AndroidHealthClinic

Logje van Angel G

Bezoekers in dit topic

Angel G

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 jan 2010
Berichten
102
Waardering
7
Lengte
1m68
Massa
63kg
Vetpercentage
20%
Hallo allemaal!
Ik dacht ik doe eens gek en ik begin ook een logje;). Ik zal eerst even iets over mijzelf vertellen.

Ik ben Gabrielle, 20 jaar, en ik ben nu ongeveer 10 maanden serieus bezig met krachttraining. Hiervoor heb ik eerst een tijd niks aan sport gedaan. In mijn jeugd heb ik erg veel gedanst, zowel klassiek ballet (op spitzen) als streetdance. Via mijn vriend kwam ik in aanraking met fitness. Ik ben begonnen met 2 a 3 x per week krachttraining, daarna ben ik een beetje doorgeslagen totdat ik zeker 5 x per week in de sportschool te vinden was:rolleyes:. Op aanraden van mijn begeleider ben ik nu iets minder gaan trainen, 4 x per week. Ik bouwde namelijk te weinig massa op omdat ik te weinig rust nam tussen de trainingen door.

Omdat ik krachttraining zo leuk vind en er veel voldoening uithaal, heb ik het nu zo hoog in mijn bol gekregen dat ik in oktober mee ga doen aan een wedstrijd in de bikini-klasse:rolleyes:! Ik heb er enorm veel zin in en ben hard aan het trainen. Ik heb nu sinds kort ook een begeleider met heel veel ervaring in het begeleiden van atleten in de fitness/bodybuilding, dus dat gaat helemaal goedkomen. Ik zit nu nog niet in de wedstrijdvoorbereiding, moet eerst nog even flink bulken en wat massa opbouwen en dan over een paar weekjes ga ik echt de wedstrijdvoorbereiding in.

Dan nu even mijn stats:
Lengte: 1.69
Gewicht: 54 kilo (ben 10 maanden geleden begonnen op een gewicht van 50,5 kilo)
Vet %: 3 weken geleden was dat nog erg laag, 12.9%. Ik ben door mijn begeleider op een extreem bulkdieet gezet omdat ik toch echt ietsje meer massa op moest bouwen, en dat gaat lastig met een laag vet%. Ik heb nu vandaag opnieuw mijn vet op laten meten en het is erg gestegen, naar ruim 18 %. Is nog steeds niet heel erg veel, maar voor mijn doen eigenlijk wel omdat ik altijd onder de 15 % heb gezeten. Ben hier eigenlijk helemaal niet blij mee, maar volgens mijn begeleider is het alleen maar goed omdat ik nu makkelijker wat massa op kan bouwen. Bovendien is het er volgens hem binnen een paar weken ook weer af en hoef ik me geen zorgen te maken. Vreemd is wel dat ik het vet bijna alleen maar vasthoud op mijn rug en triceps, op mijn buik en biceps zit vrijwel niks!

Mijn doel op dit moment is nu om in korte tijd nog wat spiermassa aan te komen, zonder dat mn vetpercentage nog meer omhoog gaat. Daarna ga ik de wedstrijdvoorbereiding in en zal mijn trainingschema ook veranderen. Behalve krachttraining ga ik dan ook plyometrische trainingen doen (dat is een manier van trainen met heel veel springen, veel met eigen lichaamsgewicht, heel erg intensief). Bovendien moet ik dan ook gaan dieten om mijn vet% weer naar beneden te krijgen zodat ik meer spierdefinitie krijg. Qua vet moet ik ergens tussen de 6 en de 10 % uitkomen... niet echt gezond, maarja je moet er iets voor over hebben!
In de toekomst wil ik graag verder gaan met wedstrijden en mijn doel voor de toekomst is om in de bodyfitness-klasse terecht te komen, een iets gespierdere klasse. Ik vind die vrouwen echt heel mooi, de bikini-klasse is voor mij een opstapje om uiteindelijk in de bodyfitness-klasse terecht te komen.. Voordat ik daar ben heb ik nog een hele weg te gaan.. maar dromen mag altijd!;)

In mijn volgende post zal ik mijn huidige trainingsschema en voedingsschema posten. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mij te volgen on my way to the competition!

Liefs,

Gabrielle
 
Zoals beloofd hierbij mijn trainingschema en voedingsschema:

Trainingschema:
Dag 1: Borst, triceps, buik
Dag 2: Rug, biceps, kuiten
Dag 3: rust
Dag 4: Schouders, buik
Dag 5: Benen, kuiten
Dag 6: rust
Dag 7: rust

Dag 1: Borst, triceps, buik:
- Incline dumbbell press 3 x 8-12
- Incline dumbbell flyes 4 x 8-12
- Pec deck 3 x 8-12
- Dips 3 x falen (op twee bankjes)
- Kickbacks 3 x 12
- Rope pushdowns 3 x 12
- Reverse crunches 3 x 20
- Crunches 3 x 20

Dag 2: Rug, biceps, kuiten:
- Front pulldowns 4 x 12
- Barbell rows onderhands 4 x 12
- Cable rows 3 x 8 - 12
- Hyperextensions 3 x 15
- Dumbbell curls 3 x 8 - 12
- Ez-bar curls 3 x 8 - 12
- Concentration curls 3 x 12
- Donkey raises 3 x 15

Dag 4: Schouders, buik
- Dumbbell press 3 x 8 - 12
- Side raises 4 x 12
- Upright rows 4 x 12
- Reverse pecdecks 4 x 12
- Leg raises 3 x 15
- Crunches 3 x 20

Dag 5: Benen, kuiten
- Leg extrension 3 x 15
- Leg curls 3 x 15
- 1 legged squats (smithmachine) 4 x 12-15 (4 sets per been, om en om)
- 1 legged legpress 4 x 12-15
- Walking lunges 4 x 25 stappen
- Donkey raises 3 x 15

Voedingsschema
Maaltijd 1:
30 gram wheyproteine met kaneel, aangemaakt met water
Half uur later:
60 gram havermout, aangemaakt met water
1 banaan

Maaltijd 2:
2 krentenbollen
1 caseineshake (30 gram)

Maaltijd 3:
100 gram tartaar of ander rood vlees
1 zakje aardappelpuree of 150 gram rijst/pasta
Groente naar keuze, vaak broccoli of bloemkool

Maaltijd 4:
Smoothie van vers fruit met 40 gram wheyproteine, met water

Maaltijd 5:
150 gram basmati-rijst
150 gram kipfilet
groente naar keuze

Maaltijd 6:
1 grote hand cashewnoten
1 caseineshake 30 gram

Postworkout: 30 gram wheyproteine en een appel

Ik heb net uitgerekend dat ik op ruim 2900 calorieen zit, erg veel boven onderhoud... vandaar dat mijn vetpercentage zo snel is gestegen! Moet even kijken wat ik hiermee ga doen..

Alle commentaar is welkom:)!!!
 
Laatst bewerkt:
Hé een aankomend wedstrijdatlete, wat gaaf! Lekker dat je vanaf een laag vetpercentage kan starten (ik moet de andere kant op)
Wil je vermelden wie je begeleider is? Ben ik wel benieuwd naar!
Veel succes met je voorbereiding.
 
Hey angel!!! Het zal nu misschien even niet zo druk zijn, we zitten nog allemaal in het contestgedeelte :p nouja... bijna allemaal... Ik vergeet dan ook om hier soms 's te kijken...
Heel veel succes met je doelen!!! Leuk dat je wedtrijden gaat doen! 1 tip, begin nu al met poseren, en dit regelmatig te oefenen... het is namelijk best lastig, en je moet het straks op het podium zonder na te denken gewoon doen! En op hakken lopen :p tenzij je dat dagelijks doet, dan kan je dat al :D
 
veel succes, nu en in de toekomst bij wedstrijden ;)
 
Succes met je log!
Leuk dat je wedstrijden wil doen.:)
 
Back
Naar boven