Fitness Seller

Logboek:Creatine+dextrose&weight gainers

Bezoekers in dit topic

René26

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Zo, eerst ff m'n week-schema beknopt:

Maandag : Borst & triceps
Dinsdag : Buikspieren (verder rustdag.)
Woensdag: Biceps & onderarmen.
Donderdag:Buikspieren (verder rustdag.)
Vrijdag :Benen.
Zaterdag : Schouders & buikspieren.
Zondag : Rug(3 sets "zagen" en 3 sets deadliften.

Zoals je ziet doe ik op een dag weinig verschillende oefeningen , en heb ze over meerdere dagen verdeeld.

Dit werkt bij mijzelf tot nu toe nog het beste.
Heb paar jaar geleden hele schema's afgelopen op de sportschool .
En dat waren 3 dagen in de week met voor de rest rustdagen.
Veel effect had dat niet........op een afname van kracht na bij borst en biceps.
Ik denk dat ik te lang trainde toen(je cortisol stijgt in je lichaam na 45 min.en dat doet niet veel goeds)
Nu ben ik na 30 minuten klaar.

Maandagochtend gewicht is de begin meting van de "kuur" .
Dus......tot maandag!

Zo, de eerste dag begint met 73,40 kg op de weegschaal.De micronized creatine monohydraat is van AST.Heb nu 2 maal 5 gram genomen voor de workout.En ga zo de 3e en 4e van vandaag innemen.Ik heb 20,50 kg per arm 30graden schuine bank gedrukt.Op dit gewicht zit ik al een maandje.
30 graden flyes gedaan met eerst 8,5 kg vervolgens 2 records , 1 set 9,5 kg en de laatste set met 10,5 kg. Uiteraard zal ik deze week nog niet zo veel merken denk ik, dus de resultaten zij puur voor de vergelijking op den langen duur in deze "kuur".Triceps ging wat minder vandaag.French press met 21 kg.En de tegenvaller kwam bij het zittend 1 dumbbell met 2 handen achter je rug drukken.Ik ken al die mooie namen nog niet dus maak ik altijd een eigen idee;-)Zal ze is opzoeken deze week.(Lekker boeiend.)Daarna nog press down gedaan met een trekveer die hier aan mijn hang-stang bevestigd is.
Tja het is wat improvisatie thuis, maarrr dan heb je ook niks.En om 22:00 uur neem ik nog een broodmaaltijd en 2 glazen karnemelk.Dit is ff ter vervanging van de Lean Gainer2 , omdat het brood wat oud word en droog en vies en.....(4 hele broden zijn nog wat te veel in m'n eentje in 1 week)

Was vandaag wat moe door het late naar bed gaan van het week-end. Zal dat ook schrappen:p

Dat was het voor vandaag, lief logboek:D

(beter zo?)

Laatst bewerkt:
hier kun je de namen van de oefeningen een beetje opzoeken:

http://www.exrx.net/

Verder zou ik zeggen; werk eens aan de vormgeving van je tekst. Al die losse zinnen op 1 regel leest niet zo lekker :D

suc6 met je gains m8!

Rob G zei:
hier kun je de namen van de oefeningen een beetje opzoeken:

http://www.exrx.net/

Verder zou ik zeggen; werk eens aan de vormgeving van je tekst. Al die losse zinnen op 1 regel leest niet zo lekker :D

suc6 met je gains m8!
O , ok ik zal de zinnen wat meer aan elkaar plakken en ga nu ff naar je link, bedankt Rob!

ff later: handige site Rob! Het was dumbbell extension wat ik gister deed na french press.

Laatst bewerkt:
jullie hebben x,5 dumbbells in de gym ? :)

René26 zei:
Tja het is wat improvisatie thuis, maarrr dan heb je ook niks.
Gister heb ik buikspieren getraint op mijn bankje 40 graden naar beneden ingesteld.Doe zo'n 3 sets van 20 keer naar boven komen en weer langzaam plat tegen de bank.Na 3 sets zitten de buikspiertjes aardig vol.Verder nix gedaan.

Woensdag biceps en onderarmen getraint:eerst 3 sets dumbbell curl.Deze is nu 13,5 kg per arm, vorige week nog 12,5kg.
Daarna 3 sets barbell preacher curl met 17,5 kg.En als laatste 3 sets hammer curl , voor het eerst dit jaar, begonnen met 8,5 kg.

Na het eten wat uit zitten buiken voor de tv , en daarna onderarmen gedaan.Eerst wrist curl met 23 kg, 3 sets.Daarna een roterende onderarmoefening (nog geen naam gevonden)Met een dumbbell aan 1 kant 3 kg andere kant leeg;3sets.

:yawn:
Was vandaag zeer zeer moe.Totale rustdag genomen en doe de buiktraining morgen na benen trainen.

Gewicht vandaag: 73,70 kg.

Dumbbell Lunge gedaan 12,5 kg elke hand, 3 sets.
Dumbbell "squat" 12,5 kg elke hand, 3 sets.
Daarna 3 sets weighted incline crunch (advanced) gedaan.

Laatst bewerkt:
hey dude, mooie verhalen allemaal, er zit zeker progressie in!
Maar ff een tip, ik weet niet of er mensen zijn die dit even boeiend vinden, ook is het overzicht ff weg! Ik denk dat je beter eens in de week even kunt posten wat je progressie is in kracht en gewicht! Veel replies zijn er ook nog niet he...
heb wel het idee dat je groeit, maar geloof dat je er wel eens eerder op gewezen bent dat het niet veel zin heeft om elke dag je gewicht te bepalen...Anyway, nog veel suc6 ermee, en ik hoop dat je wat met de tips kunt doen om er een goed logboek van te maken! het is altijd mooi om iemands vorderingen te lezen.....

Ghehe, denk ook dat het wat overzichtelijker is als je eens in de week je gains noteerd. Of andere opmerkelijke zaken in je training (plotste krachttoename of zo).

En elke dag wegen heeft ook niet zo heel veel zin, kijk, als je bv. 0,3 kg meer weegt kan dat ook best een dikke drol in je darmstelsel zijn (bij wijze van :)). Snappie? Kan best wat schommelen. 1 keer per week smorgens op lege maag wegen is voldoende.

D. zei:
hey dude, mooie verhalen allemaal, er zit zeker progressie in!
Maar ff een tip, ik weet niet of er mensen zijn die dit even boeiend vinden, ook is het overzicht ff weg! Ik denk dat je beter eens in de week even kunt posten wat je progressie is in kracht en gewicht! Veel replies zijn er ook nog niet he...
heb wel het idee dat je groeit, maar geloof dat je er wel eens eerder op gewezen bent dat het niet veel zin heeft om elke dag je gewicht te bepalen...Anyway, nog veel suc6 ermee, en ik hoop dat je wat met de tips kunt doen om er een goed logboek van te maken! het is altijd mooi om iemands vorderingen te lezen.....

Ik heb maandag mijn gewicht gemeld en vrijdag, dus dat doe ik al goed, maar thuis hou ik het elke dag bij om het in een grafiek te kunnen zetten en om goed in de gaten te houden dat ik voldoende heb gegeten per dag.Maar je hebt gelijk over het 1 maal per week posten, het word dan ook een te groot boekwerk zo als ik het nu deed.
Maar dan zal ik wel de vorderingen op papier zetten, mochten die er zijn en alles 1 x per week hier neerzetten elke zondag of zo...
thx!

Rob G zei:
Ghehe, denk ook dat het wat overzichtelijker is als je eens in de week je gains noteerd. Of andere opmerkelijke zaken in je training (plotste krachttoename of zo).

En elke dag wegen heeft ook niet zo heel veel zin, kijk, als je bv. 0,3 kg meer weegt kan dat ook best een dikke drol in je darmstelsel zijn (bij wijze van :)). Snappie? Kan best wat schommelen. 1 keer per week smorgens op lege maag wegen is voldoende.

Ja die dikke drol is vervelend idd , zal vanaf komende zondag alle vooruitgangen samenvatten en dan doe ik dat 28 sept pas weer.
Bedankt voor de tips D. en Rob, dan kan ik straks het logboek wat interessanter maken:thumbs:

(Zondag 21 sept gewicht= 73,10 kg volgende week pas weer de volgende meting)

vordering/status deze week:

*30 graden incline flyes(new) 10,5 kg.
*dumbbell curl 13,5 kg ipv 12,5 kg.
*barbell preacher curl 17 kg ipv 15 kg.
*Arnold press(new) 11,5 kg.
*upright rowing 29 kg ipv 27 kg.
*front dumbbell raise 6,5 kg ipv 5,5 kg.
*dumbbell lunge (new) 12,5 kg.
*dumbbell "squat"(new) 12,5 kg.
*zagen 19,5 kg ipv 18,5 kg.
*deadliften 33 kg ipv 27 kg.
*bench ly down barbell row(new) 27 kg.

De nieuwe oefeningen zijn alleen als vergelijk status voor volgende week.

Laatst bewerkt:
Zit zeker progressie in! Maaruh, deadliften met 33 kg? Aan allebei de kanten neem ik aan? En nog een barbell van 20 kg?

Je gebruikt ook rare gewichten, 11,5 kg? Bij ons zijn de dumbbells gewoon 10,12,14,16,18 enz kg. Maaruh, ga zo door m8!

Rob G zei:
Zit zeker progressie in! Maaruh, deadliften met 33 kg? Aan allebei de kanten neem ik aan? En nog een barbell van 20 kg?

Je gebruikt ook rare gewichten, 11,5 kg? Bij ons zijn de dumbbells gewoon 10,12,14,16,18 enz kg. Maaruh, ga zo door m8!
Dank je. Deadliften doe ik pas sinds 2 weken en doe dat met een EZ-stang van 7 kg met 4 schijven van 5 kilo en 2 schijfjes van 3 kg , dus dat is nog niets hè?Ik ben ook een nogal onderrug-rugklacht iemand dus voorzichtig opbouwen maar!En wat betreft die rare gewichten: ik kocht 2 dumbbells type merkloos(look alike merk Alright)van 15 kg bij V&D ha ha ha!Maar ik vertrouwde het gewicht niet zo dus heb ik 'm op de weegschaal gezet, een paar jaar gelee ; ze zijn dus 14,5 kg!
Dat is nogal irritant hè?Maargoed in de sportschool waar ik ben begonnen met bb , deed ik dat ook en daar weken ze ruim 1 kg af!Dat was echt rotzooi.

Ja ik heb ook wel eens last van mijn onderrug, kan ik dan wel squatten????????????ik squat nooit omdat ik bang ben voor mijn rug maar het is wel belangrijk toch??

Tjibbe zei:
Ja ik heb ook wel eens last van mijn onderrug, kan ik dan wel squatten????????????ik squat nooit omdat ik bang ben voor mijn rug maar het is wel belangrijk toch??
Dat is zeker belangrijk, na een tijdje zal je steeds wat minder last van je rug krijgen zelfs!
Dus vewaarloos die spieren niet en bouw het rustig op en let op de juiste uitvoering ervan.
Nooit tillen met holle of bolle rug en niet je buikspieren samentrekken bij het tillen.
Zelf hang zo'n 2 x per dag aan een stang om de rug goed te strekken.Als ik m'n rug maar even voel hang ik ff 1 minuut en heb de hele dag geen last meer.
Heb vroeger nauwelijks aan deadliften,(wel squatten) gedaan omdat ik nogal bang was voor blessures op die plek, maar na enige studie op internet zag ik in dat het mij wel eens zou kunnen helpen om die spieren sterker te maken.
Als je bovenlichaam steeds om zwaardere gewichten vraagt doordat je vooruitgang boekt in omvang en kracht, dan kan je onderrug niet achterblijven dacht ik zo...
Thuis kan ik moeilijk squatten......dan zou ik een draagrek moeten hebben of iets........dus dan op z'n minst maar deadliften.

Laatst bewerkt:
Gewicht 28 sept : 74,15kg

Vorderingen afgelopen week:

*EZ-preacher curl:19 kg ipv 17 kg.
*Hammer curl:9,5 kg ipv 8,5 kg.
*Zagen:20,5 kg ipv 19,5 kg.
*Deadliften:35 kg ipv 33 kg.
*Bench ly down barbell row:31 kg ipv 27 kg.
*Arnold press:12,5 kg ipv 11,5 kg.
*Staand fly's:6,5 kg ipv 5,5 kg.
*Dumbbell lying rear lateral raise:3,4 kg (new)
*Reversed wrist curl:9 kg ipv 7 kg.
*Flat bench dumbbell press:21,5kg ipv 17,5 kg.
*Flat bench fly's:10,5 kg ipv 8,5 kg.
*Dumbbell pullover:18,5 kg ipv 17,5 kg.
*Dumbbell squat:13,5kg ipv 12,5 kg.
*buikspieren:45 graden schuine bank ipv 30 graden.

Laatst bewerkt:
tering rené dat zijn behoorlijke vooruitgangen!!!! proficiat man dat gaat de goede kant op zie ik!
en een kilo en vijftig gram zwaarder zie ik. prima :thumbs:

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven