AndroidHealthClinic

[LOG]: Trainingen bij kneet's (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Centaur

Colossal Veteran
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
14 jul 2004
Berichten
13.691
Waardering
417
Lengte
1m90
Massa
110kg
Ik maak er maar geen persoonlijke log van, aangezien EricR en Johnny 01 ook meetrainen, en eventuele gasten hier ook in mee op kunnen gaan, dus lekker gegeneraliseerd, trainingen bij kneet's. :thumb:

Vandaag met m'n broertje Johnny 01 geweest, rug/traps dag, ik moet zeggen dat het niet zo lekker begon, maar dat kwam uiteindelijk toch nog helemaal goed.

Eerst de cable pulldown behind the neck: Even een opwarmsetje met 50 KG, 15 keer, en daarna Johnny opwarmen met 45 KG, eveneens 15 keer. Daarna met de setjes begonnen, nog steeds trouw aan de piramidesT, 12 reps met 70 KG, nummer 12 ging net, perfect gewicht dus. Daarna de 75 KG, 10x ...ook dit ging nog net aan. Als laatste de 80 KG 8x, maar hier kwam de klad er een beetje in, na de zesde rep bleef ik even boven hangen om wat extra moed te verzamelen, met als gevolg dat rep 7 er niet meer doorheen kwam. Ik bleef op de helft hangen, en kreeg hem met geen mogelijkheid meer omlaag, dus moest ik het opgeven.

Boos als ik was even mezelf op staan fokken over het feit dat ik hem maar zes en halve keer omlaag kreeg om vervolgens direct terug op de zitting te springen om dat ding nog eens anderhalve keer naar beneden te rukken. Goed, het was niet perfect, maar zo bij elkaar toch nog 9 reps, ééntje extra om de fout af te straffen.

Daarna naar een vol blok toewerken (althans, dat was de bedoeling) vol blok = 120 KG. Dus de pen in de 95 KG plaat geprikt om hem uit gewoonte 4 keer naar beneden te sjorren, en vervolgens de pen te laten zakken naar de 120 KG plaat voor de 3 reps (of meer). Maar helaas ging de 95 KG dit keer nog niet eens 2 keer omlaag, %$$@%^%!! Voor mij was deze oefening klaar, en wilde er ook geen zweetdruppel meer aan verspillen.

Op naar de shrug machine:

Vandaag voor het eerst een andere methode geprobeerd, namelijk achterstevoren gaan staan bij de machine, waarbij je zoals nu heeft gebleken, verbazend meer nadruk op de traps legt, en weinig cheat met andere spiergroepen tussen laat. Het ging lekker, net als altijd, met enige nadeel dat het linker handvat los zit, dus uit je hand kan rollen met hogere gewichten, dit vraagt wel wat extra concentratie die ik liever ergens anders op richt tijdens m'n reps.

De setjes, KG per arm:
Opwarmen met 20 KG, 15x
30KG 12x
40KG 10x
50KG 8x
en daarna nog even doorgepompt met 60KG per arm, 7 reps.

Daarna nog even bend over rows met dumbbells gedaan, en een PR gebroken in gewicht, die oefening ging mij goed af, en had er best nog wel zin in, dit maakte weer een hoop goed na het gekloot met de cable pulldown.

Opwarmen met 26KG dumbbell, 15 reps
daarna de 32KG dumbbell, 12 reps (piece of cake)
Op naar de 38KG dumbbell voor de 10 reps (hij ging lekker)
als vervolgt de 42KG dumbbell voor de 8 reps (ging verbazend goed)
en daarna de stoute schoenen aangetrokken, waar ik normaal nooit hoger dan 46KG ging, pakte ik vandaag gewoon heel moedig de 52KG dumbbell, heb me heerlijk op zitten fokken en kwaad zitten maken, en trok dit ding 4 tot 6 keer omhoog tot tegen m'n borst aan (die plek voelt nog een beetje beurs :o )

Al met al toch nog een lekkere training geweest, voelt nu goed opgepompt aan, en ben tevreden met de resultaten. Morgen gaan we voor de Biceps en schouders, we'll keep you up to date. :thumb:
 
Nix biceps, die wordt zaterdag getraint als we gaan meeten. ;)
 
MrJ zei:
Nix biceps, die wordt zaterdag getraint als we gaan meeten. ;)
Nee, nee....jij gaat maar biceps met eric doen :p Ik stap nog niet van mijn borst/tricep combo af, het gaat mij te lekker.
 
Het ging zeker lekker vandaag. Eerst de cable pulldown behind the neck: een opwarming met 45 KG 15x, toen de 55 KG 12x ( vrij simpel ). 60 KG 10x ( ook vrij simpel ) Toen zei Centaur dat het niet te makkelijk moest gaan en dat ik meer gewicht moest pakken, dus pakte ik 70 KG 8x, dat ging wel iets moeilijker.

Toen naar de shrug machine gegaan.

Er stonden eerst 3 gasten te klooien met dat apparaat. Eerst de ene met 10 KG en de hoogste kwam bij 20 KG. Eindelijk gingen ze weg.
(Setjes 2 armen) Eerst pakte ik de 20 KG 15x
40 KG 12x
60 KG 10x
80 KG 8x ( ging nog net )
100 KG Kreeg ik niet omhoog, omdat hij steeds wegglipte uit me handen.

Toen bend over rows met dumbbells:

Dat ging echt super vandaag. :D
Precies hetzelfde als Centaur, alleen bij 52 KG moest hij me wel flink opjutten om hem omhoog te krijgen. Met me rechterarm lukte hij net aan 4 reps, maar links ging niet goed. Ik kreeg hem met die arm bijna niet omhoog en kon maar een halve rep eruit halen.

Wel een lekkere en een goede training gehad. :D We liepen naar de uitgang toe en Centaur zei toen tegen mij dat 2 jongens met open mond naar ons stonden te kijken en dat vondt ik wel leuk om te horen. :D
Morgen lekker Bicep en schouders doen.
 
Laatst bewerkt:
Ben jij echt het broertje van Centaur Johnny? :P
 
Ik heb het pas een keer of 5 gezegd. :D
 
Pas maar op Centaur, aan de gewichten te zien wordt je dadelijk nog door je broerTJE geowned :D
 
huckfinn zei:
Pas maar op Centaur, aan de gewichten te zien wordt je dadelijk nog door je broerTJE geowned :D
Ik hoop het voor hem, alhoewel hij op het moment aardig mee kan lopen in gewicht (enkele oefeningen daar gelaten, daar moet hij nog flink aan werken) gaat hij heel goed qua gewicht, en ook qua massa. Het zou leuk voor hem zijn als hij mij voorbij gaat.
 
Ik hoop gewoon dat we allebei op het zelfde uitkomen en dat we flink met elkaar kunnen trainen. Dat is tenminste beter dan elke keer de gewichten moeten te veranderen. Maar het gaan inderdaad wel de goede kant op. :D
 
Net terug van trainen. Schouders en triceps getraind, maar het ging echt gewoon klote vandaag, dus laten we er maar niet over praten. :(
Morgen weer een rust dag en dan zaterdag voordat ik op vakantie ga nog een lekkere borst/biceps training met de modjes van DBB. :D (Centaur, EricR en MrJ.)
 
Ach voor mij ging het ook waardeloos, meest waardeloze training sinds tijden. Mis overduidelijk ritme.
 
Nou, nou....waar is de spirit? :D

Speciaal voor onze MrJ hebben we vandaag idd schouders en triceps gedaan. (You better be worth it, J :p) En toegegeven, het ging niet lekker met de schouders, er kwam weer onverwachts oud zeer omhoog in de schouderkop, en moest gelijk een toontje lager zingen, maar om hier nou gelijk lange gezichten voor te trekken? Nee! een training is een training!

De triceps gingen wel goed genoeg om tevreden over te zijn, vooral smal benchen ging lekker vandaag, pakte het laatste setje met 60 kilo. Verder was het veel te warm, het was ontzettend rustig, vooral de combinatie warm weer en koopavond deed het hem denk ik, maar dat geeft niet, des te meer ruimte hadden we.

Morgen even rusten en moed verzamelen om vervolgens zaterdag afgemat te worden door onze J, laat je nog wel wat van me over kerel? Ik moet daarna nog 2 uur rijden naar m'n vakantiebestemming ;)
 
Wat is dit een mietjes training :D



























nee grapje, gaat goed zo te lezen hihihih
 
Back
Naar boven