XXL Nutrition

Logisch ?

Bezoekers in dit topic

Butcher19

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
2.146
Waardering
17
Lengte
1m65
Massa
70kg
Ik ben een man van 19 jaar en ben niet echt groot. Mijn lengte is 1.67. Ik ben 4 maanden geleden begonnen met intensief sporten (lees: mountainbiken). Zonder dat het direct mijn doel was, ben ik van 62 kg naar 54 kg gegaan. Persoonlijk vind ik dat te weinig, maar ik ben toch redelijk breed gebouwd gezien mijn borstkas. Het doel was voornamelijk het verbeteren van mijn conditie. Ik ben gestopt met roken, en mijn eetgewoonten totaal omgegooid.
Sinds een maand ben ik ook vrij intensief aan het fitnessen, om op deze manier toch meer spiermassa te winnen. Elke dag ben ik toch wel 1,5 uur in de sportschool te vinden. Ik zorg ervoor dat mijn spieren voldoende rust krijgen (eens in de week lui liggen op de bank). Ik train m'n spieren om de dag zwaar, waar ik de volgende dag enkel spiergroepen train die de vorige dag niet getraind waren of alleen cardio. Op deze manier laat ik mijn spieren herstellen.
De laatste vier maanden is mijn eetpatroon helemaal veranderd. Zonder krachttraining (dus alleen mountainbiken) at ik op een dag het volgende:
In de morgen 1 boterham met beleg en een glas melk. Smiddags at ik 3 boterhammen en een stuk fruit. 's avonds at ik gewoon een 2 aardappelen, een stuk vlees en 4 schepjes groenten. 's avonds ook een stuk fruit of een cracker. Niet echt een bijzonder grote eter dus.
Echter sinds ik met krachttraining ben begonnen is mijn eetlust enorm gestegen. Ik heb altijd een vrij hoge verbranding gehad moet ik zeggen, maar de laatste tijd moet ik gewoon meer eten om mijn honger te stillen. Op dit moment eet ik onderhand het dubbele:
In de morgen 2 boterhammen met banaan en een glas magere melk/kop zwarte koffie. Als lunch 3 boterhammen met smeerkaas (slankie) en een glas magere melk. Waar ik in de latere middag meestal geen honger had eet ik nu 2 boterhammen en twee stukken fruit en weer een glas magere melk. Het avondeten is nagenoeg hetzelfde gebleven. En na het sporten eet ik ook nog 2 boterhammen en soms een schaaltje vla-flip en een stuk fruit.
Ik vind dit niet echt logisch, dat na een maand veel fitness en extra cardio de energiebehoefte zo drastisch is toegenomen. De 3 maanden ervoor was ik ook actief, maar was de honger veel minder. Ik kom overigens geen kilo's bij van wat ik nu eet. Mijn gewicht blijft stabiel. Minder eten is ook niet een oplossing, voortdurend honger lijden en een heel slap gevoel.

Mijn vraag nu: Is het echt normaal dat mijn honger steeds groter wordt, dat na een maand al. Ook al weet ik dat ik mijn lichaam zwaar belast, klinkt die energiebehoefte toch niet echt logisch toch ?
 
Ja, het is normaal dat als je meer verbrand dat je dan ook meer tot je moet nemen.

54 kilo is erg licht, toen ik begon woog ik zelfs nog ietsjes lichter en heel veel langer dan jij ben ik niet.

begin eens met een knap voedingsschema, in deze sectie staat genoeg info hierover.
probeer toch minimaal 5 a 6 maaltijden per dag te nemen en bouw het volume van deze maaltijden op, dus meer carbs en meer eiwitten.

je zal zien dat de kilo's er vlot weer aankomen.

succes
 
Ok bedankt, ik zal er eens naar kijken. Komt dit wel ten goede voor het vetpercentage van mij ? Ik heb mijn vetpercentage nooit echt gemeten, maar die lag voor mijn training bijzonder hoog. Ik had weinig spier en veel vet, wat zich ophoopte in mijn gezicht en buik. Mijn buik is compleet verdwenen, en wil uiteindelijk gewoon een getraind lichaam hebben. Dus gespierd, ik weet dat ik hierdoor meer eiwitten moet eten en waarschijnlijk ook mijn voedingsschema aan moet passen voor echt resultaat. Alleen ik ben bang dat het meer eten alleen resulteert in meer vet
 
meer eten resulteerd in meer vet..

echter, je gaat ook meer verbranden, ik denk dat het met je vetpercentage wel meevalt zeker als je 54kg weegt.

vreten en sjouwen met die gewichten dan komt het helemaal goed.
 
Back
Naar boven