MuscleMeat

Log: zink kuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1982_9

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
30 nov 2004
Berichten
10.728
Waardering
74
Lengte
1m79
Massa
112kg
log zink kuur

Klinkt misschien een beetje gek, maar uit aanleiding van het topic ZMA ga ik een zink kuurtje volgen als een soort experiment!!

Volgens BigCat is zink het verborgen juweeltje wat onderschat wordt. Zink suppletie zou voor naturals een van de beste methodes zijn, zelfs beter dan creatine!!

Hij raadde aan om een oplaadfase van 5 dagen 90 mg zink te consumeren, gevolgd door 50 mg per dag!

Dit ga ik dus volgen! Heb eerder als eens ZMA gebruikt (30 mg per dag) maar het enige wat ik merkte is dat ik er rustiger en dieper door sliep!

Misschien met deze megadosering merk ik wellicht wat anders.

Ik hou bij hoe ik me per dag voel! Ik ga geen Koper (tegen bloedarmoede)extra erbij slikken anders blijf ik bezig.

Morgen begin ik en dan ga ik naar de Tuinen om pure Zink te halen. Iemand nog een advies welke vorm Zink ik het beste kan kopen??
 
leuk initiatief!!!!

ik ben benieuwd wat het met je gaat doen :)
 
Als ik jou was zou ik gewoon 5 dagen 3 doseringen ZMA nemen (90mg) en daarna overgaan op 2 doseringen. Ik ben zeer benieuwd en ga je in degaten houden.

Heb je al besloten hoe lang je dit gaat doen?
 
Ik ga denk ik een cycli van 6 weken volgen. Verder ga ik kijken of ik morgen zinkmethionine kan krijgen.

Denk toch dat ik ook wat extra Koper erbij neem, voor de zekerheid.
 
Ik zou ook gaan voor de aminozuur gebonden zink, deze zit in bijna alle ZMA
 
Ik zal je log aandachtig volgen Ruben.
Succes.

Btw. in je multivitamine/mineralepil zit toch ook koper?

Bij de tuinen heb ik 5 verschillende vormen van zink gezien. Neem in ieder geval NIET de gecheerde zink!!!
Verder heb ik alleen bij de Hema zink kunnen vinden, maar hier hebben ze verzuimd om bij de ingredienten de zink-vorm neer te zetten.
 
Ik wilde zoiets ook al gaan doen. Ik zal je log in de gaten houden.
 
Ik ben er sinds deze week ook meebegonnen naar aanleiding van de post van BC. Hij zegt dat je pas na 3 weken echt merkbaar verschil kunt merken. Dus een cycle van 6 weken vind ik dan net iets te kort aangezien je er dan maar 3 weken profijt van hebt.
 
Smoothmold zei:
Ik ben er sinds deze week ook meebegonnen naar aanleiding van de post van BC. Hij zegt dat je pas na 3 weken echt merkbaar verschil kunt merken. Dus een cycle van 6 weken vind ik dan net iets te kort aangezien je er dan maar 3 weken profijt van hebt.
Wat is jouw inname?
 
Big'r zei:
Ik zal je log aandachtig volgen Ruben.
Succes.

Btw. in je multivitamine/mineralepil zit toch ook koper?

Bij de tuinen heb ik 5 verschillende vormen van zink gezien. Neem in ieder geval NIET de gecheerde zink!!!
Verder heb ik alleen bij de Hema zink kunnen vinden, maar hier hebben ze verzuimd om bij de ingredienten de zink-vorm neer te zetten.

Wat houdt dat in?

Wat ik is een tablet bestaande uit:

Zink (als oxide, gluconaat en AAC) 22,5 mg
Calcium 100 mg
Magnesium 55 mg
Fosfor 55 mg

Is dit de goede?
 
Food
Milligrams
%DV*
Oysters, battered and fried, 6 medium 16.0100Ready-to-Eat (RTE) Breakfast cereal, fortified with 100% of the DV for zinc per serving, 3/4 c serving 15.0100Beef shank, lean only, cooked 3 oz8.960Beef chuck, arm pot roast, lean only, cooked, 3 oz7.450Beef tenderloin, lean only, cooked, 3 oz4.830Pork shoulder, arm picnic, lean only, cooked, 3 oz4.230Beef, eye of round, lean only, cooked, 3 oz4.025RTE Breakfast cereal, fortified with 25% of the DV for zinc per serving, 3/4 c 3.825RTE Breakfast cereal, complete wheat bran flakes, 3/4 c serving3.725Chicken leg, meat only, roasted, 1 leg

2.720

Pork tenderloin, lean only, cooked, 3 oz2.515Pork loin, sirloin roast, lean only, cooked, 3 oz2.215Yogurt, plain, low fat, 1 c2.215Baked beans, canned, with pork, 1/2 c1.810Baked beans, canned, plain or vegetarian, 1/2 c1.710Cashews, dry roasted w/out salt, 1 oz1.610Yogurt, fruit, low fat, 1 c1.610Pecans, dry roasted w/out salt, 1 oz1.410Raisin bran, 3/4 c1.38Chickpeas, mature seeds, canned, 1/2 c1.38Mixed nuts, dry roasted w/peanuts, w/out salt, 1 oz1.18Cheese, Swiss, 1 oz1.18Almonds, dry roasted, w/out salt, 1 oz1.06Walnuts, black, dried, 1 oz1.06Milk, fluid, any kind, 1 c.96Chicken breast, meat only, roasted, 1/2 breast with bone and skin removed0.96Cheese, cheddar, 1 oz0.96Cheese, mozzarella, part skim, low moisture, 1 oz0.96Beans, kidney, California red, cooked, 1/2 c

0.86Peas, green, frozen, boiled, 1/2 c0.86Oatmeal, instant, low sodium, 1 packet0.86Flounder/sole, cooked, 3 oz0.54



Ook handig :)
 
mmm, ik houd het gewoon bij supplementatie ;)

Nu dat ik er over nadenk ik heb er gisteren 6 naar binnengewerkt. Dus een totaal 135 mg. Ik wist namelijk niet meer of ik er nu wel of niet nog 2 na een maaltijd had ingenomen en toen dacht ik maar beter 2 teveel dan 2 te weinig :D
 
Ik las dat vanaf 150mg je last kan krijgen van misselijkheid enzo.
 
Bij een lager inname van extra zink gebeurt hetzelfde, als je tenminste tien jaar lang dagelijks een zinksupplement slikt.

We kunnen nog ff ;)
 
Hee, inderdaad een pomp is belangrijker dan kanker, dus succes ermee.
 
wazzup zei:
Hee, inderdaad een pomp is belangrijker dan kanker, dus succes ermee.

wat is dit nou voor sarcastische opmerking :rolleyes: Er staat duidelijk bij dat de kans op prostaatkanker verdubbelt indien je tenminste 10 jaar lang een zinksupplement slikt. En aangezien we hier duidelijk hebben aangegeven dat we een cycle doen van een x aantal weken lijkt me de kans hierop te verwaarlozen.

Zo cut the crap :mad:
 
Smoothmold zei:
Wat houdt dat in?

Wat ik is een tablet bestaande uit:

Zink (als oxide, gluconaat en AAC) 22,5 mg
Calcium 100 mg
Magnesium 55 mg
Fosfor 55 mg

Is dit de goede?


Zoals ik het had begrepen wordt zink soms gecheleerd om een betere opname mogelijk te maken. Perfect zou je zeggen, maar in dit geval moeten we juist de vrije vorm van zink hebben.
Wanneer het gecheleerd is staat dit (altijd/bijna altijd) op het potje.
Volgens mij zijn gluconaat, citraat, picolinaat en sulfaat allemaal vrije vormen, maar hier ben ik niet zeker van.




Dat de kans op prostaatkanker groter is klinkt imo logisch.
De hormonen die je spieren laten groeien zijn ook vaak dezelfde hormonen die kankers laten groeien (niet altijd maar wel bij bepaalde kankersoorten). Sommige kankers waaronder de hormoongevoelige vorm van prostaatkanker groeien door o.a. IGF-1 (wat meer beschikbaar komt door zink) en insuline.
Maar natuurlijk kan hier ook nog een ander mechanisme aan ten grondslag liggen. Dit is puur een mogelijkheid gezien vanuit logica.
 
Back
Naar boven