Fitness Seller

Loretta's log; vetverlies en conditie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

19juni

Novice
Lid geworden
10 feb 2015
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m68
Hoi!!

Welkom op mijn logje, leuk dat je even komt lezen :-).

In de damessectie had ik me ook al voorgesteld, hier nog even in het kort: ik ben Loretta, 33 jaar oud en te zwaar :-(. Door middel van krachttraining en goede voeding wil ik graag weer wat afvallen.

Ik ben niet altijd te zwaar geweest, en heb in het verleden al kennis gemaakt met de wereld van krachttraining en goede voeding. De afgelopen jaren is er veel gebeurd, en dat heeft z'n weerslag gehad op mijn lijf. Ik ben nu op een punt dat ik echt baal van mijn lijf, daarnaast staan de extra kilo's voor mij ook symbolisch als ballast, voor alle ellende. Tijd voor verandering dus, en in het kader van 'never change a winning team' heb ik me hier aangemeld voor het forum en besloten dingen weer anders aan te gaan pakken.

Eén doel is dus vetverlies. Ik weet mijn vetpercentage niet, maar ik weeg nu 80 kilo bij 168 cm. Te veel dus. Ik zal van de week ook mijn vet even laten opmeten in de sportschool. Ik denk dat 65 kilo een mooi doel is, maar 70 is mijn eerste streefgewicht.

Mijn andere doel is conditie. Dit omdat ik in september de Mont Ventoux op ga voor een goed doel (Make a Memory). Dit wordt de 3e keer, maar dit jaar heb mezelf beloofd dit in topvorm te gaan doen, en eens niet als laatste binnen te zijn ;-).
Ik denk dat het bereiken van doel 2 ook wel een logisch gevolg is van het behalen van doel 1.

Qua sport moet ik nu nog even een goede indeling gaan maken. Zoals ik zei wilde ik graag de krachttraining weer op gaan pakken. Ik train nu ook wel af en toe met een Kettlebell, maar de regelmaat is nog ver te zoeken. Ik zit te denken aan 2 keer KT en 1 workout met de Kettlebell per week. Daar komt dan natuurlijk nog cardio bij. Dat zal neerkomen op zo'n 2 keer per week hardlopen (km of 4, dit moet echter langzaam uitgebouwd worden; in mei loop ik een wedstrijd van 10 km), en 2 keer per week fietsen (dat is nu 50 km, dat zal opgebouwd worden naar 100, in mei fietsen we ook de ronde van Nijmegen; 120km).

Voor wat betreft eten; hier zit voor mij de grootste uitdaging. Het kwam er eigenlijk op neer dat ik te weinig at, te veel vrat en veel te veel dronk. Nu zijn horecamensen altijd al wat gevoeliger voor drank volgens mij, maar na het overlijden van mijn zoontje begon het echt uit de hand te lopen. Drank kan voor mij een hoop verzachten, alleen bleek dat de volgende dag maar schijn geweest te zijn, de waarheid kwam steeds in alle heftigheid weer binnen...

Dus nu weer terug naar 6 maaltijden per dag, en ook een aantal alcoholvrije dagen per week (gister was de eerste :cheer:). Ik heb mijn caloriebehoefte berekend en kom dan uit op 2150 cal voor onderhoud. Ik had me bedacht hier zo'n 500 onder te gaan zitten, dan kom ik op 1650 cal. Ik volg (nog) geen vast voedingsschema, maar in een appje hou ik mijn voeding bij. Ik probeer daarbij te zorgen voor 2 gr. eiwit per kilo lichaamsgewicht. Mijn voeding zal vooral gaan bestaan uit havermout, eieren, kip, vette vis, hutjeskaas, fruit (2 st per dag), groenten (300+ gr. per dag), kwark, olijfolie, noten, tonijn, zilvervliesrijst, enz. enz.

Zo hoop ik langzaam aan (0,5 - 1 kg/week) af te kunnen vallen.

Door hier regelmatig te posten en te lezen hoop ik mezelf lekker gemotiveerd te houden, en bovendien krijg ik natuurlijk graag tips! Een digitale schup onder m'n kont zal ik ook best regelmatig kunnen gebruiken denk ik.
Verder heb ik nog een doosje met mijn favoriete (maar helaas inmiddels te kleine) kleding klaar staan met supermooie jeans, mijn favo leren jasje enz., die ik over een kilo of 6-7 wel weer zal passen.
Ik overweeg nog om misschien zelfs een sponsoractie op te zetten per kilo verloren lichaamsgewicht. Die Mont Ventoux fietsen we natuurlijk niet voor niets op, en hiervoor zamelen we geld in. Ik zit te denken om mijn familieleden en vrienden te vragen om ons te sponsoren per kilo die ik afval.

Maar bovenal wil ik zelf gewoon weer lekker in mijn vel zitten, dus dat is natuurlijk de beste motivatie.

Voor vandaag een Kettlebel workout op de planning staan, ik heb er één van 12 kilo en werk daarmee de volgende oefeningen af:
Swing
Lunge
Row
Squat
Figure 8
Side bend
Ik doe de eerste ronde 15 keer per oefening, de 2e ronde ook 15 keer, de 3e kom ik meestal uit op 10 keer, de 4e set op 7-8 keer. Gegarandeerd spierpijn morgen :-).

Voeding vandaag:
MT1: Havermout met hv melk en geraspte appel en kaneel
MT2: VK Boterham met pindakaas en appel
MT3: 2 Eieren met kipfilet en champignons
MT4: Komkommer met hutjeskaas
MT5: Die weet ik nog niet
MT6: M. Kwark met noten

Ik kom nu op zo'n 1370 cal uit, maar de avondmaaltijd moet er nog bij. Ik verwacht dat dat een kipfiletje met groenten en wat zilvervliesrijst wordt.

En nu ga ik aan de slag :lifter:
 
Ziet er verstandig en weldoordacht uit.

Ik zou wel rond/tijdens je lange fietsritten wat extra eten. Of heb je die al meegenomen in je caloriebehoefte?

Ik ga je volgen, success!
 
Tnx!!

Ja op de dagen dat ik ga fietsen wil ik mijn calorieën wel extra aanvullen. Tijdens een rit van 50 km verbrand ik zo'n ruim 1000 cal extra (althans, volgens mijn hartslagmeter), dus ik wil dan wel wat extra aanvullen dmv van voeding. Meestal dmv noten en (gedroogd) fruit.
Is het verstandig om zodanig aan te vullen tot weer -500, of kan het tekort op de fietsdagen wel wat groter zijn (zo'n 750-800)? Of is dat gewoon een kwestie van uitproberen?
 
Back
Naar boven