Fitness Seller

Longinhoud vergroten

Bezoekers in dit topic

Lorenzzzz

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 feb 2010
Berichten
5.052
Waardering
200
Lengte
1m90
Massa
90kg
Gegroet medebuffels,

Ik zit er al een tijdje over na te denken, maar het lijkt me wel enorm fijn als je een grote longinhoud hebt. Dan doel ik met name op lang je adem in kunnen houden voor bijv. onderwater zwemmen, maar het zal ook zeker helpen aan andere lichamelijke activiteiten.

Heeft iemand enig idee hoe je dit efficiënt aan kunt pakken?
 
Lol had nog gesearched op ''longinhoud'' maar niet veel gevonden:o

Dus conclusie: Gewoon iedere dag of aantal keer per week wat setjes je adem proberen in te houden oid?
 
Longinhoud vergroten is nutteloos. Je longen hebben namelijk al een overcapaciteit ten opzichte van je transportsysteem, het bloed. Je zult dus meer "longinhoud" gains krijgen door bijvoorbeeld cardio te doen.

Als je langer je adem in wil houden gaat het voornamelijk om het wennen aan/het negeren van de ademprikkel door de stijgende CO2 concentratie in je bloed. Setjes je adem inhouden kunnen hier dus wel bij helpen. Tip: Bouw het op. Eerste keer 30 sec, dan 1 min, dan 1 min 30, dan 2 min en daarna maximaal.

Je vergroot dus niet de letterlijke inhoud van je longen, maar kunt er wel efficienter gebruik van maken door je circulatievermogen te verbeteren en leren omgaan met de ademprikkel.
 
ga duiken met een fles.
duik naar 20 meter
haal een flinke teug adem
stijg op, zonder uit te ademen.
de lucht zal een aantal keren uitzetten in je longen

vervolgens ga je pijnlijk dood, maar dat vind ik zo'n dooddoener
 
Cardio, en dan door je neus blijven ademhalen, lucht happen door je mond als je écht niet meer kan. Hielp goed bij mij..
 
ga duiken met een fles.
duik naar 20 meter
haal een flinke teug adem
stijg op, zonder uit te ademen.
de lucht zal een aantal keren uitzetten in je longen

vervolgens ga je pijnlijk dood, maar dat vind ik zo'n dooddoener

Haha, dit is zeker de snelste manier om de inhoud te vergroten :P
 
Cardio, en dan door je neus blijven ademhalen, lucht happen door je mond als je écht niet meer kan. Hielp goed bij mij..
Want als je door je mond ademt komt het natuurlijk niet in je longen.
 
Niet roken en veel training waarbij je buiten adem raakt. Als het goed is zullen je longen zich dan aanpassen.
 
Dat zorgt ervoor dat je het moeilijker krijgt. Iedereen kent toch wel het effect dat als je ontiegelijk buiten adem bent je niet zomaar even realaxt door je neus kan inademen.

Heb ook ooit eens een topic aangemaakt over longinhoud vergroten en door idd kalm door mijn neus te ademen en dat op te bouwen werkt echt.

Trainingen zijn bijv. sneller afgerond en het helpt ook goed bij squats en deadlifts omdat ik daar na een zware set altijd veel langer moest bij komen zonder het oefenen.

Deed toen een tijdje enkele keren per week mijn adem inhouden tot ik niet meer kon en dan ook helemaal proberen uit te blazen. Ook zo lang mogelijk geprobeerd normaal proberen te ademen bij zware sets.

Ook merkte ik hierdoor dat ik het minder benauwd had in de zomer.

Of het je longinhoud daadwerkelijk vergroot weet ik niet maar het voelt gewoon veel beter aan en ik ga der maar weer es aan beginnen.
 
Ik zie de link niet tussen ''het moeilijker krijgen'' en het vergroten van je longinhoud.
 
Ik zie de link niet tussen ''het moeilijker krijgen'' en het vergroten van je longinhoud.

Nouja ik bedoelde ook niet vergroten eigenlijk maar het wordt effectiever.

Zoals ik al zij kan ik een stuk langer meegaan (mocht ik het weer serieus gaan proberen) zonder dat ik gelijk naar adem loop te happen.\

Ik zie het zelf zo : als je rookt dan blijft je longinhoud het zelfde (lijkt mij) en als je al enkele jaren rookt dan heb je vaak niet meer de longprestaties die je had voor het roken en met de oefeningen is het de andere kant op.

Ik heb verder geen bewijs waarmee ik je kan overtuigen, heb enkel maar de ervaring erin dat het voor mij een hoop kan schelen.
 
Twee dingen moet je doen. Je moet je longinhoud vergroten door veel te lopen, zwemmen, fietsen, enz... maar je moet ook je apné oefenen om je adem langer in te kunnen houden. bv 10 keer na elkaar een lengte onder water zwemmen met 2 minuten pauze ertussen. Je zal zelfs zien dat de eerste nog de moeilijkste is. Die loginhoud vergroten, gaat vlot. In periodes dat ik liep of zwom, blies ik toch bijna 7 liter bij de dokter terwijl dit voordien iets meer dan 5 liter was.
 
Interessant allemaal. Zwemmen heb ik niet altijd de tijd voor, maar ik zal adem inhouden eens wat setjes proberen op de dag. Cardio heb ik sowieso 2x per week al bij taekwondo. Het gaat vlot wordt gezegd: Merk je dan ook echt dat je fitter word? (Ookal bulk je)
 
Volgens mij kan je je longinhoud niet noemenswaardog vergroten. Uteraard zal je met veel cardio minder buiten adem raken, daarvoor is het cardio. Je conditie verbetert, maar je anatomie is je anatomie. Je longen worden niet groter, je borstkas wordt niet groter, je middenrif zal niet lager gaan zitten om meer ruimte te creeeren etc.
En langer je adem inhouden is, zoals gezegd, een gewenning aan co2 retentie en/of een te laag zuurstofgehalte (afhankelijk of je b cops hebt ofzo:-)).
En sommige mensen met een serieuze longinhoud: genen.
Ik zeg niet dat er helemaal geen groei inzit, maar volgens mij verwaarloosbaar klein...


Groeten
 
Back
Naar boven