AndroidHealthClinic

Contest Log (v) Loggen met Tamara

Bezoekers in dit topic

Sorry ..
Was te snel met reageren.. maar als dit voor mij werkt.. ?
Ik quote even uit het boek van PeterBond (galen hier op het forum)
”voor een atleet met een dagelijkse energie inname van 3000 kcal vertaalt zicht dit naar 188g eiwit per dag” (stukje over de veilige bovengrens)
 
Gast 1737 algemene conclusie is dat de optimale hoeveelheid eiwitten zou kunnen oplopen tot 3,1 g/kg V/d
drs. Peter Bond, bonds voedings-supplementen

(probeer je niet op te dringen dit aan te houden hoor, ik moet hier gewoon ook af en toe eens iets zinnigs posten :p)
 
Nogal een kans op nierstenen en andere problemen bij heel hoge eiwit inname, veel water drinken is dan zeker belangrijk.
iederen zijn eigen methodes natuurlijk, het zal vast en zeker wel werken dat is aan de resultaten wel te zien. Maar naar mijn mening is het een onnodige extra belasting op je lichaam.

Jaa ik drink zeker minimum 3 liter per dag als niet meer is
 
Just wondering... heb je je voedingsschema zelf opgesteld, of heeft een 'professionele' (voedings)coach dat voor jouw gedaan.
 
Ik gok haar coach “ team Henno “
 
Nogal een kans op nierstenen en andere problemen bij heel hoge eiwit inname, veel water drinken is dan zeker belangrijk.
iederen zijn eigen methodes natuurlijk, het zal vast en zeker wel werken dat is aan de resultaten wel te zien. Maar naar mijn mening is het een onnodige extra belasting op je lichaam.
Dat van die nierstenen zou ik weleens bewijs voor willen zien, in een gezonde populatie zie je dat naar mijn beste weten niet.

Voor de geïnteresseerden, pagina 112 (hoofdstuk 9): https://peterbond.nl/wp-content/uploads/2018/03/bonds-voedingssupplementen-zonder-referenties.pdf
 
Dat van die nierstenen zou ik weleens bewijs voor willen zien, in een gezonde populatie zie je dat naar mijn beste weten niet.

Voor de geïnteresseerden, pagina 112 (hoofdstuk 9): https://peterbond.nl/wp-content/uploads/2018/03/bonds-voedingssupplementen-zonder-referenties.pdf
Heb ik uit een cursus “voedingsleer voor verpleegkundigen“
echter geen bronvermeldingen erbij en er staat wel meer flauwekul in image.jpg
 
Zijn dit teveel eiwitten dan?
Het lijkt me vooral heel erg onnodig, en in meer of mindere mate kan dat je prestaties beïnvloeden als dat teveel ten koste gaat van de koolhydraatinname is mijn ervaring.
 
Back
Naar boven