Fitness Seller

Log: zink kuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

shit AAC (aminozuur gecheleerd) staat erbij. Dus die van mij werkt niet?
 
Smoothmold zei:
Wat ik is een tablet bestaande uit:

Zink (als oxide, gluconaat en AAC) 22,5 mg
Calcium 100 mg
Magnesium 55 mg
Fosfor 55 mg


Had ik moeten snappen die afkorting Amino Acid Chelated. Maar voor een deel zitten er ook vrije vormen in (oxide en gluconaat). De vraag is hoe groot dat deel is.
 
Ik heb ook de gecheleerde zink van de Tuinen gekocht. Ik dacht dat aminozuur-gebonden beter werd opgenomen?? Shit man, had ik dan maar de gluconaat gekocht!

@Big'r, waarom is de gecheleerde zink niet goed??

Anders moet ik maandag ff nieuwe zink halen, en begin ik dan weer met m'n cycle!

ps. 2 mg koper als aanvulling, lijkt jullie dat voldoende?
 
Als jullie die gecheleerde blijveninnemen, begin ik maandag met de gluconaat versie....kunnen we vergelijken.
 
ik blijf het in ieder geval innemen. Ik denk dat het verschil minimaal zal zijn. :p Hoop ik
 
Ik voel de gains nu al....ik denk er alleen nog maar aan....super spul die gluconaat :D
 
Volgens weegschaal al 3 kilo erbij....nondeju....wat en superspul zeg die zink. Maandag maar meteen halen.
 
RubenSossa zei:
Ik heb ook de gecheleerde zink van de Tuinen gekocht. Ik dacht dat aminozuur-gebonden beter werd opgenomen?? Shit man, had ik dan maar de gluconaat gekocht!

@Big'r, waarom is de gecheleerde zink niet goed??

Anders moet ik maandag ff nieuwe zink halen, en begin ik dan weer met m'n cycle!

ps. 2 mg koper als aanvulling, lijkt jullie dat voldoende?


Volgens mij was 2 mg koper 100% van de ADH, dus dat moet zeker voldoende zijn.


http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ed&dopt=Abstract&list_uids=8532589&query_hl=3

Zinc modulation of insulin-like growth factor's effect in osteoblastic MC3T3-E1 cells.

Matsui T, Yamaguchi M.

Laboratory of Metabolism and Endocrinology, Graduate School of Nutritional Sciences, University of Shizuoka, Japan.

Whether the anabolic effect of insulin-like growth factor-I (IGF-I) in osteoblastic MC3T3-E1 cells is modulated by zinc, an activator of bone formation, was investigated in vitro. After subculture for 3 days, the cells were cultured for 72 h with IGF-I (10(-8) M). The peptide produced a significant increase of protein concentration, deoxyribonucleic acid (DNA) content, and cell number in the cells. <b>These increases were markedly enhanced by the presence of zinc sulfate (10(-5) M), but not zinc-chelating dipeptide (beta-alanyl-L-histidinato zinc; 10(-5) M).</b> Also, the cellular alkaline phosphatase activity was synergistically increased by the presence of both IGF-I and zinc sulfate. Thus, effect was not seen in the presence of both insulin (10(-8) M) and zinc sulfate (10(-5) M). The effect of zinc sulfate to enhance the IGF-I-increased alkaline phosphatase activity and protein concentration in the cells was clearly prevented by the presence of cycloheximide (10(-6) M), staurosporin (10(-8) M), or okadaic acid (10(-7) M) with an effective concentration. However, staurosporin had a partial inhibiting effect on the IGF-I or the IGF-I plus zinc-induced increases in cellular protein, although okadaic acid entirely blocked the IGF-I or the IGF-I plus zinc effect. The present study demonstrates that the anabolic effect of IGF-I in osteoblastic cells is enhanced by zinc ion. The enhancement by zinc may be mediated through the signaling pathway of protein kinase C and protein phosphatase in the cells.

PMID: 8532589 [PubMed - indexed for MEDLINE]


Big Cat zei:
Zinc sulphaat dissocieert in het lichaam in zinc en sulfaat, terwijl een chelerende peptide de zinc blijft vasthouden. Meeste producten in de handel zorgen inderdaad voor een stijging van vrije zinc niveaus. Het is trouwens telkens dat vrij zinc die in de studies de effecten geeft.

Er is nog een andere vorm van zinc, die geen vrije zinc opleverd, die hetzelfde effect heeft. Die heb ik onderzocht met het oog op transdermale preparaten.
 
oke, ik ga toch maar de zink sulfaat, gluconaat of picolinaat aanschaffen!! :D
 
Succes ruben! Zal het zeker volgen
 
is dit serieus? kan je vantevoren vertellen dat je het verschil niet gaat merken dus of een log dan nuttig is ..
 
Ok nijntje, vertel jouw ervaringen dan eens ipv maar te roepen dat je het verschil niet gaat merken. Hoeveel mg's per dag slikte je, hoelang slikte je en welke slikte je? waarom slikte je het en hoe weet je dat je er niks van merkte?
 
Yzord zei:
Ok nijntje, vertel jouw ervaringen dan eens ipv maar te roepen dat je het verschil niet gaat merken. Hoeveel mg's per dag slikte je, hoelang slikte je en welke slikte je? waarom slikte je het en hoe weet je dat je er niks van merkte?


:roflol: precies!!
 
gebruik het hele jaar door zo'n 70 mg zink per dag.

bij onbijt 50 mg en 's avonds 25 mg na trainen bij de maaltijd. Geen noemenswaardige dingen gemerkt als voordat ik het gebruikte. Maar het is wel essentieel bij de eiwitsynthese en opname van koolydraten.
 
boven de 50mg aan zink kan heel schadelijk zijn als ik me heel vaag iets van herinner
 
Zinc toxicity has been seen in both acute and chronic forms. Intakes of 150 to 450 mg of zinc per day have been associated with low copper status, altered iron function, reduced immune function, and reduced levels of high-density lipoproteins (the good cholesterol) (34). One case report cited severe nausea and vomiting within 30 minutes after the person ingested four grams of zinc gluconate (570 mg elemental zinc) (35). In 2001 the National Academy of Sciences established tolerable upper levels (UL), the highest intake associated with no adverse health effects, for zinc for infants, children, and adults (2). The ULs do not apply to individuals who are receiving zinc for medical treatment, but it is important for such individuals to be under the care of a medical doctor who will monitor for adverse health effects. The 2001 Upper Levels for infants, children and adults are (2):
 
gebruikte 100mg per dag lange tijd en 50 mg per dag (nu 30mg +selenium), nooit een merkbaar verschil...maar 30 mg is wel goed voor je, net als multi vit's slikken naast je goede voeding...maar merkbaar verschil zou ik niet op rekenen, want dan wordt je denk ik teleurgesteld! Enigste waar ik direct merkbaar verschil en resultaat mee boek op het gebied van vit's en mineralen dat is vit B5 poeder. Ik gebruik dit voor de training en het geeft mij een boost waardoor ik harder kan trainen en dus progressie maak!
 
Das best jammer. Ik wacht even de ervaringen af van degene die er mee zijn begonnen...
 
Back
Naar boven