AndroidHealthClinic

longontsteking?

  • Topic starter YuRi
  • Startdatum
  • Reacties 8
  • Weergaven 9K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

YuRi

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
516
Waardering
7
Beste mensen,

ik ben 2 weken op vakantie geweest naar kreta. De eerste 3 dagen niks aan de hand, maar daarna was ik toch ziek geworden. Ik had pijn in me keel, ik hoeste de longen uit me lijf, er zat een kilo slijm vast in me keel/neus, hoofdpijn etc. Ik was nog nooit zo ziek geweest. Maargoed, na de vakantie dus naar de dokter geweest en die gaf mij een peniciline-kuur van 1,5 week. Maar nu nog steeds hoest ik een beetje en er zit nog steeds veel slijm in me keel wat ik er steeds uit moet hoesten, ook me neus zit vol met die troep. Het is al 3 weken geleden dat ik met die kuur gestopt ben. Ben ook weer begonnen met trainen, dit is nu me 2 week dat ik weer begin. Ben 8 kilo afgevallen in 2 weken. Me kracht is duidelijk weg en moet weer opnieuw opbouwen :(.
Ik ben bang dat ik over een paar weken nog steeds niet helemaal ben "uitgeziekt" ivb dat slijm enzo. Is het verstandig om naar de dokter te gaan en dan nog een peniciline-kuur te nemen? En hoelang duurt het voordat ik weer op me oude niveau zit kwa gewichten?

grtz.
 
Ja ik heb er ook net een anti biotica kuur opzitten van 10 dagen (die sloeg wel aan)

Maar ik denk dat je het beste naar de dokter kan gaan die zal je waarschijnlijk een zwaardere kuur voorschrijven. Want dezelfde kuur zal nu niet meer werken omdat er recistente bacterien zijn.

Bij mij is het na zo een kuur meestal nog 1 week erg moe en daarna weer het mannetje.

Ow ja je kan ook om neusspray/hoest siroop vragen dat helpt meestal wel om het slijm los te maken en zo makkelijker kwijt te raken.
 
hee Yri, ik ben 2 weken geleden ook ziek terug gkomen uit frankrijk (5 dagen tevroeg :S)
bleek ook dat ik een longontsteking had, maar mijn peniciline kurr van een week
heeft wel gewerkt heb nergens last meer van. zou idd weer naar de dokter gaan.

en je kracht kom redelijk snel weer terug als je weer beter bent en weer veel kan eten.
 
YuRi zei:
Ben 8 kilo afgevallen in 2 weken. En hoelang duurt het voordat ik weer op me oude niveau zit kwa gewichten?

grtz.


ik zou me eerder zorgen maken om die 8 kg die je kwijt bent dan je kracht. Je kracht is sneller terug dan je massa.

Als ik jou was je proberen vol te proppen met eiwit, om zoveel mogenlijk massa te besparen. Neem eventueel Glutamine.

Als het je niet lekker zit, twijfel dan niet en ga terug naar de dokter.

Verder wens ik je beterschap en snel herstel toe :thumb:
 
Laatst bewerkt:
same problem..

Grappig jouw verhaal te horen YuRi want beetje soort gelijk verhaal.

Ook 2 weken naar kreta geweest nu iets langer dan een week terug en zit inmiddels ziek thuis ( last van hoofdpijn, keelpijn, oorpijn en een hele berg slijm )

Toen ik vorige week terug kwam nam het al wel wat af maar ben toen afgelopen maandag gaan trainen ( benen ) wat ik dus niet had moeten doen want toen ik thuis kwam van de training kreeg ik zeg maar een klap terug. waardoor het trainen nog wel een weekje op zich laat wachten want ik wil niet nog een keer de zelfde fout maken. ( eerst effe genoeg rust nemen )
 
Yuri.....

Kijk naar de kleur van je spuug (mucus) wanneer deze wit is betekend dat er een verhoogde leucocyten concentratie is. Dit zijn bacterie vreters. OPzich is er dan niets aan de hand.

Als je mucus groen en gelig is dan is er wel degelijk wat aan de hand. De bacterie heeft zich dan in je longen genesteld dood materiaal hoest je dan op. Wanneer je nog eens koorts eroverheen krijgt moet je direct aan de bel trekken (is dodelijk!).

Een kuur moet je ten alle tijden afmaken. Wanneer je dat niet doet raakt een bacterie resistent tegen de anti-biotica en heb je zwaardere medicijnen nodig.

Over dat hoesten....
Hoesten is een reflex van het lichaam wanneer vocht op de bivacatio (kruising van de linker en rechter long) terechtkomt. Het zorgt ervoor dat materiaal wat er niet thuis hoort weg wordt gehaald.

Probeer rustig te hoesten of niet (slikken onderdrukt de hoestreflex), ga niet blaffen hiermee blaas je de kleine kamertjes (alveoli) in de longen op waar de diffusie van zuurstof naar bloed plaatsvindt. Wanneer deze kapot zijn kan je het benauwd krijgen en kortademig worden.

Er is een medicijn die de hoestprikkel onderdrukt. Codeine, dit medicijn kan alleen voorgeschreven worden wanneer er op zeker geen ontsteking meer aanwezig is....

En dat kan je weer zien aan de kleur van je mucus.

Succes en ik hoop je nog te spreken.....
The_Oak
 
Dit is interessante informatie die je geeft Oak! Ik roggel alleen sochtends nog een beetje groen, vooral in de douche. En dan op bepaalde momenten over de dag is me speeksel heel dik, maar wel wit. Ik drink nu ook zo'n 1,5 liter melk en 1 kg kwark op een dag. Schijnt dat dat veel slijm aanmaakt ofzo?
Kuur heb ik afgemaakt, alleen de laatste 2 dagen heb ik ipv 3 ampullen, 2 genomen en ben dan een dag langer bezig geweest.



SOLORUNNER zei:
Ook 2 weken naar kreta geweest

Waar zat jij in kreta? En hoe vond je het?
 
Volgens mij is er wel sprake van een ontsteking maar niet meer van een erge. Wanneer de klachten niet erger worden (spreekt voor zich) hoef je geen contact op tenemen met je huisarts.
Enne ik heb zelf een thread geplaatst over melk. Het is idd waar dat je slijm daar dikker van wordt.

Enne ik hoop dat de kuur is aangeslagen. Een kleine verandering in je kuur anders dan voorgeschreven kan er voor zorgen dat hij niet is aangeslagen.

Maar zo te horen zal dat wel meevallen.....

Groeten,
The_Oak
 
YuRi zei:
Waar zat jij in kreta? En hoe vond je het?

koutalevarie ligt ongeveer 800 meter boven chersonisos
( waar je dus eigenlijk alleen maar zit )

Top feest vakantie, alleen stranden en die airco's zijn klote...
 
Back
Naar boven