Fitness Seller

Loon zelfstandig loodgieter/elektricien

Bezoekers in dit topic

ik heb voor elektricien gestudeerd en dus ook stage gelopen bij zelfstandigen... Je kan er goed met rondkomen, veel met verdienen zelf maar je moet wel redelijk veel en hard voor werken...
 
8420,- netto. Haha gtfo.
Hahaha. is goed.. zzp'er vragen gemiddeld 100 euro per uur. En ze zijn verplicht om bij sommige werkzaamheden erbij te zijn..
een zzp'er HVK verdient nog meer ;)
 
Hahaha. is goed.. zzp'er vragen gemiddeld 100 euro per uur. En ze zijn verplicht om bij sommige werkzaamheden erbij te zijn..
een zzp'er HVK verdient nog meer ;)

en jij denkt dat die 100% declarabel zijn?

8K per maand is te doen hoor, maar niet met zo'n opleiding. ik denk dat jij een verkeerd beeld hebt van de werkelijkheid.
 
Hahaha. is goed.. zzp'er vragen gemiddeld 100 euro per uur. En ze zijn verplicht om bij sommige werkzaamheden erbij te zijn..
een zzp'er HVK verdient nog meer ;)

Uurtarief van een jurist begint bij het dubbele, maar denk je nu echt dat zij duizenden Euro's per maand verdienen? Startsalaris in die sector ligt rond de 2000 Euro. En je vergeet alle belastingen, onkosten etc... die een zzp'er er nog vanaf moet halen, blijft niet veel van over kan ik je zeggen ;) .
 
Uurtarief van een jurist begint bij het dubbele, maar denk je nu echt dat zij duizenden Euro's per maand verdienen? Startsalaris in die sector ligt rond de 2000 Euro. En je vergeet alle belastingen, onkosten etc... die een zzp'er er nog vanaf moet halen, blijft niet veel van over kan ik je zeggen ;) .
en jij denkt dat die 100% declarabel zijn?

8K per maand is te doen hoor, maar niet met zo'n opleiding. ik denk dat jij een verkeerd beeld hebt van de werkelijkheid.
Denk wat je wilt ;)
 
Mijn papa is elektricien

:trollface:
 
Denk wat je wilt ;)

Ik denk het niet, ik weet het zeker. Als fiscalist met een eigen bedrijf met personeel en een eigen uurtarief van ver boven de 100 euro kan ik je met zekerheid zeggen dat als eenpitter met 100 euro per uur geen 8500 netto in de maand verdient.

Noch in NL. noch in BE. Tenzij je 2000 uur per jaar declarabel bent. Niet dus.
 
Zijn er hier mensen die een idee hebben of zelfstandige loodgieters of electriciens veel verdienen of net niet? En zoja, hoeveel ongeveer/gemiddeld?

Ik voerde nl vandaag een discussie waar geen einde aan leek te komen:

Aan de ene kant werd beweerd dat loodgieters veel moeten werken, maar stinkend rijk zijn, aan de andere kant werd gezegd dat je er nooit veel mee kan verdienen, ondanks het harde werk... Het gaat hier over zelfstandigen.

Hopelijk brengt DBB uitsluitsel...

Bel eens een zelfstandige loodgieter op tussen de 40-60€ per uur vraagt hem voor u buizen te komen fixe
 
2500 is al moeilijk denk ik in die tak.
Je moet rekening houden met 40% belasting, pensioen, arbeidsongeschiktheid verzekering ect ect.

Er zijn betere zzp'er functies.
Bijv.
Een zzp'er met de onderstaande opleiding:
http://www.v-kam.nl/MVK_opleiding/?gclid=CNGbt4WVw6oCFYNN3godp2eCxw
verdient netto per 4 weken, 38 uur per week : € 8420,- NETTO (belastingen, verzekeringen ect ect ect er al af.)

Think about it ;)

Heb je daar ook bronnen voor? Nee die heb je niet, want je hebt dit van horen zeggen van een vriend met een kennis die een neef heeft etc..
 
Ik denk het niet, ik weet het zeker. Als fiscalist met een eigen bedrijf met personeel en een eigen uurtarief van ver boven de 100 euro kan ik je met zekerheid zeggen dat als eenpitter met 100 euro per uur geen 8500 netto in de maand verdient.

Noch in NL. noch in BE. Tenzij je 2000 uur per jaar declarabel bent. Niet dus.

Okey, jij ben fiscalist en hebt verstand van de belastingwetgeving.
Ik ben nu 4 jaar een zzp'er met de functies van vhm/gw, wtb, lwb/llv, rang vb.
(ga je niet uitleggen wat het betekend)
Werk gemiddeld 40 uur per week.
Mijn verzekeringen zijn:
AOV.
Rechtsbijstand.
Werkmaterieelverzekering.

Aansprakelijkheid bedrijven.
Verdien per kwartaal minimaal 16.620 en maximaal 40400 per kwartaal.
Ga jij maar rekenen hoeveel ik netto overhoud per kwartaal.
Laat het wel weten of je gelijk hebt. ;)

---------- Post toegevoegd Wed 10 Aug 2011 om 21:32 ----------

Heb je daar ook bronnen voor? Nee die heb je niet, want je hebt dit van horen zeggen van een vriend met een kennis die een neef heeft etc..
Nee, huur deze mensen zelf ook in omdat het bij de wet verplicht is, en omdat ik momenteel deze opleiding zelf ook volg om binnen een korte tijd een bedrijf te starten met iemand.
 
Okey, jij ben fiscalist en hebt verstand van de belastingwetgeving.
Ik ben nu 4 jaar een zzp'er met de functies van vhm/gw, wtb, lwb/llv, rang vb.
(ga je niet uitleggen wat het betekend)
Werk gemiddeld 40 uur per week.
Mijn verzekeringen zijn:
AOV.
Rechtsbijstand.
Werkmaterieelverzekering.

Aansprakelijkheid bedrijven.
Verdien per kwartaal minimaal 16.620 en maximaal 40400 per kwartaal.
Ga jij maar rekenen hoeveel ik netto overhoud per kwartaal.
Laat het wel weten of je gelijk hebt. ;)

---------- Post toegevoegd Wed 10 Aug 2011 om 21:32 ----------


Nee, huur deze mensen zelf ook in omdat het bij de wet verplicht is, en omdat ik momenteel deze opleiding zelf ook volg om binnen een korte tijd een bedrijf te starten met iemand.

Verder geen kosten behalve verzekeringen? geen administratie, huisvesting, telefoon, website, secretaresse, briefpapier, pc en toebehoren, voorraad, inhuur derden en dergelijke? Ik noem maar wat. En dan volledig declarabel? Acquisitie nog daargelaten?

Dan doe je het beter dan ik. Dan leer jij mij hoe jij zo efficiënt werkt, dan leer ik jou nog meer fiscaal te optimaliseren door meer kosten op je winst in aftrek te brengen o.a.

Maar je moet wel erkennen dat je met minimaal 16K per kwartaal (maximum weet je uiteraard nooit) natuurlijk geen 8K per maand netto verdient. dus dat was een beetje overdreven van je, of niet?
 
Verder geen kosten behalve verzekeringen? geen administratie, huisvesting, telefoon, website, secretaresse, briefpapier, pc en toebehoren, voorraad, inhuur derden en dergelijke?
Nee... ZZP!! Website en pc kost de kop niet. inhuur derden is extra inkomen.

Maar je moet wel erkennen dat je met minimaal 16K per kwartaal (maximum weet je uiteraard nooit) natuurlijk geen 8K per maand netto verdient. dus dat was een beetje overdreven van je, of niet?
Minimaal 16k per kwartaal voor mij, met een uurloon van 40 tot 80 euro per uur. Met de 8k netto per maand had ik het over een zzp MVK'er.
..
 

Je spreekt jezelf teveel tegen om serieus genomen te worden. Nu ligt je uurloon ( dus je bent in dienstbetrekking anders heb je het over uurtarief) weer anders dan eerder gesteld. Je gaf net aan dat je minimaal 16K verdient en nu ineens weer niet. Met 80 euro per uur verdien je geen 40K per kwartaal. Zeker niet als je maar 40 uur werkt. Je hebt geen idee van verdere tijdsbesteding en kosten. Beetje ongeloofwaardig.

Succes met je zaak. Poch er niet te veel over, levert je niet veel klanten op. Gewoon een tipje.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je blij moet zijn als je 30k schoon over weet te houden aan het eind van het jaar. Stinkend rijk ga je er al zeker niet van worden. Buiten die ene om die een groot, succesvol bedrijf opzet.
 
Je spreekt jezelf teveel tegen om serieus genomen te worden. Nu ligt je uurloon ( dus je bent in dienstbetrekking anders heb je het over uurtarief) weer anders dan eerder gesteld. Je gaf net aan dat je minimaal 16K verdient en nu ineens weer niet. Met 80 euro per uur verdien je geen 40K per kwartaal. Zeker niet als je maar 40 uur werkt. Je hebt geen idee van verdere tijdsbesteding en kosten. Beetje ongeloofwaardig.

Succes met je zaak. Poch er niet te veel over, levert je niet veel klanten op. Gewoon een tipje.

++

Sommige lijken echt in een droomwereld te leven.
Er zijn maar weinig mensen met normale functies dat 8000 netto per maand verdienen. Mensen die zoveel verdienen zitten ergens in financiën, toppolitiek of hoog manager level in een bedrijf. Er zullen er nog wel wat zijn, maar met een kinderopleiding gaat dat er echt niet van komen.
 
Ik ken een zelfstandig electricien die toch een leuke ruime 4000 euro per maand verdient. Daarbij de vele balasting voordelen als Zzp'er maken het tot een prima loon. Zeker de moeite waard.
 
Je spreekt jezelf teveel tegen om serieus genomen te worden. Nu ligt je uurloon ( dus je bent in dienstbetrekking anders heb je het over uurtarief) weer anders dan eerder gesteld. Je gaf net aan dat je minimaal 16K verdient en nu ineens weer niet. Met 80 euro per uur verdien je geen 40K per kwartaal. Zeker niet als je maar 40 uur werkt. Je hebt geen idee van verdere tijdsbesteding en kosten. Beetje ongeloofwaardig.

Succes met je zaak. Poch er niet te veel over, levert je niet veel klanten op. Gewoon een tipje.
Voor iemand met een eigen zaak heb je bar weinig verstand van van zelfstandige ondernemers. En kan je ook nog eens niet lezen, want je draait mijn post om.
Lees mijn poss nog eens allemaal door. Ga je daarna eens verdiepen in het zzp gedoe.(Je zegt zelf fiscalist te zijn dus moet je verstand hebben van de belastingwetgeving van zzp'ers) Kom daarna verder praten...
Ondertussen werk ik door en krijg ik elke week mijn centjes binnen waarvan ik 40% naar de belasting overdraag, +- 1000,- aan verzekeringen overdraag en verder geen uitgaven heb omdat ik ZZP'er ben :rolleyes::rolleyes:
40,- pu * 40 uur pw* 4 weken / 40% - 1000,- = 2840,- PM netto. * 3 =8520 per kwartaal MINIMAAL met functie VHM in de dagdienst.
80,- pu * 40 uur pw* 4 weken / 40% - 1000,- = 6680,- PM netto. * 3 =20040 per kwartaal met functie LWB in de nachtdienst.
 
Hahaha. is goed.. zzp'er vragen gemiddeld 100 euro per uur. En ze zijn verplicht om bij sommige werkzaamheden erbij te zijn..
een zzp'er HVK verdient nog meer ;)

:roflol: wat een crap

http://www.loonwijzer.nl/home/eigenbaaswijzer/tarief-check/zzp-bouw

30-45 euro bruto ex btw klopt aardig. Reken er ook bij dat als zelfstandige niet al je uren declarabel zijn. Deel administratie, werk binnenhalen, etc., zeker in het begin kost dit meer tijd. Dan ook nog kosten die je maakt zoals reclame, boekhouding. Het is gewoon zo dat je nooit bizar veel zal gaan verdienen als loodgieter.

Op internet zeg ik btw ook altijd dat ik 130 euro per uur verdien en hjklpz ben, ha, ze weten toch niet wat het betekend! :roflol: :roflol: :roflol:
 
Laatst bewerkt:
:roflol: wat een crap

http://www.loonwijzer.nl/home/eigenbaaswijzer/tarief-check/zzp-bouw

30-45 euro bruto ex btw klopt aardig. Reken er ook bij dat als zelfstandige niet al je uren declarabel zijn. Deel administratie, werk binnenhalen, etc., zeker in het begin kost dit meer tijd. Dan ook nog kosten die je maakt zoals reclame, boekhouding. Het is gewoon zo dat je nooit bizar veel zal gaan verdienen als loodgieter.

Op internet zeg ik btw ook altijd dat ik 130 euro per uur verdien en hjklpz ben, ha, ze weten toch niet wat het betekend! :roflol: :roflol: :roflol:
Zuch @ bouw. (Heb het nooit over de bouw gehad :rolleyes:)
Voor jou de afkortingen.
MVK - Middelbaar VeiligheidsKunde.
HVK - Hoger VeiligheidsKunde.
VHM - Veiligheidsman.
LWB - Leider WerkplekBeveiliger.
Deze mensen inhuren ga jij niet redden het 45 euro per uur.
Misschien een VHM die net klaar is met de opleiding :rolleyes:
 
Back
Naar boven