MuscleMeat

* Logje van Loesje * (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Loesje1980

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 aug 2005
Berichten
243
Waardering
107
Lengte
1m63
Massa
56kg
Vetpercentage
23%
Hey leuk dat je even komt kijken op mijn log.

Na wat jaartjes zonder gym en zonder dit forum ben ik toch weer terug.
Niet dat ik stil gezeten heb, integendeel, maar ik was wat gym moe en ben meer gaan hardlopen en survivallen.
Toch begon het weer te kriebelen....... en uiteindelijk heb ik me deze week weer aangemeld bij een leuke sportschool waar de eigenaren een berg aan ervaring hebben in het wereldje van bodybuilding en wedstrijden. Motivates me more!! :flex:

Deze week alweer lekker 2x getraind. Full body trainingen met een niet al te zwaar gewicht. Gewoon even weer wennen. Maar ik moet me inhouden, want wil graag weer knallen merk ik.

Ik ben druk mijn voeding weer op orde te krijgen. Niet dat die heel slecht was, maar er moet wel wat verbeterd worden.
Ik ben afgelopen maanden van 63 naar de 56 kilo gegaan en ben best wat vetjes kwijtgeraakt. (Hardlopen werkt best goed :p)

Ik zal mijn voeding van afgelopen dagen later even posten.

Vd week wordt mijn vetpercentage opgemeten (met tang) dus dan weet ik een beetje waar ik sta en ga ik mijn doelen stellen.
Voor nu gewoon lekker een begin maken.

Ik zal ook eens kijken of ik wat foto’s kan posten hier binnenkort om de progressie te laten zien. Stukje extra motivatie ook voor mezelf.

Voor wie iets meer wil weten over me, ik heb een voorstel bericht gepost in de womens only zone.
 
First
 
Hier ook in!!
 
Mn voeding van maandag:

Ontbijt shake:
45 gr Diet proteïne (sportvoeding webshop)
200 ml rijstdrink (appie)
1 banaan

Training fullbody + 20 min cardio

Lunch:
50 gr havermout
200 ml cocosdrink (appie)
50 gr blauwe bessen
70 gr perzik partjes
110 gr aardbeien

Tussendoor:
Latte (koffie en 200 ml hv melk)
1 Spelt cracker
10 gr Light kaasspread

Avondmaal:
Scheutje bakboter Becel
175 gr runderreepjes
200 gr Japanse wokgroente
50 gr basmati rijst

Tussendoor:
250 gr Griekse yoghurt (0% vet van appie)
10 gr pure chocolade chuncks 90% cacao
50 gr blauwe bessen
17 gr ongebrande cashew noten


T kan beter denk ik, de eiwitten en vetten mogen iets hoger. Als jullie tips hebben, graag!!

Totaal deze dag was 1750 kcal maar wil nu op 1900 gaan zitten eerst nu.
Zodra ik mijn vetpercentage weet en doelen heb ga ik fine tunen.

Oh enne vandaag die hüttenkwark geprobeerd........ :kots: (sorry Arie)
Niet mijn ding zeg maar :o
 
Laatst bewerkt:
Suc6:) en in
 
Ik gebruik al enige tijd Diet proteïne van sportvoedingwebshop.
Was even benieuwd naar jullie mening over dit product. Ik ben te lang eruit om het vergelijk te trekken met andere proteïnes die er op het moment zijn.

Ik moet zeggen dat ik echt fan ben van de smaak cappuccino. Melk, banaantje erdoor en blenden maar.
Hij gaat echt niet vervelen. De andere smaken zoals tropical fruit vind ik ranzig en lemon cake ging dus wel vervelen.

Heel graag jullie mening! :ty: (En als er betere alternatieven zijn hoor ik die graag)

Voor een shake gebruik je gemiddeld 50 gram proteïne.


SAMENSTELLING SPORTVOEDINGWEBSHOP DIET PROTEIN

Per / Pro 100 gram
Energie / 1633 KJ / 386 kcal
Vetten / 6,51 gram
Waarvan verzadigd / 3,49 gram
Koolhydraten / 8,50 gram
Waarvan suikers / 5,51 gram
Vezels / 0,52 gram
Eiwitten / 76,88 gram
Zout / 1,19 gram

Ingrediënten van de SportvoedingWebshop Diet Protein:
whey protein concentrate 94% (contains milk) [ whey protein concentrate (containsmilk), emulsifier: soya lecithin]; thickeners: guar gum, xanthan gum, cellulose gum; dextrose; Lcarnitine-L-tartrate;flavouring; green tea; sodium chloride; sweetener: sucralose.May contain traces of gluten, egg, peanuts and various types of nuts and seeds.
 
Vandaag geen sportschool maar wel getraind.

8,5 km hardgelopen (hoge Hf en tempo) en daarna een half uur in parcours vorm oefeningen gedaan.
Squats
Opdrukken
Pull ups
Burpees
Trekkerband flips
Touwtje springen
Medicijnbal gooien tegen wand, opvangen en squat.

Totaal aantal verbrandde kcal volgens de Garmin 625.
Als ik verstandig ben pak ik morgen een rustdag en ga ik zaterdag weer naar de gym. Maarrrrr misschien pak ik stiekem morgenavond toch nog even een training mee :D

Voeding vandaag:

Ontbijt
1 banaan (80 gram)
250 ml rijstdrink
56 gr Diet proteïn
1 Omega 3 capsule
1 magnesium pil

Middageten
60 gram havermout
230 ml rijstdrink
70 gr blauwe bessen
80 gr perzikpartjes
150 gr aardbeien

TRAINING

Na training:
1 naked lemon bar

Avondeten
150 gram kogelbiefstuk in blueband roomboter gebakken
200 gram Italiaanse wokgroente met broccoli
75 gr linzen doperwten kikkererwten rijst
1 omega 3 capsule
1 magnesium tablet

Tussendoor
Latte met 150 ml halfvolle melk en klein scheutje siroop monin caramel

Before sleep
250 gr Griekse yoghurt (0% vet appie)
20 gr cashewnoten
70 gr blauwe bessen

Totaal kcal:
2020 kcal
141 gr eiwit / 258 gr koolhydraten / 47 gr vet (waarvan 12 gr verzadigd)
 
Eet je ook nog eiwitten in de middag?
 
Eet je ook nog eiwitten in de middag?

Euhm nee eigenlijk te weinig he..... :o
Zit maar 8 gram in de havermout.
Inderdaad een aandachtspuntje, thanx :thumbs:
 
Euhm nee eigenlijk te weinig he..... :o
Zit maar 8 gram in de havermout.
Inderdaad een aandachtspuntje, thanx :thumbs:
Op zich is 140 G per dag prima, maar miss zou je de shake kunnen verdelen:)
 
Op zich is 140 G per dag prima, maar miss zou je de shake kunnen verdelen:)

Ja das een optie alleen wordt mn ontbijt dan zo karig qua kcal. Meestal ga ik na mn ontbijt al trainen.
Maar dan kan ik het evt omdraaien. Smorgen voor de training de koolhydraten (havermout) en na het trainen de shake.
Zal eens proberen ook of ik wat van die protein door mn havermout kan doen. Geen idee of t lekker is maar zien we dan wel weer. :brew:
 
140 gr eiwit is al best hoog op 56 kg... Je hebt aan 120 gram al zat.
Misschien juist wat havermout nemen voor je training en je shake verkleinen?
 
Ik zou dan inderdaad de havermout met eiwitten in de ochtend nemen. 25 g whey voor en 25 g whey na het trainen. Of het te pruimen is weet ik niet:p
 
Laatst bewerkt:
Net terug van de gym.
Biceps, buik en borst getraind. Ik moet me inhouden niet gelijk weer mega zwaar te gaan trainen merk ik.
Maak nu 4 series van 12 hh. met gewoon een normaal gewicht. De spiertjes branden weer lekker aan het einde van de series. I like :D

Ik heb vandaag mijn havermout voor de training genomen en ga dadelijk die shake maken met een banaantje erdoor.
Ik durfde het nog niet aan mn whey door de havermout te gooien, wilde mn heerlijke ontbijtje niet verpesten vanmorgen ;)
T is cappuccino smaak dus denk dat dat slecht te doen is. Zal eens vanille ofzo erbij gaan bestellen.

Het is alweer 2 weken geleden dat ik mn laatste cheatmeal heb gehad. Man wat heb ik zin aan vanavond. Eerst lekker stamppot met satesaus en vanavond op de bank een bus pringels!!! drool:
Morgen is de gym helaas dicht dus ga ik een goeie ronde hardlopen. (12 km in een rustig tenmpo) Denk dat ik in dit geval wel de shake met banaan voor de tijd neem en na die tijd nog een shake. Maximaal eiwitjes om zoveel mogelijk spierafbraak tegen te gaan.
Of heeft iemand ander advies hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Oh ja vanmorgen op de weegschaal gestaan. Ik was nog geen week terug 55,7 kg.
Vandaag 56,5 kg.
Helaas was de eigenaresse van de gym er vandaag niet dus moet nog even geduld hebben om mn vetpercentage op te laten meten. I dont like :mad:
Wil heel graag weten waar ik nu sta zodat ik doelen kan gaan stellen.
Hopelijk maandag!!!

Zag trouwens dat sommigen van jullie ook wandelen als cardio beschouwen.
Ik pak, omdat ik een hond heb, als snel de 10.000 stappen per dag of meer. Wandel elke dag minimaal een km of 6 met em. Free cardio :D
 
Laatst bewerkt:
140 gr eiwit is al best hoog op 56 kg... Je hebt aan 120 gram al zat.
Misschien juist wat havermout nemen voor je training en je shake verkleinen?

Is het juist niet beter om wat hoger in eiwitten te zitten en iets minder in koolhydraten dan??
Of gewoon de koolhydraten wel omhoog gooien?

Heb nu iig wel de havermout voor de training gehad vanmorgen.
 
Is het juist niet beter om wat hoger in eiwitten te zitten en iets minder in koolhydraten dan??
Of gewoon de koolhydraten wel omhoog gooien?

Heb nu iig wel de havermout voor de training gehad vanmorgen.
In principe is 2* je lichaamsgewicht in kg voldoende voor eiwitten. In jouw geval dus een 110g à 120g aan eiwitten (2*56).
Niets weerhoudt je natuurlijk om nog hoger te gaan in eiwitten en dus minder carbs te consumeren. Die keuze is aan jou; wat jij het fijnste vindt. Meeste mensen hier echter houden nogal aan hun koolhydraten (me included, want lekker :) en geeft energie). En eiwitbronnen (vlees, vis etcetera) zijn over het algemeen ook duurder dan koolhydraatbronnen (rijst, pasta, oats, ...)
 
In principe is 2* je lichaamsgewicht in kg voldoende voor eiwitten. In jouw geval dus een 110g à 120g aan eiwitten (2*56).
Niets weerhoudt je natuurlijk om nog hoger te gaan in eiwitten en dus minder carbs te consumeren. Die keuze is aan jou; wat jij het fijnste vindt. Meeste mensen hier echter houden nogal aan hun koolhydraten (me included, want lekker :) en geeft energie). En eiwitbronnen (vlees, vis etcetera) zijn over het algemeen ook duurder dan koolhydraatbronnen (rijst, pasta, oats, ...)

Oké thanx voor je advies.
Misschien ben ik gewoon “te bang” om meer koolhydraten te eten. Maar als ik logisch nadenk maakt het natuurlijk niet heel veel uit zolang ik maar binnen mn kcal per dag blijf.
 
T is zulk mooi weer en mn motivatie loopt een beetje over. Daarom net maar ff 5 km door het bos gesjouwd met mn hondje :cool:

Zometeen verjaardag. Ben ik blij dat het cheatday is :eating: (nah jah halve dag, tijd gaat nu in :grinny:)
 
Hierbij even 2 fototjes vanmorgen genomen.
Full body laat ik binnenkort nog maken.

Hoop dat de progressie goed te zien is over en tijdje als de nieuwe foto’s ernaast liggen. Puppy vetjes aan de zijkant moeten eraf :pressing::loopband:


9CF85F52-7BD0-4E39-8145-F103CE4068C2.png
1BDCBEC8-DE1B-433F-8171-7ECCF6BBFEEC.png
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een rustig rondje hardgelopen van 7 km. Bewust met een lage hartslag gelopen <145 bpm. Iets korter dan ik in 1e instantie wilde, maar t leek me beter voor t spierbehoud.
Spierpijn is er na gister maar niet overdreven. Dus het is een goeie training geweest.

Heb gister echt even genoten van mijn cheat halve dag. Vooral die roze koek op de verjaardag whaaaaa drool:
Ik wil nu weer 2 weken clean eten. Daarna ga ik een paar dagen weg dus zal het eten soms wat lastiger worden......

Morgen weer knallen in de gym!! Zin aan!! :lifter:
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven