AndroidHealthClinic

lopen op n loopband? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
je moet joggen dat weet ik ik vraag me alleen af of je n helling dr tege aanmoet gooien is dat bevordelijk voor de vetverbranding? en hoe hard moet je eigelijk lopen?
en tot waar mag je hartslag komen?
want t word snel zomer :-)
:D
 
Ik heb eens gelezen dat een helling van 1% het meest de weerstand van buiten joggen nabootst. Maar dat heb ik ook maar ergens gelezen dus schiet me niet als ik het fout heb :) 1% lijkt mij nl. beetje weinig, meer helling, meer inspanning lijkt mij dus dan is dat wel bevordelijk.
 
Waarom niet op de Crosstrainer?
 
ikzelf zet hem altijd op Level 13+ en dan nog de snelheid ophogen. Dit loopt vind ik het beste
 
Ja ik zet hem altijd op Gradient 12 en speed oplopend tot 10 vind ik wel zat.
 
maar de vraag was, verbrand je hiermee genoeg vet?
 
ja, zeker weten

trouwens: ga eens 60 minuten steppen op Level 13 (Schwinn Pro) : 750 Kcal

Ga ik zo denk ik ff doen
 
Het gaat gewoon om je hartslag. Als jij de helling wat groter maakt, dan wordt het gewoon iets zwaarder en moet je dus minder hard lopen om je hartslag te behouden. Zorg er voor dat je hartslag zo rond de 75% van je max zit.
 
ja meer als fietsen.
 
Originally posted by Elmar
ja meer als fietsen.

hangt van de fiets af, en hoe je fietst (spinning-workout verbrand ook zeer veel)
 
Zolang je tijdens je activiteit kunt praten betekent het dat je voornamelijk vet verbrand. Voor vetverbranding heb je namelijk zuurstof nodig en als je nog kunt praten betekent dat je nog voldoende zuurstof hebt(om dus vet te verbranden).
Je hartslag zal zo rond de 150-160 slagen per minuut moeten zijn(ook een beetje afhankelijk van je getraindheid).
 
Back
Naar boven