1. Ontzet Notitie

lopen: basissnelheid verhogen

Topic in 'Vetverlies en Conditietraining' gestart door Spectralio, 2 nov 2018.

XXL Nutrition Fat Burner

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. VeibboR

VeibboR Dutch Bodybuilder Elite Member

Leuk Bevonden:
    149
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m74
    Massa:
    80kg
    Vetpercentage:
    11%
    Topic is ondertussen al iets ouder. Hopelijk heb je alweer wat vreugde gevonden in het leven!

Leuk dat ik hier wat lopers vind na een lange afwezigheid! Ik heb hier de krachtsport wat achterwege gelaten en mij volledig op het lopen gericht! Momenteel in voorbereiding van een nieuwe marathon :D

Als je je doel wil bereiken loop je best drie verschillende trainingen per week! 1x een tempoloop, 1x een interval en dan nog een langere loop met een hele lage hartslag.

wannabeestrong vindt dit leuk.
  2. Spectralio

Spectralio Cool Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    49
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    85kg
    hey,

ja hoor, de situatie is al veel beter op dat vlak (vreugde). Eenmaal er verbetering begon op te treden is het heel erg snel vooruit gegaan.

Met het lopen is het minder goed gesteld, ik bouw stelselmatig afstand op, kan nu 8-9-10km lopen, maar de snelheid blijft laag en hartslag hoog. Een langere loop met lagere hartslag blijft een utopie voor mij. loopband op 6km/u en ik zit al makkelijk op 170 na 10 minuten lopen. als ik trager als 6 moet lopen kan ik beter gaan wandelen of kruipen :).

Ik heb onlangs eens 8.5km gaan lopen, en een tempo gelopen dat voor mij makkelijk aanvoelde zonder ook maar 1x naar hartslag te kijken. Ik kwam terug met een gemiddeld tempo van 6:52/km en een gemiddelde hartslag van maar liefst 184. lijkt extreem hoog maar ik was niet pompaf en ik had makkelijk nog een paar km extra kunnen lopen...

3. VeibboR

VeibboR Dutch Bodybuilder Elite Member

Leuk Bevonden:
    149
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m74
    Massa:
    80kg
    Vetpercentage:
    11%
    Misschien dat een lactaattest dan wel iets is voor jou. Zo ken je je hartslagzones en kan je gerichter gaan trainen!

4. Spectralio

Leuk Bevonden:
    49
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    85kg
    Ik heb een lactaattest laten doen, en zelfs die persoon heeft vastgesteld dat het bijna onmogelijk is voor mij om te lopen in die zone. Fietsen bvb gaat wel in die zone, en ik zou daarmee moeten beginnen en redelijk snel moeten kunnen lopen in die zone. Maar ik fiets al jaren meerdere malen per week in die zone zonder dat er verbetering optreed :). Mijn opties lopen zo'n beetje op hun einde, het lijkt alsof mn lichaam/hart gewoon niet wil verbeteren

5. Mentat

Mentat Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    653
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Lekker dat je nog steeds aan het lopen bent en goed om te horen dat het je beter gaat.

Mijn suggestie zou zijn om een beetje op gevoel/ademhaling de tweede fase van Andrew Read's programma te doen, of lekker rustig blijven lopen en eens in de twee weken een tempoloopje, de Mike Prevost methode zal ik maar zeggen, tenzij je mee gaat doen aan een wedstrijd o.i.d., dan zou ik specifiek daarvoor gaan trainen.

6. Spectralio

Leuk Bevonden:
    49
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    85kg
    ik loop events mee maar zeker niet om goed te finishen, daar ben ik gewoon nog veel te traag voor. en 5 of zelfs 10km kan ik al lopen zonder dood aan te komen, meer hoeft voor mij niet echt om nog verder op te bouwen. Zou gewoon aan een lagere hartslag willen kunnen lopen en ook stilletjes tempo opdrijven.

7. Mentat

Mentat Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    653
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Ik zou lekker 3x pw gaan lopen, 2x een uurtje, 1x wat langer, dan bij die wat langere keer, de laatste 20 minuten ofzo wat sneller. (Zeg maar min of meer Fase 2 van Andrew Read).

Als je dit met een ademhaling doet dat je nog kan praten of door je neus kan ademen dan loop je in ieder geval niet te snel.

In jouw geval die hartslag alleen bijhouden om eventuele progressie te meten, lekker lopen op gevoel, het zou toch een keer om laag moeten gaan lopen, zou je denken.

8. ThuggishRuggish

ThuggishRuggish Freaky Bodybuilder Elite Member Karmaslet

Leuk Bevonden:
    5.137
    Geslacht:
    Man
    Snelste tijd sinds 2/2/18 damn...(26:02)
    Kan bijna niet meer geloven dat ik 04:33 gemiddelde liep met de 4mijl in 2017. #slowerbytheyear

Screenshot_20190314-194455_Nike Run Club.jpg

kardemompeul vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie