MuscleMeat

Log: zink kuur

Bezoekers in dit topic

Ben je inmiddels toch begonnen?
 
nope, sorry. Heb het megadruk deze week en nog eens geen tijd gehad om bij de Tuinen de goede zink aan te schaffen!

Ga komende zaterdag waarschijnlijk het gelijk kopen en beginnen!
 
nijntje zei:
gebruikte 100mg per dag lange tijd en 50 mg per dag (nu 30mg +selenium), nooit een merkbaar verschil...maar 30 mg is wel goed voor je, net als multi vit's slikken naast je goede voeding...maar merkbaar verschil zou ik niet op rekenen, want dan wordt je denk ik teleurgesteld! Enigste waar ik direct merkbaar verschil en resultaat mee boek op het gebied van vit's en mineralen dat is vit B5 poeder. Ik gebruik dit voor de training en het geeft mij een boost waardoor ik harder kan trainen en dus progressie maak!

Ben het hier wel mee eens. Heb het ook een tijdje geprobeerd, maar merkte niet echt een verschil. (bij hogere doseringen) Gebruik het nu gewoon als toevoeging (30 gram) naast mijn multievitamine en BCAA's.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de een hier meer gevoelig is dan de ander. In ieder geval succes met je expiriment!
 
bij de tuinen hebben ze toch k*tzink? (allemaal toegevoegde calcium enzo)
tenminste bij die van mij in de buurt.
ik heb het uiteindelijk bij een apotheek gehaald.
ik heb van het merk orthica, een nederlandse producent.
tri-zink 50 heb ik. 1 capsule bevat 50 gram zink uit zinkcitraat, aminozuur gebonden zink en zinkpicolaat.
de apotheker zei me het niet langer dan 8 weken te gebruiken, om vervolgens een paar week zonder te gaan.
ik heb het zo'n 2 week gebruikt (50-100 gr voor het slapen) en ik merkte er vooral wat van in mijn libido.. verder voelde ik me soms vaag en leeg. mijn training werd er niet beter door, maar ik verloor wel mijn dromen in mijn slaap.
ik heb er goed op gelet dat ik ff van tevoren geen producten met calcium of volkoren had genuttigd, aangezien dit de opname van de zink drastisch zou verminderen.
 
bestel die van lypotrex gewoon bij perfectb. 200 tabs 50 mg voor 15 euri ofzo. Ik gebruik ze zelf ook.
 
2Ripped4U zei:
bestel die van lypotrex gewoon bij perfectb. 200 tabs 50 mg voor 15 euri ofzo. Ik gebruik ze zelf ook.

goedkope shit man, waar haal je die?
 
Ik ben nu anderhalve week bezig.
Eerst 5 dagen 100mg genomen en nu 50mg per dag.
Het lijkt erop dat ik iets fitter ben en wat harder kan trainen,maar volgens mij komt dat gewoon omdat de temperatuur lager is.
Als het wat kouder is kun je beter trainen.

Dus denk dat het niet aan de zink zal liggen,maar ik slik t potje lekker leeg en als ik een paar weken verder ben dan kan ik wel aangeven of t wel of niet gewerkt heeft voor mij.
 
jopie12 zei:
ik heb er goed op gelet dat ik ff van tevoren geen producten met calcium of volkoren had genuttigd, aangezien dit de opname van de zink drastisch zou verminderen.


ben eens bij het kruidvat langsgeweest, en daar stond een potje met "Calcium, Magnesium & Zink" in de rekken..

als je dit zou nemen, dan kwam je per dag uit op de volgende hoeveelheden:

Calcium 1191 mg
Magnesium 402 mg
Zink 15 mg


Dit is dan toch niet goed voor ons als ik het goed begrijp? Want hier zit een redelijk grote hoeveelheid Calcium in (dat zink zou verhinderen om opgenomen te worden)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zaterdag bij de Tuinen geweest en daar was de Zink Gluconaat voor de helft van de prijs. Dacht 4,95 voor 60 tabs a 25mg zonder dat er verder iets aan toegevoegd is.

Zijn er verder al resultaten?
 
ik moet zeggen dat ik hetzelfde vermoeide gevoel van zink krijg, er wordt genoemd dat je nachtrust beter wordt echter ik ben gewoon heel de dag suf

[Link niet meer beschikbaar]
 
marz01 zei:
ik moet zeggen dat ik hetzelfde vermoeide gevoel van zink krijg, er wordt genoemd dat je nachtrust beter wordt echter ik ben gewoon heel de dag suf

[Link niet meer beschikbaar]

dat heb ik nu ook. Slapen gaat heerlijk..maar overdag in de middag en namiddag echt suf. Tijdens colleges val ik soms bijna in slaap en dat kan ik echt niet hebben,aangezien ik zeker al mijn vakken moet halen :(
Iem. die weet wat je hier tegen kan doen ?


Ik denk trouwens dat het mijn training wel een kleine opkikker heeft gegeven. Ik herstel sneller lijkt het wel (maar kan ook door 5x5 schema komen)
 
Ben nu een aantal weken bezig met Zink supplementatie,ik denk dat t geen zak doet.
Zal misschien ook afhangen van je voedingspatroon,als dat in orde is en je slikt al een multi-vit/min. dan krijg je opzich al genoeg binnen.

Over dat beter slapen en trainen; ik denk dat dat aan het koelere weer van de afgelopen weken ligt en dus niet aan de Zink.

Maar het was t proberen waard, ik slik dat potje gewoon leeg en dan neem ik t niet meer.
 
Goedie zei:
dat heb ik nu ook. Slapen gaat heerlijk..maar overdag in de middag en namiddag echt suf. Tijdens colleges val ik soms bijna in slaap en dat kan ik echt niet hebben,aangezien ik zeker al mijn vakken moet halen :(
Iem. die weet wat je hier tegen kan doen ?


Ik denk trouwens dat het mijn training wel een kleine opkikker heeft gegeven. Ik herstel sneller lijkt het wel (maar kan ook door 5x5 schema komen)


dat probleem heb ik ook!!! al jaren...nog geen oplossing gevonden...:(
 
Zit er zelf ook 3 weken aan.
Merk geen ene f*ck.

Maar dit geeft wel een mogelijke verklaring waarom ik de laatste tijd zo gaar ben :D
 
Misschien is het wel een ijzer tekort ofzo...
 
ik ben gister begonnen met ZMA suppletie, en dan zeg je misschien, je bent gister begonnen dus waar heb je het over, maar ik merkte het echt meteen. Weet niet of dat nou wel zo voordelig is of niet, want als mn wekker gaat sochtends ontwaak ik half uit een soort coma en voel ik me alsof ik de avond ervoor 2 gram wiet heb gerookt.. je kent het wel.. versuft gevoel :o

moet wel zeggen dat ik opmerkelijk minder spierpijn had.. wellicht door de zma.. wie zal het zeggen

zonet ff getraind en mn training werd niet beinvloed door die versufdheid, tijdens training was ik weer scherp

moet wel zeggen dat het klote wakker worden is zo, mn wekker loeide de hele flat bij elkaar en pas na 1 minuut kon ik het opbrengen om een ledemaat te bewegen en het ding uit te zetten :D
 
Zo mensen hoe staat het met jullie zink avontuur? Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen!

Ik zelf slik al een tijdje 70mg zink per dag en ik moet zeggen dat de trainingen ook lekker gaan.

Het potje is bijna leeg en dan kijk ik weer hoe ik me voel zonder zink en weeg de verschillen tegen elkaar af.
 
Back
Naar boven