AndroidHealthClinic

LOG van Jespeeer (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jespeeer

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
22 feb 2012
Berichten
2.374
Waardering
95
Lengte
1m80
Massa
87kg
Vetpercentage
17%
Hallo,

Dit is mijn tweede log, mijn eerste log was over mijn split schema. Nu wil ik namelijk Starting Strength gaan volgen.

Ik wil in oktober eens beginnen met starting strength. Heb nu een halfjaar splitschema gevolgd, elke oefening 8 herhalingen. Dus ik train voor massa. Nu wil ik dit schema voor starting strength gaan doen:

Workout A

» Squats (3×5)
» Bench Press (3×5)
» Deadlift (1×5)
» Dips (2x8)

Workout B

» Squats (3×5)
» Shoulder Press (3×5)
» BOR(3×5)
» Pull ups (2x8)

Is nog niet helemaal een perfect schema, maar ik blijf er iedere keer aan werken dus er wordt nog aan gesleuteld.

Even voorstellen:

Ik ben 17, woon in Landgraaf (Zuid-Limburg). Ben 2 jaar geleden begonnen met "fitnessen". Nouja het eerste jaar zat ik bij een k*t sportschool waar ik 1 keer in de 2 weken heen ging, en voornamelijk cardio deed. En af en toe wat curls. Had er geen zin meer in aangezien ik toch niet wist wat ik deed. Maar sinds februari dit jaar een nieuwe start gemaakt bij Fit For Free Heerlen. In Maart begon ik nog erg slecht, maar in April had ik mooi me schema af. Heb nog steeds geen voedingsschema. Maar sinds een paar weken let ik nu wel op me calorieën en zorg ik ervoor dat ik genoeg eiwitten binnen krijg!

Ik heb nog een paar foto's van vorig jaar (9 maanden geleden)
Ik woog daar 69/70 kg. Ik hing altijd rond de 69.8 en 70.1. Nu weeg ik 78 kilo.
Ben niet meer gegroeid in die tijd.

Ik ben echt zeeeeer slecht in poseren.. En dat zal ik ook altijd blijven haha

Begin 2012
eq5sol.jpg


1zb5v04.jpg


242h3ys.jpg

Foto's van 11-9-2012

29bj2mc.jpg


29dh0g.jpg


2v8ig68.jpg


343t9ie.jpg


28ajk3m.jpg


24oa87o.jpg


122182d.jpg


2mg1jyq.jpg


28lckl1.jpg

Foto's 14-03-13

142c4s9.jpg


2vdk2s8.jpg


m7wg1.jpg


etzdrp.jpg


3096d6p.jpg


jj5uh3.jpg

24-08-2013

21kfc4h.jpg


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

i74hox.jpg


2vjzhnk.jpg


am5o5e.jpg


118lk5y.jpg


dmffyv.jpg


2hx1r1s.jpg


33lf7l2.jpg
Zo, dat waren even flink wat foto's, maar zo zien jullie wel duidelijk hoe ik er nu bij sta! Hoop dat ik nog genoeg op/aanmerkingen van jullie zal krijgen!

Peace!

---------- Post toegevoegd Tue 11 Sep 2012 om 16:00 ----------

En ik begin er misschien sneller mee dan pas in oktober, eerst moet ik even duidelijkheid hebben over mijn schema

GESTOPT MET STARTING STRENGTH, BEGONNEN MET EEN SPLIT SCHEMA

Borst + Triceps

BP
Incline BP
Decline BP
Peckdeck
V-bar pushdown
One arm cable tricep extension
Rope pulldown

Rug + Lats + Biceps

DL
BOR
One arm bent over row
Wide grip Pull up (assisted)
Chin Ups
Small grip lat pulldown
Bicep straight bar cable curl
Curls met Curlbar
Hammer Curls

Schouders + Traps

Shoulder Press
Dumbbell Press
Side raises
Reversed Peckdeck
Shrugs
Upright row

Benen

SQ
Leg Press
Leg extensions
Leg curls
Standing calfs
 
succes man opnieuw zal ik je weer volgen
 
Ik zelf zou wel chins doen dan pak je toch beetje biceps mee:p
ik doe zelf ook sp en bp op een dag.

Kijk anders even naar die van mij.
 
mooi gegained iig... en slecht in poseren is bullshit gewoon wat moeite in stoppen man :roflol:

front relaxed en lat spread zeggen al veel over je physiek imo.
 
mooi gegained iig... en slecht in poseren is bullshit gewoon wat moeite in stoppen man :roflol:

front relaxed en lat spread zeggen al veel over je physiek imo.

wat maakt ik kan ook niet poseren zolang je geen wedstrijdplannen hebt lijkt me niet echt boeiend.

Je kan natuurlijk ook gewoon even in de spiegel snel doen want iedereen zal daar toch vaak naar kijken heh
 
wat maakt ik kan ook niet poseren zolang je geen wedstrijdplannen hebt lijkt me niet echt boeiend.

Je kan natuurlijk ook gewoon even in de spiegel snel doen want iedereen zal daar toch vaak naar kijken heh

Haha precies. Maar achja ik word er wel beter in! Ik zal je logje weer eens morgen bekijken ;). Ga nu me rust pakken in bed!

---------- Post toegevoegd Tue 11 Sep 2012 om 22:45 ----------

mooi gegained iig... en slecht in poseren is bullshit gewoon wat moeite in stoppen man :roflol:

front relaxed en lat spread zeggen al veel over je physiek imo.

Dankje! Ja ik zal eens proberen om dat bij de volgende progressiefoto's te doen haha
 
Haha precies. Maar achja ik word er wel beter in! Ik zal je logje weer eens morgen bekijken ;). Ga nu me rust pakken in bed!

---------- Post toegevoegd Tue 11 Sep 2012 om 22:45 ----------



Dankje! Ja ik zal eens proberen om dat bij de volgende progressiefoto's te doen haha

Ik hou je aan beide punte overigens:D
 
Goodluck! :D
Ik hou het wel liever bij een split :)
 
Goodluck! :D
Ik hou het wel liever bij een split :)

Dankjewel man!

Nou ik vind split ook zeker chill, maar ik wil me stats eens goed omhoog gooien want die zuigen echt..

Nouja vandaag even een "proeftraining" gehad. Puur om even te kijken welk gewicht ik makkelijk haal

Vandaag workout A:

Squat

10x40
10x50
8x60 dit haalde ik makkelijk
Vorige week deed ik eens 70, maar dat was al ****ing zwaar. Heb echt veels te weinig me benen getraind in de afgelopen maanden :(

Benchpress
10x40
10x50
10x60
8x70, dit was wel echt heavy! De spotter moest zeker bij de laatste 3 meehelpen. Dus denk dat ik 4x70 wel haal.

Deadlift
10x40
10x50
8x60
8x70
Lekker! De techniek krijg ik steeds beter onder de knie. Die 70 vond ik echt zwaar, maar ik haalde hem mooi.

Daarna nog dips gedaan (10xbw, en 8xbw)

Best zware training, me armen zijn er kapot van. Ofja ik heb een raar gevoel in me armen, alsof ze moe zijn maar toch een beetje opgepompd zijn. Nouja het voelt niet verkeerd. Ook me onderrug voelde ik echt heel heftig een uur na mijn training. Die is namelijk helaas erg zwak, dat zit echt in de famillie..

Nouja nu eens via die site kijken met welk gewicht ik volgende week Workout A ga doen:
http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html

SQ: ik kon die 8x60 goed doen, dus die vul ik in: 74 is mijn 1RM, 85% daarvan wordt mijn begingewicht: 63kg. Daar kan ik 62.5 van maken
BP: Ik kon makkelijk de 8x60, dus denk dat ik de 8x62.5 ook wel haal. 78kg is mijn 1RM, 85%= 66, daar maak ik dan 65 van
DL: 5x70 haal ik goed, dus 79 is mijn 1RM, 85%= 67, maak ik 67,5 van.

Mooi, dat zijn mijn begingewichten dus! Vrijdag Workout B testen!
 
Sterke BP man! En welke grip gebruik je bij DL?
 
Veel succes man! Denk dat die startgewichten wel wat hoog zijn, zo kom je gauw op een plateau.
 
Sterke BP man! En welke grip gebruik je bij DL?

Thanx man! Is ook echt het enige waar ik sterk in ben, SQ en DL zuigen bij mij. Geen idee welke grip ik doe, ik heb me daar niet eens over ingelezen.. Ik heb gewoon beide handpalmen naar mij toe gewezen en knokkels naar onder richting de vloer. Ik las wel iets over mixed grip, maar geen idee wat dat is haha

---------- Post toegevoegd Thu 13 Sep 2012 om 11:27 ----------

Veel succes man! Denk dat die startgewichten wel wat hoog zijn, zo kom je gauw op een plateau.

Hm ja ik vind ze ook hoog, misschien ze allemaal 5kg lager doen en daarmee beginnen?
 
Ik zou nog een stukje lager doen. Het is misschien even je ego opzij zetten in het begin, maar zo leer je wel de techniek perfect en dat ga je nog nodig hebben, bovendien kan je zo langer doorgaan zonder op een plateau te komen.
 
Ik zou nog een stukje lager doen. Het is misschien even je ego opzij zetten in het begin, maar zo leer je wel de techniek perfect en dat ga je nog nodig hebben, bovendien kan je zo langer doorgaan zonder op een plateau te komen.

Oke dus dan begin ik 10 kilon lager en dan elke training 2,5% hoger!
 
Nou net Workout B gedaan:

Squat: Ik dacht, doe lekker 55kg en dan 3x5 herhalingen. Maar denk dat me echte startgewicht gewoon 50 wordt, anders zit ik snel op die 70 denk ik.
Shoulder press: 8x30, 8,x35, 8x40, dus mijn 1RM zal 50 zijn. Dus ik begin volgende keer gewoon met 35, en daarna weer iedere training 2,5% zwaarder
BOR: 8x30, 8x35, 5x40, 5x45, 5x50, 5x55. Die 55 is denk ik mijn max. Mijn 1RM zou dus 62 zijn. Nou dan begin ik daar ook gewoon met 35 mee.
Pull ups: 5xbw, 3xbw, 8xassisted pull up, valt vies tegen om me eigen bodyweight omhoog te krijgen. Denk dat ik voortaan gewoon 2x8 assisted doe.

Alles op een rijtje voor mijn volgende trainingen:

A
SQ: 3x5 van 50 kg
BP: 3x5 van 52,5
DL: 1x5 van 52,5
Shoulder Press: 3x5 van 35
BOR: 3x5 van 35
 
Back
Naar boven