me iig veel geholpen.

Tot zover, succes (juist als je denkt dat jíj het niet kan of het ff moeilijk hebt), sport ze en de balluh.

010


Ps. drugsforum.nl en het stoppen met blowen topic op partyflock zijn wellicht nuttig!
 
Laatst bewerkt:
..
 
Laatst bewerkt:
@z1000: als je je post terugleest en ff in de spiegel kijkt...

het begint met een s en eindigt op top
 
haha wel grappig dit topic. Het begon zo goed :) Ben wel benieuwd hoe het er nu voor staat met sommigen hier zoals TS..
 
Goeie bump/1st post
 
Back
Naar boven