Fitness Seller

Logje van een Novice

Bezoekers in dit topic

The Novice

Freaky Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
17 okt 2012
Berichten
6.873
Waardering
3.845
Misschien dat ik het loggen maar weer eens een kans ga geven. Al eens een log gehad maar in plaats van die opnieuw te bumpen begin ik een nieuwe log.

Na een periode van slecht eten en amper trainen weer een week of drie de draad aan het oppakken. Wel wat kilo's en kracht verloren dus dat maar even terug winnen, en meer natuurlijk.

Op dit moment even cutten naar... we kijken wel hoe lang ik het volhoud. Planning is cutten tot 9/10% en dan schoon opbouwen, maarja denk dat sommige DBBérs wel weten hoe dat gaat (bijv Marvin ;)).

Straks even boodschappen doen voor het nieuwe dieet en eind van de avond wat mealprep.

Morgen maar even wegen en volgen mijn stats.
 
Laatst bewerkt:
Gewicht vanochtend 83.7kg, vetpercentage volgens die elektronische weegschaal 23,2%
Laatst (twee weken geleden) gemeten vetpercentage 12,5%
 
Lekkere intro...:roflol:

In!
 
word een kleine cut dan! zou hem gewoon wat dieper doortrekken als je dan toch al bezig bent. 8% en dan weer knallen.
 
Als je natty bent zou ik nooit -10% cutten om van daaruit te bouwen. Je hormonale verhoudingen vinden dat niet leuk.
 
Gewicht: 85,7kg (+2kg)

Gisteren bij thuiskomst een maaltijd gemaakt met het idee zo te gaan trainen. Maar 'helaas' moest ik mee uiteten dus even later nog een drie gangen menu op. Wel netjes aan de cola light gezeten want healthy. Cut begint dus goed, meteen 2kg zwaarder...
Om te compenseren mn carbs grotendeels geschrapt en kcal verlaagd vandaag.

Als je natty bent zou ik nooit -10% cutten om van daaruit te bouwen. Je hormonale verhoudingen vinden dat niet leuk.

IN! i Like it already!
Welkom! We zullen zien hoever we komen, begint iig al niet zo lekker.
 
Ben al hele tijd aan het kutten met mijn schouder en half jaar geleden (weer) naar fysio gegaan en zegt dat ze overbelast zijn. Gaat hier om de voorkant van beide schouders. Zelf denk ik dat het wat meer is dan alleen overbelast maarja. Vorige week weer eens 'zwaar'/low rep chest getraind en meteen twee dagen last van beide schouders. Daarom nu op high rep (op aanraden van Cools) maar ook dit was geen succes vandaag.

Advies is welkom en wordt zeer gewaardeerd, weet namelijk niet hoe ik nu een chest training moet inplannen.

Training chest/abs/cardio
Reverse bench
20x20
20x20
30x40
30x40
30x40
30x40
Hier voelde ik mn linker schouder al

Incline DB press
20x14
20x14
20x14
20x14

Flat DB press
10x14
Nope weer te veel last

Abs
4x supersetten crunches/plank/leg raises

Cardio
10min interval op crosstrainer
 
waarom doe je de reverse benchpress, dit is voornamelijk een tricep oefening?

ondervind je momenteel last bij flyes en pec deck?

heb jij je techniek al laten controleren?
 
Binnen tien minuten gemaakt en ready to eat, vrij easy omdat hij zo in de magnetron gaat.

2j2xo9x.jpg


jj65p0.jpg


mwuvsm.png


waarom doe je de reverse benchpress, dit is voornamelijk een tricep oefening?

ondervind je momenteel last bij flyes en pec deck?

heb jij je techniek al laten controleren?
Thanks voor je feedback. De reden voor de reverse is omdat ik dit schema zo heb gekregen, vijf dagen split:
- chest/abs
- back/cardio
- arms
- shoulder/hamstrings
- quads/calves

Doe geen flyes op aanraden van Cools omdat er dan veel spanning op komt te staan, maar volgens mij ondervind ik dan geen last. Kan binnenkort even proberen, hoe zou jij het dan aanpakken.
 
Wat is dat voor iets?

In trouwens!
 
Ziet er lekker uit die soort van cake..

Reverse bench zonder spotter is IMO juist niet al te best voor je schouders..misschien je vorm van de oefening eens laten checken?
 
Wat is je vp nu dan?
 
Wat is dat voor iets?

In trouwens!
Welkom! Havermout/protein cake.

Ziet er lekker uit die soort van cake..

Reverse bench zonder spotter is IMO juist niet al te best voor je schouders..misschien je vorm van de oefening eens laten checken?
Ja denk dat ik hem eruit haal en gewone bench erin doe. Volgende chest training even kijken hoe cable flys voelen.

Wat is je vp nu dan?
Gemeten op 12,5 dus schat rond zelfde.
 
12,5% is aardig droog nog. Zou dan niet enorm lang hoeven te duren tot die 9/10%.
 
Als er interesse is, heb ik hier mijn trainingsschema. Zoals ik al had aangegeven is het niet mijn eigen trainingsschema maar gekregen van mn coach, dus ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Chest training wordt dus vervangen.

Chest
Incline Dumbbell Press 14 - 12 - 10 - 8 + 2 forced rep
Reversed Bench Press 14 - 12 - 10 - 8
Incline Dumbbell Flyes 14 - 12 - 10 - 8 + 2 forced reps
Weighted Dips Max - Max - Max - Max
Abs Crunches Circuit 15 minutes

Back
Wide Grip Pull Up 40 reps, minimal sets
Bent Over Row 14 - 12 - 10 - 8 + 2 forced reps
Seated Machine Row 14 - 12 - 10 - 8 + 2 dropsets
Reversed Grip Pulldown 14 - 12 - 10 - 8 + 2 forced reps
Good Mornings 12 - 12 - 12 - 12
Cardio

Arms
Standing EZ-Bar Curl 14 - 12 - 10 - 8 - 6 + 2 forced reps
Standing Dumbbell Curl (Supinate) 14 - 12 - 10 - 8 Peak Contraction Concentration
Dumbbell Curl 12 - 12 - 12 - 12
Hammer Curl 16 - 14 - 12 - 10 - 8 - 6

Small Grip Benchpress 10 - 8 - 6 - 4
Weighted Dips between benches 40 reps, minimal sets (vervang ik ivm schouder)
Kick Backs 14 - 12 - 10 - 8 - 6
Wrist Curls 12 - 12 - 12 - 12

Shoulders & Hams
Military Press 14 - 12 - 10 - 8 - 6+ 2 forced reps
Side Raises 14 - 12 - 10 - 8
Bent Over Side Raises 14 - 12 - 10 - 8

Seated Leg Curl 16 - 14 - 12 - 10
Standing leg Curl 16 - 14 - 12 - 10
GHR

Quads & Calves
Leg Extension 20 - 20 - 20 - 20
Front Squat 16 - 14 - 12 - 10 - 8 - 6 (verander ik in de squat)
Leg Press (One Leg) 14 - 12 - 10 - 8 + 2 forced reps
Lunges 14 - 12 - 10 - 8

Standing Calve Raise 100 reps
Seated Calve Raise 20 - 20 - 20 - 20

12,5% is aardig droog nog. Zou dan niet enorm lang hoeven te duren tot die 9/10%.
Hoeft niet lang te duren inderdaad, gelukkig komende tijd niet veel verplichtingen dus stuk makkelijker om me aan mijn dieet te houden.
 
in hoeveel dagen doe je dit dan?

en hoe vaak per week?

Geen dl?
 
in hoeveel dagen doe je dit dan?

en hoe vaak per week?

Geen dl?
Vijf trainingsdagen dus meestal maandag tot en met vrijdag. Haal ik training niet dan probeer ik hem op zaterdag te doen. Kan niet altijd trainen op zaterdag ivm werk.
 
vind je zelf niet (als je natty bent) dat alles 1x per week te weinig is?
 
Back
Naar boven