MuscleMeat

Long road to fit // 152 -> ??

Bezoekers in dit topic

Even nog een vraagje hier.
Hoef me er waarschijnlijk voorlopig nog niet druk over te maken, maar better safe than sorry..!

Zal vast per persoon verschillen, maar zijn er hier mensen die kunnen adviseren over het afvaltraject? Niet zo zeer over het het hoe, maar meer over het tempo.
Ik verwacht dat einde deze week het gemiddelde weer meer dan 1 kg zal zijn en vroeg me een beetje af vanaf welk gewichtsverlies (welke range) ik hier een beetje rekening mee zou moeten gaan houden in de zin van bijv. snelheid van afvallen.

Ikzelf verwacht altijd dat dit pas iets is wat kan optreden als je onder de 90 kg ofzo duikt, maar het hangt er misschien ook weer een beetje vanaf wat het startpunt is geweest.

Wil vooraf een beetje een punt vaststellen waarbij ik moet anticiperen/schakelen door het afvallen wellicht te remmen o.i.d. als ik een bepaalde gewichtsrange ga bereiken. Momenteel zie ik in ieder geval nog geen tekenen dat staat te gebeuren en zoals gezegd, zal het waarschijnlijk iets zijn waar ik voorlopig nog geen rekening mee hoef te houden.
Daarbij wil ik tussen de 100-110 sowieso even een pauze inlassen om eens te kijken/testen e.d. met welke kcal inname ik precies op niveau kan blijven.

Benieuwd naar jullie advies!
 
Met jouw huidige gewicht kan een kilo per week nog wel, op den duur zou ik meer focussen op vet% dan de weegschaal. Dat is wat je kwijt wilt namelijk, je vet. Ik maak het te vaak mee dat mensen weinig zakken in gewicht terwijl het vet% dan 4-6% gezakt is.
 
Met jouw huidige gewicht kan een kilo per week nog wel, op den duur zou ik meer focussen op vet% dan de weegschaal. Dat is wat je kwijt wilt namelijk, je vet. Ik maak het te vaak mee dat mensen weinig zakken in gewicht terwijl het vet% dan 4-6% gezakt is.

Dat idee heb ik ook wel indd. Ik doelde alleen meer een beetje op wat advies omtrent 'wanneer, of vanaf welk gewichtsverlies o.i.d.' het raadzaam is om dit in de gate te houden.
Momenteel zal ik de komende weken naar verwachting gewoon wel gestaag blijven zakken omdat ik ook tijdelijk even niet kan trainen. Als dit weer opgepakt wordt, zal het zakken ook wel weer iets minder zijn verwacht ik.

Vet% meting is wmb ook nog niet aan de orde gezien dit bij mijn gewicht nog niet relevant gaat zijn.
 
Dat idee heb ik ook wel indd. Ik doelde alleen meer een beetje op wat advies omtrent 'wanneer, of vanaf welk gewichtsverlies o.i.d.' het raadzaam is om dit in de gate te houden.
Momenteel zal ik de komende weken naar verwachting gewoon wel gestaag blijven zakken omdat ik ook tijdelijk even niet kan trainen. Als dit weer opgepakt wordt, zal het zakken ook wel weer iets minder zijn verwacht ik.

Vet% meting is wmb ook nog niet aan de orde gezien dit bij mijn gewicht nog niet relevant gaat zijn.
Dan zou ik vanaf -100kg gaan tracken. Gezien je lengte is dat een mooi moment.
 
Gezien dit topic al een verkapte vorm van Vetverlies-log werd; besloten een logje te maken.
 
Back
Naar boven