AndroidHealthClinic

Logje

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Nog meer bla
 
Laatst bewerkt:
Ik train ongeveer 4 maal per week en gebruik een split schema: (schema is onderheving aan veranderingen zie log voor updates)

Schema A: Borst/Rug
Borst
barbell benchpress
dumbbell inclinepress
dippen (breed)
Rug
lat pulldown (later chinnen, eerst sterker worden)
bent-over barbell row
cable row
dumbbell pullover

Schema B: Biceps/Triceps
Biceps
incline dumbbell curl
preacher curl
cabel curl
dumbbell hammer curl
Triceps
standing tricep pushdown
french press
overhead cable extension

Schema C: Schouders/Onderarmen
Schouders
dumbbell shoulderpress
dumbbell front raises
dumbbell side raises
shrugs
Onderarmen
palms down barbell wrist curls
palms up barbell wrist curls
grippers

Schema D: Benen
squat
leg extension
leg curl
calf raises

Dit schema 3 maanden gevolgt waarbij ik begin december de deadlift aan het schema heb toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
Maandag: Schema C: Schouders/Onderarmen

Schouders
dumbbell shoulderpress
12x12kg
10x16kg
7x18kg
4x18kg

dumbbell front raises
14x7kg
10x10kg
8x12kg
6x12kg

dumbbell side raises
12x8kg
10x10kg
6x12kg
5x12kg

shrugs
12x20kg
10x24kg
8x26kg
8x26kg

Onderarmen
palms down barbell wrist curls
8x12,5kg
6x12,5kg
5x12,5kg

palms up barbell wrist curls
16x22,5kg
14x22,5kg
12x22,5kg
12x22,5kg
 
Laatst bewerkt:
goeie trainingen! ga je log proberen te volgen!
 
goeie workout!
 
Maandag: Schema C: Schouders/Onderarmen

Schouders
dumbbell shoulderpress
12x12kg
10x16kg
7x18kg
4x18kg

dumbbell front raises
14x7kg
10x10kg
8x12kg
6x12kg

dumbbell side raises
12x8kg
10x10kg
6x12kg
5x12kg

shrugs
12x20kg
10x24kg
8x26kg
8x26kg

Onderarmen
palms down barbell wrist curls
8x12,5kg
6x12,5kg
5x12,5kg

palms up barbell wrist curls
16x22,5kg
14x22,5kg
12x22,5kg
12x22,5kg

Leuk, weer een trainingslog gevonden. Zal je goed gaan volgen. Je trainingen zien er goed uit. Hey Gr3rr3 en Nicolas >groetjes Marco.(dumba):D;)
 
Leuk, weer een trainingslog gevonden. Zal je goed gaan volgen. Je trainingen zien er goed uit. Hey Gr3rr3 en Nicolas >groetjes Marco.(dumba):D;)

Het is g3rr3 :whip:



:roflol: greetz!!
 
Donderdag: Schema D: Benen
parallel squat
12x70kg
10x80kg
6x90kg
3x90kg
eindelijk weer 90kg.... laatste serie heb ik er nog net 3 extra uit kunnen persen.

leg extension
12x40kg
10x50kg
8x60kg
6x65kg

leg curl
6x40kg
en toen moest ik stoppen omdat ik lichte steken voelde in mijn knie wanneer ik het gewicht naar mij toe trok. Hier baal ik enorm van :mad:. Dit heb ik wel eens eerder gehad als ik zwaar squat. Had ook mijn knee wraps moeten gebruiken bij de laatste squats, sukkel dat ik ben. Om een blessure te voorkomen ben ik hiermee gestopt.

calf raises
12x50kg
10x60kg
8x60kg
6x60kg

voor straf heb ik uiteindelijk nog de leg press gedaan omdat ik geen leg curl kon doen.

leg press 45gr.
10x60kg (plus gewicht voetplaat, gewicht????)
8x70kg

Uiteindelijk moest ik naar huis omdat ik helemaal misselijk :nanner: werd van de inspanning. Wat is benen trainen toch zwaar, maar wel lekker. Begrijp ook niet dat mensen naast de benen nog een andere spiergroep kunnen trainen, daar heb ik nooit meer kracht voor.

Al met al toch erg tevreden over deze training, weer wat progressie geboekt.
 
Laatst bewerkt:
nice training!
 
voor straf heb ik uiteindelijk nog de leg press gedaan omdat ik geen leg curl kon doen.

Leg curl is niet nodig en kan soms meer kwaad dan goed voor je doen (volgens mij de grootste veroorzaker van knie problemen, dont blaim the squat).
 
Leg curl is niet nodig en kan soms meer kwaad dan goed voor je doen (volgens mij de grootste veroorzaker van knie problemen, dont blaim the squat).

Niet nodig? Hoe train jij je hamstrings dan? En als ik gewoon squat met knee wraps dan heb ik nooit last van mijn knieën bij de leg curl, dus bij mij is er wel een verband aanwezig. Maar ik geloof wel dat de leg curl problemen kan veroorzaken, anders zou ik geen last van mijn knie krijgen.

Maar mijn hamstrings moeten groeien en squaten is niet genoeg. Heb jij een alternatief dan, dan hoor ik dat graag.
 
Niet nodig? Hoe train jij je hamstrings dan? En als ik gewoon squat met knee wraps dan heb ik nooit last van mijn knieën bij de leg curl, dus bij mij is er wel een verband aanwezig. Maar ik geloof wel dat de leg curl problemen kan veroorzaken, anders zou ik geen last van mijn knie krijgen.

Maar mijn hamstrings moeten groeien en squaten is niet genoeg. Heb jij een alternatief dan, dan hoor ik dat graag.

hmmm voor hamstrings, heb je stiff legged deadlift al geprobeerd>?
prima ham oefening.
 
ga je logje volgen :)
leg press zo laag? mischien je knie wat sparen of vermoeid na de sq.
suc6 met je doel 15kg in 3 maanden
 
Niet nodig? Hoe train jij je hamstrings dan? En als ik gewoon squat met knee wraps dan heb ik nooit last van mijn knieën bij de leg curl, dus bij mij is er wel een verband aanwezig. Maar ik geloof wel dat de leg curl problemen kan veroorzaken, anders zou ik geen last van mijn knie krijgen.

Maar mijn hamstrings moeten groeien en squaten is niet genoeg. Heb jij een alternatief dan, dan hoor ik dat graag.

De stiff dumbbell deadlift op een stepbankje is een hele goede voor de ontwikkeling en lenigheid van je hams/benen. Alleen bij de 1e rep een beetje buigen omdat de gewichten zo'n 20cm onder je tenen liggen.:eek::D;)
 
Trainen jullie dan geen van allen hamstrings via een leg curl? Is dit omdat het voor knie blessure kan zorgen?

Leg press was inderdaad zwaar na al die oefeningen... had echt geen kracht meer in de benen. Squat is volgens mij de zwaarste oefening die je kunt doen dus dan voel ik mijn benen goed.
 
Legcurl is een goede aanvulling voor je hams mits je ook stiffs, goodmorning, lunges ed doet

40kg is by the way best wel zwaar, beter eerst een lichter gewicht erop en zien dat je ook echt je hams gebruikt, 90kg squat en 40kg legcurl is imo zwaar uit verhouding
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven