MuscleMeat

Loon zelfstandig loodgieter/elektricien (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik zie hier echt de meest bizarre uurlonen voorbij komen. In deze tijden van een slechte economie vragen de meeste rond de 20,- euro en maximaal 25,-. Vraag je meer dan nemen de mensen een andere zo simpel is het. Hebben pas een huis gebouwd dus weet het een en ander van prijzen...
 
Ik zie hier echt de meest bizarre uurlonen voorbij komen. In deze tijden van een slechte economie vragen de meeste rond de 20,- euro en maximaal 25,-. Vraag je meer dan nemen de mensen een andere zo simpel is het. Hebben pas een huis gebouwd dus weet het een en ander van prijzen...
hahahaha minimaal 20 en max 25,- haha
Wat denk je wat je alleen al overhoud als de belasting komt.
Voor dat uurloon ga ik wel bij een baas werken. Heb ik en 8% vakantiegeld, vakantiedagen en als ik ziek ben.. Blijf ik lekker thuis..
Wous..
 
Het mooie van ondernemer zijn is dat de belasting niet altijd precies hoeft te weten hoeveel je werkt en waar. Je kan daar natuurlijk niet te ver in gaan, maar wat geld voor eten, drinken en kleding kan je vaak toch wel aardig opvangen. Daarbij kan je veel zaken afschrijven bij de belasting wat uiteindelijk je besteedbaar inkomen wel wat hoger zet dan je daadwerelijk op papier verdient.
 
Het mooie van ondernemer zijn is dat de belasting niet altijd precies hoeft te weten hoeveel je werkt en waar. Je kan daar natuurlijk niet te ver in gaan, maar wat geld voor eten, drinken en kleding kan je vaak toch wel aardig opvangen. Daarbij kan je veel zaken afschrijven bij de belasting wat uiteindelijk je besteedbaar inkomen wel wat hoger zet dan je daadwerelijk op papier verdient.

Bij mij niet. Wij zijn verplicht door rijkswaterstaat alle werkdagen/uren te noteren..

Daarom zie ik in mijn branche dat uurlonen hoger zijn dan andere zzp'er..
 
Ik zie hier echt de meest bizarre uurlonen voorbij komen. In deze tijden van een slechte economie vragen de meeste rond de 20,- euro en maximaal 25,-. Vraag je meer dan nemen de mensen een andere zo simpel is het. Hebben pas een huis gebouwd dus weet het een en ander van prijzen...
Vergis je niet in uurloon en uurtarief. Als ondernemer zet ik mijn medewerkers in voor minimaal twee keer hun uurloon tot vier keer afhankelijk van leeftijd en ervaring.

Huisvesting, pc, telefoon, pensioen, opleidingen, werkgeverslasten en dergelijke komen er nog allemaal bij. Als werknemer hebben mensen vaak geen idee van deze kosten.

En hoger geschoolde arbeid is natuurlijk duurder dan klusjesmannen in de bouw. Maar daar moeten ze ook concurreren met zwartwerkers.
 
Op internet zeg ik btw ook altijd dat ik 130 euro per uur verdien en hjklpz ben, ha, ze weten toch niet wat het betekend! :roflol: :roflol: :roflol:

en hoeveel vraag je voor me je eens te laten hjklpzen lekker dier van me...
 
Voor iemand met een eigen zaak heb je bar weinig verstand van van zelfstandige ondernemers. En kan je ook nog eens niet lezen, want je draait mijn post om.
Lees mijn poss nog eens allemaal door. Ga je daarna eens verdiepen in het zzp gedoe.(Je zegt zelf fiscalist te zijn dus moet je verstand hebben van de belastingwetgeving van zzp'ers) Kom daarna verder praten...
Ondertussen werk ik door en krijg ik elke week mijn centjes binnen waarvan ik 40% naar de belasting overdraag, +- 1000,- aan verzekeringen overdraag en verder geen uitgaven heb omdat ik ZZP'er ben :rolleyes::rolleyes:
40,- pu * 40 uur pw* 4 weken / 40% - 1000,- = 2840,- PM netto. * 3 =8520 per kwartaal MINIMAAL met functie VHM in de dagdienst.
80,- pu * 40 uur pw* 4 weken / 40% - 1000,- = 6680,- PM netto. * 3 =20040 per kwartaal met functie LWB in de nachtdienst.

Administratie, acquisitie en dergelijke is allemaal niet nodig? Gaat allemaal vanzelf? Je bent nooit ziek? Neemt geen vakantie? Geen verdere kosten nogmaals? Geen inhuur derden? Geen opbouw oudedagsreserve?

En toch 40 uur per week declareren? Het hele jaar?

Dan is je omzet pure winst.
Doe je dan goed.

Maar goed dat ik er geen verstand van heb......
 
Ik vind dit helemaal niet zulke extreme bedragen. Ik weet toevallig van 3 maten bij verschillende middelgrote advocatenkantoren wat ze verdienen. Dat was bij alle 3 tussen 400k en 700k bruto per jaar. Moest alleen nog belasting en verzekeringen en persoonlijke financieringen vanaf.

---------- Post toegevoegd Thu 11 Aug 2011 om 21:38 ----------

Voor de tokkies hier Maat als in MAAT van de maatschap=partner en geen maat als gabber/vriend.
 
Ik vind dit helemaal niet zulke extreme bedragen. Ik weet toevallig van 3 maten bij verschillende middelgrote advocatenkantoren wat ze verdienen. Dat was bij alle 3 tussen 400k en 700k bruto per jaar. Moest alleen nog belasting en verzekeringen en persoonlijke financieringen vanaf.

---------- Post toegevoegd Thu 11 Aug 2011 om 21:38 ----------

Voor de tokkies hier Maat als in MAAT van de maatschap=partner en geen maat als gabber/vriend.

Dat is bij de grotere kantoren niet ongebruikelijk. Ik heb er ook een paar als klant. Maar daar kom je niet zomaar. Dat is slechts een heel klein percentage. Dus toch wat ongebruikelijk.
 
Wat zeker belangrijk is om in acht te nemen, is het aantal uur dat zo'n mensen vaak werken. Ik ken ook enkele die grotere bedragen dan gemiddeld verdienen, maar wel een werkweek van 80 uur hebben. Relatief gezien verdienen ze dan vaak niet zo veel meer dan die met een 40uren week.
 
Administratie, acquisitie en dergelijke is allemaal niet nodig? Gaat allemaal vanzelf? Je bent nooit ziek? Neemt geen vakantie? Geen verdere kosten nogmaals? Geen inhuur derden? Geen opbouw oudedagsreserve?

En toch 40 uur per week declareren? Het hele jaar?

Dan is je omzet pure winst.
Doe je dan goed.

Maar goed dat ik er geen verstand van heb......
Wat ik eerder zei. Ga je beter verdiepen in de regels van een 'zzp'er' en lees gerust al mijn post nog een keer door.
Ondertussen werk ik door en weet ik denk ik beter hoeveel centjes ik binnenkrijg/uitgeef & hoeveel er elk kwartaal afgepakt worden..

Succes
 
Dat is bij de grotere kantoren niet ongebruikelijk. Ik heb er ook een paar als klant. Maar daar kom je niet zomaar. Dat is slechts een heel klein percentage. Dus toch wat ongebruikelijk.

Het duurt ook wel effe voordat je partner kunt worden bij een kantoor.
 
Het hangt er gewoon vanaf hoeveel je werkt. Rond de 6000 euro per maand extra is haalbaar als je het slim speelt :'). Alhoewel nu ik erover nadenk, de situatie waarin ik het bekijk gaat het ook om semi-zelfstandig , alleen geen loodgieter.

Stel iig 25 euro per uur, 60 uren per week, 6000 euro op een maand. Zonder belastingen wel. En zoals Rob G al vermeld kan daar wel wat aan gewerkt worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijdje gewerkt als zzp-tegelzetter en vroeg 36 euro ex btw per uur.
Ik werkte gewoon 40 uur per week en deed de administratie ed. in de avonduren.
Een loodgieter ook wel zoiets kan vragen.

En aan onkosten kan je het zo duur maken als jezelf wilt, dure auto, veel verzekeringen.

Ik reed gewoon in me eigen auto die ik al had en had alleen een beroeps aansprakelijkheids-verzekering.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik eerder zei. Ga je beter verdiepen in de regels van een 'zzp'er' en lees gerust al mijn post nog een keer door.
Ondertussen werk ik door en weet ik denk ik beter hoeveel centjes ik binnenkrijg/uitgeef & hoeveel er elk kwartaal afgepakt worden..

Succes

Niet dat het mij verder boeit, maar ik geloof geen ruk van je verhaal. Je lult uit je nek en je spreekt jezelf tegen in elke post. Als je geen normale discussie meer kan voeren op argumenten dan besteed ik hier verder geen tijd aan, hoe leuk ik het ook vind.

Als je inhoudelijk wat te melden hebt, laat ik me graag overtuigen.

---------- Post toegevoegd Fri 12 Aug 2011 om 00:43 ----------

Het duurt ook wel effe voordat je partner kunt worden bij een kantoor.
Klopt. Zeker bij de grote kantoren. Ik ben zelf partner bij een wat kleiner kantoor. Dan verdien je een stuk minder dan bij de big four.
 
Laatst bewerkt:
sinds ik loodgieter ben heb ik de gains van me leven...
 
ZZp-ers die wij inhuren zitten tussen de 27,50-37,50 per uur.
Sommige staan op m2 tarieven en als ze hard werken hebben ze dan een 350 euro per dag.
Dus elke 4 weken 7 mille. Houden ze er max 3 netto van over. Afhankelijk hoe ze zichzelf verzekerd hebben.

Die dikke Vito bus moet ook gewoon betaald worden he;)
 
---------- Post toegevoegd Fri 12 Aug 2011 om 00:43 ----------

Klopt. Zeker bij de grote kantoren. Ik ben zelf partner bij een wat kleiner kantoor. Dan verdien je een stuk minder dan bij de big four.

Dat is ook niet mis en je hoeft waarschijnlijk ook geen 80 uren per week te draaien ;) .
 
ZZp-ers die wij inhuren zitten tussen de 27,50-37,50 per uur.
Sommige staan op m2 tarieven en als ze hard werken hebben ze dan een 350 euro per dag.
Dus elke 4 weken 7 mille. Houden ze er max 3 netto van over. Afhankelijk hoe ze zichzelf verzekerd hebben.

Die dikke Vito bus moet ook gewoon betaald worden he;)
Hou maar op dat snapt Unieque niet..

Bij jou namelijke precies hetzelfde rekensommetje als bij mij..
350*5=1750*4=7000*60%=4200-(+-)1000= is 3200 netto..

Maar goed, hij is fiscalist..
 
Imo is 30-45 euro per uur voor een loodgieter wel weinig.
Bedrijf waar ik tijdje voor heb gewerkt (Installateur) rekende dit ongeveer:
Monteur 50,- euro per uur
Technicus/Werkvoorbereider: 60,- euro per uur
Projectleider 75,- euro per uur

Bedrijf waar ik nu zit (Adviseur) rekent weer een stuk meer:
Technicus: 60,- euro per uur
Ervaren Technicus: 80,- euro per uur
Projectleider 120,- euro per uur

Ja klopt, maar als ZZP'r heb je ook veel minder algemene kosten.. Kosten voor het huren van een pand is gewoon in je uurloon verrekend, dat heeft een zzp'r vaak niet nodig :) + een bedrijf neemt het risico op zich dat jij niet kan werken (of verzekerd dit), betaald je pensioen, wat ook geld kost en als zzp'r niet hoeft. Een zzp'r heeft ook minder waarde t.o.v. een bedrijf, meer kans op uitval.
 
Back
Naar boven