MuscleMeat

lopen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

power

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
21 apr 2003
Berichten
48
Waardering
0
is lopen slecht om massa bij te krijgen?Ga ik er massa door verliezen?
En wanneer ga ik dan best lopen, op rustdagen , na training ...?
 
Als je echt fanatiek op hoge intensiteit gaat rennen kun je daardoor spiermassa verliezen. Dus dat lijkt me niet aan te raden.
Als je het wilt doen om vet te verbranden kun je het beter op wat lagere intensiteit en op een nuchtere maag doen. En dat minstens 20 minuten. De vetverbranding komt namelijk pas na een tijdje goed op gang.
 
Lopen op rustdagen lijkt me het beste en dan idd gewoon een uurtje rustig lopen.
hoe minder je spieren verzuren (door het rustige lopen) des te minder zal je erdoor te lijden hebben met spieropbouw/afbraak omdat je de bouwstoffen dan niet nodig hebt om de kapot gemaakte spieren van het lopen te herstellen.

is mij ooit eens uitgelegd door mijn doktor en het heeft bij mij zeker gewerkt

:rocker:
 
:cool:

|Om door middel van hardlopen vet te verbranden is het verstandig een hartslagmeter aan te schaffen. Als je leeftijd tussen de 20-25 ligt en je wilt vet verbranden, dan dien je je hartslag tussen de 130-139 te houden. Ga je hierboven zitten, dan ben je meer met coditietrainig bezig en niet met vetverbranding.. (spierverbranding)

Succes:D
 
en als je je iname van de eiwitten verhoogd, zou het dan kunnen?
 
Originally posted by TrainingFreak
en als je je iname van de eiwitten verhoogd, zou het dan kunnen?

Dan verminder je de spierafbraak, maar ook de vetverbranding. Je lichaam heeft dan de eiwitten als energiebron.
 
gaat dit dan om veel spierafbraak, zal het zichtbaar zijn? En krijg je er mss een betere spierdefinitie van?
 
Originally posted by elefino


Dan verminder je de spierafbraak, maar ook de vetverbranding. Je lichaam heeft dan de eiwitten als energiebron.

lijkt me vergezocht. eerst worden zowiezo de vetten aangesproken. gewoon de eiwitten hoog houden dus.

maar bekijk die link maar ens die ik je heb aangereikt. staat ook wel nuttige info in waaronder een link van burn, en anders via de zoekfunctie.
 
Originally posted by dandyman


lijkt me vergezocht. eerst worden zowiezo de vetten aangesproken. gewoon de eiwitten hoog houden dus.

maar bekijk die link maar ens die ik je heb aangereikt. staat ook wel nuttige info in waaronder een link van burn, en anders via de zoekfunctie.

Zo gek is dat niet wat Elefino beweerde. Eiwitten zetten(in normale omstandigheden) altijd voor een deel om naar glucose en zorgen altijd voor een steiging van insuline. Dus het verminderd de vetverbranding altijd wel iets.

Bij lage glycogeen levels zullen vetten inderdaad voor de meeste energie zorgen. Maar ook de aminozuren zullen voor meer energie zorgen, omdat niet alle organen en weefsels vet als brandstof gebruiken.
 
Maar t lijkt me toch niet dat de eiwiten als energiebron worden aangesproken als je ook nog vetten ter beschikking hebt. eiwitten worden toch pas als energiebron aangesproken als je een heel laag vet% hebt.

lijkt me onverstandig om je eiwitinname te verwaarlozen.
 
Originally posted by dandyman
Maar t lijkt me toch niet dat de eiwiten als energiebron worden aangesproken als je ook nog vetten ter beschikking hebt. eiwitten worden toch pas als energiebron aangesproken als je een heel laag vet% hebt.

lijkt me onverstandig om je eiwitinname te verwaarlozen.

Aminozuren zetten altijd voor een gedeelte om naar glucose. Glucose is een makkelijke energiebron en daardoor wordt er minder vet gebruikt. Ook zorgt een steiging van insuline voor een vermindering van de vetverbranding. Daarnaast worden er altijd aminozuren als energiebron gebruikt. Minder glucose aanwezig betekent dat er meer aminozuren als energie gebruikt worden. Maar dit zijn allemaal details, je moet het hele proces bekijken.
Bij een lager vetpercentage wordt het inderdaad moeilijker om de spiermassa te behouden.
Natuurlijk moet je niet je eiwitinname verwaarlozen. Dat is weer een heel ander onderwerp.
 
Back
Naar boven